Die kennis maakt ons juist duidelijk dat de diersoorten eigenlijk een continuüm vormen. Dat er soms een naburige tak is uitgestorven, waardoor er tussen de gaten in het continuüm min of meer een soort succesvol vastgesteld kunnen worden.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee. Als we volledige kennis hebben van de genetische opmaak van alle dieren en hoe die tot stand is gekomen is dat pas mogelijk denk ik.
Dit is bezijden de waarheid. De wetenschappelijke hypothese was dat buideldieren een soort tussenvorm hebben gevormd, maar dat is nu, inderdaad vanwege de fossiele bewijzen een verouderde gedachte. Veelal wordt nu gedacht, volgens mij, dat beide takken, die van de dieren met placenta en de buideldieren ongeveer tegelijkertijd zijn ontstaan, maar dat in de meeste gebieden dieren met placenta succesvoller waren en beter opgewassen waren tegen de omstandigheden. Buiten Australië heb je echter ook buideldieren, zoals oppossums. Die bestaan nog steeds, naast dieren met een placenta.quote:[b]Op maandag 4 juni 2007 18:58 The accepted paradigm is, that the marsupial populations of Australia represent a relic of the once primitive forerunners of placental mammals, but none of the Australian endemic families have a fossil record outside of the Australian realm.
Het tweede gedeelte van je post ondersteunt het idee dat leven zich aanpast aan de omstandigheden, zelf zo ver dat er een totaal andere manier van kindjes krijgen word uitgevonden.quote:Op maandag 4 juni 2007 18:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
haha
[..]
'Buideldieren' bestempel ik niet als aparte soort.
Hier wel een interessant stuk over buideldieren:
The unique fauna of Australia, in this regard, presents a challenge to the scientific fraternity. The accepted paradigm is, that the marsupial populations of Australia represent a relic of the once primitive forerunners of placental mammals, but none of the Australian endemic families have a fossil record outside of the Australian realm. In other words, the unique forms of not only the living animals but also that of the immediate ancestors was already confined to the Australian realm. Perhaps the answer lies elsewhere.
..... The particular challenges of thepost-flood isolated island communities may have led to some novel organismic types, but this can be merely one of the wonders of the superb adaptability of organisms and the built-in capacity of the genome to produce supply variation when needed.
Waarop baseer jij nu dan of bepaalde dieren tot één of meerdere soorten behoren?quote:Op maandag 4 juni 2007 18:52 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee. Als we volledige kennis hebben van de genetische opmaak van alle dieren en hoe die tot stand is gekomen is dat pas mogelijk denk ik.
Laat me raden; Noah stopte zo veel dieren op zijn Ark dat ze met elkaar versmolten?quote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef wijsneus het volgende:
ali: Juist evolutie voorspelt dat we geen chimaera zouden moeten tegenkomen. Creatie daarentegen...
Wie citeer je nu?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:38 schreef Iblis het volgende:
Wat me opvalt is dat Ali_Kannibali probeert bressen in de evolutietheorie te schieten, en louter bij de gratie van die vermeend succesvolle pogingen concludeert dat creationisme wel juist moet zijn. Terwijl dit geenszins volgt.
Om de aanval omgekeerd in te zetten is het wat lastiger. De troefkaart: "Blijkbaar heeft God het zo gewild, en zijn wegen zijn ondoorgrondelijk" kan te allen tijde gespeeld worden. Dit is ook de zwakte van creationisme in die vorm, het verklaart niets, er zijn geen conclusies uit te trekken, het hoeft niet consistent te zijn, uit waarnemingen over de ene soort hoef je niets over de andere te kunnen voorspellen, overeenkomsten zijn toevallig, omdat God ze zo gewild heeft, verschillen zijn even toevallig.
Maar men neme nu de mens, gesteld boven alle dieren.....
.....Hoe is dát allemaal te rijmen met een almachtig, alwetend, algoede God? In het licht zijner schepping lijkt de term almachtig en alwetend welhaast een gotspe.
Whehehehequote:Op maandag 4 juni 2007 21:56 schreef Invictus_ het volgende:
[afbeelding]
http://nozzman.nl/cartoon.php?ID=476
Is de creationitische theorie geen uitgeklede evolutie-theorie waarbij de gaten zijn uitvergroot en opgevuld door God een intelligentie?quote:Op maandag 4 juni 2007 21:38 schreef Iblis het volgende:
Wat me opvalt is dat Ali_Kannibali probeert bressen in de evolutietheorie te schieten, en louter bij de gratie van die vermeend succesvolle pogingen concludeert dat creationisme wel juist moet zijn. Terwijl dit geenszins volgt.
Dat is deels, alhoewel ik het zo meer met Intelligent Design zou associëren. Mijn punt is eigenlijk vooral dat de mens volgens mij gevoeglijk als aparte soort kan worden verondersteld binnen het creatïonisme. Dan is de vraag: Waarom alle gebreken binnen deze kroon der schepping? (En waarom op genetisch niveau de overeenkomsten met allerlei andere soorten?)quote:Op maandag 4 juni 2007 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is de creationitische theorie geen uitgeklede evolutie-theorie waarbij de gaten zijn uitvergroot en opgevul door God een intelligentie?
Dat buideldieren niet per se als hybride beschouwd hoeven te worden maar als meest geschikte voor bepaalde omstandigheden.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het tweede gedeelte van je post ondersteunt het idee dat leven zich aanpast aan de omstandigheden, zelf zo ver dat er een totaal andere manier van kindjes krijgen word uitgevonden.
Het eerste deel van je post stelt dat het leven op Australië geen fossielen heeft achtergelaten op andere continenten. De Australische dieren en hun directe voorouders leefden alleen op Australië. Dat betekend alleen dat gezamelijke voorouders met niet-Australische soorten ouder waren dan "onmiddelijke" voorouders. Welk punt wil je hiermee maken?
Dat zijn hele goede vragen die je stelt en op elke is een antwoord.quote:Op maandag 4 juni 2007 21:38 schreef Iblis het volgende:
Om de aanval omgekeerd in te zetten is het wat lastiger. De troefkaart: "Blijkbaar heeft God het zo gewild, en zijn wegen zijn ondoorgrondelijk" kan te allen tijde gespeeld worden. Dit is ook de zwakte van creationisme in die vorm, het verklaart niets, er zijn geen conclusies uit te trekken, het hoeft niet consistent te zijn, uit waarnemingen over de ene soort hoef je niets over de andere te kunnen voorspellen, overeenkomsten zijn toevallig, omdat God ze zo gewild heeft, verschillen zijn even toevallig.
Maar men neme nu de mens, gesteld boven alle dieren, en bijna gelijk een god gemaakt, Gods kroon der schepping. En men bekijke de mens vanuit de biologie met al zijn kommer en gebreken. Zie die zielige knietjes, dat nauwe geboortekanaal, het verlies van decorum aan het eind van het leven, eindigend in de eigen ontlasting, de misvormd geboren baby's, bijvoorbeeld sommigen met een open ruggetje, of harlekijnfoetussen, wier enige levensdoel lijden, lijden en lijden schijnt te zijn tot het God behaagt hen uit hun lijden te verlossen. Bekijk verder de rug niet sterk genoeg is, de slagader die vrij onbeschermd dicht onder de huid bij de oksel doorloopt, de tepels van mannen, het oog met z'n blinde vlek, de ontzettende overlap met apen, het staartbeen, de grote overeenkomsten met muizen, kortom een relatief armzalig in elkaar gezet stukje natuur dat veeleer een allegaartje lijkt van blauwdrukken die de Here nog had liggen, met een grote voorkeur voor die van de primaten. Dat lijkt niet op een kroon der schepping, dat is een ontwerp waar heel wat aan te verbeteren valt!
Hoe is dát allemaal te rijmen met een almachtig, alwetend, algoede God? In het licht zijner schepping lijkt de term almachtig en alwetend welhaast een gotspe.
Nee natuurlijk niet.quote:Op maandag 4 juni 2007 22:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is de creationitische theorie geen uitgeklede evolutie-theorie waarbij de gaten zijn uitvergroot en opgevuld door God een intelligentie?
hehe die is wel grappig jaquote:Op maandag 4 juni 2007 20:05 schreef wijsneus het volgende:
ali: Juist evolutie voorspelt dat we geen chimaera zouden moeten tegenkomen. Creatie daarentegen...
Daar doe ik dus nauwelijks uitspraken over, alleen over de dingen die onderzocht zijn, zoals de hond/wolf/vos en beren. Ook die hybrids kunnen een aanwijzing zijn maar om er definitieve uitspraken over te doen is uiteraard meer onderzoek nodig.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:55 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Waarop baseer jij nu dan of bepaalde dieren tot één of meerdere soorten behoren?
Om het geloof van homo's te testen.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:02 schreef onemangang het volgende:
Waarom heeft God de anus zo vormgegeven dat er precies een penis in past?
Maar mannen hebben ze niet nodig, dus waarom hebben ze ze dan?quote:Op maandag 4 juni 2007 22:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Mannen hebben tepels omdat vrouwen ze nodig hebben.
Wie de schoen past trekke hem aan.quote:
Ja dus.quote:Op maandag 4 juni 2007 23:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wie de schoen past trekke hem aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |