abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:57:57 #256
184572 philana
i'm an oxymoron
pi_51340563
ik had ook vanavond gewild.. maar morgen om 2 uur sta ik op de stoep van de bios...
in mijn eentje.. maar dat boeit niet.. harry potter is de enige film waar ik uitzondering voor maak.. als niemand mee kan jammer dan.. ga niet wachten.. IK MOET er heen...
pi_51340806
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

das mooi op tijd!

ik wil oooooook vanaaf
We moeten wel een goed plekkie hebben hè . En we moeten ook nog blauwe m&m's scoren
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:08:40 #258
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51343770
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:41:49 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  FOK!fotograaf dinsdag 10 juli 2007 @ 23:19:24 #259
159915 -Menn0-
MNO
pi_51344231
Donderdag 15:15 Pathe arena Imax
,,/
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:49:47 #260
148174 Kantar
TV junkie.
pi_51345473
Ik heb de laatste tijd alle films weer opnieuw gekeken en ben nu weer bezig met de boeken (als voorbereiding op het laatste boek) en er zijn me twee dingen opgevallen. Het eerste is dat in film/boek 1 prof. Krinkel Harry niet kan aanraken en daardoor Harry dus ook op het einde ''wint''. Maar als Hagrid Harry in het begin van het verhaal heeft opgehaald en ze samen naar de Lekke Ketel gaan (om van daar uit naar de Wegisweg te gaan) geeft Krinkel Harry daar een hand. Dat kan dan toch niet?

En het tweede was uit de 2e film; Er wordt meerdere malen gezegd dat leerlinen tijdens de zomervakantie niet mogen toveren, maar als Hermelien Harry op de Wegisweg ziet en merkt dat zijn bril kapot is, repareert ze hem met een spreuk...

Ik weet dat het eigenlijk niet zo heel veel boeit maar toch kan ik me aan dat soort dingen ergeren..
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:55:47 #261
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_51345691
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 23:49 schreef Kantar het volgende:
Ik heb de laatste tijd alle films weer opnieuw gekeken en ben nu weer bezig met de boeken (als voorbereiding op het laatste boek) en er zijn me twee dingen opgevallen. Het eerste is dat in film/boek 1 prof. Krinkel Harry niet kan aanraken en daardoor Harry dus ook op het einde ''wint''. Maar als Hagrid Harry in het begin van het verhaal heeft opgehaald en ze samen naar de Lekke Ketel gaan (om van daar uit naar de Wegisweg te gaan) geeft Krinkel Harry daar een hand. Dat kan dan toch niet?

En het tweede was uit de 2e film; Er wordt meerdere malen gezegd dat leerlinen tijdens de zomervakantie niet mogen toveren, maar als Hermelien Harry op de Wegisweg ziet en merkt dat zijn bril kapot is, repareert ze hem met een spreuk...

Ik weet dat het eigenlijk niet zo heel veel boeit maar toch kan ik me aan dat soort dingen ergeren..
Volgens mij mogen ze niet toveren in het bijzijn van normale mensjens.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_51345794
quote:

In zo'n gebied vol met tovenaars: (Hogwarts/Ministry/Diagon Alley), valt een spreuk van een minderjarige niet op, dus kunnen ze jongeren niet "aanklagen". Ze vertrouwen op de volwassenen dat die hun kroost in bedwang houden.
pi_51345888
Whehe, ik ga morgenochtend blijkbaar.
  FOK!fotograaf woensdag 11 juli 2007 @ 00:04:52 #264
159915 -Menn0-
MNO
pi_51345951
quote:

Hij geeft em toch geen hand? Krinkel kijkt heel bang naar Harry's hand. Toch?
,,/
pi_51346514
Vliegende start Harry Potter deel 5

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/53555

Bloemendaal - Dinsdag 10 juli heeft de film “Harry Potter and the Order of the Phoenix” zijn Nederlandse debuut gemaakt in de Bloemendaalse duinen in het openluchttheater Caprera. Het publiek zag een haarscherpe digitale projectie op een formaat waarop een film nog nooit eerder in de openlucht is vertoond. Tijdens de avondschemering veranderde het openlucht theater in de magische wereld van Harry Potter. Krassende uilen en tovenaars verwelkomden een behoorlijke groep bekende Nederlanders en hun kroost.

In “Harry Potter and the Order of the Phoenix” keert Harry terug naar Zweinstein voor zijn vijfde studiejaar. Eenmaal aangekomen merkt hij dat een groot deel van de tovenaarswereld denkt dat het verhaal over zijn laatste ontmoeting met de heer van het Duister een verzinsel is. Harry's integriteit ligt onder vuur!
pi_51348416
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 00:24 schreef CursusMaster het volgende:
Vliegende start Harry Potter deel 5

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/53555

Bloemendaal - Dinsdag 10 juli heeft de film “Harry Potter and the Order of the Phoenix” zijn Nederlandse debuut gemaakt in de Bloemendaalse duinen in het openluchttheater Caprera. Het publiek zag een haarscherpe digitale projectie op een formaat waarop een film nog nooit eerder in de openlucht is vertoond. Tijdens de avondschemering veranderde het openlucht theater in de magische wereld van Harry Potter. Krassende uilen en tovenaars verwelkomden een behoorlijke groep bekende Nederlanders en hun kroost.

In “Harry Potter and the Order of the Phoenix” keert Harry terug naar Zweinstein voor zijn vijfde studiejaar. Eenmaal aangekomen merkt hij dat een groot deel van de tovenaarswereld denkt dat het verhaal over zijn laatste ontmoeting met de heer van het Duister een verzinsel is. Harry's integriteit ligt onder vuur!
Daar was ik
  woensdag 11 juli 2007 @ 02:50:35 #267
137408 DjowY
Ijskoud de langste
pi_51349070
Net geweest, te moe om lange dingen te schrijven, maar vond hem GOED.!!

Aanrader denk ik!

Trusten!
Nobody fucks with Frank de Grave!!
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:04:46 #268
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51349220
Ik vond het qua film heel erg goed, maar in vergelijking met het boek zat ik echt van .

In feite moet je eigenlijk of alleen de films volgen, of alleen de boeken lezen. Had niet echt het gevoel dat Harry op school zat dit jaar, zag alleen Umbridge, Harry + zn dromen, en het ministerie. Viel me trouwens nog zwaar tegen, de scene in Department of Mysteries..

Wel leuk publiek, iedereen superhard klappen bij de intro, joelen toen Harry ging zoenen.. Hebben voor zo'n 5 dingen geklapt oid . Zucht! Veel mensen ook verkleed, .

Dementors waren veel beter dit keer! En die scene dat Voldemort op 9 3/4 staat, , doodeng haha. Wel stom dat ze het praten via de haard hebben verandert ivm deel 4. Prachtig waren ook de Patronusen, ongelofelijk mooi gemaakt. En Umbridge, die actice is geweldig!

Al met al..prachtige film, maar doet het boek geen eer aan, if you ask me!

.
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 03:09:13 #269
43556 miss_dynastie
pi_51349261
Hij was écht geweldig. Persoonlijk vind ik niet dat de film afbreuk doet aan het boek, vind dat er verrassend veel verwerkt is in zo'n korte tijd. Ik heb genoten, echt. En ik ben heel blij met de mensen die niet gegaan zijn, we hebben het pas rond half elf ontdekt en gelukkig was er dus plek Fantastisch!
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:12:15 #270
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51349296
Er is idd wel onwijs veel verwerkt, vooral als je kijk naar het boek, hoeveel info erin staat . Maar toch..ik weet het niet Leek net alsof alles in fastforward was tijdens de film, net als 1 van Harry's dromen (zoals afgebeeld in de film)
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 03:14:30 #271
43556 miss_dynastie
pi_51349335
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:12 schreef GotC het volgende:
Leek net alsof alles in fastforward was tijdens de film
Ja, maar goed, dat hou je toch als je zo'n dik boek in 138 minuten probeert te proppen. Mijn persoonlijke mening is eigenlijk dat er een film van 6 uur mag komen voor de enorme fans en een bioscoopversie voor de minder enorme fans, maar ja, ik heb het helaas niet voor het zeggen
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:15:54 #272
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_51349350
Ook net pas terug, te lam om een hele review te schrijven, maar ik vond `m tegenvallen.
Je moet toch wel de boeken lezen, waarom bepaalde character wat en waarom doet.
In deze film wordt er gewoon maar effejes wat feitjes afgerateld.

Misschien dat een andere regisseur er meer van had gemaakt.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:20:26 #273
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51349416
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:14 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, maar goed, dat hou je toch als je zo'n dik boek in 138 minuten probeert te proppen. Mijn persoonlijke mening is eigenlijk dat er een film van 6 uur mag komen voor de enorme fans en een bioscoopversie voor de minder enorme fans, maar ja, ik heb het helaas niet voor het zeggen
True, helemaal mee eens . Maar ik blijf het zonde vinden, om zo'n geweldig boek zodanig af te raffelen. Ik had er geen problemen mee gehad als de film een LotR lengte had .
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:15 schreef DarkManta het volgende:
Ook net pas terug, te lam om een hele review te schrijven, maar ik vond `m tegenvallen.
Je moet toch wel de boeken lezen, waarom bepaalde character wat en waarom doet.
In deze film wordt er gewoon maar effejes wat feitjes afgerateld.

Misschien dat een andere regisseur er meer van had gemaakt.
Ik had liever de regisseur gehad van de 3e+4e films, die waren echt heerlijk, voor het grootste deel. Er waren een paar vrienden van me bij vanavond die de boeken nog nooit hadden gelezen, en alleen film 4 hadden gezien. Vragenvuur voor het leven zodra we buitenstonden, ze begrepen de helft niet idd, zoals je zegt .
  † In Memoriam † woensdag 11 juli 2007 @ 03:24:17 #274
43556 miss_dynastie
pi_51349457
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:20 schreef GotC het volgende:
Maar ik blijf het zonde vinden, om zo'n geweldig boek zodanig af te raffelen. Ik had er geen problemen mee gehad als de film een LotR lengte had .
Yep, ik denk ook wel dat ze zelf zouden willen, maar met al die minderjarige acteurs wordt dat lastig.
Ik ben trouwens ontzettend onder de indruk van Bellatrix. Wow, wat een rol, wat geweldig gespeeld! Ik ben er nog bang van
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:26:29 #275
124655 DarkManta
pi_51349479
quote:

Ik had liever de regisseur gehad van de 3e+4e films, die waren echt heerlijk, voor het grootste deel. Er waren een paar vrienden van me bij vanavond die de boeken nog nooit hadden gelezen, en alleen film 4 hadden gezien. Vragenvuur voor het leven zodra we buitenstonden, ze begrepen de helft niet idd, zoals je zegt .
Inderdaad, maar deel 3 + 4 waren ook 2 verschillende regisseurs.
Mijn voorkeur zou Mike Newell zijn geweest. Een kleine inschatting had de film langer geduurd en nog wat grimmiger.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:26:40 #276
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51349484
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Yep, ik denk ook wel dat ze zelf zouden willen, maar met al die minderjarige acteurs wordt dat lastig.
Ik ben trouwens ontzettend onder de indruk van Bellatrix. Wow, wat een rol, wat geweldig gespeeld! Ik ben er nog bang van
Idd, geweldige rol+actice! Hoop ook meer van Tonks te zien, al zal die in de volgende film nog zo stil+grijs als een muisje zijn dankzij Lupin . Jammer dat we niet iets zagen van Quidditch ook, of meer van de lessen. De DA was wel ge-wel-dig.
Ennnn..jammer van de gouden standbeelden op het Ministery. Die zouden Harry beschermen, maarja .
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:28:11 #277
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51349501
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:26 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Inderdaad, maar deel 3 + 4 waren ook 2 verschillende regisseurs.
Mijn voorkeur zou Mike Newell zijn geweest. Een kleine inschatting had de film langer geduurd en nog wat grimmiger.
Langere film, dieper in het verhaal+karakters, en zonder die irritante Daily Prophet scenes .

Wel apart dat de films nu al 4? regisseurs gehad hebben .
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:28:37 #278
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_51349508
En nu ga ik slapen . Trusten!
  woensdag 11 juli 2007 @ 03:30:37 #279
124655 DarkManta
pi_51349527
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:28 schreef GotC het volgende:

[..]

Langere film, dieper in het verhaal+karakters, en zonder die irritante Daily Prophet scenes .

Wel apart dat de films nu al 4? regisseurs gehad hebben .
Yep 4 verschillende regisseurs. Chris Columbus deed de 1e twee delen, daarna iedere keer een andere regisseur.
pi_51350598
quote:

Mijn man vraagt me ook altijd vanalles na zo'n film, maar dat komt ook omdat ie zich de details van de vorige film niet meer kan herinneren. Die hebben er gewoon niet zo'n interesse in zoals wij. Wij zijn wat gekker om alle details te weten.
Dus ik vind niet dat dat aan de film hoeft te liggen.
pi_51350705
Ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar de film maar ik denk dat ik hem pas over 3 weken kan zien... Ik wil de op zich wel deze week gaan maar er is hier geen bios in de buurt die makkelijk te bereiken is en ik heb hier een (cavia)patiëntje in huis die ik niet alleen kan laten...
I had a signature once. It was awful.
pi_51350755
Voor degenen die het leuk vinden, hier de review uit de veronica gids:

Klikken voor leesbaar formaat
pi_51351535
Gisteravond naar de premiére geweest van Order Of the Phoenix. Was uiteraard wel een mooie film, in de typische Harry Potter stijl inclusief jumor die ik gewoon super vind. De film is wat duisterder dan de voorgaande delen, zoals we wel hadden kunnen verwachten. Tot vond ik 'm best tegenvallen. Alleen op het allerlaatst is er een beetje echte actie, maar dit duurde niet lang. Jammer, ik had toch gehoopt op een paar kolossale gevechten. Op een paar momenten verveelde ik me echt tijdens de film. Jammer.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tuvai.net op 11-07-2007 09:35:27 ]
pi_51351729
quote:
En bij het begin van film 3 gebruikt hij constant de spreuk Lumos om licht te krijgen om te studeren in zijn bed. Zou eigenlijk ook niet mogen volgens mij

En ja, ik kan me er ook soms aan ergeren
pi_51352346
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:29 schreef Tuvai.net het volgende:
Jammer, ik had toch gehoopt op een paar kolossale gevechten. Op een paar momenten verveelde ik me echt tijdens de film. Jammer.
Tja, ik heb de boeken gelezen en hoewel deel 5 belangrijk is voor de verdere verloop van het verhaal moet dat deel het toch zeker niet van de actie hebben. Je kunt dan ook niet verwachten dat de film vol zit met actie

Ben erg benieuwd in elk geval... ik vrees echter dat ik nog een paar weekjes moet wachten
Just because you can doesn't mean you should
pi_51354197
Ik ga vanavond, heb er wel zin in
Ik vroeg me alleen nog een dingetje af; in de voorfilmpjes op tv zie je Harry, Luna, etc op bezems vliegen door/na londen... ben ik nu zo kippig dat ik het gewoon niet goed gezien heb en dat het wél gewoon Terzielers zijn waar ze op vliegen (en dus dat ik hoognodig nieuwe lenzen nodig heb..) of waren het daadwerkelijk bezems en hebben ze de Terzielers op dat punt eruit geschrapt?
  woensdag 11 juli 2007 @ 11:17:21 #287
124655 DarkManta
pi_51354322
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:13 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga vanavond, heb er wel zin in
Ik vroeg me alleen nog een dingetje af; in de voorfilmpjes op tv zie je Harry, Luna, etc op bezems vliegen door/na londen... ben ik nu zo kippig dat ik het gewoon niet goed gezien heb en dat het wél gewoon Terzielers zijn waar ze op vliegen (en dus dat ik hoognodig nieuwe lenzen nodig heb..) of waren het daadwerkelijk bezems en hebben ze de Terzielers op dat punt eruit geschrapt?
Don`t worry, de terzielers zitten er in....
pi_51354449
*pfiew* dan is het goed
pi_51354547
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:17 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Don`t worry, de terzielers zitten er in....
Wat zijn terzielers in het Engels?
pi_51354623
Eh, Thr...nog wat (even de naam kwijt). Die zwarte, vliegende paarden die je alleen kan zien wanneer je de dood hebt gezien.
pi_51354649
Thestrals
pi_51354851
Aha, danke!
pi_51355014
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 11:24 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat zijn terzielers in het Engels?
Thestrals ofzoiets

-edit-
ah never mind
pi_51355064
Ben vanacht naar de film geweest!

Was zeer aangenaam
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:24:49 #295
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_51356490
http://www.movie2movie.nl/index.php?item=190&film=38014

nog een recensie. Ik ben benieuwd. Ben nu samen met MikeyMo alle harry potter films in 1x achter elkaar aant wegstouwen, en dan deze maar eens in de bios zien.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:34:37 #296
184572 philana
i'm an oxymoron
pi_51356794
Over een uurtje zit ik in de bios met mijn kaartje. Helemaal by myself maar dat boeit niet. Voor harry potter maakt men een uitzondering en overtreed ik de sociale wetten en regels. Alleen naar de bios! Lekkere zak snoep en drinken... en genieten... bij de vorige film ook gedaan.

Leuke reacties wat ik zie van de mensen die al zijn geweest... jippieee

<~ lijk wel een klein kind.. hehe
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:36:38 #297
148174 Kantar
TV junkie.
pi_51356853
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 00:04 schreef -Menn0- het volgende:

[..]

Hij geeft em toch geen hand? Krinkel kijkt heel bang naar Harry's hand. Toch?
In de film kijkt Krinkel inderdaad alleen maar, maar in het boek staat duidelijk dat hij Harry een hand geeft.. Ach ja, het zal wel.
pi_51357161
Ik vond de film wel tegenvallen eerlijk gezegd. Het was nogal shallow. En er was niet een duidelijke lijn in te vinden. Je moet het boek gelezen hebben, wil je het verhaal kunnen volgen.
Ik miste de conversatie tussen Harry, Ron en Hermione enorm. Het was wel een leuke film, maar er had zoveel meer van gemaakt kunnen worden. Jammer
Allejezus
pi_51357597
De reacties zijn erg uiteenlopend moet ik zeggen.
Dat maakt me alleen maar nieuwsgieriger.
pi_51358217
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 12:36 schreef Kantar het volgende:

[..]

In de film kijkt Krinkel inderdaad alleen maar, maar in het boek staat duidelijk dat hij Harry een hand geeft.. Ach ja, het zal wel.
Klopt, maar de reden dat Harry zo'n impact had op Quirrell aan het eind van het boek/de film was omdat Voldemort toen pas bezit had genomen van zijn lichaam. In The Leaky Cauldron was dat nog niet zo dus daarom kon Harry hem gewoon een hand geven.
Tralalalaaa
  woensdag 11 juli 2007 @ 13:32:58 #301
88233 Steve
Still the best.
pi_51358457
Quirrell had in het boek ook nog de tulband niet om. Daaruit kun je opmaken dat Voldemort nog niet aan zijn hoofd geplakt zat'. Dat heeft dus pas later plaatsgevonden.

Volgende topic: Harry Potter and the Order of the Phoenix #5

[ Bericht 14% gewijzigd door Steve op 11-07-2007 13:47:49 ]
"Atb is lief, groetjes Peri."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')