abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51011446
quote:
Op maandag 25 juni 2007 17:02 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Er zat al een hele keuken in de nieuwbouw

Maar goed, wil niet al mijn spaargeld er in stoppen idd. Iets overhouden voor slechte tijden/nieuwe auto enzo is wel zo prettig.
Yep, en uiteraard is de hypotheekrente aftrekbaar, tot 52% (als je redelijk goed verdient). Spaargeld is tot 20K of 40K bij gezamelijk aangifte doen vrijgesteld.

Je hypotheek rente wordt bijvoorbeeld 5% maar na aftrek <2,5%, op je spaarrekening kun je nu >3,2% krijgen, toch een mooi hefboom effectje.

Verder hoef je natuurlijk geen inkomensverzekering te pakken als je een reserve hebt waar mee je de hypotheek een paar jaar mee kan betalen mocht je inkomen wegvallen.

Veel succes met je nieuwe huis.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 23:52:07 #127
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51016035
hypotheek?? wat is dat, kun je dat eten? maar serieus met mijn 1400 bruto in de maand word het niks met een hypotheek...
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  zondag 1 juli 2007 @ 17:14:09 #128
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_51031686
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 23:52 schreef hierissiedan het volgende:
hypotheek?? wat is dat, kun je dat eten? maar serieus met mijn 1400 bruto in de maand word het niks met een hypotheek...
Ben bang van niet nee... huren is schijnbaar bijna net zo duur als kopen...
pi_51036571
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 23:52 schreef hierissiedan het volgende:
Met dat inkomen kun je misschien beter huren met huurtoeslag Tja het is niet anders
  zondag 1 juli 2007 @ 20:50:25 #130
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51037736
quote:
Op zondag 1 juli 2007 20:12 schreef marcston het volgende:

[..]

Met dat inkomen kun je misschien beter huren met huurtoeslag Tja het is niet anders
Makt mij ook niet uit... was het niet dat er niks te huren is... (wachtijen enzo)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_51049524
Hallo allemaal,

Ik had even een korte vraag over hypotheken.
Momenteel ben ik al twee jaar aan het werk na mijn hbo studie. Momenteel verdien ik ~2200 per maand (met een auto van de zaak er nog naast, daarnaast wisselt het bedrag ivm bonus.).

Nu heb ik berekend via de rabobank wat ik hierbij kan lenen, dit zou voor een bestaand huis op 125.000 komen volgens de rekenmodule.

Nu vraag ik me alleen af in hoeverre die modules overeenkomen met de werkelijkheid. Moet ik ervan uit gaan dat ik meer dan 125.000 kan lenen of scheppen de online bereken functies juist een te positief beeld.

Ik heb voor mijn gevoel namelijk geen slechte baan, maar een huis kopen van 125.000 is natuurlijk onmogelijk.

Zijn er trouwens meer mensen met dit "probleem"

Built for Speed
  maandag 2 juli 2007 @ 09:01:22 #132
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_51049592
Als alleenverdiener kun je in principe geen huis kopen, tenzij je een hoop spaargeld hebt +-75K. Of een baan met een salaris van +-4000K per maand.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_51052355
Of je moet in het hoge noorden wonen.
  maandag 2 juli 2007 @ 11:38:27 #134
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51052786
quote:
Op maandag 2 juli 2007 09:01 schreef LENUS het volgende:
Als alleenverdiener kun je in principe geen huis kopen, tenzij je een hoop spaargeld hebt +-75K. Of een baan met een salaris van +-4000K per maand.
het is niet makkelijk nee. Ik heb nu net een huis gekocht op basis van mijn salaris dan bestaat uit een standaard salaris van 45k en 10k aan bonus/structureel overwerk. Daarmee heb ik een hypotheek van 300k kunnen krijgen.

Voor een goede berekening moet je gewoon naar een adviseur gaan. De verschillen zijn enorm.
pi_51053025
Ik lees overal dat mensen een goede hypotheek krijgen van meer dan 200.000 en zonder al te veel zorgen rondkomen.

Als ik echter op die rekenmodules af ga kan ik realistisch misschien 130.000 krijgen bij een netto last van 550+ euro.
Echter 550 euro per maand is zoveel dat ik geen geld meer overhoud voor andere zaken.

Nu vraag ik me dus af of die rekenmodules een juist beeld geven.
Zitten ze in het algemeen hoger of juist lager dan het hypotheekbedrag wat eruit komt na het gesprek met een adviseur?
Built for Speed
  maandag 2 juli 2007 @ 11:59:01 #136
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51053378
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:47 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik lees overal dat mensen een goede hypotheek krijgen van meer dan 200.000 en zonder al te veel zorgen rondkomen.

Als ik echter op die rekenmodules af ga kan ik realistisch misschien 130.000 krijgen bij een netto last van 550+ euro.
Echter 550 euro per maand is zoveel dat ik geen geld meer overhoud voor andere zaken.

Nu vraag ik me dus af of die rekenmodules een juist beeld geven.
Zitten ze in het algemeen hoger of juist lager dan het hypotheekbedrag wat eruit komt na het gesprek met een adviseur?
In het algemeen lager. Stel je hebt 130k hypotheek tegen een rente van 5%. Dan is dit een bruto hypotheek van 6500 per jaar uitgaande van 42% aftrek is dit dus netto 314 euro per maand op basis van volledig aflossingsvrij. Daarbij komt alleen nog je eventuele ORV dus je kunt een heel stuk lager gaan. De vraag die je je zelf dan moet stellen is hoeveel je af wil lossen. Als je 130k volledig af wilt lossen dan loopt het bedrag flink op ja. Ik heb voor mijn hypotheek gekozen voor 215k aflossingsvrij en 85k aflossen. Liefst minder zelfs. Je kan beter zelf je geld beleggen aangezien je dan geen kosten etc hebt.

Het is vooral kijken wat je wilt kopen en of er een manier is om dat te bekostigen.
pi_51053526
Bedoel je dan lager in de vorm van maandlasten of lager in de vorm van het hypotheekbedrag?

Op maandlasten valt altijd op extreme manieren te bezuinigen (niet meer op vakantie etc.) maar een huis van onder de 125.000 is niet te krijgen.

Als 130k het maximum is en het in de praktijk na een gesprek nog lager uitkomt hoef ik natuurlijk geen eens een gesprek aan te gaan maar me beter inschrijven voor een huurwoning, zodat ik over 3 jaar wel een keer wegkan.
Built for Speed
pi_51053588
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:21 schreef sjetterboks het volgende:
Of je moet in het hoge noorden wonen.
of in den haag....
  maandag 2 juli 2007 @ 12:16:39 #139
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51053931
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:02 schreef HansvanOchten het volgende:
Bedoel je dan lager in de vorm van maandlasten of lager in de vorm van het hypotheekbedrag?

Op maandlasten valt altijd op extreme manieren te bezuinigen (niet meer op vakantie etc.) maar een huis van onder de 125.000 is niet te krijgen.

Als 130k het maximum is en het in de praktijk na een gesprek nog lager uitkomt hoef ik natuurlijk geen eens een gesprek aan te gaan maar me beter inschrijven voor een huurwoning, zodat ik over 3 jaar wel een keer wegkan.
Over het algemeen kun je meer hypotheek krijgen dan op de sites vermeld. Een gesprek aangaan is altijd handig. Wat ik wel heb geleerd is dat zogenaamde gerespecteerde instellingen (Rabo, ABN, SNS) niet de beste hypotheek verstrekkers zijn. Dit zijn bv Obvion, Gmac, Florius.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:20:46 #140
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_51054060
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:16 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

Over het algemeen kun je meer hypotheek krijgen dan op de sites vermeld. Een gesprek aangaan is altijd handig. Wat ik wel heb geleerd is dat zogenaamde gerespecteerde instellingen (Rabo, ABN, SNS) niet de beste hypotheek verstrekkers zijn. Dit zijn bv Obvion, Gmac, Florius.
omdat je een lagere hypotheek krijgt of omdat de maandlasten lager zijn?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  maandag 2 juli 2007 @ 13:21:32 #141
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_51055867
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:20 schreef Matty___ het volgende:

[..]

omdat je een lagere hypotheek krijgt of omdat de maandlasten lager zijn?
Omdat de maandlasten lager zijn. Tevens moet je natuurlijk goed opletten op de voorwaarden. Een lage rente alleen is niet zaligmakend
pi_51177274
We hebben ook een voorlopig koopcontract getekend voor een huis! Hoera, denk je.. Maar de financiering blijkt alsnog een hel...

Omdat ik een zelfstandig ondernemer ben, en verder mijn bedrijf nog net geen 2 jaar bestaat, is het ontzettend moeilijk een hypotheek te krijgen. Grotendeels kan mijn vriendin met haar inkomen 90% van de hypotheek voor haar rekening nemen, maar om een passende bank te vinden, die de overige 10% uit mijn inkomsten wil financieren, lijkt echt onmogelijk. (en we verdienen in principe evenveel...)

Heeft iemand hier ervaring mee en/of tips hoe dit aan te pakken?

Ik ben al bij een aantal banken de deur gewezen... Erg bevorderlijk voor de stemming en de hoop dat t gaat lukken is het zo niet...
pi_51177362
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:51 schreef Octagen het volgende:
We hebben ook een voorlopig koopcontract getekend voor een huis! Hoera, denk je.. Maar de financiering blijkt alsnog een hel...

Omdat ik een zelfstandig ondernemer ben, en verder mijn bedrijf nog net geen 2 jaar besta, is het ontzettend moeilijk een hypotheek te krijgen. Grotendeels kan mijn vriendin met haar inkomen 90% van de hypotheek voor haar rekening nemen, maar om een passende bank te vinden, die de overige 10% uit mijn inkomsten wil financieren, lijkt echt onmogelijk. (en we verdienen in principe evenveel...)

Ik ben al bij een aantal banken de deur gewezen... Erg bevorderlijk voor de stemming en de hoop dat t gaat lukken is het zo niet...
Dan zul je waarschijnlijk terecht komen bij een verstrekker die werkt met inkomensverklaringen. (GMAC, SNS) Heb je de bank geprobeerd waar je bedrijfsrekening loopt?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_51177444
ja, die was de eerste om mij buiten te zetten... (Postbank)

Ook de SNS heeft ons helaas niet kunnen helpen...
pi_51177629
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:56 schreef Octagen het volgende:
ja, die was de eerste om mij buiten te zetten... (Postbank)

Ook de SNS heeft ons helaas niet kunnen helpen...
De SNS accepteert deze ook alleen maar als deze is ondertekend door een adviseur.
  donderdag 5 juli 2007 @ 21:40:30 #146
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_51181070
Ik had, als zelfstandige, geen problemen met een hypotheek. Maar ben al wel wat langer bezig; 5 jaar. Banken zijn erg gevoelig voor een goede trackrecord. Misschien niet teveel haast hebben, hoe moeilijk dat ook kan zijn!?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_51193194
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:51 schreef Octagen het volgende:

Omdat ik een zelfstandig ondernemer ben, en verder mijn bedrijf nog net geen 2 jaar bestaat, is het ontzettend moeilijk een hypotheek te krijgen. Grotendeels kan mijn vriendin met haar inkomen 90% van de hypotheek voor haar rekening nemen, maar om een passende bank te vinden, die de overige 10% uit mijn inkomsten wil financieren, lijkt echt onmogelijk. (en we verdienen in principe evenveel...)

Dit vind ik dus echt zo'n onrechtvaardig gedrag van Banken. Als ondernemer kun je failliet gaan omdat je klanten kwijtraakt. Als werknemer van een onderneming die klanten kwijtraakt lig je ook buiten, duuh!!!

Nee ik heb geen tips, kan je alleen veel succes wensen.
pi_51193262
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:33 schreef marcston het volgende:

[..]

Dit vind ik dus echt zo'n onrechtvaardig gedrag van Banken. Als ondernemer kun je failliet gaan omdat je klanten kwijtraakt. Als werknemer van een onderneming die klanten kwijtraakt lig je ook buiten, duuh!!!

Nee ik heb geen tips, kan je alleen veel succes wensen.
Het gaat dan ook niet persé om het failliet gaan, maar om de continuïteit van het inkomen. Een werknemer heeft gemiddeld genomen een gelijk inkomen (de reden waarom provisies ook gemiddeld moeten worden). Een zelfstandige heeft altijd een variabel inkomen....
pi_51193402
je kan toch een gemiddels inkomen uit je bedrijf overleggen?
pi_51193435
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:42 schreef lobotomie het volgende:
je kan toch een gemiddels inkomen uit je bedrijf overleggen?
Ja, maar dan moet je bedrijf gemiddeld genomen wel 2 of 3 volledige boekjaren hebben gehad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')