abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juni 2007 @ 15:46:07 #201
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_50093391
quote:
Op maandag 4 juni 2007 12:06 schreef Misticle_lightning het volgende:
Ik laat dit aan de keuze van mijn dochter over, net als het geloof.
Als ze een jaar of 12 á 13 is en ze echt heel graag gaatjes wil, ga ik er wel over na denken. Eerder niet.

by the way, oorbellen gaan ook door belangrijke miridiaan punten heen en ik vind het niet handig om nu al energiepunten te doorboren, zeker niet als ze nog zo jong zijn. Je gaat dan al op een zo jonge leeftijd de energie huishouding van je kind door de war heen gooien. Dat kan nooit gezond zijn.
Dit even vanuit een holistische benadering bekeken.
Holisme, mooi ik snap alleen die uitdrukking in deze context niet.

Anyways daar heb ik idd ook wel eens over nagedacht, die gaten op plekken waar acapuncturisten ook naalden in prikken, is dat wel goed?
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_50094467
Mijn oom is acupuncturist en zijn kinderen mochten wat hem betreft overal gaten prikken, behalve in hun gezicht, i.v.n. de vele 'gevoelige' plekken daar.
  maandag 4 juni 2007 @ 16:35:02 #203
102387 FUFR
schwung!
pi_50095191
quote:
Op maandag 4 juni 2007 16:15 schreef owlet het volgende:
Mijn oom is acupuncturist en zijn kinderen mochten wat hem betreft overal gaten prikken, behalve in hun gezicht, i.v.n. de vele 'gevoelige' plekken daar.
dus dit kan niet?

ik dacht otch echt dat de oren er ook bij hoorde..
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
  dinsdag 5 juni 2007 @ 18:58:59 #204
167723 sanni
Acima de seu
pi_50135840
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 13:36 schreef FUFR het volgende:
hi,

wat vinden jullie van het schieten van oorbellen bij pasgeborenen?
Het schijnt een traditie te zijn in spaanse en tjechische kringen
Belachelijk voor woorden en kun je netzo goed gelijk een tatoo laten aanbrengen..
Daarnaast leven we in Nederland en boeit het totaal niet of het in Spanje of waar dan ook een traditie is.

[ Bericht 7% gewijzigd door sanni op 05-06-2007 19:41:38 ]
pi_50136948
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 18:58 schreef sanni het volgende:

[..]

Daarnaast leven we in Nederland en boeit het totaal niet of het in Spanje of waar dan ook een traditie is.
Niet iedereen die in dit topic reageert woont in Nederland
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50140996
Hey, deze discussie weer?

Kady heeft oorbellen, gewoon 1 in elk oorlelletje, en dat sinds ze een maand of 8 was geloof ik.

Meteen bij de geboorte vind ik wel erg vroeg en het lijkt me ook niet van een dusdanige prioriteit dat het zo snel moet dat het kind al oorbellen heeft voordat het z'n/haar 1e luier volgedrukt heeft.

In Nederland is dit niet echt gebruikelijk, niet elke juwelier wil gaatjes schieten bij een baby, maar het ging hier prima. De oorbellen staan Kady ook erg goed en gelukkig kan ze er inmiddels vanaf blijven, in het begin verdween er nog wel regelmatig een knopje, dan is het even een dure hobby.

Ik link het totaal niet met aso of kamp zoals sommigen doen en wat nogal kortzichtig op me overkomt, daar er hier zat mensen van andere cultuur en religie wonen waarin dit veel gebruikelijker is, zo dus ook in Italie.

(En ja, de kids hebben ook elk 18 karaats gouden armbandjes welke ze bij bepaalde gelegenheden dragen).

En ach, hoe storend is een oorbelletje met zo'n bos krullen:

Maar bovenal, laat iedereen het lekker zelf weten.

[ Bericht 6% gewijzigd door DIGGER op 06-06-2007 22:45:51 ]
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 5 juni 2007 @ 21:50:08 #207
393 phileine
española
pi_50143371
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:00 schreef DIGGER het volgende:
en gelukkig kan ze er inmiddels vanaf blijven, in het begin verdween er nog wel regelmatig een knopje, dan is het even een dure hobby.
En dát zou voor mij dus de belangrijkste reden zijn om het niet te doen. Niet dat het duur is, maar wat gebeurt er dan met die knopjes? Zoals Milagro hier eerder al schreef: we doen enorm ons best verantwoord speelgoed en kleertjes te geven ("die beer met die kralen oogjes zetten we nog even in de kast he?") en dan geef je ze iets wat potentieel nog veel gevaarlijk is.

-heerlijk meissie is het trouwens-
mooi he, alles
pi_50151290
quote:
Op dinsdag 5 juni 2007 21:00 schreef DIGGER het volgende:
[afbeelding]
Wowie, wat een prachtmeisje zeg!

Ik mocht oorbellen als ik net zo oud zou zijn als mijn mama. Rond mijn negende kwam ik er (toevallig in de buurt van een juwelier) achter dat ik nooit zo oud zou worden als mijn moeder is (ik bedoel, ze ligt altijd 26 jaar voor) en mocht ik direct oorbellen. Ik wilde ze toen trouwens al heel lang. Maar ik vond dat wel een goede ook hoor, van mijn ouders. Net als die 'als je oorbellen kunt spellen'. Ik heb trouwens nu ook nog een lip- en neuspiercing. Mocht niet, tot ik 18 werd (als ik 18 was mocht ik alles doen, zeiden mijn ouders) Mijn lippiercing kwam het eerst. Toen ik belde dat ik die had laten zetten, vonden ze 't stiekem toch wel gaaf en stoer.

Bij pasgeborenen: ik zou het zelf niet doen. Ik vind babytjes (van anderen, heb zelf nu nog geen kindje) altijd zo mooi gaaf, dat ik het denk ik niet over mijn hart zou kunnen verkrijgen. Maar dat anderen het doen, moeten ze zelf weten.

En over die inentingen: die hoeven ook niet per se. Ik kom van een Vrije School, daar is 9 van de 10 leerlingen niet ingeent (overigens heeft 8 van die 9 ook nog nooit een ziekte gehad waartegen je ingeënt wordt) Ik wilde liever oorbellen dan een inenting

edit: trouwens, ik herinner me ineens dat ik voordat ik echte oorbellen had, die clipjes in heb gehad, maar ook plakoorbellen (en later toen ik 13-16 was ook op mijn wangen hihi) Mijn nichtje Kyra (nu 5 jaar) wil graag plakoorbellen op, maar ze zijn nergens meer te krijgen. Weet iemand toevallig hoe of wat of waar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')