Ziet eruit als een gemeen/grappig bericht. Maar ik lees ook iets anders.quote:Vrouw vlucht na sms-'grap' over genocide
Een Zuid-Afrikaanse vrouw is gevlucht uit haar woonplaats, omdat ze een sms kreeg waarin stond dat er een genocide aan zou komen. Na twee dagen kwam de vrouw erachter dat het een grap was en keerde ze huiswaarts. Eenmaal thuis wilde haar baas haar niet meer in dienst nemen, omdat ze vier dagen afwezig was geweest. De rechter heeft besloten dat de baas de vrouw haar baan terug moet geven.
Volgens de sms zou de voormalige Zuid-Afrikaanse president Nelson Mandela in een diepe coma liggen. Zijn dood zou leiden tot een volkerenmoord onder de Afrikaanse Gauteng-bevolking. De vrouw werd aangeraden om zo snel mogelijk te vluchten naar Vrijstaat, een autonoom gebied. De vrouw deed dit direct.
Eenmaal thuis vond haar baas dat ze helemaal niet meer terug hoefde te komen. De vrouw besloot samen met een advocaat naar de rechter te stappen om haar baan terug te krijgen. De rechter gaf haar gelijk, omdat het sms'je erg overtuigend geweest zou zijn. Eerder had de vrouw een dvd gezien, waarin ook gesteld werd dat een volkerenmoord zou dreigen als Mandela zou overlijden. De rechter oordeelde dat ze onterecht ontslagen was, omdat het sms'je en de dvd elkaar versterkten. Hierdoor kon de vrouw niet weten dat het sms'je nep was.
Kortom komt er een burgeroolog in Zuid Afrika als Nelson Mandela komt te overlijden ?quote:Gauteng
Hoofdstad: Johannesburg
Oppervlakte: 17.010 km²
Inwoners: 9.211.200 (2006)
Gauteng (Zoeloe: iGauteng) is de naam van één van de negen provincies waarin Zuid-Afrika sinds het einde van de apartheid verdeeld is en telt ruim 9,2 miljoen inwoners (2006).
Hoewel Gauteng de kleinste provincie is, is ze economisch de belangrijkste. Ze omvat voornamelijk het stedelijk gebied van Johannesburg. Ook Pretoria, de bestuurlijke hoofdstad van Zuid-Afrika, bevindt zich in deze provincie.
Ze was vroeger het hart van de voormalige provincie Transvaal, die in de 19e eeuw als de Zuid-Afrikaansche Republiek een tijdlang een onafhankelijk land geweest was. Bij de verdeling van Transvaal werd dit gebied eerst wat prozaïsch PWV genoemd, naar Pretoria-Witwatersrand-Vereeniging. Later koos men een naam uit het seSotho. Het woord Gaut- is overigens een leenwoord uit het Afrikaans en betekent 'plaats van goud'. De uitgang -eng duidt een locatief aan. Letterlijk betekent de naam dus: goudstreek en is zeer toepasselijk, omdat hier inderdaad het meeste goud ter wereld gevonden wordt.
Gauteng heeft een zeer diverse en kleurrijke bevolking: 74% is zwart, 20% blank, 4% kleurling en 2% Aziatisch. De belangrijkste huistalen zijn Zoeloe (22%), Afrikaans (14%), Sotho (13%), Engels (13%), Noordelijk Sotho (11%), Tswana (8%), Xhosa (8%) en Tsonga (6%). Van de twee grote steden is Johannesburg hoofdzakelijk Engelstalig en Pretoria in meerderheid Afrikaanstalig.
Overigens Nelson Mandela is nu op een respectabele leeftijd van 89 jaar.quote:White slaughter in South Africa?
Plans made to conduct campaign of genocide after Mandela's death
Bron : worldnetdaily
© 2004 WorldNetDaily.com
While former South African President Nelson Mandela, 85, scoffs at rumors of ill health, plans are being made by the nation's Communist Party to slaughter all whites in the country upon his death, G2B sources say.
One of the operations planned entails 70,000 armed black men "being transported to the Johannesburg city center within an hour" in taxicabs to attack whites.
The plans are variously dubbed "Operation Vula," "Night of the Long Knives," "Operation White Clean-up," "Operation Iron Eagle" and "Red October campaign."
Operation "Our Rainy Day" was to be carried out after the death of Nelson Mandela and would have entailed blacks being transported to the largest cities in taxis.
The assailants were expected to "take over" fuel points and massacre whites. The attacks would lead to a coup.
Sources say most blacks in the country are aware of the plans. When racial disputes occur, blacks often tell whites, "Wait until Mandela dies.”
"White people in South Africa can deny it to the end of the earth, but we are in real danger," one resident said. "This is no joke and any person with half a brain can see that this rumor has spiraled out of control."
Many whites are now convinced a vicious campaign of ethnic cleansing will follow Mandela's death whenever it comes. Some are making preparations for retreats.
"I have prepared myself and we have a gathering place where we can fortify for four weeks after Mandela’s death," said one white South African. "If nothing happens it will be a miracle."
The Red October campaign is allegedly a Communist plot to oust President Thabo Mbeki. Mbeki would be replaced by Cyril Ramaphosa.
"I was starting to think I was going nuts!" said another white South Africa resident. "'Operation Uhuru' or 'Operation White Clean-up' is definitely no rumor. I spoke to someone who told me that some blacks in Zimbabwe have also confirmed that this 'event' will take place. My cousin stays on a farm in Mpumalanga, not too far from Johannesburg. A black police officer in that district told his white colleague that they are going to kill us like flies, and there is nothing we can do about it. And that they also don't care if we know."
Meanwhile, Mandela, obviously aware of the growing rumors, last week assured the public he is well.
"My health is all right," he told reporters in Cape Town. "I'm doing very well. Others have gone further and said I am on the eve of going to my grave. If that day comes, I will go and knock at the door of heaven. ... They will look at the list and say: 'Your name is not here ... can you try next door?'"
Concern about Mandela's health surfaced last month when he canceled a scheduled meeting with visiting German Chancellor Gerhard Schroeder. The former president was at the time relaxing on the Indian Ocean island of Mauritius.
Mandela joked that when his time comes, "I will look for a branch of the ANC (the ruling African National Congress) in that world (and) I'll join it."
Nee!quote:Op donderdag 31 mei 2007 02:45 schreef Drugshond het volgende:
Kortom komt er een burgeroolog in Zuid Afrika als Nelson Mandela komt te overlijden ?
Vadertje Drees en Mandela met elkaar vergelijken..quote:Op donderdag 31 mei 2007 02:51 schreef golfer het volgende:
Ter geruststelling voor de TS: toen Vadertje Drees op 102-jarige leeftijd in Nederland overleed braken er hier ook geen rellen of een burgeroorlog uit.![]()
Valt wel mee.quote:Op donderdag 31 mei 2007 13:29 schreef FreedonNadd het volgende:
Dacht ook inderdaad dat de genocide al was begonnen /omgedraaid sinds de afschaffing van de apartheid.
Hehe het zou idd heel knap zijn dat je na vermoord te zijn nog kon postenquote:Op donderdag 31 mei 2007 13:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Ze hebben mij er nooit beroofd, bedreigd of vermoord![]()
Ik begeef me btw niet in toeristische gebieden
quote:Op donderdag 31 mei 2007 14:15 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Hehe het zou idd heel knap zijn dat je na vermoord te zijn nog kon postenDacht wel dat de situatie in de grote steden rampzalig was de afgelopen jaren met verkrachting, moorden en berovingen.
Eerlijk zeggen,wat was beter,apartheid of nu?quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:28 schreef nokwanda het volgende:
[..]
ach... na een beetje verkrachting doen mijn tiepvingers het ook nog wel hoor.
ja, is ook zo. Maar in de grote steden zijn blanken in de minderheid. Die criminaliteit is niet perse naar blanken gericht.
Men kan het ermee oneens zijn, maar ik zeg: nuquote:Op donderdag 31 mei 2007 15:59 schreef Double-Helix het volgende:
[..]
Eerlijk zeggen,wat was beter,apartheid of nu?
Okequote:Op donderdag 31 mei 2007 16:19 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Men kan het ermee oneens zijn, maar ik zeg: nu
Heel eigenwijs maar ik blijf erbij.
Het speelde zich inderdaad af in februari. Sien ook http://www.news24.com/Rapport/Nuus/0,7718,752-795_2074569,00.htmlquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:08 schreef mvt het volgende:
nokwanda :
Dat is toch al best een oud smsje? Ik was in februari in Pretoria, maar toen hoorde ik de blanke locals er ook al over. Dat en "ze komen maar, ik schiet al die kaffers af".
Geen idee. Ik heb er vanuit zwarte hoek niks over gehoord. Ik hoor wel over de politieke situatie maar dat is, zoals ik eerder al schreef over who's next for president. En dat ziet er niet lekker uit.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:08 schreef mvt het volgende:
nokwanda :
Dat is toch al best een oud smsje? Ik was in februari in Pretoria, maar toen hoorde ik de blanke locals er ook al over. Dat en "ze komen maar, ik schiet al die kaffers af".
Dat, en hij houdt de ANC in het gareel nog. Wanneer Zuma (en Malema) straks hun gang kunnen gaan zonder Mandela's vinger in de pap kan je wachten op Mugabe 2.0. De door de overheid gesteunde Plaasmoorde zijn nog maar het begin. Gedwongen verkoop van blank land is al aan de gang, oude Apartheid wetten zijn (aangepast) weer aangenomen afgelopen jaar.quote:Op maandag 10 december 2012 09:38 schreef Mgolovic het volgende:
OT: Denk inderdaad dat Mandela daar zo'n beetje de lijm is die alles bij elkaar houdt. Zuid-Afrika is waarschijnlijk, net als veel Afrikaanse landen, niet zelf in staat om het land fatsoenlijk te besturen.
Al heeft zij volgens mij niet veel bijgedragen aan politieke rust:quote:Op maandag 10 december 2012 09:41 schreef Drugshond het volgende:
---------------------------------------------------
Stabiele factor, veel gedoe over ANC (Winnie Madikizela-Mandela zijn vrouw). Politiek gezien was N.Mandela een diamant / en wellicht een einde van een tijdperk (van schijnbare rust)..
linkjequote:Haar imago liep in 1991 een behoorlijke deuk op toen ze door de rechtbank schuldig werd bevonden voor haar aandeel in de ontvoering van de 14-jarige Stompie Seipei, een zwarte Zuid-Afrikaan die wegens vermeend verraad was vermoord. Mede hierdoor gingen Nelson en Winnie in april 1992 uit elkaar. In maart 1996 werd de echtscheiding aangevraagd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |