abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49908681
Hier verder?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:45:16 #2
152383 DeToXiC
Ik Heersch..!!!
pi_49908700
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:44 schreef _laytsskylighter_ het volgende:
Hier verder?
godver....
Stop!......Heerschertime!
PSN id: DeToXiC
pi_49908751
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:34 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Als je een beetje over de satire heen leest begrijp je wat ik bedoel.
Het lijkt mij volstrekt normaal dat we als mensen hier een beetje rekening houden met elkaar, om maar even een open deur in te trappen.

Ik gebruik zelf bijv. geen kanker als krachtterm omdat ik weet dat het mensen kan kwetsen. Ik snap serieus niet de noodzaak van de atheistische medemens om per se Jezus als krachtterm te gebruiken.
Ik ben inmiddels bijna immuun ervoor geworden, maar toch is het elke keer weer even slikken als ik iemand "Jezus" hoor vloeken.
Mensen blijven het toch doen, intolerant en egoistisch.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_49908768
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:43 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat was ik al.
Weet je. Ik vraag mij af waarom het grootste gedeelte van de gelovigen uit zwakzinnigen bestaat en er maar een handje vol geleerden gelovig is. Als je dit zou vertalen betekent dat dat geloven voor de domme is.
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:47:14 #5
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49908784
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:43 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat was ik al.
Wie ben jij dan om te spreken over naastenliefde
Of om iemand te veroordelen om eens lekker godverdegodgloeidendegodverdomme uit te spreken?
quote:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.
Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
En wat ziet gij den splinter, die in het oog uws broeders is, maar den balk, die in uw oog is, merkt gij niet?
Of, hoe zult gij tot uw broeder zeggen: Laat toe, dat ik den splinter uit uw oog uitdoe; en zie, er is een balk in uw oog?
Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.
(Bron: Mattheus 7)
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:48:54 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_49908849
tvp. Even bijlezen, want internet lag er 5 min uit hier . Kunnen we niet beter naar WFL verhuizen dan? Anders krijgen we van die grapjassen die hier even gaan vloeken enzo .
Niet meer actief op Fok!
pi_49908868
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:43 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Het lijkt mij volstrekt normaal dat we als mensen hier een beetje rekening houden met elkaar, om maar even een open deur in te trappen.

Ik gebruik zelf bijv. geen kanker als krachtterm omdat ik weet dat het mensen kan kwetsen. Ik snap serieus niet de noodzaak van de atheistische medemens om per se Jezus als krachtterm te gebruiken.
Ik ben inmiddels bijna immuun ervoor geworden, maar toch is het elke keer weer even slikken als ik iemand "Jezus" hoor vloeken.
Mensen blijven het toch doen, intolerant en egoistisch.
Dus jij stelt voor om maar met IEDEREEN tegelijk rekening te houden? Elke idioot die een religie verzint heeft dan dus het "recht" om een aantal woorden te noemen die hij niet door de beugel vindt kunnen? Zo kan een maatschappij niet functioneren en daarom mag ik dus gewoon volgens de wet zeggen: "Godverdomme".
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:50:38 #8
163094 Ladidadida
En zo is het. En niet anders.
pi_49908914
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:39 schreef Viking84 het volgende:

Nou nee, dat de wet er niet meer toe doet staat niet letterlijk in de bijbel.
Gal 2,16
weten we dat niemand als rechtvaardige wordt aangenomen door de wet na te leven, maar door het geloof in Jezus Christus. Ook wij zijn tot geloof in Christus Jezus gekomen om daardoor, en niet door de wet, rechtvaardig te worden, want niemand wordt rechtvaardig door de wet na te leven.
Op vrijdag 6 februari 2009 08:48 schreef ajf het volgende:
Cada día te quiero más que ayer y menos que mañana O+
pi_49908932
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Of om iemand te veroordelen om eens lekker godverdegodgloeidendegodverdomme uit te spreken?
Wat heeft 'fundamentalist' zijn met naastenliefde te maken?

Misschien ben jij ook wel fundamentalist, alleen dan seculier. En dat is uitzonderlijker in de wereld dan gelovige fundamentalisten, geloof mij.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:51:21 #10
163094 Ladidadida
pi_49908944
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:47 schreef Aoristus het volgende:

[..]

[..]
Waarom zou ik daar niet over mogen spreken? Ik veroordeel niemand.
pi_49908955
Ik zeg vaak godverdomme, en doe het graag.

Heb een tijdje stage gelopen met een christelijke mede stagair en wel rekening met hem geprobeert te houden. Maar ach ongelovige mensen gaan toch wel naar de hel ( ) Dus dan godverdomme ik me er graag nog wel weer op los
pi_49909038
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef koningdavid het volgende:
Misschien ben jij ook wel fundamentalist, alleen dan seculier. En dat is uitzonderlijker in de wereld dan gelovige fundamentalisten, geloof mij.
Tja, helaas of gelukkig?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53:51 #13
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49909066
Ik vloek liever ook niet als er (christelijke) mensen in mijn buurt zijn; vroeger kon me dat geen ene hol schelen maar ik weet inmiddels dat sommigen zich daar oprecht door gekwetst voelen, dus houd ik me in.
Ik loop ook liever niet in het openbaar met ziektes te rochelen. Als daar tenminste geen gegronde reden voor is.

Verder is vloeken erg gezond en lekker. Zo hard en zo grof mogelijk.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:53:57 #14
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909070
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar niet over mogen spreken? Ik veroordeel niemand.
Dat heb je zojuist gedaan door je eigen waarheid als absoluut te verklaren. Al het andere is immers fout.
pi_49909113
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:49 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Dus jij stelt voor om maar met IEDEREEN tegelijk rekening te houden? Elke idioot die een religie verzint heeft dan dus het "recht" om een aantal woorden te noemen die hij niet door de beugel vindt kunnen? Zo kan een maatschappij niet functioneren en daarom mag ik dus gewoon volgens de wet zeggen: "Godverdomme".
Zucht... wat een hypothetisch gelul zeg. Het Christelijk geloof is niet zomaar 'een religie', het heeft nog altijd miljoenen aanhangers in Nederland. Toch vind jij het nodig niet rekenen te houden met die grote groep.

Prima, dat mag inderdaad volgens de wet. Je mag inderdaad intolerant en egoistisch zijn. Je hebt inderdaad het recht mij en miljoenen andere gelovigen te kwetsen. Maak er gebruik van! Fight for you rights!
pi_49909143
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:53 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Tja, helaas of gelukkig?
Gelukkig.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:56:35 #17
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909165
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:51 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat heeft 'fundamentalist' zijn met naastenliefde te maken?

ik vind mezelf redelijk sympathisant van het humanistische gedachtengoed. Ik bid niet voor iemand, ik bied hulp waar ik kan.
pi_49909173
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:46 schreef spanks het volgende:

[..]

Weet je. Ik vraag mij af waarom het grootste gedeelte van de gelovigen uit zwakzinnigen bestaat en er maar een handje vol geleerden gelovig is. Als je dit zou vertalen betekent dat dat geloven voor de domme is.
Ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje toen bleek dat medestudenten farmacie die ik beschouw als goede vrienden gelovig waren/zijn. Dat had ik niet verwacht.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:57:46 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_49909217
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:54 schreef koningdavid het volgende:
Zucht... wat een hypothetisch gelul zeg. Het Christelijk geloof is niet zomaar 'een religie', het heeft nog altijd miljoenen aanhangers in Nederland. Toch vind jij het nodig niet rekenen te houden met die grote groep.

Prima, dat mag inderdaad volgens de wet. Je mag inderdaad intolerant en egoistisch zijn. Je hebt inderdaad het recht mij en miljoenen andere gelovigen te kwetsen. Maak er gebruik van! Fight for you rights!
Het meerderheidsargument doet natuurlijk niet terzake.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:58:24 #20
163094 Ladidadida
pi_49909247
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:53 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat heb je zojuist gedaan door je eigen waarheid als absoluut te verklaren. Al het andere is immers fout.
Daarmee veroordeel ik geen personen.
pi_49909252
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:56 schreef Aoristus het volgende:

[..]

ik vind mezelf redelijk sympathisant van het humanistische gedachtengoed. Ik bid niet voor iemand, ik bied hulp waar ik kan.
Gelukkig doen christenen dat ook erg veel. Jammer dat jij ze 'stank voor dank' geeft.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 22:59:43 #22
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_49909319
Gelukkig kan godverdomme wel...
alleen jammer dat teringallah, of iets in die richting in de nabijheid van moslinederlanders vaak gepaard gaat met doodsbedreigingen en agressief gedrag van hun kant..
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_49909322
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:56 schreef _laytsskylighter_ het volgende:

[..]

Ik schrok eerlijk gezegd wel een beetje toen bleek dat medestudenten farmacie die ik beschouw als goede vrienden gelovig waren/zijn. Dat had ik niet verwacht.
Bij mijn Master zijn er 2 van de 54 studenten gelovig.... Zegt genoeg denk ik.

Owja en godverdomme: niet alleen de ongelovigen dus
Convinced that any doctrine of superiority based on racial differentiation is scientifically false, morally condemnable, socially unjust and dangerous, and that there is no justification for racial discrimination in theory or in practice, anywhere.
pi_49909331
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:54 schreef koningdavid het volgende:

[..]

In mijn ogen is het christendom geen haar beter dan een niet bestaande verkrachtende eekhoorn horde/religie die wat onzin uitdraagt, behalve dat die niet bestaande religie nog geen mensen heeft omgebracht. Omdat het christendom wat meer mensen in hun leugens heeft weten te strikken is het opeens beter dan een andere religie?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 23:00:03 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49909332
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:58 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Daarmee veroordeel ik geen personen.
Dat doe je wel.
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:34 schreef Ladidadida het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik weet dat de Bijbel waarheid is en dat degene die dat niet geloven/aanvaarden het dus verkeerd hebben.
Je beschouwt mij niet als je gelijke, je weet het namelijk beter, vind je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')