Bij veel mensen wel jaquote:Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Stellingen
1 De balans tussen zorg en werk is vandaag de dag totaal zoek.
quote:2 De druk op mensen in deze maatschappij is veel te hoog.
quote:3 Mensen stellen absurde eisen aan zichzelf en willen gewoon veel te veel.
die kentering is hoog nodig. Kinderen laten opvoeden door het kinderdagverblijf (als je er aan denkt je kind af te zettenquote:4 Het moederschap wordt zwaar ondergewaardeerd, hoogtijd voor een kentering hierin.
quote:5 Mensen nemen geen of te weinig verantwoordelijkheid als ze kinderen nemen.
quote:6 Nav puntje 5: Wetgever moet vrouw verbieden buitenshuis te gaan werken als ze jonge kinderen hebben.
Daar ben jezelf bij.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
1 De balans tussen zorg en werk is vandaag de dag totaal zoek.
Ook daar ben jezelf bijquote:2 De druk op mensen in deze maatschappij is veel te hoog.
Zie quote 1quote:3 Mensen stellen absurde eisen aan zichzelf en willen gewoon veel te veel.
Heb je de Opzij gelezen ofzo?quote:4 Het moederschap wordt zwaar ondergewaardeerd, hoogtijd voor een kentering hierin.
Leuk dat jij dat voor mij bepaald.quote:5 Mensen nemen geen of te weinig verantwoordelijkheid als ze kinderen nemen.
Was het niet het beleid dat er meer werkende vrouwen moeten komen? En ga je gemakshalve niet volledig voorbij aan het feit dat het voor veel gezinnnen gewoon keiharde noodzaak is dat er 2 partners werken?quote:6 Nav puntje 5: Wetgever moet vrouw verbieden buitenshuis te gaan werken als ze jonge kinderen hebben.
Om overbevolking tegen te gaan, is deze regel misschien wel goed:quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:59 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Helemaal niks mis met die slechte zorg voor kinderen tegenwoordig: misschien wel een natuurlijke selectie tegen overbevolking
Subsidieren dus!quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:01 schreef Misstique het volgende:
Je vergeet dat het tegenwoordig praktisch onmogelijk is een gezin te onderhouden op één enkel salaris en het dus in veel gevallen noodzakelijk is dat zowel de man als de vrouw werken om geld in het laatje te brengen.
hoe doen gezinnen die leven van een bijstandsuitkering dat dan? dat is minder dan 1 modaal salaris, maar toch ken ik zat voorbeelden van mensen die dat prima voor elkaar hebben....quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:01 schreef Misstique het volgende:
Je vergeet dat het tegenwoordig praktisch onmogelijk is een gezin te onderhouden op één enkel salaris en het dus in veel gevallen noodzakelijk is dat zowel de man als de vrouw werken om geld in het laatje te brengen.
Zo houden we die vicieuze cirkel wel intact ja.quote:
Maar dan moet je dat kind niet herplaatsen hè?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:03 schreef Pool het volgende:
[..]
Om overbevolking tegen te gaan, is deze regel misschien wel goed:
Vrouw krijgt baan: kind van rechtswege kwijt!
Ja als je drie keer per jaar op vakantie moet, twee leuke auto's en je kledingcollectie uit allerlei dure merken moet bestaan en je je kinderen daar ook in steekt wel jaquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:01 schreef Misstique het volgende:
Ik voel me als vader gediscrimineerd.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:25 schreef Stark het volgende:
mee eens met de stellingen.
Moederschap en huiselijke taken zijn te vergelijken met de taken van een manager.
Je krijgt 2/3e terug van de belastingdienst, dus ja. Zonder die subsidie zouden wij het ook nog wel kunnen betalen, maar zouden we flink wat andere dingen moeten laten en kunnen we verhuizen uit ons flatje wel helemaal vergeten de komende jaren.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:28 schreef SuperWeber het volgende:
Wordt kinderopvang eik gesubsidieerd??
zonder die subsidie zou je er misschien wel voor kiezen om wat meer tijd met je kind door te brengen dan op je werkquote:Op donderdag 31 mei 2007 11:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je krijgt 2/3e terug van de belastingdienst, dus ja. Zonder die subsidie zouden wij het ook nog wel kunnen betalen, maar zouden we flink wat andere dingen moeten laten en kunnen we verhuizen uit ons flatje wel helemaal vergeten de komende jaren.
Nah, waarschijnlijk niet. De huur moet toch betaald worden he. Daarnaast heb ik al een dag ingeleverd om 1 dag voor mijn dochter te kunnen zorgen, ik denk niet dat mijn baas nog een dag inleveren leuk vind. Heb gewoon een full-time contract.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:40 schreef teamlead het volgende:
[..]
zonder die subsidie zou je er misschien wel voor kiezen om wat meer tijd met je kind door te brengen dan op je werk
Uhhhh....quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:28 schreef SuperWeber het volgende:
Wordt kinderopvang eik gesubsidieerd??
Zo ja, dan is het afschaffen daarvan misschien wel een goede optie, dan is het niet meer rendabel om de kinderen naar de opvang te brengen voor zo'n "I want it all" gezin en worden ze op deze manier gedwongen om keuzes te maken. Voor alleenstaande ouders moet dan wel weer een oplossing gevonden worden...
Is dat erg?quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:44 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Uhhhh....
Dan gaat het geboortecijfer van autochtoon Nederland, dat zich nu al onder 'replacement level' bevindt, dus nog verder omlaag.![]()
Want onderzoek wijst uit dat in zo'n geval de keuze niet voor kinderen zal uitvallen. Dat is waarom in die landen in Europa waar van vrouwen min of meer wordt verwacht dat ze zich in de traditionele moederrol zullen schikken, met name Italie, de geboortecijfers nog dramatischer zijn.
Ja.quote:
Daar moet je zelf maar eens serieus over nadenken...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |