en terecht, daar is ook vast wel een wet voor, dacht ik..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:
Ik vind het ook geen gezicht.
En ook totaal nutteloos om zo'n klein hummeltje zo veel pijn te doen.
Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.![]()
mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:39 schreef E.T. het volgende:
Ik vind het ook geen gezicht.
En ook totaal nutteloos om zo'n klein hummeltje zo veel pijn te doen.
Het meerendeel van de juweliers in Nederland doet dan ook geen gaatjes bij baby's schieten.![]()
ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staanquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
In India doen ze dat volgens mij ookHet is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
Nee, er zit wel een gedachte achter, iets met welvaart / kwade geesten ofzo, maar dat zou ik eens op moeten zoeken. Ik heb het iig wel een keer in een documentaire voorbij zien komen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:41 schreef FUFR het volgende:
[..]
ik ben bang dat het de traditie is dat je het schattig vindt staan![]()
Bier niet... maarrequote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef FUFR het volgende:
[..]
mijn volgende topique wordt "peuters aan het bier, kan dat?"
Dat dusquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:50 schreef phluphy het volgende:
Persoonlijke mening: ordinair, onnodig en niet eerlijk t.o.v. het kind.
Dat vind ik onvergeeflijk... oma's/tantes/whatever die het als verrassing doenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het afschuwelijk.
Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.![]()
Gelukkig is die relatie al van heeeeeeeeeeel lang geleden.
mijn tweeling-neef&nichtje waren een dagje bij oma.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:03 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het afschuwelijk.
Had ooit een vriendje met een fijne familie die dus idd de dochters amper 1 uur na de geboorte met kurk en naald te lijf gingen en dat was dus ook een van de eerste dingen die ik daar gilde 'als ik ooit een dochter krijg blijven jullie met je poten van haar af'. Nachtmerries had ik van het idee dat dat kind bij oma zou gaan logeren en dan met oorbellen terug zou komen.![]()
Gelukkig is die relatie al van heeeeeeeeeeel lang geleden.
Welke kringenquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:36 schreef FUFR het volgende:
hi,
wat vinden jullie van het schieten van oorbellen bij pasgeborenen?
Het schijnt een traditie te zijn in spaanse en tjechische kringen
bijwerking van de epidural?quote:Reden dat ik dit vraag is dat een zwangere kennis van plan is enkele uren na de geboorte al gaten in het kind te laten maken.
quote:Afgezien van het feit dat je een heel kind niet dient te beschadigen imo, zie ik er totaal het nut niet van in.
Ik heb zelf een dochter van 4,5 en die krijgt pas oorbellen als ze er 2 weken lang iedere dag om vraagt (om impuls-beslissingen tegen te gaan)
Gelukkig wil ze ze nog niet.![]()
[sarcasme]quote:Persoonlijk vind ik het behoorlijk kamp-achtig overkomen bij pasgeborenen/zuigelingen.
Afgezien nog van het infectiegevaar e.d.
Meningen please?
kind moet nog geboren worden he..quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:05 schreef desiredbard het volgende:
[sarcasme]
Kamp achtig... zou ik niet durven zeggen.... anders worden de alhier aanwezige bewoonsters weer boos
[/sarcasme]
Het kind heet toch geen Britney of Nikeé he?
Waarom niet meteen een clitoris piercing ook ...hoeft ze dat niet meer op d'r 16e te doen![]()
Niet helemaal waarquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:07 schreef FUFR het volgende:
[..]
kind moet nog geboren worden he..
Zwanger = een ongeboren kind..
ik weet ondertussen dat het er maar 1 isquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:11 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Niet helemaal waar
Zwanger kan ook ongeboren kinderen zijn
Maar ok heb het gecorrigeerd
Maar je hebt gelijk het is/staat goedkoop op kleine kinderen
dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:40 schreef Stormqueen het volgende:
In India doen ze dat volgens mij ookHet is daar een cultureel verschijnsel en als je het echt vanuit zo'n traditie doet heb ik er niet zo heel veel op tegen. Als je het alleen maar doet "omdat je oorbelletjes zo schattig vindt staan" vind ik het niet kunnen.
eens!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:41 schreef milagro het volgende:
[..]
dat snap ik nou niet, hè, als het vanuit een cultuur of geloof gedaan wordt is het okay, anders liever niet.
geloof is ook maar een mening, hoor, niets meer of minder dan dat en dat geldt ook voor de pijn.
als iemand het nu gewoon mooi vindt, hetgeen dus een mening is, doet het ook niet meer pijn ofzo, dus vreemde verzachtende omstandigheid , geloof/cultuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |