In het eerste filmpje staan ze in het bos en wordt Umbridge opeens geroepen door iemand. Is dat Dumbledore of vergis ik me daarin?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 19:19 schreef alwaysthebest het volgende:
Nieuwe beelden. Met op het eind de Occlumency-les met Snape. Ziet er tof uit.
Nog wat beelden en Radcliffe die wat dingen over de film te zeggen heeft.
Uit de boeken meen ik me te herinneren dat dat een van de Centaurs moet zijn.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:38 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
In het eerste filmpje staan ze in het bos en wordt Umbridge opeens geroepen door iemand. Is dat Dumbledore of vergis ik me daarin?
Dat zou kunnen. Ik dacht eerst dat die de voornaam van Umbridge (Dolores) riep, maar nu ik het nog een keer hoor, weet ik niet precies wat ie roept, iets van "Chekinda!" Geen flauw idee wat dat betekent...quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:40 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Uit de boeken meen ik me te herinneren dat dat een van de Centaurs moet zijn.
Ik ga ze niet kijken, je ziet bijna een kwartier van de film.quote:Op woensdag 27 juni 2007 01:16 schreef alwaysthebest het volgende:
Nog wat nieuwe scenes te bekijken.
Wel in het Duits.
Ben nu het eerste filmpje aan het kijken, eerst krijg je een trailer, daarna hele scenes (nagesynchroniseerd uiteraard, al klinkt het best aardig).
Bellatrix ziet er tof uit!En de scene met de patronussen ook.
![]()
Zou dat Grawp niet zijn?quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:51 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik dacht eerst dat die de voornaam van Umbridge (Dolores) riep, maar nu ik het nog een keer hoor, weet ik niet precies wat ie roept, iets van "Chekinda!" Geen flauw idee wat dat betekent...
Dus of je zit morgen in Japan, of je praat poep.quote:Previews of the film began in March 2007 in the Chicago area.[52] Under tight security to prevent piracy, WB banned previews of their summer movies from Canada and had security guards patrol the aisles, looking for cell phone cameras or small recording devices, at a preview in Japan.[53] The world premiere will take place in Tokyo, Japan on 28 June 2007.[54] The UK premiere will take place on 3 July 2007 in London's Odeon Leicester Square.[55] The US premiere will take place on 8 July in Los Angeles.
Ja, en zelfs in de IMAX-versie... Maar dan weer niet voor journalistenquote:Op woensdag 27 juni 2007 21:36 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Dus of je zit morgen in Japan, of je praat poep.![]()
Maar op die Cinema Expo draaien ze hem wel?![]()
Lang en weinig actie. Dat is juist een ontwikkeling die mij hoopvol stemtquote:Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef linebear het volgende:
ben net terug.... vind hem tegen vallen. Duurt te lang, te weinig actie...
De actie die er in zit is veel te kortquote:Op vrijdag 29 juni 2007 09:04 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Lang en weinig actie. Dat is juist een ontwikkeling die mij hoopvol stemt![]()
Er hoort niet echt actie in te zitten, behalve op het laatst en ik hoop dat ze daar wel een mooi gevecht van maken.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:56 schreef linebear het volgende:
ben net terug.... vind hem tegen vallen. Duurt te lang, te weinig actie...
Dat die Duitsers het doen moeten hun weten, maar afgelopen donderdag zag ik in de bios (Die Hard 4.0) een Nederlandse Trailer van HP. Dat is pas erg. Als dit ook de kwaliteit wordt tijdens de film heb ik nu al medelijden met iedereen die de NL-versie bezoekt (tenzij < 12 jaar). Het klonk voor geen meter....quote:Op woensdag 27 juni 2007 01:16 schreef alwaysthebest het volgende:
Nog wat nieuwe scenes te bekijken.
Wel in het Duits.
is die al te downloaden dn?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:
Waarom zo lang wachten angelic_rose?
Ja normaal gesproken zou ik gelijk zijn gegaan, maar Kyraaa is 27 Juli jarig en als verjaardagscadeautje geef ik haar een avondje bios.. Harry Potter dus..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 17:14 schreef leonieke het volgende:
Waarom zo lang wachten angelic_rose?
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:46 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
Ja normaal gesproken zou ik gelijk zijn gegaan, maar Kyraaa is 27 Juli jarig en als verjaardagscadeautje geef ik haar een avondje bios.. Harry Potter dus..![]()
Ach die gezonde spanning heeft wel wat.. Ik kan best nog een maand wachten... Makkelijk...![]()
![]()
Dan doe je toch een vervroegd verjaardagscadeau?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:46 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
Ja normaal gesproken zou ik gelijk zijn gegaan, maar Kyraaa is 27 Juli jarig en als verjaardagscadeautje geef ik haar een avondje bios.. Harry Potter dus..![]()
Ach die gezonde spanning heeft wel wat.. Ik kan best nog een maand wachten... Makkelijk...![]()
![]()
Nee, waarom? Het is toch goed zo?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 21:30 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Dan doe je toch een vervroegd verjaardagscadeau?
quote:Harry Potter and the Order of the Phoenix
Bottom Line: Harry suffers from growing pains as this movie struggles to distill J.K. Rowling's longest book yet.
By Kirk Honeycutt
Jun 30, 2007
Nightmares and a new teacher haunt Daniel Radcliffe in new "Potter" film.
Things are indeed getting darker in the world of Potter. In "Harry Potter and the Order of the Phoenix," both the mood and color scheme are grim, gray and black. There is pink, as a matter of fact, but this belongs to the first female villain of the literary and film series.
The much-awaited film has a new director in British TV vet David Yates, and he and screenwriter Michael Goldenberg do a respectable job in keeping novelist J.K. Rowling's story on course. The problem, though, lies in that story and its course.
This is the fifth -- and longest at 800 pages -- book on which a "Harry Potter" film has been based. Consequently, this is a movie that feels like a reunion in a train station, in which even more characters get introduced and old friends revisited, making for a bewildering array of personages to keep track of even for those paying close attention. Then there is the fact that this book -- and movie -- is a watershed of backstory, revelations and plot clarifications before heading into the two remaining chapters. So while "Phoenix" is a necessary film, it's quite possibly the least enjoyable of the lot so far.
Which will not keep the multitudes from the multiplexes. Harry Potter is now a certifiable brand. Even the release of Rowling's climactic seventh book in three weeks' time and its promise to resolve all the loose ends will deter no one from checking out this behind-the-curve movie version.
Funnily enough, "Phoenix" ends up with everyone realizing what we, the audience, realized at the close of the last film, "Harry Potter and the Goblet of Fire" -- that the film's great but to this point almost ephemeral villain, Lord Voldemort, has returned. Only it takes another 138 minutes for everyone, save Harry, to truly comprehend this fact. Consequently, looking back, when the series is finally completed, "Phoenix" might go down as the problematic film, full of plot but little fun.
"Phoenix" begins in a glum mood with Harry (Daniel Radcliffe, looking definitely older and more mature) moping about during summer holiday in the blighted land of the Muggles. His use of a bit of magic to save, of all people, his truly despised cousin Dudley results in an almost instant letter of expulsion from Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry for use of magic outside of school.
Headmaster Dumbledore (Michael Gambon) rushes to his successful defense in court, but upon his return to school, he finds that most students, other than pals Hermoine (Emma Watson) and Ron (Rupert Grint), steer clear of him. Even Dumbledore shies away.
Harry suffers from nightmares, but even worse is the new Defense Against the Dark Arts teacher, the poisonous-in-pink Dolores Umbridge (Imelda Staunton). She is the amalgamation of all our worst high school teachers, a chronically strict and arrogant instructor who hands down decrees without the slightest concern for their impact.
It seems there is a political war afoot in which the Minister of Magic, Cornelius Fudge (Robert Hardy), is in severe denial about Voldemort's return. He prefers to view it as a rebellion by the school, its headmaster and that odious boy Harry. So the movie boils down to a series of moves and countermoves between a blind administration and a repressed student body.
There are several eye-catching moments here, some featuring otherworldy creatures, magic duels to the death, a clandestine though illicit wizardry school operated by Harry and rides through nighttime London skies. But the magic -- movie magic, that is -- is mostly missing in this outing.
The series also continues its shocking waste of talent. This includes why-bother appearances by the cream of British acting: Maggie Smith, Helena Bonham Carter, Emma Thompson, David Thewlis, Richard Griffiths, Julie Walters, Robbie Coltrane (who, to be fair, was well used in previous films) and Ralph Fiennes (who, also to be fair, will as Voldemort make his major contribution in future films).
Certainly all design, visual effects, cinematography, costumes and editing are up to the series' state-of-the-art standards.
niet echt dus...quote:Op vrijdag 29 juni 2007 14:48 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Er hoort niet echt actie in te zitten, behalve op het laatst en ik hoop dat ze daar wel een mooi gevecht van maken.
Cool!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:09 schreef Godlike02 het volgende:
Link
Ik zal woensdag ochtend laten weten of het wat is.![]()
Nog goed plaatsje kunnen krijgen? Wij hebben gisteren gereserveerd, er waren al veel plekken gereserveerd maar we hebben nog goede plekken kunnen krijgen (niks namelijk zo erg als helemaal voorin zittenquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:27 schreef Koningin het volgende:
Ik ga alvast reserveren!
Ik kan alleen kaartjes reserveren. Plaatsen niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:33 schreef Mikani het volgende:
[..]
Nog goed plaatsje kunnen krijgen? Wij hebben gisteren gereserveerd, er waren al veel plekken gereserveerd maar we hebben nog goede plekken kunnen krijgen (niks namelijk zo erg als helemaal voorin zitten)!
Klinkt een beetje creepy, alsof ze allemaal ritueel geslacht gaan worden in de A-kerkquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:06 schreef Juzme het volgende:
HARRY POTTER FESTIJN BIJ PATHE GRONINGEN
Op woensdag gaat eindelijk maar toch de nieuwe Harry Potter (Harry Potter and the Order of the Phoenix) in première. Dit kan en mag niet onopgemerkt blijven.
Daarom hebben we voor alle echte Harry Potter fans een nachtelijke première zodat je de film als eerste kan gaan zien, van dinsdag op woensdag om 00.05 uur.
Mocht je dan niet kunnen, niet getreurd op donderdag 12 juli is er een geweldig Harry Potter evenement.
Eerst ga je om 20.00 uur de film bij Pathé kijken. Na afloop van de film lopen we, vergezeld door Harry Potter personages met fakkels, naar de A-kerk (5 min. lopen).
Wat er vervolgens in de A-kerk allemaal gaat gebeuren, blijft natuurlijk geheim.
Maar dat Hagrid er voor gaat zorgen dat het een geweldig spannende Potter nacht zal worden, dat is zeker.....
Iedereen die verkleed komt maakt kans op een prijs!
Programma:
20.00 uur Film Harry Potter and the Order of the Phoenix (OV) bij Pathé
22.40 uur Fakkeltocht naar de A-kerk
00.30 uur Einde
Zozo, spannend hoor
Wij gaan ook donderdag. Ik vind het wel fijn om al de plaatsen te weten. Het is altijd al zo vroeg druk bij de bios, tenminste wel die waar wij heen gaan en ik denk bij HP al helemaalquote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:34 schreef Koningin het volgende:
[..]
Ik kan alleen kaartjes reserveren. Plaatsen niet.
Dus gewoon op tijd gaan, dan kun je nog plaats kiezen.
Ik ga donderdag de 12e.
Idd. Ik heb ze ook maar overgeslagenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:57 schreef Mikkie het volgende:
Die filmpjes ga ik dus niet kijken, dan heb ik al een kwartier van de film gezien.
Hihi, ik vind het dus geweldig om het te zien... Voo rmij maakt het niet uit hoe vaak ik iets lees of zie, indruk maakt t toch wel. Ik ben ook nooit bang geweest van spoilers van de boeken, heb ze altijd vooraf gelezen. Zulke dingen komen toch pas echt op je over als je het zelf leest en voelt, dan is het zo anders dan als je enkel 1 zinnetje ziet staan...quote:Op vrijdag 6 juli 2007 13:57 schreef Mikkie het volgende:
Die filmpjes ga ik dus niet kijken, dan heb ik al een kwartier van de film gezien.
Ben druk bezig met een recensiequote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Wel zo leuk om even te vertellen wat je er nou leuk/niet leuk aan vond, nietwaar? Desnoods wat dingen in spoilers...
ikke ookquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:32 schreef Woodpecker het volgende:
[..]
Ben druk bezig met een recensieZodra die af is zal ik 'm online zetten.
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 11:14 schreef zoeperzazke het volgende:
http://movies.yahoo.com/m(...)61064/standardformat
hier staan enkele clips van de film in superkwaliteit!
Ik ga er in eindhoven in de Pathe heen ook om die tijd. Alleen jammer dat ze hier geen imax hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:19 schreef Missy_1974 het volgende:
dinsdag/woensdag nacht 0.05 uur te pathe arena imax, heb er zin in
Maar dat zijn meestal toch niet de fans, die snappen het nut van het verhaal van deel 5 ook niet zo goed....quote:Op zondag 8 juli 2007 00:48 schreef Wouser het volgende:
ben bang vanwel nadat ik al wat reviews heb gelezen van journalisten...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dangerous and disturbant this puzzle is... Meditate on this, I will..."
Hoezo is dat logisch?quote:
quote:Op zondag 8 juli 2007 12:39 schreef Ecthelion het volgende:
Algemeen review van de film:Dan zal men de volgende film (HBP) zeker niet kunnen gaan waarderen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Atb is lief, groetjes Peri."
Jah, dat denk ik ook niet. Sommige fanatieke lezers vonden het zelfs al te veel plot hebben...quote:Op zondag 8 juli 2007 13:30 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
[/spoiler]
Dan zal men de volgende film (HBP) zeker niet kunnen gaan waarderen.
quote:Op zondag 8 juli 2007 12:39 schreef Ecthelion het volgende:
Algemeen review van de film:Mooi zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja, die met de ballen in de bek.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het zelf ook niet erg, maar voor mensen die de boeken niet hebben gelezen kan het een afknapper zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 21:41 schreef Angelic_Rose het volgende:
Als je het boek gelezen hebt dan weet je van te voren dat er weinig sensatie in zal zitten..
In de 3e film zat ook een hoop gepraat en weinig actie en toch vind ik dat nog steeds de beste tot nu toe, dus ik ben zeer benieuwd naar The Order of the Phoenix..![]()
Tof meisjequote:Op zondag 8 juli 2007 23:29 schreef alwaysthebest het volgende:
Evanna Lynch (Luna) op de Ierse premiere.
Let even op de oorbellen.![]()
Ja nou, ik vind het een hoop onzin allemaal..quote:Op zondag 8 juli 2007 23:16 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook niet erg, maar voor mensen die de boeken niet hebben gelezen kan het een afknapper zijn.
Terzielers, Groemp, okay. Maar wie/wat/waar zijn Knijster en Grimboudplein? (Ik lees de boeken alleen in het Engelsquote:Ik ben onwijs benieuwd naar de Terzielers, naar Groemp (als die erin zit), naar Knijster en het Grimboudplein en ga zo maar door..
Even voor de duidelijkheid, ik ben het helemaal met jullie eens en ik vind de films echt leuk. Ik ben bij elke film altijd heel benieuwd hoe ze alles hebben gevisualiseerd. Ik zei alleen dat critici en mensen die de boeken niet hebben gelezen het als onafhankelijke films zien, waardoor het een afknapper kan zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 00:16 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
Ja nou, ik vind het een hoop onzin allemaal..
Als je de boeken niet leest en je gaat naar deze film dan moet je niet zeuren dat er te weinig actie inzit..
Harry Potter is geen actiefilm, dat weet iedereen na het zien van de eerste 3 (de 4e had duidelijk meer actie, maar die vond ik weer redelijk onoverzichtelijk)..
Iedereen die zeurt dat de film dikke prut is die heeft of de boeken niet gelezen en wist niet wat die kon verwachten of de vorige 4 films niet gezien of is geen HP fan..
Actie is niet per definitie beter.. Ik ben onwijs benieuwd naar de Terzielers, naar Groemp (als die erin zit), naar Knijster en het Grimboudplein en ga zo maar door..
De ontwikkeling van Harry, Ron en Hermelien..
En ja, de actiescene op het eind wil ik ook niet missen, die spanning, maar die actiescene hoort de film niet te dragen..
Maar goed, dat is hoe ik erover denk..![]()
Hun probleemquote:Op maandag 9 juli 2007 01:11 schreef Ecthelion het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik ben het helemaal met jullie eens en ik vind de films echt leuk. Ik ben bij elke film altijd heel benieuwd hoe ze alles hebben gevisualiseerd. Ik zei alleen dat critici en mensen die de boeken niet hebben gelezen het als onafhankelijke films zien, waardoor het een afknapper kan zijn.
Thestrals, Grawp, Kreacher en Grimmauld Place.quote:Op maandag 9 juli 2007 01:10 schreef GotC het volgende:
Terzielers, Groemp, okay. Maar wie/wat/waar zijn Knijster en Grimboudplein? (Ik lees de boeken alleen in het Engels)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |