We moeten wel een goed plekkie hebben hèquote:Op dinsdag 10 juli 2007 21:48 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
das mooi op tijd!
ik wil oooooook vanaaf
Volgens mij mogen ze niet toveren in het bijzijn van normale mensjens.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:49 schreef Kantar het volgende:
Ik heb de laatste tijd alle films weer opnieuw gekeken en ben nu weer bezig met de boeken (als voorbereiding op het laatste boek) en er zijn me twee dingen opgevallen. Het eerste is dat in film/boek 1 prof. Krinkel Harry niet kan aanraken en daardoor Harry dus ook op het einde ''wint''. Maar als Hagrid Harry in het begin van het verhaal heeft opgehaald en ze samen naar de Lekke Ketel gaan (om van daar uit naar de Wegisweg te gaan) geeft Krinkel Harry daar een hand. Dat kan dan toch niet?![]()
En het tweede was uit de 2e film; Er wordt meerdere malen gezegd dat leerlinen tijdens de zomervakantie niet mogen toveren, maar als Hermelien Harry op de Wegisweg ziet en merkt dat zijn bril kapot is, repareert ze hem met een spreuk...![]()
Ik weet dat het eigenlijk niet zo heel veel boeit maar toch kan ik me aan dat soort dingen ergeren..![]()
![]()
In zo'n gebied vol met tovenaars: (Hogwarts/Ministry/Diagon Alley), valt een spreuk van een minderjarige niet op, dus kunnen ze jongeren niet "aanklagen". Ze vertrouwen op de volwassenen dat die hun kroost in bedwang houden.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:49 schreef Kantar het volgende:
Ik heb de laatste tijd alle films weer opnieuw gekeken en ben nu weer bezig met de boeken (als voorbereiding op het laatste boek) en er zijn me twee dingen opgevallen. Het eerste is dat in film/boek 1 prof. Krinkel Harry niet kan aanraken en daardoor Harry dus ook op het einde ''wint''. Maar als Hagrid Harry in het begin van het verhaal heeft opgehaald en ze samen naar de Lekke Ketel gaan (om van daar uit naar de Wegisweg te gaan) geeft Krinkel Harry daar een hand. Dat kan dan toch niet?![]()
En het tweede was uit de 2e film; Er wordt meerdere malen gezegd dat leerlinen tijdens de zomervakantie niet mogen toveren, maar als Hermelien Harry op de Wegisweg ziet en merkt dat zijn bril kapot is, repareert ze hem met een spreuk...![]()
Ik weet dat het eigenlijk niet zo heel veel boeit maar toch kan ik me aan dat soort dingen ergeren..![]()
![]()
Hij geeft em toch geen hand? Krinkel kijkt heel bang naar Harry's hand. Toch?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:49 schreef Kantar het volgende:
![]()
Daar was ikquote:Op woensdag 11 juli 2007 00:24 schreef CursusMaster het volgende:
Vliegende start Harry Potter deel 5
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/53555
Bloemendaal - Dinsdag 10 juli heeft de film “Harry Potter and the Order of the Phoenix” zijn Nederlandse debuut gemaakt in de Bloemendaalse duinen in het openluchttheater Caprera. Het publiek zag een haarscherpe digitale projectie op een formaat waarop een film nog nooit eerder in de openlucht is vertoond. Tijdens de avondschemering veranderde het openlucht theater in de magische wereld van Harry Potter. Krassende uilen en tovenaars verwelkomden een behoorlijke groep bekende Nederlanders en hun kroost.
In “Harry Potter and the Order of the Phoenix” keert Harry terug naar Zweinstein voor zijn vijfde studiejaar. Eenmaal aangekomen merkt hij dat een groot deel van de tovenaarswereld denkt dat het verhaal over zijn laatste ontmoeting met de heer van het Duister een verzinsel is. Harry's integriteit ligt onder vuur!
Ja, maar goed, dat hou je toch als je zo'n dik boek in 138 minuten probeert te proppen. Mijn persoonlijke mening is eigenlijk dat er een film van 6 uur mag komen voor de enorme fans en een bioscoopversie voor de minder enorme fans, maar ja, ik heb het helaas niet voor het zeggenquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:12 schreef GotC het volgende:
Leek net alsof alles in fastforward was tijdens de film
True, helemaal mee eensquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:14 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, maar goed, dat hou je toch als je zo'n dik boek in 138 minuten probeert te proppen. Mijn persoonlijke mening is eigenlijk dat er een film van 6 uur mag komen voor de enorme fans en een bioscoopversie voor de minder enorme fans, maar ja, ik heb het helaas niet voor het zeggen
Ik had liever de regisseur gehad van de 3e+4e films, die waren echt heerlijk, voor het grootste deel. Er waren een paar vrienden van me bij vanavond die de boeken nog nooit hadden gelezen, en alleen film 4 hadden gezien. Vragenvuur voor het leven zodra we buitenstonden, ze begrepen de helft niet idd, zoals je zegtquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:15 schreef DarkManta het volgende:
Ook net pas terug, te lam om een hele review te schrijven, maar ik vond `m tegenvallen.
Je moet toch wel de boeken lezen, waarom bepaalde character wat en waarom doet.
In deze film wordt er gewoon maar effejes wat feitjes afgerateld.
Misschien dat een andere regisseur er meer van had gemaakt.
Yep, ik denk ook wel dat ze zelf zouden willen, maar met al die minderjarige acteurs wordt dat lastig.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:20 schreef GotC het volgende:
Maar ik blijf het zonde vinden, om zo'n geweldig boek zodanig af te raffelen. Ik had er geen problemen mee gehad als de film een LotR lengte had![]()
.
Inderdaad, maar deel 3 + 4 waren ook 2 verschillende regisseurs.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:20 schreef GotC het volgende:
Ik had liever de regisseur gehad van de 3e+4e films, die waren echt heerlijk, voor het grootste deel. Er waren een paar vrienden van me bij vanavond die de boeken nog nooit hadden gelezen, en alleen film 4 hadden gezien. Vragenvuur voor het leven zodra we buitenstonden, ze begrepen de helft niet idd, zoals je zegt.
Idd, geweldige rol+actice! Hoop ook meer van Tonks te zien, al zal die in de volgende film nog zo stil+grijs als een muisje zijn dankzij Lupinquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yep, ik denk ook wel dat ze zelf zouden willen, maar met al die minderjarige acteurs wordt dat lastig.
Ik ben trouwens ontzettend onder de indruk van Bellatrix. Wow, wat een rol, wat geweldig gespeeld! Ik ben er nog bang van
Langere film, dieper in het verhaal+karakters, en zonder die irritante Daily Prophet scenesquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:26 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Inderdaad, maar deel 3 + 4 waren ook 2 verschillende regisseurs.
Mijn voorkeur zou Mike Newell zijn geweest. Een kleine inschatting had de film langer geduurd en nog wat grimmiger.
Yep 4 verschillende regisseurs. Chris Columbus deed de 1e twee delen, daarna iedere keer een andere regisseur.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Langere film, dieper in het verhaal+karakters, en zonder die irritante Daily Prophet scenes.
Wel apart dat de films nu al 4? regisseurs gehad hebben.
Mijn man vraagt me ook altijd vanalles na zo'n film, maar dat komt ook omdat ie zich de details van de vorige film niet meer kan herinneren. Die hebben er gewoon niet zo'n interesse in zoals wij. Wij zijn wat gekkerquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:20 schreef GotC het volgende:
Ik had liever de regisseur gehad van de 3e+4e films, die waren echt heerlijk, voor het grootste deel. Er waren een paar vrienden van me bij vanavond die de boeken nog nooit hadden gelezen, en alleen film 4 hadden gezien. Vragenvuur voor het leven zodra we buitenstonden, ze begrepen de helft niet idd, zoals je zegt.
En bij het begin van film 3 gebruikt hij constant de spreuk Lumos om licht te krijgen om te studeren in zijn bed. Zou eigenlijk ook niet mogen volgens mijquote:Op dinsdag 10 juli 2007 23:49 schreef Kantar het volgende:
![]()
Tja, ik heb de boeken gelezen en hoewel deel 5 belangrijk is voor de verdere verloop van het verhaal moet dat deel het toch zeker niet van de actie hebben. Je kunt dan ook niet verwachten dat de film vol zit met actiequote:Op woensdag 11 juli 2007 09:29 schreef Tuvai.net het volgende:
Jammer, ik had toch gehoopt op een paar kolossale gevechten.Op een paar momenten verveelde ik me echt tijdens de film. Jammer.
Don`t worry, de terzielers zitten er in....quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:13 schreef Candaasje het volgende:
Ik ga vanavond, heb er wel zin in
Ik vroeg me alleen nog een dingetje af; in de voorfilmpjes op tv zie je Harry, Luna, etc op bezems vliegen door/na londen... ben ik nu zo kippig dat ik het gewoon niet goed gezien heb en dat het wél gewoon Terzielers zijn waar ze op vliegen (en dus dat ik hoognodig nieuwe lenzen nodig heb..) of waren het daadwerkelijk bezems en hebben ze de Terzielers op dat punt eruit geschrapt?![]()
Wat zijn terzielers in het Engels?quote:Op woensdag 11 juli 2007 11:17 schreef DarkManta het volgende:
[..]
Don`t worry, de terzielers zitten er in....
In de film kijkt Krinkel inderdaad alleen maar, maar in het boek staat duidelijk dat hij Harry een hand geeft..quote:Op woensdag 11 juli 2007 00:04 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Hij geeft em toch geen hand? Krinkel kijkt heel bang naar Harry's hand. Toch?
Klopt, maar de reden dat Harry zo'n impact had op Quirrell aan het eind van het boek/de film was omdat Voldemort toen pas bezit had genomen van zijn lichaam. In The Leaky Cauldron was dat nog niet zo dus daarom kon Harry hem gewoon een hand geven.quote:Op woensdag 11 juli 2007 12:36 schreef Kantar het volgende:
[..]
In de film kijkt Krinkel inderdaad alleen maar, maar in het boek staat duidelijk dat hij Harry een hand geeft..Ach ja, het zal wel.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |