Hoe komt dat?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:07 schreef Causa het volgende:
[..]
Jazeker, ben verzot op ze. Aantal jaar geleden heb ik de familie salamander van de voortuin naar de achtertuin gebracht omdat voor de geschikte salamanderhabitat weg moest. Ze konden prima overweg met de achtertuinsalamanders. Mannetjes zijn nogal in de meerderheid.
Okee, dus de uitdrukking "als de salamander" is dus toch wel enigszins gerechtvaardigd?quote:Over hun traagheid; Ze zijn in het water als een vis zo vlug maar kiezen er vaak niet voor. Als ze onder het oppervlak in het ondiepe zitten te dromen en je maakt er een schaduw bij gaan ze juist met zo min mogelijk beweging en al helemaal geen commotie beter schuilzitten. De jagende dieren hebben vooral oog voor beweging namelijk. Op het droge kunnen ze als ze willen wel lekker doorrennen maar al te lange pootjes hebben ze niet en duurlopers zijn het ook niet.
Soms lijkt hun traagheid meer op: nooit een pietsie te veel doen.
Wel grappig dat die dieren ook een soort van herkenning lijken te hebben.quote:Als ik voor het eerst zo'n beestje in de hand neem zijn ze vaak wat nerveus, even stilletjes alles afwachten maar dan aan de loop om weg te komen. Wie ik al vaker in handen heb gehad is rustig en zoekt geen weg weg.
Ik had de lichtbruine net binnen voor een fotosessie. Ik dacht dat ze er niet meer was maar ze was op de oever bleek vanmiddag. Eerst was ze heel gespannen toen ze binnen kwam maar dat ging gauw over. Foto's werden niet zo scherp binnen. Uiteindelijk buiten de beste genomen
Dat vraag ik me vaak af. De grootte van de groep is jaar in jaar uit uitstekend in evenwicht.quote:
Oh je kent er een uitdrukking van! Zit dat zoquote:[..]
Okee, dus de uitdrukking "als de salamander" is dus toch wel enigszins gerechtvaardigd?
Ja, da's niet bekend zijn met mij persoonlijk maar naar de situatie.quote:[..]
Wel grappig dat die dieren ook een soort van herkenning lijken te hebben.
Moeder natuur dusquote:Op vrijdag 1 juni 2007 17:30 schreef Causa het volgende:
[..]
Dat vraag ik me vaak af. De grootte van de groep is jaar in jaar uit uitstekend in evenwicht.
Mijn vader gebruikt het voor heel snel. Met name in de gebiedende wijs. Hoe vaak ik als kind niet heb gehoord om ergens als de salamander mee op te houden.quote:Oh je kent er een uitdrukking van! Zit dat zoKende ik niet. Zo traag als de salamander bedoel je dan ofzo? Zo efficient als een salamander lijkt me beter
![]()
quote:Ja, da's niet bekend zijn met mij persoonlijk maar naar de situatie.
Nog ff eentje om de grootte van het dametje te kunnen zien:
[[url=http://xs216.xs.to/xs216/07225/DSC03516.JPG.xs.jpg]afbeelding][/url]
Awwwquote:Op vrijdag 1 juni 2007 21:53 schreef nokwanda het volgende:
Deze vind ik wel knuffelbaar
Geboortegolf in Gaiapark
nu intervieuw op CNNquote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:19 schreef Doffy het volgende:
Inderdaad, vakwerk
Het donorverhaal weer op de agenda, en de halve politiek staat weer in z'n onderbroek. Met name het CDA. Hulde!
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:19 schreef Doffy het volgende:
Inderdaad, vakwerk
Het donorverhaal weer op de agenda, en de halve politiek staat weer in z'n onderbroek. Met name het CDA. Hulde!
Fantastisch bedacht
Ja op zich goed. Ik heb alleen heel de week al ruk geslapenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:00 schreef Alicey het volgende:
Hoe is het in huize Soesje?
Dan ga je toch lekker een middagdutje doenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:29 schreef Roomsoesje het volgende:
[..]
Ja op zich goed. Ik heb alleen heel de week al ruk geslapenBehoorlijk brak nu
![]()
Ow, is er ook coke vanavond? Gezelliequote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:34 schreef Roomsoesje het volgende:
Geen tijd. Moet boodschappen doen, huis opruimen, nog wat mensen bellen. Komt wel goed. Ik gok op een opleveving na 21:00. Zo niet dan mik ik wel wat coke me neus in![]()
o ja, dat herinnert me eraan dat ik zo nog even naar hoofddorp moetquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:49 schreef Roomsoesje het volgende:
Ik lees trouwens dat er een raamzeiker actief is in Hoofddorp[afbeelding]
Waar heb je dat gelezenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 10:49 schreef Roomsoesje het volgende:
Ik lees trouwens dat er een raamzeiker actief is in Hoofddorp[afbeelding]
rood/oranje voor een woonkamer, paars voor een slaapkamer, keiroze voor een toilet en geel voor een hobbykamer?quote:
Dat keiroze voor het toilet is wel het ergst ja.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:20 schreef Memento-Mori het volgende:
Behalve dat keiroze valt het best mee
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:28 schreef Light het volgende:
Heb je geholpen met aanbrengen van de verf, Alicey?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |