( wel een aardige kluit bijen overigens, alleen kun je niet bepalen waar de locatie is, het zou overal kunnen zijn.. )quote:Op dinsdag 5 juni 2007 13:15 schreef meneer draak het volgende:
Hij stond inderdaad in de sp!ts. Maar dit nest zal niet meer naar beneden vallen want hij is safe weggehaald door een imker met hulp van de brandweer.
Je had moeten zien hoe snel het terras leeg was, dat was pas grappig!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef KD-fotografie het volgende:
@klappernootatwork
+ het moment, de bijen en de mensen erachter.
Heb eigenlijk geen minpunt, gewoon een grappige foto.
Daisy was haar eigen aan het wassen, erg charmant dus.
[afbeelding]
Geen minpunten en alleen maar complimenten! Schitterende foto en perfect kleurenpatroon.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef KD-fotografie het volgende:
@klappernootatwork
[afbeelding]
Wow wat een schitterende foto!! Ze is gaat er echt helemaal in op. Top foto!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef KD-fotografie het volgende:
@klappernootatwork
[afbeelding]
Oe...hij is cool zegquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef KD-fotografie het volgende:
@klappernootatwork
[afbeelding]
Mooi moment , mooi scherp , mooi licht , mooi beestquote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef KD-fotografie het volgende:
@klappernootatwork
[afbeelding]
Ik stond er met mijn cameratje op gegeven moment 50 cm vanaf, ze deden niks, veel te bezig met de koningin denk ik, fascinerend om te zien..quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:20 schreef MissyMirjaM het volgende:
klappernoot, die foto!
ik zou niet weten hoe hard ik daar weg zou moeten komen,m wat een ellende zeg..
Misschien een beetje offtopic, maar er imkers schijnen mijn foto zonder duidelijk uitleg niet leuk te vindenquote:Uiteraard is een groep bijen ineen boom een spectaculair gezicht.Uw krant is niet de eerste die dat
dit jaar laat zien. Maar bijna altijd is de informatie erbij onjuist of onvolledig. Daarom deze reactie om
volgende jaren de goede informatie erbij te zetten.
Wat we zagen op de foto was een zwerm bijen. Een zwerm ontstaat doordat de oude koningin met een deel van haar volk op zoek gaat naar een nieuwe woonplek, voordat de nieuwe koninginnen uit hun doppen komen. Deze zwerm gaat op een plek hangen. Hierna gaan verkennersbijen op zoek naar een nieuwe woonplek. Als deze gevonden is zullen ze hier naar toe gaan.
Een imker kan deze zwerm ook scheppen en in een eigen korf of kast stoppen. De korf is dus de woning van de bijen en niet het volk op zich. Een normale zwerm is heel vriendelijk en zal niemand steken. In principe zou je zelfs je hand er in kunnen stoppen zonder een steek te krijgen.
Als een bij steekt, gaat zij dood. Zonder huis is het niet in het belang van het volk om te steken en
zullen ze dit dus bijna niet doen. Tips voor angstige mensen. Blijf rustig! Er is niks aan de hand. Dus
mocht u zo’n zwerm zien, bel dan de brandweer. Zij hebben vaak adressen van imkers. De meeste imkers zullen met liefde de zwerm komen scheppen en misschien mag u zelfs wel eens kijken bij de imker op de stand. Meer informatie over bijen en bijenhouden vindt u op bijenhouders.
Het blijven grappige beestjesquote:Op woensdag 6 juni 2007 00:19 schreef meneer draak het volgende:
@ klappernoot2000
Beetje offtopic maar er was een behoorlijke reactie van een imker in de spits te lezen van vandaag naar aanleiding van de door mij gemaakte foto:
[..]
Misschien een beetje offtopic, maar er imkers schijnen mijn foto zonder duidelijk uitleg niet leuk te vinden
+ Setting, de gebouwen. De lijnen...quote:Op woensdag 6 juni 2007 20:39 schreef Arjan het volgende:
+ Mooie kleuren
- Jammer dat de vleugels vrijwel niet meer zichtbaar zijn
[[url=http://farm2.static.flickr.com/1353/533569835_cf721db6e7.jpg]afbeelding][/url]
WOW!quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:27 schreef KD-fotografie het volgende:
@klappernootatwork
[afbeelding]
Wij wachten geduldig op een foto van je behang..quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:29 schreef pauld het volgende:
+mooi dof
- de randen van de hals geven het idee dat de foto geshopt is
Ik heb er maar weer eens eentje van m'n nichtje..![]()
[afbeelding]
Waterverfen kan heeeeel erg leuk zijn, behalve wanneer de boel wanneer moet worden schoongemaakt.
quote:
Die randen zijn een "mooi" voorbeeld van chromatische abberaties; het glas van het objectief werkt als een prisma; het trekt de kleuren uit elkaar; rechts blauw, links rood. Objectieven met dure coatings hebben daar minder tot geen last van.quote:Op woensdag 6 juni 2007 23:29 schreef pauld het volgende:
- de randen van de hals geven het idee dat de foto geshopt is
En met Photoshop is de CA zo te verhelpenquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:01 schreef Azathoth het volgende:
[..]
[..]
Die randen zijn een "mooi" voorbeeld van chromatische abberaties; het glas van het objectief werkt als een prisma; het trekt de kleuren uit elkaar; rechts blauw, links rood. Objectieven met dure coatings hebben daar minder tot geen last van.
+ Mooi perspectief en kleuren spelquote:Op donderdag 7 juni 2007 17:34 schreef umberrella het volgende:
+ de blik van dat aapje
- Beetje weinig contrast met de achtergrond
[afbeelding]
Rotterdam
Leica lens (lumix FZ7). Volgens mij had ik hier 12x ingezoomedquote:Op donderdag 7 juni 2007 11:01 schreef Azathoth het volgende:
[..]
[..]
Die randen zijn een "mooi" voorbeeld van chromatische abberaties; het glas van het objectief werkt als een prisma; het trekt de kleuren uit elkaar; rechts blauw, links rood. Objectieven met dure coatings hebben daar minder tot geen last van.
Amersfoortquote:Op donderdag 7 juni 2007 19:10 schreef NoXxa het volgende:
[..]
+ Mooi perspectief en kleuren spel
- Kan alleen niet bedenken wat jou in dit object aantrok
[afbeelding]
Nu pas geopend? Het is toch al een tijdje open? Vind het zelf in ieder geval erg mooi geworden. Ben benieuwd of we van daar nog wat plaatjes kunnen verwachten! (zonder peerd uiteraard)quote:Op donderdag 7 juni 2007 22:41 schreef klappernoot2000 het volgende:
Niet echt bijzonder wel actueel, vanavond geschoten:
Burgemeester Jacques Wallage van Groningen " onder het steert van 't peert" Tijdens de opening van het stadsterras
[afbeelding]
Ik kon het niet laten![]()
Volgende keer ga ik het paard van ome Loeks in vol ornaat en zonder drol er onder op de gevoelige plaat zetten...
Jup de koppelpoort. Een van de mooiste stukjes van Amersfoort als je het mij vraagt. Dit was trouwens mijn eerst plaat met nieuwe cameraquote:
Ik heb hem eerlijk gezegd ook andersomquote:Op vrijdag 8 juni 2007 15:22 schreef Vliegvrager het volgende:
Heerlijke lucht, ER, en daarom zo jammer dat je de horizon op 2/3 legt ipv 1/3. Desondanks fraaie plaat
+ lekker perspectief en diepte, de hele weg volgen naar het verdwijn punt.quote:Op zondag 10 juni 2007 16:16 schreef NoXxa het volgende:
+ De emotie wordt mooi vast gelegd
- Ik zou de hele gitaar willen zien.
[afbeelding]
Zou zomaar kunnen dat je me gezien hebt gisterquote:Op zondag 10 juni 2007 14:38 schreef ralpje het volgende:
Heb ik jou trouwens gezien gister, wie ben jij?
Groene shirt/spijkerbroek = ralpje. Rode broek + zwart shirt = Yoniquote:Op zondag 10 juni 2007 16:58 schreef meneer draak het volgende:
[..]
Zou zomaar kunnen dat je me gezien hebt gister. Aan de foto te zien moet het haast wel
Ik had een witte driekwarts broek aan en een geel t-shirt.
Wellicht sta je hier op?
[offtopic]quote:Op zondag 10 juni 2007 17:24 schreef meneer draak het volgende:
@ Ralpje
Maar Ralpje heb ik dan wel gezien ja, je keek mij in ieder geval wel aan, volgens mij had je uitstekende doorzichtige dopjes in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |