abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50033769
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:14 schreef milagro het volgende:
zover wil ik niet gaan
ik vind het gewoon niet mooi, maar ik vind zoveel niet mooi, ook dingen die ik zelf gekocht heb in een vlaag van ikmoetwatkopenwantikbenzielig.

dat je bepaalde uiterlijke kenmerken linkt aan bepaald milieu of levenshouding, dat kan, doen we allemaal, maar het is niet een omkeerbare regel, hè.

iedere kip is een vogel, niet iedere vogel is een kip
Oh andersom heb ik er een ook hekel aan ook hoor ... die zgn zwarte kousen etc cultuur, om een voorbeeld te nemen, Het is een baby/kind ...geen barbie. Moet je niet teveel mee sollen

Een kip opgevoed door eksters blijft een kip maar een ekster opgevoed door eksters zal nooit een kip worden gaat bovendien ook niet op voor mensen.
quote:
ook mensen uit zogenaamd keurige milieus doen soms onkeurige dingen, of dat nu zich in het uiterlijk uit of verbaal

Hehehehehe well done
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_50033808
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, hier niet hoor, gewoon één voor één.
Wij schoten wel altijd met z'n tweeen tegelijk, omdat de kleuters nog wel eens wilde gaan schreeuwen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_50033844
Heb je wel eens gezien wat voor prut er op Jetix komt? Dat is niet 'gewoon' rustige kindertv.
En wendytje je bent echt niet de enige moeder met die regel. Ik ken er velen. Vooral er in houden die regel als jij je daar goed bij voelt.

Ontopic: Ik heb zelf oorbellen gekregen op mijn zevende na lang aangeven het heel graag te willen en ik heb er nooit problemen mee gehad qua onstekingen e.d.
Mijn drie jarige buurmeisje wilde het prompt ook en dr ouders gaven er aan toe en gingen naar de juwelier. Na één oorbel volgde het scenario zojuist beschreven door Swets. Na een maand lang opmerkingen van iedereen dat één oorbel raar was voor een meisje hebben die ouders dat kind over gehaald om als nog oorbel nummero twee te laten schieten.

Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar Evenstar haar beweegredenen want Arwen heeft ook al oorbellen toch? Misschien dat je daarom expres je mond houdt en dat is je goed recht. Wil het verder ook niet afkraken hier maar ben gewoon benieuwd naar de motivatie.
grá mo chroí
pi_50034096
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:41 schreef mama_van_pepijn het volgende:
. Na één oorbel volgde het scenario zojuist beschreven door Swets. Na een maand lang opmerkingen van iedereen dat één oorbel raar was voor een meisje hebben die ouders dat kind over gehaald om als nog oorbel nummero twee te laten schieten.
waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?
het kind rende weg, want pijn en eng, dan stuur je het toch niet terug, omdat jezelf 1 oorbel geen gezicht vindt
hallo, moeders, wat dacht je dan van géén oorbel, die optie nooit in u opgekomen?

heb je zeker niet gevraagd aan je buuv
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_50034683
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Lekker ben jij Dat is toch gewoon kindertv.
ja, gewoon kindertv, waarbij je een held bent als je iemand in elkaar slaat.....
Nee, dank je.... ik heb liever betere voorbeelden van omgaan met elkaar voor mijn kind
uit een aspergernest
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:19:16 #106
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_50034728
Ik ken een Surinaamse man die het ook bij zijn dochter liet doen: 's morgens geboren - 's avonds al oorbelletjes in.
En toen ik hem vroeg zei hij dat het traditie was bij hen om dat meteen te laten doen.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_50034815
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:52 schreef milagro het volgende:

[..]

waarom dan niet die ene oorbel uit gelaten?
het kind rende weg, want pijn en eng, dan stuur je het toch niet terug, omdat jezelf 1 oorbel geen gezicht vindt
hallo, moeders, wat dacht je dan van géén oorbel, die optie nooit in u opgekomen?

heb je zeker niet gevraagd aan je buuv
Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.
grá mo chroí
pi_50034948
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:23 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Nee het was het ultieme machtsmiddel van die ouders om oorbel nummer twee er in te krijgen. Sowieso wilde het kind die ene oorbel niet uit en het commentaar erop plus de opmerking anders moet deze er ook uit want het staat niet was uiteindelijk voldoende om kind toch weer over te halen.
jeetje

nu, laat mijn kind dan maar lekker met 1 oorbel rondbanjeren, een kind overhalen dmv de je loopt voor lulmethode vind ik in dit geval (pijn/eng) echt treurig.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 16:40:25 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50035084
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:27 schreef beefcake het volgende:

[..]

Dus wat je wil zeggen is dat juweliers geen gaatjes meer moeten schieten zodra een kind zich zelfstandig voort kan bewegen?
De juweliers waar ik heb gewerkt hebben inderdaad een leeftijdsgrens.
pi_50035137
Mijn dochter was 7 weken oud toen wij haar oorbellen hebben gegeven. Ten eerste omdat ik het mooi vindt, ten tweede omdat mijn man Surinaams is en het gebruikelijk is en ten derde omdat ik weet hoe wispelturig ik was al 4 jarige en ik oorbellen wou maar na 1 gaatje niet meer durfde.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 2 juni 2007 @ 16:42:56 #111
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_50035146
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 15:31 schreef Repeat het volgende:

[..]

Lekker ben jij Dat is toch gewoon kindertv.

Van die japanse tering teken films waarbij er om de 3 seconden iemand in elkaar geslagen wordt, of spoken, of enge monsters.

De fabeltjeskrant... DAT is gewone kindertv...
pi_50035300
Ik persoonlijk vind het niet mooi, nee!

Niet bij baby's, niet bij te jonge meisjes, niet bij jongens en niet bij mannen. So what....wat ik vind...
Laat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.

Ja, ok... "toestanden" met kinderen bij juweliers zijn "not done" uiteraard maar dat zal zeker niet altijd gebeuren.

En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...

En desiredbard; "je weet wat voor vlees je in de kuip hebt"

Wij houden van tatoeages, jeetje, wat zal er van onze kinderen terechtkomen....(hoe kortzichtig kun je zijn zeg....)
pi_50035566
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 16:50 schreef lily het volgende:
En ja, MvP, de beweegreden van Evenstar zal zeker zijn omdat ze het mooi vindt (waarom anders) en nee, ze hoeft zich zeker niet te verantwoorden hier. Als ik haar was zou ik wel uitkijken zeg...
Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.

En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.

William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
grá mo chroí
  Licht Ontvlambaar zaterdag 2 juni 2007 @ 17:23:22 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_50035952
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Je hoort mij ook helemaal niet zeggen dat ze zich moet verantwoorden, ik zeg alleen dat ik wel heel erg benieuwd ben naar haar motivatie om het op zo'n jonge leeftijd al te doen. Als ik tegen ben wil ik gewoon graag weten waarom anderen voor zijn. Twee kanten aan een argument enzo. Het was verder absoluut niet lullig of rellerig bedoelt.

En tja oorbelletjes bij baby's, tatoeages, piercings. Het roept nou eenmaal vaak een associatie op met een bepaald slag mensen en daar moet je het zeker niet om laten maar het is wel iets om over na te denken vind ik.

William was Iers en wij hebben heel lang nagedacht over een naam. Heel veel namen die daar doodnormaal zijn worden hier geassocieerd met een bepaald volk en dat wilde ik verkomen. Het is een afweging die je maakt.
sorry hoor... maar dit vind ik zo ontzettend bekrompen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_50036086
Ja is het ook maar de maatschappij is op vele vlakken ook bekrompen en ik kan dan wel vinden dat het allemaal moet kunnen en geen vooroordelen op moet roepen, de maatschappij handelt anders en om je kind daar nou aan te onderwerpen terwijl je ook kan wachten tot het zelf de beslissing over oorbellen kan maken...

Let's face it, iedereen doet wel alsof ze open minded zijn maar puntje bij paaltje zijn ze allemaal behoorlijk bekrompen dat blijkt maar weer uit dit topic.
grá mo chroí
  zaterdag 2 juni 2007 @ 17:33:56 #116
11682 Moonah
Jolie femme
pi_50036220
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:23 schreef Sjeen het volgende:

[..]

sorry hoor... maar dit vind ik zo ontzettend bekrompen...
Neuh, vind ik niet.
Net wat Milagro al zei, elke kip is een vogel, maar nog niet elke vogel is een kip.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_50037440
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:04 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Lieve Schat

Woonwagenbewoners herken je hier aan de achternaam, niet de voornaam.
Als je Siobhan gewoon goed spelt heb je geen verwarring
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:19:42 #118
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50037492
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 09:58 schreef Vivi het volgende:
Nou!..
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Oh ik zeg ook niet dat JIJ ruzie maakt, ik vind het alleen altijd zo flauw als mensen steeds weer moeten benadrukken hoe ONT-ZAT-TEND ordinair ze iets vinden. Ik vind het ook niet echt mooi meestal, maar laat iedereen lekker zijn eigen smaak denk ik dan

Probeer daar eerst zelf eens enige successen mee te behalen.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 18:22:11 #119
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50037557
Ik trek me niet zoveel aan van wat mensen vinden hoor, en als ze niet verder kunnen kijken dan een paar oorbelletjes dan zijn het ook geen mensen die ik tot mijn vrienden/kennissen zou willen rekenen, laat staan op wiens goedkeuring ik zit te wachten.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50037591
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:18 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Lieve Schat

Woonwagenbewoners herken je hier aan de achternaam, niet de voornaam.
Als je Siobhan gewoon goed spelt heb je geen verwarring
Ik heb het over hier in Nederland. Als ik hier mijn kind Molly of Shannon noem heeft iedereen meteen een bevooroordeeld beeld. Om nog maar niet te spreken over de echte ierse namen die het kind dan altijd zal moeten spellen.
grá mo chroí
pi_50037818
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 17:33 schreef Moonah het volgende:

[..]

Neuh, vind ik niet.
Net wat Milagro al zei, elke kip is een vogel, maar nog niet elke vogel is een kip.
de associatie maken is niet bekrompen, je er compleet door laten leiden wel wellicht.
al maken we ons daar allemaal wel eens schuldig aan, niet waar.
iemand die eruit ziet als een Tokkie, blijven we toch ook van op gepaste afstand, of je moet er zelf 1 wezen
en toch an er achter een Tokkie uiterlijk een heel aimabel en rechtschapen mens schuilen

je kan er dus voor kiezen om zelfs die associatie die anderen niet geheel onterecht of onlogisch maken, te voorkomen opdat men later je kind niet a priori al een bepaalde levenstijl toedicht.

dus zou mijn zoon morgen tegen me zeggen dat hij een tattoo in de zijkant van zijn nek wil overlopend achter het oor langs naar zijn slaap, zou ik toch echt er 'alles' aandoen dat uit zijn hoofd te praten, omdat de wereld nu eenmaal niet bestaat uit enkel zogenaamd onbekrompen vrijen van geest.

en bovendien vind ik het zonde van zijn uiteraard want mijn kind, mooie smoelwerk
  zaterdag 2 juni 2007 @ 18:33:44 #122
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_50037868
Ik denk niet eens in termen als ordinair. Het is voor mij een vaststaand feit dat ik niet voor mijn kind wil beslissen of zij oorbellen heeft. Het zijn haar oren, en zij beslist zelf of ze ze wilt. Ik beslis daarna of ze ze krijgt. Maar ik ga ze niet geven omdat ik dat wil.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_50037908
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:33 schreef Ireth het volgende:
Ik denk niet eens in termen als ordinair. Het is voor mij een vaststaand feit dat ik niet voor mijn kind wil beslissen of zij oorbellen heeft. Het zijn haar oren, en zij beslist zelf of ze ze wilt. Ik beslis daarna of ze ze krijgt. Maar ik ga ze niet geven omdat ik dat wil.
niet meer en niet minder

maar dan nog....wie zijn wij om....
pi_50038003
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:22 schreef senesta het volgende:
Ik trek me niet zoveel aan van wat mensen vinden hoor, en als ze niet verder kunnen kijken dan een paar oorbelletjes dan zijn het ook geen mensen die ik tot mijn vrienden/kennissen zou willen rekenen, laat staan op wiens goedkeuring ik zit te wachten.
nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?
als een vriend mij iets ordi vindt staan, en zegt "je lijkt zo net een jonge uitvoering van Oma Veerkamp uit ManbijtHond, trek in godsnaam uit" dan mag hij nog steeds bij me thuis komen,hoor

zeker als het een leuke meneer is, dan doe ik het juist aan, want dan mag het meteen weer uit
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 19:22:58 #125
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_50039234
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:39 schreef milagro het volgende:

[..]

nu je kan toch iets vinden zonder dat je meteen de hele persoon afkeurt?
als een vriend mij iets ordi vindt staan, en zegt "je lijkt zo net een jonge uitvoering van Oma Veerkamp uit ManbijtHond, trek in godsnaam uit" dan mag hij nog steeds bij me thuis komen,hoor

zeker als het een leuke meneer is, dan doe ik het juist aan, want dan mag het meteen weer uit
Dat is waar
Dan ligt het inderdaad aan de manier waarop
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_50041960
Oorbelletjes bij pasgeborenen of babies vind ik zielig en totaal niet mooi staan.

Mijn dochter krijgt ook pas oorbellen als ze er zelf een hele tijd om gevraagd heeft en ws niet voor haar 10e ofzo... Ikzelf heb in elk oor 3 gaatjes. De 1e had ik toen ik een jaar of 5 was geloof ik. De 2e wilde ik heel graag en die kreeg ik van mijn moeder toen ik een jaar of 15 was geloof ik. De 3e wilde ik ook heel erg graag maar dat moht niet van mijn moeder. Heb de 3e stiekum laten zetten. Mijn moeder was niet blij.

Ik vind nou niet dat je een tattoo kan associeren met een asociaal persoon. Ik ben niet asociaal maar wil wel heel graag ene tatoo omdat IK het mooi vind.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 21:21:06 #127
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_50042501
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:19 schreef Neuk het volgende:

[..]

[..]

Probeer daar eerst zelf eens enige successen mee te behalen.
Waar doe ik dat niet dan? En het feit dat ik dat vind impliceert natuurlijk niet dat ik geen mening mag geven he.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het op twee manieren kan zeggen:

1. "ik vind het niet mooi, niet mijn smaak".
2. "Gatverdamme! Wat ordinair!!!"
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_50042724
niemand zegt hier 2 , hoor
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:10:21 #129
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_50043837
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 21:21 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waar doe ik dat niet dan? En het feit dat ik dat vind impliceert natuurlijk niet dat ik geen mening mag geven he.
Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je het op twee manieren kan zeggen:

1. "ik vind het niet mooi, niet mijn smaak".
2. "Gatverdamme! Wat ordinair!!!"
Je kunt ook gewoon je mening in dezen voor je houden. Het voegt nl. niets toe aan dit topic.
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_50044343
Whiehie, ik heb in een scheur gelegen om de Haagse-Mart-Posts

Ik heb geen bellen. Wou het nooit, want ik wou een jongetje worden later. Uiteraard is dat niet zo gelopen, maar ik heb dus geen gaatjes (in mijn oren )

Mijn zusje was een meisje-meisje en mocht van onze moeder geen gaatjes omdat die het niet nodig vond om gaten te (laten) prikken in haar kinderen. Drama. Na drama. Na drama.
Uiteindelijk mocht ze rond haar 10e na veel meisjesgedwingeland ein-de-lijk gaatjens. Toen nog "gewoon" 2.
Rond haar 12e begon ze stiekem gaatjes te sparen bij de juwelier. Ze heeft haar beide oren propvol bel gehad, plus een neusvleugel ("Als je dat ooit doet, dan schop ik je druit, loeder!" krijste mama altijd. Toen ze eindelijk met t ding thuiskwam zag ze het niet eens )

Oh ja, ik heb het gebrek aan gaatjesschieterij gecompenseerd met een leuke dosis inkt onder mijn huid. En mijn dochtertje moet idd eerst "oorbel" en "kraakbeennecroseverscheuring" kunnen spellen eer ze behangen wordt met bling. En mijn man is niet zo ruimdenkend als ik, dus ik denk niet dat een van de zoontjes ooit één bel zal hebben (of die zo mooi beschreven achterhoofdpluk-coupe).
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:49:34 #131
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50045008
mama van pepijn,

wij hebben bij arwen met 2 weken tegelijkertijd gaatjes laten schieten.
waarom? omdat wij het mooi vinden.
En onze gedcahten gang was, nu heeft ze er geen pijn van, het is nooit ontstoken wat dan ook geweest.
Als mensen ons daarom willen asocieren als kampvolk , lekker laten doen.
Het zegt namelijk heel veel meer over hun kortzichtigheid dan over ons.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 2 juni 2007 @ 22:55:14 #132
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_50045179
Aha, hier zitten de kinderbeulen dus
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_50045234
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:49 schreef _evenstar_ het volgende:
mama van pepijn,

En onze gedcahten gang was, nu heeft ze er geen pijn van, het is nooit ontstoken wat dan ook geweest.
Als mensen ons daarom willen asocieren als kampvolk , lekker laten doen.
Het zegt namelijk heel veel meer over hun kortzichtigheid dan over ons.
je realiseert je natuurlijk wel, dat als je beledigd bent omdat men je met kampvolk assoscieert, je zelf ook weer kampvolk associeert met negatieve zaken, hè
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:00:43 #134
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50045349
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:56 schreef milagro het volgende:

[..]

je realiseert je natuurlijk wel, dat als je beledigd bent omdat men je met kampvolk assoscieert, je zelf ook weer kampvolk associeert met negatieve zaken, hè

nou zo bedoel ik het iig niet, laat ik het zo stellen.. als mensen iemand daarom met wat voor type mens associeert zegt dat dus meer over hun
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:01:50 #135
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_50045384
Weet je dat ik me niet eens kan voorstellen hoe mijn kinderen zullen zijn als ze 6 of 10 jaar oud zijn? Misschien zijn het wel zeer evenwichtige en serieuze kinderen op die leeftijd èn willen ze oorbellen. Misschien kunnen ze tegen die tijd het moeiijke woord van Mwanatabu wel achterstevoren spellen. Dus ik vind het moeilijk om nu al een leeftijdsgrens te bepalen, wanneer het wel mag. Als ik graaf in mijn geheugen (kennelijk is het géén traumatische ervaring geweest) denk ik dat ik een jaar of 5 was toen ik oorknopjes kreeg. Toen leuk, nu nog steeds leuk.
Maar enige wens en communicatie zal er toch wel aan vooraf moeten gaan. Dus nee, hier in huis worden geen babies gepierced.
pi_50045513
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 22:49 schreef _evenstar_ het volgende:
`
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:03 schreef snoopy het volgende:
Ik kwam dit tegen bij een soortgelijke discussie ergens anders op internet:
[..]

quote:Ik ben kinderarts en adviseer ouders altijd om te wachten tot minimaal een jaar of 6. Dit om verschillende redenen:

- Het is pijnlijk en onnodig. Het is zelfs pijnlijker voor kleine kinderen omdat de zenuwen nog dichter op elkaar zitten.

- Kinderen kunnen eraan blijven hangen, de oorbel kan zo uitscheuren met een grote wond tot gevolg die vaak niet meer mooi geneest.

- de kans op allergie is groter, hoe jonger je kind is hoe groter de kans.

- Je kind kan een oorbelletje uit haar oortje halen en inslikken. Ik heb op de eerste hulp een aantal een kindje met een bloeding behandeld, veroorzaakt door een ingeslikte oorbel.

- en wat mij betreft nog de belangrijkste: een kind kan ik shock raken door van de schrik van het schieten. Hoewel dit maar heel zelden gebeurd, is het heel gevaarlijk!

Mijn advies: wacht tot je kindje een jaar of 8 is!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_50045603
Iedereen heeft het idd over of het wel of niet 'mooi' is. Maar denkt dan niemand over de gevaren die het blijkbaar heeft/kan hebben?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_50045682
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef snoopy het volgende:
Iedereen heeft het idd over of het wel of niet 'mooi' is. Maar denkt dan niemand over de gevaren die het blijkbaar heeft/kan hebben?
die bagatelliseren ze, want niemand kent iemand die er problemen mee gekregen heeft.

voor mij geldt vooral de pijn, nog meer dan het lelijk vinden.
en dan het argument "daarom doen we het juist als ze nog heel klein is, dan herinnert ze zich het later niet"

die argumentatie kan ik nog wel vaker toepassen dan
"ja, ik ben opgehouden met slaan als bestraffing zo met 3 jaar, want dan vormen zich de eerste herinneringen, hè"

ja, chargerend, maar u begrijpt de kromheid van het argument.
zeg dan gewoon "ik vind het mooi, en dat het pijn doet boeit me gewoon geen hol"

en dan weer wel meejanken met de kleine als ze inentingen krijgt
  zaterdag 2 juni 2007 @ 23:21:39 #139
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_50046001
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:08 schreef snoopy het volgende:
Ik wist dus niet van gevaren (tot nu) maar sterkt me idd in de overtuiging dat Saskia ze echt voorlopig nog niet krijgt.
Die van Lois vond ik wel mooi 'als ze oorbelletjes kan spellen is vroeg genoeg'

*even rekent met leeftijd en schoolklassen*
Dan is ze idd minimaal 8 voor ze dat kan spellen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 3 juni 2007 @ 00:44:15 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50048577
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 23:05 schreef easy-going het volgende:

[..]

`
[..]
en dat is dus onzin
  zondag 3 juni 2007 @ 00:48:20 #141
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_50048698
Babietjes hebben minder pijn
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_50048769
pas geleden een nichtje er bij gekregen in spanje, zoals in de OP vermeld wordt is het daar gebruikelijk bij pasgeborenen gaatjes te laten schieten, zo ook bij haar, vond het ook nogal raar, maar moet zeggen dat het best wel mooi staat, en tsja: wij vinden het plat, maar als het in Spanje traditie is, prima
  zondag 3 juni 2007 @ 00:54:29 #143
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_50048906
Oh zal ook nog wat zinnigs zeggen...

Ik vind het ook vaak wel een beetje apart zo'n jong babietje met bellen in, maar hé als paps en mams dat mooi vinden waarom niet? Al die regeltjes die door de samenleving bedacht zijn
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_50048942
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:44 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

en dat is dus onzin
dat slaat op nikkel allergie of kontakt allergie, niet op allergieën in het algemeen.

maar dit dan, we doen ons best om veilig speelgoed te maken en te kopen voor onze kinderen, op alle speelgoed staat vermeld voor welke leeftijdsgroep het is 0-1 0-3

als het niet geschikt is voor de hele kleintjes staat er bij : niet geschikt voor kinderen <3 vanwege kleine onderdelen..... en wat doe je als je ringetjes of knopjes laat zetten, je brengt je kind 24/7 in aanraking met kleine onderdelen die los kunnen raken!
pi_50049008
quote:
Op zondag 3 juni 2007 00:54 schreef Loena-tik- het volgende:
Oh zal ook nog wat zinnigs zeggen...

Ik vind het ook vaak wel een beetje apart zo'n jong babietje met bellen in, maar hé als paps en mams dat mooi vinden waarom niet? Al die regeltjes die door de samenleving bedacht zijn
dan wil ik het wat breder trekken, ik vind dat paps en mams een baby niet als bezit moeten zien, dus omdat paps en mams oorbellen mooi vinden zou het dan mogen, net als baby's die gedoopt worden, dat kunnen zij later toch zelf beslissen, maarja, waar leg je de grens tussen wat cultuur is en wat paps en mams graag willen?
  zondag 3 juni 2007 @ 01:02:32 #146
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_50049173
als ouders maak je allerlei keuzes, en daarbij tracht je het beste te doen, en wat jij denkt dat als ouder het beste is voor je kind.
omdat je kind zelf nog niet die keus kan maken.
En ja zolang zij zelf nog niet kan bepalen welke kleur ze het mooiste vind of welke kleding oid. doen wij dat.
Dat niet iedereen het daar mee eens is prima kan toch

@ milagro easy zal het waarschijnlijk bedoelen omdat arwen zoveel voedingsallergie-en heeft, maar dat is dus weerlegd , ze heeft oorbelletjes van chirurgisch staal wel.
en wat betreft kleine dingetjes, heb je een goed punt .
wij hebben zo gedacht dat wij deden wat wij mooi vinden wanneer wij het idee hebben dat ze er het minste last van heeft.
pi_50049420
het deert je niet dat omdat jij iets mooi vindt, je kind pijn moet lijden?

we vinden het allemaal (ik ook) zoooooooo zielig als een kleintje inentingsprikjes moet krijgen, "ik moest bijna zelf huilen, echt" , maar die prikjes zijn bittere noodzaak.

wat doe je dan als je kind oorbelletjes krijgt, huil je dan ook mee, of zeg je enkel "nou, mooi, zeg!!!!! "

het gaat niet eens zo om het feit dat je beslist voor een kind aan de hand van jouw smaak, dat doen we allemaal, alleen je baby in knalgeel kleden doet het kind geen zeer, enkel jouw ogen hebben te lijden dan.

maar puur omdat het zo schattig staat, of omdat "het nu eenmaal cultuur is" een baby pijn doen
ik kan het niet begrijpen, en neem de meeleeftranen bij 'nodige' pijntjes dan ook met een flinke korrel zout, evenals de zorgvuldig uitgezochte speeltjes "zet die nog maar even weg, want kijk, die oogjes van de beer kunnen losraken, nee, dat is me te riskant"

en dit geldt overigens ook voor besnijdenissen van baby plassers.
ik maak geen onderscheid tussen pure ijdelheid, geloof of cultuur als excuus.
je doet een kind pijn, moedwillig, hoe je het ook wendt of keert, puur voor de leuk.
pi_50049636
quote:
Op zondag 3 juni 2007 01:10 schreef milagro het volgende:...

en dit geldt overigens ook voor besnijdenissen van baby plassers.

...
besnijdenissen kun je beter op jonge leeftijd doen, al bij de geboorte is bekend of een baby teveel voorhuid heeft, ben zelf op latere leeftijd uit noodzakelijk seksuele overwegingen zullen we maar zeggen besneden, en had er liever niets van herinnerd, advies aan alle ouders dus om dit zo vroeg mogelijk te doen mocht het noodzakelijk zijn
pi_50049672
Is het dan echt noodzakelijk bij teveel voorhuid? Ik dacht alleen bij een te nauwe voorhuid?
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zondag 3 juni 2007 @ 01:23:39 #150
393 phileine
española
pi_50049710
milagro, ik ben het wel met je eens hoor en het staat me ook vreselijk tegen precies om de redenen die jij beschrijft, maar ik zat wel een beetje door te denken en vroeg me toen opeens af of ik niet met twee maten meet. Want mijn dochtertje vindt het bijvoorbeeld afschuwelijk als haar haartjes gewassen moeten worden, toch martel ik haar regelmatig op die manier. Zou het echt nodig zijn? Ik weet het niet, het ziet er mooier uit en anders gaat ze stinken, maar verder? Zou het voor haar niet veel prettiger zijn als ik het gewoon laat zitten?
mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')