ik kan je aanraden om naar psychedelic rock te luisteren. De meeste nummers hebben geen lyrics en er word veel geëxperimenteerd met het gebruik van instrumenten en effecten.quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:38 schreef STORMSEEKER het volgende:
Daarom staat er ook: rock/metal. In metal wordt wel geschreeuwd. En daarbij houd ik sowieso meer van instrumentale nummers al dan niet met wat vocals, zolang de tekst niet maar overheerst (of het geschreeuw dus hahaha).
True!quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:29 schreef MASD het volgende:
generalisatietopicik ken nauwelijks rocknummers waarin word geschreeuwd
Ha, leuk nummer idd. Duurt ff voordat het op gang komt en is nogal funky, maar klinkt verder best vrolijk en vlot. Bedanktquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:31 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Tof d'n'b nummer met gitaar: Pendulum - Girl in the fire
Lolquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:02 schreef Feitosa het volgende:
Atari Teenage Riot
Die gebruikten gitaren in hun nummers of samples ervan.
Maar de zang kan je bestempelen als geschreeuw.
en zelfs in metal word (met uitzonderingen van een paar subgenres) nauwelijks tot niet geschreeuwdquote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:32 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
True!
Er zit een gigantisch gat tussen rock en metal..maar dat maakt ¾ van de mensen niet uit
De goede man speelt al meer dan vijftig jaar gitaar, dan moet je niet verwachten dat hij er nog een ander instrument bijleertquote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:50 schreef STORMSEEKER het volgende:
Jeff Beck zitten best goeie nummers tussen, maar wel weer errug veel gitaar![]()
Whahahahaquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:36 schreef Litpho het volgende:
De goede man speelt al meer dan vijftig jaar gitaar, dan moet je niet verwachten dat hij er nog een ander instrument bijleert.
Hmmm, dat is meer GOA achtig toch? Ken ik wel al, beetje van hetzelfde allemaal vind ik.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:40 schreef Yorrit het volgende:
Infected Mushroom - None of this is real trek je wel denk
tsja, trance is nu eenmaal een beetje van hetzelfdequote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:28 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Hmmm, dat is meer GOA achtig toch? Ken ik wel al, beetje van hetzelfde allemaal vind ik.
Boh gek, dat wilde ik zeggen!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:14 schreef L.Denninger het volgende:
Alles van System 7.
Supervet
Te downloaden van hun website bv. :
http://www.a-wave.com/label/sounds/P7orig.mp3
De gitaar zit er de hele tijd doorheen, maar vanaf 2:10 hoor je heel duidelijk gepingel.
voor de rest is ie de hele tjid flink door de effectenprocessor heengehaald
Dat is toch wel even wat anders dan trancey muziek.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 15:46 schreef KnorrV het volgende:
Mischien is industrial metal wat voor je?
Maar dan ga je al erg snel naar rammstein en dopestars inc.
Kijk hier maar even. http://en.wikipedia.org/wiki/Industrial_metal
Het is inderdaad wat rustig. Op zich leuke muziek, maar nog niet het geluid wat ik zoekquote:Op maandag 11 juni 2007 10:05 schreef danielwww het volgende:
Een van onze laatste tracks: Progression - Freq'd heeft een gitaar. Vrij rustige track, maar de gitaar zit er overduidelijk in
Bedankt voor je reactie, maar deze was reeds genoemdquote:Op dinsdag 19 juni 2007 21:42 schreef PJORourke het volgende:
Ik dnek dan meteen aan Rinocerose...
grappig nummerquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:14 schreef L.Denninger het volgende:
Alles van System 7.
Supervet
Te downloaden van hun website bv. :
http://www.a-wave.com/label/sounds/P7orig.mp3
De gitaar zit er de hele tijd doorheen, maar vanaf 2:10 hoor je heel duidelijk gepingel.
voor de rest is ie de hele tjid flink door de effectenprocessor heengehaald
Jazz is ook meer van hetzelfde,quote:Op zaterdag 2 juni 2007 01:43 schreef Yorrit het volgende:
[..]
tsja, trance is nu eenmaal een beetje van hetzelfde
Don't Worry.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:01 schreef STORMSEEKER het volgende:
Feindflug heeft weer wat sterkere gitaren en dat is prima, maar die titels en de lyrics (het hele WOII sfeertje) zijn nogal vaag (om niet te zeggen raar)..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |