abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49957670
Vroegere gewoonte : Vrouw baart kind en zorgde en voedde het liefde vol op. Man was kostwinner.

Recentelijke gewoonte: :Vrouw baart kind en dumpt het bij de kinderopvang

Nieuwe tendens: Vrouw baart kind en vergeet het te dumpen bij de kinderopvang ( )

Vorige week nog in België, deze week in Baarle Nassau. Vrouw vergat kind te dumpen, waardoor het kind in (hete) de auto achterbleef en vervolgens stikte. Ik hoef natuurlijk niet uit te leggen hoe walgelijke dood die kinderen zijn gestorven.

Hoe ziek moet deze maatschappij nog verder worden, door baan en carrière je kind kan vergeten?

Discussie

Ik had nog nooit eerder van dit walgelijke fenomeen gehoord. Het is voor mij de indicatie dat de balans totaal zoek is als het gaat om baan, carrière en de zorgtaken thuis. Het moederschap wordt vandaag de dag zwaar ondergewaardeerd. Je bent een kneus als je als moeder naast je zorgtaken geen carrière maakt...We beseffen kennelijk nog steeds niet dat moederschap een fulltime baan is.....

Stellingen

1 De balans tussen zorg en werk is vandaag de dag totaal zoek.
2 De druk op mensen in deze maatschappij is veel te hoog.
3 Mensen stellen absurde eisen aan zichzelf en willen gewoon veel te veel.
4 Het moederschap wordt zwaar ondergewaardeerd, hoogtijd voor een kentering hierin.
5 Mensen nemen geen of te weinig verantwoordelijkheid als ze kinderen nemen.
6 Nav puntje 5: Wetgever moet vrouw verbieden buitenshuis te gaan werken als ze jonge kinderen hebben.

pi_49957903
Helemaal niks mis met die slechte zorg voor kinderen tegenwoordig: misschien wel een natuurlijke selectie tegen overbevolking
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_49957957
Weer zo'n regelneef die van alles wil verbieden en regelen. Je zou er bijna liberaal van worden.

Beetje ouderwets hoe je het over moederschap hebt ipv ouderschap.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49957974
Je vergeet dat het tegenwoordig praktisch onmogelijk is een gezin te onderhouden op één enkel salaris en het dus in veel gevallen noodzakelijk is dat zowel de man als de vrouw werken om geld in het laatje te brengen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:03:30 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49958028
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Stellingen

Bij veel mensen wel ja
quote:
mensen doen zich die "druk" zelf aan
quote:
keuzes maken? why.. I want it all... helaas voor veel mensen de mentaliteit
quote:
4 Het moederschap wordt zwaar ondergewaardeerd, hoogtijd voor een kentering hierin.
die kentering is hoog nodig. Kinderen laten opvoeden door het kinderdagverblijf (als je er aan denkt je kind af te zetten ) is de eerste stap die zorgt voor probleemjongeren
quote:
vaak doordat ze het gevoel hebben "gedwongen" te worden door de maatschappij om met z'n 2en te werken "want anders is het niet te betalen". Nee, als je je lcd-tv, 2 auto's en vrijstaand huis wilt is hetniet te betalen van 1 salaris. Als je keuzes maakt, kan het wel
quote:
6 Nav puntje 5: Wetgever moet vrouw verbieden buitenshuis te gaan werken als ze jonge kinderen hebben.
leuk gevonden... maar dat kun je vergeten.

[/quote]
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:03:36 #6
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_49958032
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Daar ben jezelf bij.
quote:
Ook daar ben jezelf bij
quote:
Zie quote 1
quote:
Heb je de Opzij gelezen ofzo?
quote:
Leuk dat jij dat voor mij bepaald.
quote:
Was het niet het beleid dat er meer werkende vrouwen moeten komen? En ga je gemakshalve niet volledig voorbij aan het feit dat het voor veel gezinnnen gewoon keiharde noodzaak is dat er 2 partners werken?

Lang leve mij! *O*
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:03:42 #7
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_49958040
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:59 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Helemaal niks mis met die slechte zorg voor kinderen tegenwoordig: misschien wel een natuurlijke selectie tegen overbevolking
Om overbevolking tegen te gaan, is deze regel misschien wel goed:

Vrouw krijgt baan: kind van rechtswege kwijt!
pi_49958066
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:01 schreef Misstique het volgende:
Je vergeet dat het tegenwoordig praktisch onmogelijk is een gezin te onderhouden op één enkel salaris en het dus in veel gevallen noodzakelijk is dat zowel de man als de vrouw werken om geld in het laatje te brengen.
Subsidieren dus! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:05:14 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49958107
quote:
hoe doen gezinnen die leven van een bijstandsuitkering dat dan? dat is minder dan 1 modaal salaris, maar toch ken ik zat voorbeelden van mensen die dat prima voor elkaar hebben....
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_49958146
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Subsidieren dus! .
Zo houden we die vicieuze cirkel wel intact ja. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:07:06 #11
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49958187
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:03 schreef Pool het volgende:

[..]

Om overbevolking tegen te gaan, is deze regel misschien wel goed:

Vrouw krijgt baan: kind van rechtswege kwijt!
Maar dan moet je dat kind niet herplaatsen hè?
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:09:50 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49958289
en hoe speelt het aspect mee dat De Nederlandse moeder de oudste is ter wereld die een eerste geborene neemt (tegen de 29 jaar aan gemiddeld geloof ik)

Wat het mij zegt is dat een vrouw eerst carriere wil maken maar dat TS dit dus liever niet ziet?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:12:49 #13
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_49958398
quote:
Ja als je drie keer per jaar op vakantie moet, twee leuke auto's en je kledingcollectie uit allerlei dure merken moet bestaan en je je kinderen daar ook in steekt wel ja . Dat is volgens mij vooral de trend. De mensen willen niks meer inleveren als er wat verandert in hun leven en ze willen gewoon doorleven zoals ze dat altijd hebben gedaan.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:19:51 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_49958649
Is het niet zo dat kinderen de verantwoording van zowel de vader als de moeder zijn? En kan TS zich niet voorstellen dat ook vrouwen zich graag verder willen ontwikkelen in het bedrijfsleven?

Wat een ouderwetse stelling. Mijn man en ik voeden de kinderen samen op. Hij werkt vier dagen en ik drie. De kinderen gaan twee middagen naar een bijzonder lieve oppasmoeder (voormalig kleuterleidster) waar ze , net als bij ons, alle liefde en aandacht krijgen. 's Morgens gaan ze naar de Kindergarten (wij wonen in Duitsland).
Kinderen zijn gelukkig en stabiel, wij zijn gelukkig en stabiel en we kunnen ons nog twee auto's veroorloven ook, wat geen luxe is op het platteland. Merkkleding doen we niet aan overigens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_49958841
mee eens met de stellingen.

Moederschap en huiselijke taken zijn te vergelijken met de taken van een manager.
pi_49958868
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:25 schreef Stark het volgende:
mee eens met de stellingen.

Moederschap en huiselijke taken zijn te vergelijken met de taken van een manager.
Ik voel me als vader gediscrimineerd.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:28:00 #17
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_49958919
Wordt kinderopvang eik gesubsidieerd??

Zo ja, dan is het afschaffen daarvan misschien wel een goede optie, dan is het niet meer rendabel om de kinderen naar de opvang te brengen voor zo'n "I want it all" gezin en worden ze op deze manier gedwongen om keuzes te maken. Voor alleenstaande ouders moet dan wel weer een oplossing gevonden worden...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_49959076
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:28 schreef SuperWeber het volgende:
Je krijgt 2/3e terug van de belastingdienst, dus ja. Zonder die subsidie zouden wij het ook nog wel kunnen betalen, maar zouden we flink wat andere dingen moeten laten en kunnen we verhuizen uit ons flatje wel helemaal vergeten de komende jaren.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:40:41 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_49959323
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:34 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je krijgt 2/3e terug van de belastingdienst, dus ja. Zonder die subsidie zouden wij het ook nog wel kunnen betalen, maar zouden we flink wat andere dingen moeten laten en kunnen we verhuizen uit ons flatje wel helemaal vergeten de komende jaren.
zonder die subsidie zou je er misschien wel voor kiezen om wat meer tijd met je kind door te brengen dan op je werk
pi_49959408
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:40 schreef teamlead het volgende:

[..]

zonder die subsidie zou je er misschien wel voor kiezen om wat meer tijd met je kind door te brengen dan op je werk
Nah, waarschijnlijk niet. De huur moet toch betaald worden he. Daarnaast heb ik al een dag ingeleverd om 1 dag voor mijn dochter te kunnen zorgen, ik denk niet dat mijn baas nog een dag inleveren leuk vind. Heb gewoon een full-time contract.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:44:53 #21
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_49959480
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:28 schreef SuperWeber het volgende:

Zo ja, dan is het afschaffen daarvan misschien wel een goede optie, dan is het niet meer rendabel om de kinderen naar de opvang te brengen voor zo'n "I want it all" gezin en worden ze op deze manier gedwongen om keuzes te maken. Voor alleenstaande ouders moet dan wel weer een oplossing gevonden worden...
Uhhhh....

Dan gaat het geboortecijfer van autochtoon Nederland, dat zich nu al onder 'replacement level' bevindt, dus nog verder omlaag.

Want onderzoek wijst uit dat in zo'n geval de keuze niet voor kinderen zal uitvallen. Dat is waarom in die landen in Europa waar van vrouwen min of meer wordt verwacht dat ze zich in de traditionele moederrol zullen schikken, met name Italie, de geboortecijfers nog dramatischer zijn.
pi_49959540
Idd. In Italie ontstaan hele ghost towns omdat er simpelweg niet genoeg nieuwe aanvoer is: scholen lopen leeg, leraren worden werkloos, middenstand verkast, etc, etc.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:48:26 #23
178246 Sexy_Sadie
Doesn't care
pi_49959590
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:44 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Uhhhh....

Dan gaat het geboortecijfer van autochtoon Nederland, dat zich nu al onder 'replacement level' bevindt, dus nog verder omlaag.

Want onderzoek wijst uit dat in zo'n geval de keuze niet voor kinderen zal uitvallen. Dat is waarom in die landen in Europa waar van vrouwen min of meer wordt verwacht dat ze zich in de traditionele moederrol zullen schikken, met name Italie, de geboortecijfers nog dramatischer zijn.
Is dat erg?
pi_49959660
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:48 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Is dat erg?
Ja.
  donderdag 31 mei 2007 @ 11:51:33 #25
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_49959714
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 11:48 schreef Sexy_Sadie het volgende:

[..]

Is dat erg?
Daar moet je zelf maar eens serieus over nadenken...

Da's beter dan dat ik je hier ga uitleggen waarom dat inderdaad een heel zorgelijke trend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')