quote:Op maandag 4 juni 2007 23:11 schreef Papierversnipperaa... het volgende:
Fok! is een test om het geloof van gelovigen te testen.
Dat klinkt als een AiG-antwoord. Zij hebben in ieder geval een gelijkluidend antwoord. Toch is dat ietwat vreemd, gezien de leeftijd die de Bijbel suggereert en de snelheid waarmee wij waarnemen dat mutaties optreden.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat zijn hele goede vragen die je stelt en op elke is een antwoord.
Je moet een onderscheid maken tussen de schepping vóór de zondeval en na de zondeval. Voor de zondeval was er logischerwijs geen zonde. Oftewel dood en verderf, kwaad, alles waar God nou juist níet voor staat. Verval van erfelijk materiaal is daar een direct effect van, vandaar de kwalen die jij opnoemt.
Waarom hebben mannen dan geen baarmoeder? En geen vagina? Die hebben vrouwen ook nodig. Dit is een beetje een ad-hocargument.quote:Mannen hebben tepels omdat vrouwen ze nodig hebben. De vrouw werd dan ook uit een rib van de man geschapen.
Het gebruiken van nieuwe bouwstenen zou b.v. kunnen zijn omdat de oude weliswaar min of meer voldoen, maar verre van perfect zijn. In het geval van onze rug en knieën bijvoorbeeld.quote:Het staartbeen is een aanhechtingspunt voor spieren en stootkussen. Genetische overeenkomsten met apen, muizen en bananen maakt helemaal niets uit, waarom nieuwe bouwstenen gebruiken voor dezelfde structuren? En ik heb nog nooit gezegd 'God heeft het zo gewild, klaar'. Dat is echt het domste wat je tot nu toe hebt gezegd.
Ik weet niet waarom we ze nog zien bij mannen, misschien wel voor sexueel genot? Maan mannen hebben elk gen in zich om een vrouw te maken, aangezien de vrouw uit de man gemaakt moest worden, dat is het idee.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar mannen hebben ze niet nodig, dus waarom hebben ze ze dan?
Hoe bedoel je?quote:Op maandag 4 juni 2007 23:50 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat klinkt als een AiG-antwoord. Zij hebben in ieder geval een gelijkluidend antwoord. Toch is dat ietwat vreemd, gezien de leeftijd die de Bijbel suggereert en de snelheid waarmee wij waarnemen dat mutaties optreden.
Omdat vrouwen kinderen baren? Zoals k hierboven al zei, mannen hebben elk gen in zich om een vrouw te maken. Waarom we tepels daadwerkelijk zien bij mannen weet ik ook niet.quote:Waarom hebben mannen dan geen baarmoeder? En geen vagina? Die hebben vrouwen ook nodig. Dit is een beetje een ad-hocargument.
Na X aantal jaar wel ja maar zou dus oorspronkelijk geen probleem zijn geweest.quote:Het gebruiken van nieuwe bouwstenen zou b.v. kunnen zijn omdat de oude weliswaar min of meer voldoen, maar verre van perfect zijn. In het geval van onze rug en knieën bijvoorbeeld.
De tepels zijn bij sommige mannen gevoelig, bij velen ook niet (althans, niet gevoeliger dan gewone huid), ik geloof dat het ongeveer op 50% ligt. Wellicht een gevolg van de zondeval natuurlijk. En dan heb ik m'n eigen bezwaar al beantwoord. D'oh.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom we ze nog zien bij mannen, misschien wel voor sexueel genot? Maan mannen hebben elk gen in zich om een vrouw te maken, aangezien de vrouw uit de man gemaakt moest worden, dat is het idee.
We inventariseren de genetische verscheidinheid binnen alle mensen, en maken dan overzichten van allellen, dan heb je een idee hoeveel mutaties er sedert Adam en Eva moeten zijn opgetreden. Dan hebben we nog een Bijbelse chronologie (Ussher-Lightfoot), dit samen geeft een snelheid waarmee mutaties moeten optreden. Die snelheid is niet weer te vinden in de praktijk.quote:
Ik speculeer ook maar wat he. Er is denk ik geen duidelijke reden voor aan te wijzen wat de bedoeling ervan is dat mannen tepels hebben.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:06 schreef Iblis het volgende:
[..]
De tepels zijn bij sommige mannen gevoelig, bij velen ook niet (althans, niet gevoeliger dan gewone huid), ik geloof dat het ongeveer op 50% ligt. Wellicht een gevolg van de zondeval natuurlijk. En dan heb ik m'n eigen bezwaar al beantwoord. D'oh.
oke.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 00:09 schreef Iblis het volgende:
[..]
We inventariseren de genetische verscheidinheid binnen alle mensen, en maken dan overzichten van allellen, dan heb je een idee hoeveel mutaties er sedert Adam en Eva moeten zijn opgetreden. Dan hebben we nog een Bijbelse chronologie (Ussher-Lightfoot), dit samen geeft een snelheid waarmee mutaties moeten optreden. Die snelheid is niet weer te vinden in de praktijk.
Vanuit gelovig standpunt niet, want daarbij dient het immers 'een bedoeling' te hebben omdat de mens immers een perfectie 'creatie' zou zijn. Zo is er voor het staartbeentje van de mens ook geen 'bedoeling' te verzinnen. Als je dat staartbeentje echter gaat bekijken met in je achtehoofd de evolutietheorie dan is daar een zeer overtuigende reden voor te bedenken.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik speculeer ook maar wat he. Er is denk ik geen duidelijke reden voor aan te wijzen wat de bedoeling ervan is dat mannen tepels hebben.
Ik nodig je uit om het weg te laten halen en ons te laten weten hoe je je daarna voelt.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:22 schreef onemangang het volgende:
[..]
Vanuit gelovig standpunt niet, want daarbij dient het immers 'een bedoeling' te hebben omdat de mens immers een perfectie 'creatie' zou zijn. Zo is er voor het staartbeentje van de mens ook geen 'bedoeling' te verzinnen. Als je dat staartbeentje echter gaat bekijken met in je achtehoofd de evolutietheorie dan is daar een zeer overtuigende reden voor te bedenken.
Mijn blindedarm is in ieder geval weggehaald en ik voel me prima. Een volledig vergelijkbaar orgaan dat we kennelijk prima kunnen missen, ja. Waarom hebben we die volgens jou? Want in het licht van een 'schepper' moet alles toch een 'doel' hebben?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 02:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik nodig je uit om het weg te laten halen en ons te laten weten hoe je je daarna voelt.
Wacht even; bedoel je nou dat de gehele familie Canidae één soort is?quote:Op maandag 4 juni 2007 22:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar doe ik dus nauwelijks uitspraken over, alleen over de dingen die onderzocht zijn, zoals de hond/wolf/vos en beren. Ook die hybrids kunnen een aanwijzing zijn maar om er definitieve uitspraken over te doen is uiteraard meer onderzoek nodig.
Er is ook geen bedoeling, wel een reden:quote:Op dinsdag 5 juni 2007 01:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik speculeer ook maar wat he. Er is denk ik geen duidelijke reden voor aan te wijzen wat de bedoeling ervan is dat mannen tepels hebben.
Met andere woorden, de tepels ontwikkelen zich voordat de geslachtskenmerken worden ontwikkeld, waardoor de man ook tepels heeft, maar ze verder niet ontwikkeld worden en ook geen functie hebben.quote:Waarom hebben mannen tepels.
Uit onderzoek blijkt dat na de bevruchting de menselijke foetus zowel lichamelijk als geestelijk vrouwelijk van structuur is. Hierdoor bezitten mannen enige vrouwelijke kenmerken, zoals tepels en borstklieren die geen functie meer hebben. Een mannelijke foetus ontvangt tussen zes en acht weken na de bevruchting een enorme dosis mannelijke hormonen (androgenen) waardoor de teelballen zich ontwikkelen waarna een tweede dosis de hersenen verandert van een vrouwelijke naar mannelijke.
Ja omdat honden en wolven enzo nog heel veel op elkaar lijken natuurlijk. Niet dat uiterlijk natuurlijk de manier is om oertypes tes classificeren natuurlijk, want kevers lijken totaal niet op elkaar, en als toppunt van de schepping zou het een beetje lullig zijn als god maar een menstype heeft gemaakt en vervolgens 100.000 verschillende kevertypes heeft lopen knutselen, maar goed, je moet natuurlijk ook een beetje naar de genetica kijken, niet dat er genetische afscheidingen aan te wijzen zijn en hij eigenlijk ook niet zoveel weet over de genetische verschillen van wolven ten opzichte van bijvoorbeeld diezelfde kevers en heh niet zo moeilijk doen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:26 schreef Invictus_ het volgende:
Wacht even; bedoel je nou dat de gehele familie Canidae één soort is?Waarom trek je een lijn op familie niveau en waarom stel je niet dat Carnivora één soort is?
Je begint niet als vrouw; je begint als on gedifferentieerd. Het is wel de vrouwelijke weg die gezien wordt als default maar je wordt niet eerst vrouw om dan te transformeren naar mannetje. (Behalve Kelly natuurlijk.)quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:22 schreef bigore het volgende:
Wat ook wel een grappig feitje is, is dat ELK mens op aarde als vrouw begint, maar doordat er een extra chromosoom bij wordt geplaatst word je een jongetje.
Dit is de reinste bullshit die je hier stelt vriend, de zondeval is juist om de zonde te reinigen, niet om zonde te kweken zoals je het nu laat overkomen. De mens was zondig vanaf de eerste mens, de eerste nageslacht was meteen een moordenaar, ook zoiets lijps, maar goed. Daardoor had God noach gekozen omdat hij en z'n familie door en door goed waren. De rest was niet goed genoeg en moest daarom sterven in de zondeval. Ook onschuldigen hoogst waarschijnlijk.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat zijn hele goede vragen die je stelt en op elke is een antwoord.
Je moet een onderscheid maken tussen de schepping vóór de zondeval en na de zondeval. Voor de zondeval was er logischerwijs geen zonde. Oftewel dood en verderf, kwaad, alles waar God nou juist níet voor staat. Verval van erfelijk materiaal is daar een direct effect van, vandaar de kwalen die jij opnoemt. Dingen als een slagader die niet ver in de huid ligt was in eerste instantie geen probleem, er hoefde immers niet gevochten of gejaagd te worden. Iets als agressie bestond niet dus dat maakte niets uit. Het nauwe geboortekanaal is inderdaad ook wel grappig:
genesis 3:16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermenigvuldigen uw smart, namelijk uwer dracht; met smart zult gij kinderen baren; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Mannen hebben tepels omdat vrouwen ze nodig hebben. De vrouw werd dan ook uit een rib van de man geschapen. Het staartbeen is een aanhechtingspunt voor spieren en stootkussen. Genetische overeenkomsten met apen, muizen en bananen maakt helemaal niets uit, waarom nieuwe bouwstenen gebruiken voor dezelfde structuren? En ik heb nog nooit gezegd 'God heeft het zo gewild, klaar'. Dat is echt het domste wat je tot nu toe hebt gezegd.
Het verschil met mensen en dieren is dat de mens heerschappij kreeg over de schepping en dat zij instaat was tot voortplanting/creatie en een eigen, vrije wil heeft. Geen enkel ander dier combineert al die facetten in 1 schepsel.
Ja, dus de vrouw is het basisontwerp van de mensquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:27 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Je begint niet als vrouw; je begint als on gedifferentieerd. Het is wel de vrouwelijke weg die gezien wordt als default maar je wordt niet eerst vrouw om dan te transformeren naar mannetje. (Behalve Kelly natuurlijk.)
Defeminization and masculinization (female as the default path)
Nee, het basisontwerp is sekseloos; tijdens de ontwikkeling wordt het óf een vrouwtje óf een mannetje. De seksechromosomen zijn zowel niet de enige als niet de absolute variabel. Voor dat er gedifferentieerd is, dus een specifiek sekseontwikkelingstraject is begonnen, is het onmogelijk om de sekse vast te stellen. Zelfs daarna kan er van alles 'mis' gaan.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:41 schreef bigore het volgende:
[..]
Ja, dus de vrouw is het basisontwerp van de mens
Als ik heel simpel de chromosoom blokkeer om er een jongetje van te maken, voor de rest doe ik helemaal niks, wat komt er dan uit? Juist, een vrouw. Kunnen we een discussie over beginnen, maar jij hebt er jouw idee over, en ik de mijne.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:04 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Nee, het basisontwerp is sekseloos; tijdens de ontwikkeling wordt het óf een vrouwtje óf een mannetje. De seksechromosomen zijn zowel niet de enige als niet de absolute variabel. Voor dat er gedifferentieerd is, dus een specifiek sekseontwikkelingstraject is begonnen, is het onmogelijk om de sekse vast te stellen. Zelfs daarna kan er van alles 'mis' gaan.
Volgens mij haal je basis en standaard door elkaar en daar wees ik op. Maar als je niet wilt, hoef je het niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:14 schreef bigore het volgende:
[..]
Als ik heel simpel de chromosoom blokkeer om er een jongetje van te maken, voor de rest doe ik helemaal niks, wat komt er dan uit? Juist, een vrouw. Kunnen we een discussie over beginnen, maar jij hebt er jouw idee over, en ik de mijne.
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar voor mij is het gewoon zo, als er niks gebeurd, wordt het een vrouw. Maar als er een chromosoom toevoegd word, wordt het een man. Dus ik heb een pizza margarita, maar als ik er gehakt op gooi wordt het een pizza bolognese. Maar de pizza margarita is wel de beginpizza.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:18 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Volgens mij haal je basis en standaard door elkaar en daar wees ik op. Maar als je niet wilt, hoef je het niet te begrijpen.
Ah, maar zo werk de ontwikkeling van een foetus niet. Je hebt namelijk een lege pizza-bodem, een hele hoop toppings en een recept (in dit geval voor een Pizza Masculinii). Kan je het recept lezen en heb je het speciale keukengerei dan lukt het aardig; is het onmogelijk om het recept te volgen dan wordt het 'improviseren*' en maak je een 'Pizza Femininii' omdat die zo lekker is.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:24 schreef bigore het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar voor mij is het gewoon zo, als er niks gebeurd, wordt het een vrouw. Maar als er een chromosoom toevoegd word, wordt het een man. Dus ik heb een pizza margarita, maar als ik er gehakt op gooi wordt het een pizza bolognese. Maar de pizza margarita is wel de beginpizza.
'nieuwe bouwstenen' is een loos begrip voor God. Hij kan scheppen wat hij wil. In dat geval is een concept als 'hergebruik' totaal nutteloos. Zijn schepping is perfect volgens de Bijbel. Als je iets hergebruikt terwijl het niet helemaal past (zoals het staartbeen en het inefficiente menselijk oog) is het verre van perfect.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mannen hebben tepels omdat vrouwen ze nodig hebben. De vrouw werd dan ook uit een rib van de man geschapen. Het staartbeen is een aanhechtingspunt voor spieren en stootkussen. Genetische overeenkomsten met apen, muizen en bananen maakt helemaal niets uit, waarom nieuwe bouwstenen gebruiken voor dezelfde structuren?
Ali is een Christen. Niet van huis uit zelfs geloof ik? Zijn naam is alleen Aliquote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:39 schreef bigore het volgende:
Oh kut, je bent moslim, geen idee hoe het verhaal daar loopt, maar goed, de Koran neem ik sowieso niet serieus.
Ik denk dat er geen christenen zijn die de schepping op dit moment nog perfect zouden noemen. 'Zijn schepping was perfect'.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Zijn schepping is perfect volgens de Bijbel.
Tijdens de schepping waren het stuitbeentje en de tepels er ook al hoor.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:52 schreef Dwerfion het volgende:
Ik denk dat er geen christenen zijn die de schepping op dit moment nog perfect zouden noemen. 'Zijn schepping was perfect'.
Bovendien, wat is dan de definitie van een 'bouwsteen'? In essentie zou je bijvoorbeeld '0' en '1' als de bouwstenen van software kunnen zien. Begin met '01' en laat er een equivalent van de genetische mutaties op werken en je kan elk mogelijk stukje software laten ontstaan. Volgens creationisten is '01' dus het basistype van alle software aangezien '01' alle benodigde informatie bevat voor software.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
'nieuwe bouwstenen' is een loos begrip voor God. Hij kan scheppen wat hij wil. In dat geval is een concept als 'hergebruik' totaal nutteloos. Zijn schepping is perfect volgens de Bijbel. Als je iets hergebruikt terwijl het niet helemaal past (zoals het staartbeen en het inefficiente menselijk oog) is het verre van perfect.
Altijd een leuke smoes van creationisten: hergebruiken van bouwstenen, terwijl het een totaal loos begrip is in combinatie met een almachtige God. Als ik kon scheppen dan ga ik ook geen stukjes aap en vis in een mens verwerken. Dan schep ik een Mens. *poef* vanuit het niets.
Dat hij een rib uit het lijf van Adam moest nemen zegt al iets over zijn gebrek aan almacht. Hij kon dus niet *poef* Eva scheppen, maar hij had er een stukje Adam voor nodig....
Daar ooit over nagedacht?
Ja je hebt ook 2 nieren terwijl je er met 1 ook kan leven. Een doel betekent niet meteen noodzaak.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 03:47 schreef onemangang het volgende:
[..]
Mijn blindedarm is in ieder geval weggehaald en ik voel me prima. Een volledig vergelijkbaar orgaan dat we kennelijk prima kunnen missen, ja. Waarom hebben we die volgens jou? Want in het licht van een 'schepper' moet alles toch een 'doel' hebben?
Daar lijk het wel op ja. Dat zij dus een gelijke voorouder hebben. Volgens mij waren coyote's en dingo's ook gewoon honden/wolven en paren dan ook regelmatig vrij met elkaar. Maar of het werkelijk zo is weet ik niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:26 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wacht even; bedoel je nou dat de gehele familie Canidae één soort is?Waarom trek je een lijn op familie niveau en waarom stel je niet dat Carnivora één soort is?
Behoren de huis-tuin-en-keuken kat en de hyena ook tot één soort?
Waarom trek je een lijn op familie niveau en waarom stel je niet dat Carnivora één soort is?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Daar lijk het wel op ja. Dat zij dus een gelijke voorouder hebben. Volgens mij waren coyote's en dingo's ook gewoon honden/wolven en paren dan ook regelmatig vrij met elkaar. Maar of het werkelijk zo is weet ik niet.
Hou nou maar op, krijg zin in pizza nameljikquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:36 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Ah, maar zo werk de ontwikkeling van een foetus niet. Je hebt namelijk een lege pizza-bodem, een hele hoop toppings en een recept (in dit geval voor een Pizza Masculinii). Kan je het recept lezen en heb je het speciale keukengerei dan lukt het aardig; is het onmogelijk om het recept te volgen dan wordt het 'improviseren*' en maak je een 'Pizza Femininii' omdat die zo lekker is.
[edit] * Overigens niet echt improviseren; in de keuken la ligt het recept voor de Femininii
Op basis van genetica? Vossen en wolven hebben in principe dezelfde genenset, alleen het chromosomenaantal verschilt (zijn gefuseerd).quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:11 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Waarom trek je een lijn op familie niveau en waarom stel je niet dat Carnivora één soort is?
Van de hyena weet ik niets, lijkt een vreemde eend in de bijt (al is het geen eend natuurlijk). Onze huis-tuin-en-keuken kat is een beetje het zelfde verhaal als de hond, allemaal gefokt uit wilde katten. Waarschijnlijk stammen de felidae ook af van dezelfde voorouders, daarom ook redelijk succesvole tijger-leeuw-luipaard etc hybriden, ookal zijn ze niet allemaal vruchtbaar doordat ze afgescheiden van elkaar hun eigen weg zijn gegaan.quote:Behoren de huis-tuin-en-keuken kat en de hyena ook tot één soort?
Ja sjaak, alleen met 1 nier heb je wel een kleine beperking, zonder blinde darm helemaal niks.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja je hebt ook 2 nieren terwijl je er met 1 ook kan leven. Een doel betekent niet meteen noodzaak.
Nee ik ben christen. En eh, voordat je mij van je reinste bullshit beticht.. de zondeval is het verval in zonde van als eerste Eva en daarna Adam. Daarna werd de schepping vervloekt met alle gevolgen van dien. De enige die de wereld van zonde 'gereinigd' heeft (als je dat uberhaupt al kan zeggen) is Jezus.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 08:39 schreef bigore het volgende:
[..]
Dit is de reinste bullshit die je hier stelt vriend, de zondeval is juist om de zonde te reinigen, niet om zonde te kweken zoals je het nu laat overkomen. De mens was zondig vanaf de eerste mens, de eerste nageslacht was meteen een moordenaar, ook zoiets lijps, maar goed. Daardoor had God noach gekozen omdat hij en z'n familie door en door goed waren. De rest was niet goed genoeg en moest daarom sterven in de zondeval. Ook onschuldigen hoogst waarschijnlijk.
Elke keer als ik over de zondeval nadenk, kan ik gewoon niet begrijpen dat er mensen zijn die God dan nog als een goed iets kunnen zien, hij is gewoon een rasechte moordenaar.
Oh kut, je bent moslim, geen idee hoe het verhaal daar loopt, maar goed, de Koran neem ik sowieso niet serieus.
Tja, maar alle zoogdieren hebben nagenoeg de zelfde genenset, alleen uit die zich hier en daar iets anders. Hoe bepaal jij dat een genenset dezelfde is?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Op basis van genetica? Vossen en wolven hebben in principe dezelfde genenset, alleen het chromosomenaantal verschilt (zijn gefuseerd).
Gaarne de lijst met succesvolle hybrides; waar lopen de troepen hybrides rond?quote:[..]
Van de hyena weet ik niets, lijkt een vreemde eend in de bijt (al is het geen eend natuurlijk). Onze huis-tuin-en-keuken kat is een beetje het zelfde verhaal als de hond, allemaal gefokt uit wilde katten. Waarschijnlijk stammen de felidae ook af van dezelfde voorouders, daarom ook redelijk succesvole tijger-leeuw-luipaard etc hybriden, ookal zijn ze niet allemaal vruchtbaar doordat ze afgescheiden van elkaar hun eigen weg zijn gegaan.
Ineffecient menselijk ook? Door die blinde vlek waar geen mens last van heeft??quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:36 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
'nieuwe bouwstenen' is een loos begrip voor God. Hij kan scheppen wat hij wil. In dat geval is een concept als 'hergebruik' totaal nutteloos. Zijn schepping is perfect volgens de Bijbel. Als je iets hergebruikt terwijl het niet helemaal past (zoals het staartbeen en het inefficiente menselijk oog) is het verre van perfect.
Waar zou je dat voor doen?quote:Altijd een leuke smoes van creationisten: hergebruiken van bouwstenen, terwijl het een totaal loos begrip is in combinatie met een almachtige God. Als ik kon scheppen dan ga ik ook geen stukjes aap en vis in een mens verwerken. Dan schep ik een Mens. *poef* vanuit het niets.
Als jij denkt te weten hoe het zit, ga je gang, maar ik waag me er niet om dat soort dingen even belachelijk te gaan zitten maken want ik heb geen idee wat de gedachte daarachter is.quote:Dat hij een rib uit het lijf van Adam moest nemen zegt al iets over zijn gebrek aan almacht. Hij kon dus niet *poef* Eva scheppen, maar hij had er een stukje Adam voor nodig....
Daar ooit over nagedacht?
Ik niet, dat doen mensen die er onderzoek naar doen. Zoals bij dat onderzoek naar de hond.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:22 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Tja, maar alle zoogdieren hebben nagenoeg de zelfde genenset, alleen uit die zich hier en daar iets anders. Hoe bepaal jij dat een genenset dezelfde is?
De verschillen ussen mens en mensaap lijken mij significant, dat is ook verschoven van 99% hetzelfde naar 95% geloof ik, dus msischien zijn er nog wel grotere essentiële verschillen. Wat mensapen onderling betreft weet ik niet.quote:En hoe zit het dan met ons mensapen? Chimp, gorilla, orang; ook één soort? En de mens?
Nergens want tijgers en leeuwen komen in de natuur niet met elkaar in aanraking en de mens heeft ze niet uitgezet.quote:Gaarne de lijst met succesvolle hybrides; waar lopen de troepen hybrides rond?
Je weet sinds wanneer de gedomesticieerde hond een eigen soort is? En waarom het een soort is? Hond/wolf is een nutteloos voorbeeld. Vossen en wolven; nou daar heb je vast een mooie bron over, toch?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik niet, dat doen mensen die er onderzoek naar doen. Zoals bij dat onderzoek naar de hond.
Bron inclusief maatstaven graag.quote:Die verschillen zijn significant.
Dus? Bullshit punt; dan klopt je argumentatie dus niet. Waar komen die succesvolle hybrides volgens jouw dan wel voor?quote:Nergens want tijgers en leeuwen komen in de natuur niet met elkaar in aanraking en de mens heeft ze niet uitgezet.
Laten we eerlijk wezen, dan is deze zin die je paar posts terug neerzette niet geheel correct.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee ik ben christen. En eh, voordat je mij van je reinste bullshit beticht.. de zondeval is het verval in zonde van als eerste Eva en daarna Adam. Daarna werd de schepping vervloekt met alle gevolgen van dien. De enige die de wereld van zonde 'gereinigd' heeft (als je dat uberhaupt al kan zeggen) is Jezus.
Genesis 3 wordt zelfs 'zondeval' genoemd op statenvertaling.net
quote:Je moet een onderscheid maken tussen de schepping vóór de zondeval en na de zondeval. Voor de zondeval was er logischerwijs geen zonde. Oftewel dood en verderf, kwaad, alles waar God nou juist níet voor staat.
Dat wordt niet ontkent door creationisten?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:15 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Tijdens de schepping waren het stuitbeentje en de tepels er ook al hoor.
Ik zoek de bronnen wel op, heb er nu geen tijd voor, maar succesvol in de zin van dat ze werken en niet gelijk of heel snel doodgaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Je weet sinds wanneer de gedomesticieerde hond een eigen soort is? En waarom het een soort is? Hond/wolf is een nutteloos voorbeeld. Vossen en wolven; nou daar heb je vast een mooie bron over, toch?
[..]
Bron inclusief maatstaven graag.
[..]
Dus? Bullshit punt; dan klopt je argumentatie dus niet. Waar komen die succesvolle hybrides volgens jouw dan wel voor?
Dus tijdens de fase van perfectie: wat was het nut van tepels bij mannen?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef Dwerfion het volgende:
[..]
Dat wordt niet ontkent door creationisten?
Lezenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:29 schreef bigore het volgende:
[..]
Laten we eerlijk wezen, dan is deze zin die je paar posts terug neerzette niet geheel correct.
[..]
Jij stelt hier overduidelijk dat er voor de zondvloed, geen zonde is geweest, terwijl adam en eva vóór de zondvloed leefde in de bijbel. En de zondeval pas gekomen is dóórdat er juist mensen in zonde vervielen.
Dat ze alleen in door mensen gekunstelde omstandigheden voorkomt en geen nageslacht oplevert is voor jouw geen issue?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik zoek de bronnen wel op, heb er nu geen tijd voor, maar succesvol in de zin van dat ze werken en niet gelijk of heel snel doodgaan natuurlijk.
Voeding aan de nakomelingen geven?quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:30 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dus tijdens de fase van perfectie: wat was het nut van tepels bij mannen?
Nee dat hoeft geen issue te zijn. Als vossen en wolven precies dezelfde genenset hebben maar andere chromosomenaantallen kunnen ze ook geen nageslacht voortbrengen maar dat neemt niet weg dat ze dezelde voorouders hebben. Verder zijn niet alle leeuw/tijger hybrids steriel hoor. En in de natuur zouden ze het waarschijnlijk niet lang languithouden omdat ze zo groot en log worden, maar levensvatbaar zijn ze wel, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 11:31 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Dat ze alleen in door mensen gekunstelde omstandigheden voorkomt en geen nageslacht oplevert is voor jouw geen issue?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |