abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49934495
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:41 schreef koningdavid het volgende:In de kerken waar ik kom wordt je nog altijd gestimuleerd om zelf na te denken.
Echt waar?
pi_49934541
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:57 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Echt waar?
Ja. Misschien moet je eens een kerk bezoeken? Ik kan aan jou posts merken dat je er vrijwel nooit echt goed heb rondgekeken.

Prima, maar wees dan ook wat terughoudender in je mening.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_49934941
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:58 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ja. Misschien moet je eens een kerk bezoeken? Ik kan aan jou posts merken dat je er vrijwel nooit echt goed heb rondgekeken.

Prima, maar wees dan ook wat terughoudender in je mening.
Klopt, het heeft me nooit zo getrokken. Ik heb wel ter interesse godsdienst gekozen op de lagere school. Maar het kon me niet echt interesseren. Later heb ik alleen maar dingen gezien die elke vorm van religie lijken af te doen als een makkelijke uitweg voor problemen die men niet begrijpt. Om maar niet te beginnen over de evolutietheorie. Verder stoor ik me aan mensen die vinden dat anderen hun religie en bijbehorende normen en waarden moeten overnemen.

Als je ergens in geloofd, gefeliciteerd, ga vooral je gang. Een kerk of moskee neerzetten? Ach waarom niet, zo lang het niet oerlelijk is of lawaai meebrengt. Maar waarom moet ik mij aan hun/jullie normen en waarden houden? Er zijn genoeg voorbeelden van dingen die gelovigen als wet willen hebben of willen verbieden (homohuwelijk, etc). Als je het zelf niet kunt waarderen, dan doe je het toch mooi zelf niet? Maar probeer het niet aan een grotere groep op te leggen.

Aan dat gedrag stoor ik me heel erg en daarom kom ik waarschijnelijk vrij onaardig mee naar buiten. Dat is niet om iemand te kwetsen, al verdienen sommige mensen dat wel. De oplossing is toch zo simpel..... Iedereen gaat z'n eigen gang en valt de ander niet lastig met zijn eigen geloofsovertuiging.

</rant>
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:00:20 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49947727
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 00:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Een opmerking maken of pesten, dat zijn twee verschillende werelden.
Maar jij zegt dus dat er omstandigheden zijn waarin het pesten van iemand te rechtvaardigen is. Daar verschillen we al van mening.
Hoezo pesten over iemands uiterlijk is toegestaan? Waarom zou je me wel mogen pesten omdat ik rood haar heb, maar zou je mijn klasgenoot niet mgen pesten omdat hij aziaat is? Ik zie het verschil niet.
Volgens mij zou je NOOIT iemand mogen pesten, met wat voor kutsmoes dan ook. Ook al is hij van mening dat de aarde driehoekig is.

[..]

Tof. Dus omdat ik een christen ben, ben ik het waard om gepest te worden. Interessant wereldbeeld.
In mijn wereld is iedereen uniek en veel waard en verdient iedereen het om met respect behandeld te worden.
In jouw wereld verdien ik het blijkbaar om gepest te worden. Ik ben niet meer waard... En bedankt.
twee jongetjes/meisjes zitten in de klas..
zegt de een: 'GODVERDOMME'
zegt de ander: 'MENEEERRRR, HIJ PEST MIJ !!!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:04:16 #230
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49947871
Ik zie het geloof inderdaad als iets dat je kan veranderen, of iets waar je invloed op kan uitoefenen.
Zie het als een mening waar je achter staat. Echter als ik een mening heb van:

"alle marokkanen zijn kut!"

geheid krijg ik daar kritiek op, en ik moet daar tegen kunnen, immers, ik kies er zelf voor die mening te zijn toegedaan en die mening te openbaren.
Als een christen een mening heeft van:

"jezus was de zoon van god hij is gestorven voor onze zonden en daarom ga ik elke zondag naar de kerk."

dan moet hij er toch ook tegen kunnen dat anderen daar niet mee eens zijn en er opheldering over willen, kritiek op leveren, of what so ever??
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:41:23 #231
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49949389
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Intentie zie je dus als leidende factor?
Ja, bij iets subjectiefs als gekwetst-voelen is dat wel essentieel, denk ik. Je moet mensen/groeperingen niet een vrijbrief geven om zich gekwetst te voelen bij elke recalcitrante scheet die er in de samenleving wordt gelaten.

Dat betekent niet dat je je eigen kennis omtrent het gevoelsleven van anderen moet verloochenen. Als ik weet dat er een christen naast me zit, en ik begin toch met jezus-termen of soortgelijke te smijten, dan heb ik misschien niet de directe intentie om te kwetsen, maar ik had kunnen vermoeden dat degene naast mij, mijn woorden niet op prijs stelt. Dus doe ik bewust iemand pijn, bij wijze van geveinsde onwetendheid. Mits ik niet uit ben op een verstoorde relatie: liever vermijden zo'n situatie.

Tegelijkertijd vind ik dat christenen (of wie ook die zich aangevallen voelt door brute volkstaal) de zaak niet op de spits moeten drijven. Zie je eigen psychische kwetsuren gráág in het juiste perspectief. Een christen die een J- of G-woord in zijn buurt, durft gelijk te stellen met het gebruik van het woord kanker temidden van mensen die onlangs een naaste aan die ziekte hebben verloren, speelt met valse overtuiging de slachtoffer-rol. Zo'n vergelijking is een fout retorisch trucje om te veronderstellen dat ook zij, godsminnaars, tot in het diepst van hun ziel geraakt kunnen zijn.
Ik vind namelijk ook dat het een verworvenheid van deze tijd is, de heiligheid van het godsbegrip in alle openheid ter discussie te stellen. Of dat nou middels een rollende vloek is of een Nietzscheaans essay.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 31 mei 2007 @ 07:22:34 #232
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_49953495
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, bij iets subjectiefs als gekwetst-voelen is dat wel essentieel, denk ik. Je moet mensen/groeperingen niet een vrijbrief geven om zich gekwetst te voelen bij elke recalcitrante scheet die er in de samenleving wordt gelaten.

Dat betekent niet dat je je eigen kennis omtrent het gevoelsleven van anderen moet verloochenen. Als ik weet dat er een christen naast me zit, en ik begin toch met jezus-termen of soortgelijke te smijten, dan heb ik misschien niet de directe intentie om te kwetsen, maar ik had kunnen vermoeden dat degene naast mij, mijn woorden niet op prijs stelt. Dus doe ik bewust iemand pijn, bij wijze van geveinsde onwetendheid. Mits ik niet uit ben op een verstoorde relatie: liever vermijden zo'n situatie.

Tegelijkertijd vind ik dat christenen (of wie ook die zich aangevallen voelt door brute volkstaal) de zaak niet op de spits moeten drijven. Zie je eigen psychische kwetsuren gráág in het juiste perspectief. Een christen die een J- of G-woord in zijn buurt, durft gelijk te stellen met het gebruik van het woord kanker temidden van mensen die onlangs een naaste aan die ziekte hebben verloren, speelt met valse overtuiging de slachtoffer-rol. Zo'n vergelijking is een fout retorisch trucje om te veronderstellen dat ook zij, godsminnaars, tot in het diepst van hun ziel geraakt kunnen zijn.
Ik vind namelijk ook dat het een verworvenheid van deze tijd is, de heiligheid van het godsbegrip in alle openheid ter discussie te stellen. Of dat nou middels een rollende vloek is of een Nietzscheaans essay.
Eigenlijk kort samengevat : Gezond verstand.
pi_49972018
waarom mag je niet met het woordt "god" spotten..
er zijn nooit bewijzen gevonden dat hij bestaat. dus
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  donderdag 31 mei 2007 @ 18:52:45 #234
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_49973756
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:59 schreef Silver_Shark het volgende:
het woordt
.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_49974020
Niets dan respect voor mensen die "godverdomme" roepen
pi_49991448
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 19:00 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
Niets dan respect voor mensen die "godverdomme" roepen
geen respect voor jou
you like this, don't ya www.zomoetdat.nl
pi_49994995
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 17:59 schreef Silver_Shark het volgende:
waarom mag je niet met het woordt "god" spotten..
er zijn nooit bewijzen gevonden dat hij bestaat. dus
Al zou die wel bestaan, mag het dan opeens niet?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:59:18 #238
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50001790
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:31 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Al zou die wel bestaan, mag het dan opeens niet?
juist dan is God extra lachwekkend.
Het soort figuur dat er gewoon om vráágt om gebashed te worden .
Niet meer actief op Fok!
pi_50011963
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:41 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dit begrijp ik niet. Waarom zou een christen niet hun "godverdomme" mogen vergelijken met de "kanker" van nabestaanden van kankerpatiënten? Als zij dat nou voelen?

Ik kan me goed voorstellen dat voor christenen het spotten met God hen pijn doet, niet zo zeer omdat God zou bestaan of niet, maar omdat ze met al hun problemen steeds aan die God vastklampen. Daardoor maak je bij een christen indirect bv. zijn overleden kind belachelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')