Oh andersom heb ik er een ook hekel aan ook hoor ... die zgn zwarte kousen etc cultuur, om een voorbeeld te nemen, Het is een baby/kind ...geen barbie. Moet je niet teveel mee sollenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:14 schreef milagro het volgende:
zover wil ik niet gaan
ik vind het gewoon niet mooi, maar ik vind zoveel niet mooi, ook dingen die ik zelf gekocht heb in een vlaag van ikmoetwatkopenwantikbenzielig.
dat je bepaalde uiterlijke kenmerken linkt aan bepaald milieu of levenshouding, dat kan, doen we allemaal, maar het is niet een omkeerbare regel, hè.
iedere kip is een vogel, niet iedere vogel is een kip
quote:ook mensen uit zogenaamd keurige milieus doen soms onkeurige dingen, of dat nu zich in het uiterlijk uit of verbaal
Wij schoten wel altijd met z'n tweeen tegelijk, omdat de kleuters nog wel eens wilde gaan schreeuwenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, hier niet hoor, gewoon één voor één.
waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:41 schreef mama_van_pepijn het volgende:
. Na één oorbel volgde het scenario zojuist beschreven door Swets. Na een maand lang opmerkingen van iedereen dat één oorbel raar was voor een meisje hebben die ouders dat kind over gehaald om als nog oorbel nummero twee te laten schieten.
ja, gewoon kindertv, waarbij je een held bent als je iemand in elkaar slaat.....quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
Lekker ben jijDat is toch gewoon kindertv.
Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:52 schreef milagro het volgende:
[..]
waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?
het kind rende weg, want pijn en eng, dan stuur je het toch niet terug, omdat jezelf 1 oorbel geen gezicht vindt
hallo, moeders, wat dacht je dan van géén oorbel, die optie nooit in u opgekomen?
heb je zeker niet gevraagd aan je buuv
jeetjequote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.
De juweliers waar ik heb gewerkt hebben inderdaad een leeftijdsgrens.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:27 schreef beefcake het volgende:
[..]
Dus wat je wil zeggen is dat juweliers geen gaatjes meer moeten schieten zodra een kind zich zelfstandig voort kan bewegen?
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:
[..]
Lekker ben jijDat is toch gewoon kindertv.
Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:50 schreef lily het volgende:
En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.
En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.
William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
Neuh, vind ik niet.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:23 schreef Sjeen het volgende:
[..]sorry hoor... maar dit vind ik zo ontzettend bekrompen...
Lieve Schatquote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:
[..]
Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.
En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.
William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:36 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh ik zeg ook niet dat JIJ ruzie maakt, ik vind het alleen altijd zo flauw als mensen steeds weer moeten benadrukken hoe ONT-ZAT-TEND ordinair ze iets vinden. Ik vind het ook niet echt mooi meestal, maar laat iedereen lekker zijn eigen smaak denk ik dan![]()
Ik heb het over hier in Nederland. Als ik hier mijn kind Molly of Shannon noem heeft iedereen meteen een bevooroordeeld beeld. Om nog maar niet te spreken over de echte ierse namen die het kind dan altijd zal moeten spellen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:18 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Lieve Schat
Woonwagenbewoners herken je hier aan de achternaam, niet de voornaam.
Als je Siobhan gewoon goed spelt heb je geen verwarring
de associatie maken is niet bekrompen, je er compleet door laten leiden wel wellicht.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 17:33 schreef Moonah het volgende:
[..]
Neuh, vind ik niet.
Net wat Milagro al zei, elke kip is een vogel, maar nog niet elke vogel is een kip.
niet meer en niet minderquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:33 schreef Ireth het volgende:
Ik denk niet eens in termen als ordinair. Het is voor mij een vaststaand feit dat ik niet voor mijn kind wil beslissen of zij oorbellen heeft. Het zijn haar oren, en zij beslist zelf of ze ze wilt. Ik beslis daarna of ze ze krijgt. Maar ik ga ze niet geven omdat ik dat wil.
nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef senesta het volgende:
Ik trek me niet zoveel aan van wat mensen vinden hoor, en als ze niet verder kunnen kijken dan een paar oorbelletjes dan zijn het ook geen mensen die ik tot mijn vrienden/kennissen zou willen rekenen, laat staan op wiens goedkeuring ik zit te wachten.
Dat is waarquote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef milagro het volgende:
[..]
nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?
als een vriend mij iets ordi vindt staan, en zegt "je lijkt zo net een jonge uitvoering van Oma Veerkamp uit ManbijtHond, trek in godsnaam uit" dan mag hij nog steeds bij me thuis komen,hoor
zeker als het een leuke meneer is, dan doe ik het juist aan, want dan mag het meteen weer uit![]()
Waar doe ik dat niet dan? En het feit dat ik dat vind impliceert natuurlijk niet dat ik geen mening mag geven he.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:19 schreef Neuk het volgende:
[..]
[..]![]()
Probeer daar eerst zelf eens enige successen mee te behalen.
Je kunt ook gewoon je mening in dezen voor je houden. Het voegt nl. niets toe aan dit topic.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 21:21 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waar doe ik dat niet dan? En het feit dat ik dat vind impliceert natuurlijk niet dat ik geen mening mag geven he.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het op twee manieren kan zeggen:
1. "ik vind het niet mooi, niet mijn smaak".
2. "Gatverdamme! Wat ordinair!!!"
je realiseert je natuurlijk wel, dat als je beledigd bent omdat men je met kampvolk assoscieert, je zelf ook weer kampvolk associeert met negatieve zaken, hèquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:49 schreef _evenstar_ het volgende:
mama van pepijn,
wij hebben bij arwen met 2 weken tegelijkertijd gaatjes laten schieten.
waarom? omdat wij het mooi vinden.
En onze gedcahten gang was, nu heeft ze er geen pijn van, het is nooit ontstoken wat dan ook geweest.
Als mensen ons daarom willen asocieren als kampvolk , lekker laten doen.
Het zegt namelijk heel veel meer over hun kortzichtigheid dan over ons.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:56 schreef milagro het volgende:
[..]
je realiseert je natuurlijk wel, dat als je beledigd bent omdat men je met kampvolk assoscieert, je zelf ook weer kampvolk associeert met negatieve zaken, hè![]()
`quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:49 schreef _evenstar_ het volgende:
wij hebben bij arwen met 2 weken tegelijkertijd gaatjes laten schieten.
waarom? omdat wij het mooi vinden.
En onze gedcahten gang was, nu heeft ze er geen pijn van, het is nooit ontstoken wat dan ook geweest.
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef snoopy het volgende:
Ik kwam dit tegen bij een soortgelijke discussie ergens anders op internet:
[..]
quote:Ik ben kinderarts en adviseer ouders altijd om te wachten tot minimaal een jaar of 6. Dit om verschillende redenen:
- Het is pijnlijk en onnodig. Het is zelfs pijnlijker voor kleine kinderen omdat de zenuwen nog dichter op elkaar zitten.
- Kinderen kunnen eraan blijven hangen, de oorbel kan zo uitscheuren met een grote wond tot gevolg die vaak niet meer mooi geneest.
- de kans op allergie is groter, hoe jonger je kind is hoe groter de kans.
- Je kind kan een oorbelletje uit haar oortje halen en inslikken. Ik heb op de eerste hulp een aantal een kindje met een bloeding behandeld, veroorzaakt door een ingeslikte oorbel.
- en wat mij betreft nog de belangrijkste: een kind kan ik shock raken door van de schrik van het schieten. Hoewel dit maar heel zelden gebeurd, is het heel gevaarlijk!
Mijn advies: wacht tot je kindje een jaar of 8 is!
die bagatelliseren ze, want niemand kent iemand die er problemen mee gekregen heeft.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef snoopy het volgende:
Iedereen heeft het idd over of het wel of niet 'mooi' is. Maar denkt dan niemand over de gevaren die het blijkbaar heeft/kan hebben?
Ik wist dus niet van gevaren (tot nu) maar sterkt me idd in de overtuiging dat Saskia ze echt voorlopig nog niet krijgt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef snoopy het volgende:
Iedereen heeft het idd over of het wel of niet 'mooi' is. Maar denkt dan niemand over de gevaren die het blijkbaar heeft/kan hebben?
dat slaat op nikkel allergie of kontakt allergie, niet op allergieën in het algemeen.quote:
dan wil ik het wat breder trekken, ik vind dat paps en mams een baby niet als bezit moeten zien, dus omdat paps en mams oorbellen mooi vinden zou het dan mogen, net als baby's die gedoopt worden, dat kunnen zij later toch zelf beslissen, maarja, waar leg je de grens tussen wat cultuur is en wat paps en mams graag willen?quote:Op zondag 3 juni 2007 00:54 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh zal ook nog wat zinnigs zeggen...
Ik vind het ook vaak wel een beetje apart zo'n jong babietje met bellen in, maar hé als paps en mams dat mooi vinden waarom niet? Al die regeltjes die door de samenleving bedacht zijn![]()
besnijdenissen kun je beter op jonge leeftijd doen, al bij de geboorte is bekend of een baby teveel voorhuid heeft, ben zelf op latere leeftijd uit noodzakelijk seksuele overwegingen zullen we maar zeggenquote:Op zondag 3 juni 2007 01:10 schreef milagro het volgende:...
en dit geldt overigens ook voor besnijdenissen van baby plassers.
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |