quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:03 schreef LuQas het volgende:
En de setlist van gisteren:
Santa opens:
Body & Soul
My Posse Can Do
Programmable Soda
Secret Spell
Dragon
You Can Bring Your Dog
---costume change, while a sort of prof. widow remix is played with the band, with T's voice recorded ---
Big Wheel
Crucify
Liquid Diamonds
Cornflake Girl
Bells For Her
Siren
Solo :
improv about secrets and a piano shop.
Silent All These Years
Cooling
band returns:
Goodbye Pisces
God
Code Red
Encores:
Precious Things
General Joy
Hoochie Woman
Hey Jupiter
En twee filmpjes:
Body and Soul
Dragon
Daar staan geen extra / nieuwe nummers op.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 20:12 schreef Ang3l het volgende:
HeyWel de dvd van Welcome to sunny florida, maar niet de Fade To red?
Wél weer Precious Things. Hopelijk wordt ze hem niet zat voordat ze naar Nederland komt. Anders moet ze voor straf maar The Waitress, Cruel of Sugar doen.quote:Date May 30, 2007
City Florence
Venue Teatro Verdi
Setlist
Isabel opened this show. The setlist tonight comes from thewaves on The Afterglow — thanks to her for sending it out as it came!
Act I (Isabel)
* Yo George
* Sweet Dreams
* Almost Rosey
* Devils and Gods
* Mr. Bad Man
* Dark Side of The Sun
Act II (Tori)
* Big Wheel
* God
* Take To The Sky
* Cornflake Girl
* Doughnut Song
* Caught A Lite Sneeze
Solo:
* Winter
* Daisy Dead Petals
Band Returns
* Lust
* Space Dog
* Code Red
First Encore
* Precious Things
* Parasol
Second Encore
* Spring Haze
* Amber Waves
Filmpje Teenage Hustlingquote:Date May 31, 2007
City Milan
Venue Teatro Smeraldo
Setlist
Pip is tonight’s opener. And Mac Aladdin is back! Dan Phelps played guitar during the Professional Widow remix interlude.
Solo time began with an improvisation about “dark times”.
Act I – Pip
* Teenage Hustling
* Bliss
* Fat Slut
* Smokey Joe
* Body and Soul
Act II – Tori
* Big Wheel
* Siren
* Liquid Diamonds
* Cornflake Girl
* Honey
* God
Solo
* “dark times” improv
* China
* Seaside
Band Returns
* Putting the Damage On
* Spring Haze
* Code Red
First Encore:
* Precious Things
* General Joy
Second Encore:
* Space Dog
* Hey Jupiter
Kolere. Ze heeft nu al 3 meiden gehad en alleen Clyde is nog over. Hoeveel zitten er nog tussen nu en Amsterdam? Want als wij next zijn dan denk ik dat we Clyde krijgen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:43 schreef MadGuy het volgende:
Precious Things lijkt net als God, Big Wheel en Code Red een vast nummer te worden. Daar kan ik heel erg mee leven. Gisteren in Milaan deed Tori Pip. En daar kan ik ook heel erg mee leven. Ik hoop echt van harte dat ze Pip hier doet:
[..]
Filmpje Teenage Hustling
Dat bedoel ik. Spannend dus wat wij krijgen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 19:08 schreef LuQas het volgende:
Nee, Parijs is volgende. Ik neem aan dat ze daar Clyde is en dan zij bij ons weer alle mogelijkheden open.
Ik heb het liefst Clyde, dus dat lijkt me prima.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Kolere. Ze heeft nu al 3 meiden gehad en alleen Clyde is nog over. Hoeveel zitten er nog tussen nu en Amsterdam? Want als wij next zijn dan denk ik dat we Clyde krijgen.
damn!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:19 schreef MadGuy het volgende:
Oh, en pruik of niet, ze zag er heet uit in Milaan:
[afbeelding]
Ik ben maar 1m73. En ik heb altijd de pech dat er ineens een hele grote groep lange mensen voor me gaan staan. Altijdquote:Op vrijdag 1 juni 2007 14:41 schreef MadGuy het volgende:
HMH is zo compact dat het zien ook niet écht een probleem is hoor.
Dan sta ik waarschijnlijk altijd achter jouquote:Op zaterdag 2 juni 2007 20:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Dat heb ik ook met mn 1.82
Dat heb ik momenteel met de twee b-kantjes van dat album: Only Women Bleed en After All... briljant.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:19 schreef MadGuy het volgende:
(Even tussendoor: ik werd gisteren verliefd op Heart of Gold van SLG)
Het is nu mijn bureaubladquote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:19 schreef MadGuy het volgende:
Dat is het mooie. We krijgen een karakter én dan nog eens de liedjes van Tori er bovenop. Code Red en Big Wheel lijken vaste nummers te zijn. Daar kan ik erg goed mee leven.
(Even tussendoor: ik werd gisteren verliefd op Heart of Gold van SLG)
Oh, en pruik of niet, ze zag er heet uit in Milaan:
[afbeelding]
is ie daar niet iets te klein voor?quote:
Seth Lakemanquote:Op zondag 3 juni 2007 12:03 schreef Slayage het volgende:
er is geen voorprogramma toch?
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:06 schreef Misstique het volgende:
[..]
Seth Lakeman
http://www.sethlakeman.co.uk/
klinkt wel aardigquote:Op zondag 3 juni 2007 12:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zo'n gast met een viool lijkt wel een aardige opwarmer hoor
quote:Op zondag 3 juni 2007 12:49 schreef SevenWonders het volgende:
Kan pas om 18u weg hier, helaas pas tegen half 8 in de HMH, moet ws. dan achteraanstaan in de HMH en me in de trein nog mengen onder het Toppersvolk ook :-( :-)
Gisteren deed ze Clyde:quote:Op zondag 3 juni 2007 12:22 schreef Misstique het volgende:
Ik kan nergens de setlist van gisteren vinden.
quote:Date June 02, 2007
City Paris
Venue Le Palais des Congrès
Tori soundchecked “Sweet Dreams”, “Father’s Son”, “Beauty Of Speed” and “Bells For Her”. See below for some photos from the meet & greet by Toast from The Toriphorums.
Setlist
Act I – Clyde
* Bouncing Off Clouds
* Little Amsterdam
* Rattlesnakes
* Beauty Of Speed
* Roosterspur Bridge
Interlude
* Professional Widow
Act II – Tori
* Big Wheel
* Crucify
* Siren
* Cornflake Girl
* Bells For Her [oops!]
* Doughnut Song
* Caught A Lite Sneeze
T & Bö
* Paris improv
* Leather
* Garlands
Band Returns
* Lust
* God
* Code Red
First Encore
* Precious Things
* Parasol
Second Encore
* Take To The Sky
* Hey Jupiter
Ik ga het gewoon proberen, als het vol is dan merk ik het wel.quote:Op zondag 3 juni 2007 13:40 schreef Q. het volgende:
Ja, ik kom sowieso later en heb geen zin mn auto ergens in de Bijlmer te moeten parkeren dus ik ga lekker met de trein.
Goede nieuws: voor ons staat dus alles weer open. Ik wil Pip, maar ik gok op Santa. Ik bedoel: hoe kan Tori zich NIET hoerig voelen in Amsterdam?quote:Op zondag 3 juni 2007 13:49 schreef Dagonet het volgende:
Kut! da's het personage waar Tiek op zat te wachten!
quote:Op zondag 3 juni 2007 14:10 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Goede nieuws: voor ons staat dus alles weer open. Ik wil Pip, maar ik gok op Santa. Ik bedoel: hoe kan Tori zich NIET hoerig voelen in Amsterdam?
hihiquote:Op zondag 3 juni 2007 16:02 schreef MadGuy het volgende:
Wow. De vragen des levens.
Ik denk dat het gewoon samenhangt met dunner, kwetsbaarder haar? Ik ben geen kapper oid.
Maar tori heeft geen rood haar.quote:Op zondag 3 juni 2007 16:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
hihi![]()
ja vroeg het me altijd af, de meeste roodharigen, die ik heb gekend hebben op 1 na allemaal ook nog krullend haar, kwam op fobo net ook een foto tegen van een rooie en die had ook krullend haar en tori ook trouwens, dus vandaar mijn vraag![]()
Alsof dat wat uitmaaktquote:Op zondag 3 juni 2007 16:10 schreef Slayage het volgende:
waarom heeft tori hier eigenlijk zulke grote tieten?![]()
[afbeelding]
Ik had geluk qua OV (5 minuten wachten op de metro naar Duivendrecht en daar 5 minuten op de trein naar Utrecht) en ik woon natuurlijk dichtbij. En geen last gehad van naar Toppervolk. En voorprogramma's overslaan ga ik vaker doen, kwam vijf minuten voor Tori begon binnen, goede timing.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:27 schreef Dagonet het volgende:
Jij bent snel terug!
quote:Op maandag 4 juni 2007 00:28 schreef marcek het volgende:
mijn dieptepunt , gerard joling (of 1 van die andere "toppers") purple rain van prince te horen zingen![]()
![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 01:01 schreef Dagonet het volgende:
Tiek zou bellen wanneer ze op de weg zat, weg van de parkeerplaatsen maarreh, nog niets.
Oeh, zo eens. Ik was zo blij dat ze als Pip opkwam. Die laarzen en dat jurkje. Geweldig! Die improv over Heineken en haar piano was super. Ik heb me enorm vermaakt. Het tourbook valt wel wat tegen in vergelijking met die van de Original Sinsuality Tour, maar ach, who cares? Ik heb het echt leuk gehad.quote:Op maandag 4 juni 2007 00:40 schreef LuQas het volgende:
Ook weer terug. Hoogtepunten waren wat mij betreft Tori op haar knieeen tijdens Fat Slut, de hilarische improv over 'Heineken', Precious Things en Tear in your Hand.
Dat waren geen laarzen, maar een latex panty met open blauwe schoentjes.quote:Op maandag 4 juni 2007 09:50 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Oeh, zo eens. Ik was zo blij dat ze als Pip opkwam. Die laarzen en dat jurkje.
Dat was briljant idd. Helaas heb ik dat vanaf de kant moeten beluisteren, aangezien mn zusje onwel was geworden tijdens het concert en dus naar de EHBO post moest (we stonden eerst helemaal vooraan).quote:Geweldig! Die improv over Heineken en haar piano was super.
Jezus, inderdaad dan. Maar wel geil.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:56 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat waren geen laarzen, maar een latex panty met open blauwe schoentjes.. Wat moet ze het heet hebben gehad daarin..
5-10 minuten voor aanvang (na het voorprogramma, wat overigens best te doen was) was er ook iemand flauwgevallen. Weet niet of dat je zusje was, maar iedereen eromheen - waaronder ik - joelen en wijzen om de security erbij te halen. Wat ontzettend lang duurde.quote:Op maandag 4 juni 2007 13:56 schreef Misstique het volgende: Helaas heb ik dat vanaf de kant moeten beluisteren, aangezien mn zusje onwel was geworden tijdens het concert en dus naar de EHBO post moest (we stonden eerst helemaal vooraan).
Héérlijk inderdaad. Bij Madonna is dat ook altijd zo mooi: bij het postkantoor om de kaartjes te kopen staat er meestal wel één malloot die nummers uitdeelt.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:33 schreef Hythloth het volgende:
En wat heb ik gelachen om haar diehard fans! Heb met meerdere gesproken en ze waren allemaal verontwaardigd toen ze vernamen dat ik niet bekend was met haar werk. Er was ook een bezopen rondige Amerikaanse die iedereen de les aan het lezen was ("zij is kleiner dan jou, dus ze moet voor je gaan staan!").
Nope dat waren wij niet. Wij hadden gelukkig al een uur lang vooraan kunnen genieten van Tori, voordat mn zusje flauwviel. Ik heb haar gewoon zelf meegesleurd de menigte uit en naar de EHBO gebracht.quote:Op maandag 4 juni 2007 14:33 schreef Hythloth het volgende:
[..]
5-10 minuten voor aanvang (na het voorprogramma, wat overigens best te doen was) was er ook iemand flauwgevallen. Weet niet of dat je zusje was, maar iedereen eromheen - waaronder ik - joelen en wijzen om de security erbij te halen. Wat ontzettend lang duurde.
ow?quote:
laat ze lekker doodvallenquote:Op maandag 4 juni 2007 20:32 schreef LuQas het volgende:
Zowel de NRC als het Parool zijn vanavond niet erg lovend over het concert van gisteren. Jammer.
Dat zal wel zo'n zelfgemaakte Big Wheel video zijn. Was een wedstrijd. Of is het nog steeds, ik heb het niet zo gevolgd...quote:Op maandag 4 juni 2007 20:43 schreef Slayage het volgende:
hier wordt ze wel positief aangehaald, maar gaat niet over het concert
Oor wel: http://www.oor.nl/deruit_concertverslagen_details.asp?id=528quote:Op maandag 4 juni 2007 20:32 schreef LuQas het volgende:
Zowel de NRC als het Parool zijn vanavond niet erg lovend over het concert van gisteren. Jammer.
ah okquote:Op maandag 4 juni 2007 21:14 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Dat zal wel zo'n zelfgemaakte Big Wheel video zijn. Was een wedstrijd. Of is het nog steeds, ik heb het niet zo gevolgd...
Parool, dus. Ik vind het nog meevallen, eigenlijk.quote:Tori met pruik is minder spannend
PETER BRUYN
Ze opende haar concert, zondagavond in de uitverkochte Heineken Music Hall, als 'Pip'. Het is één van de vier vrouwelijke archetypen die Tori Amos op haar nieuwe album American doll posse opvoert.
Iedere avond varieert ze het alter ego waarmee ze haar optreden begint. Amsterdam boft met 'Pip'. Ze draagt een zwarte pruik, is behoorlijk streetwise en laat, ondersteund door een stevig rockende band, een paar van de betere liedjes van de nieuwe plaat horen, zoals Smokey Joe en Body and soul.
Daarna verdwijnt de zangeres-pianiste van het podium om even later weer terug te komen. Nu met een rode jurk en een rode pruik. Daar is Tori! Het past allemaal wel bij de Amerikaanse die begin jaren negentig de popwereld verraste met het sprankelende album Little earthquakes, waarop ze zichzelf als openhartige en kwetsbare en tegelijk als eigenzinnige en krachtige vrouw presenteerde.
'Het songschrijverstalent van Joni Mitchell binnen de muzikale omlijsting van Kate Bush,' werd destijds wel treffend gezegd. Ze heeft een volstrekt authentieke eigen stijl ontwikkeld, zowel wat muziek als wat haar vaak ongrijpbare teksten betreft. Vooral vrouwen zijn er gek op. Mannen vinden het doorgaans wat 'vaag' allemaal. 'Dat komt omdat jullie alleen maar rationeel kunnen luisteren,' zeggen vrouwen dan.
Niet meer zo spannend
Wat niet wegneemt dat de in Engeland wonende Amerikaanse na drie geweldige albums in de jaren negentig de brille toch een tikkeltje uit de vingers heeft laten glippen. Op haar recentere platen zijn de liedjes doorgaans niet meer zo verrassend en is haar pianospel minder spannend, wat ze lijkt te willen camoufleren met ambitieuze concepten als het 'rollenspel' op American doll posse. Concepten waarmee ze zichzelf, de wereld en de man-vrouwrelaties in het bijzonder probeert te vangen. Nu gaat tachtig procent van de popmuziek over niets anders, maar soms slaagt de inmiddels drieënveertigjarige Amos er wonderwel in. Ook in de Heineken Music Hall.
En dan vooral tijdens de liedjes waarbij haar begeleidingsband zich een beetje inhoudt, zoals bij Liquid diamonds, of helemaal van het podium verdwijnt.
T&B staat er dan op het decordoek geprojecteerd. Tori en haar Bösendorfervleugel. Haar solo-uitvoering van het oude Winter krijgt een ovatie. Als haar begeleiders vervolgens weer terugkomen, is het een kwestie van vakkundig 'afwerken'. Met het zware en dreigende Code red van de laatste plaat als finale.
Toch mist het optreden het adembenemende van Amos' soloconcerten uit het verleden. Als ze er in slaagt nieuwe liedjes te schrijven van de klasse uit de Little earthquakes-periode, heeft ze ook die pruikenshow niet meer nodig.
Tori Amos. Heineken Music Hall. Gezien: 3 juni.
www.toriamos.com
Die hebben wij dus gekochtquote:Op maandag 4 juni 2007 19:00 schreef Slayage het volgende:
die i don't mind a dirty girl t-shirt is ook cool btw, wat voor vlekken zijn dat eigenlijk?![]()
Vind ik eigenlijk ook, mijn eerste show van haar in het Circustheater in Scheveningen in 1994 blijft voor mij legendarisch...quote:Toch mist het optreden het adembenemende van Amos' soloconcerten uit het verleden. Als ze er in slaagt nieuwe liedjes te schrijven van de klasse uit de Little earthquakes-periode, heeft ze ook die pruikenshow niet meer nodig.
We sonden echt in een enoooooooooooooorme file. 2,5uur over een 20 min stukje. Hadden het bijna gemist, ware het niet dat we ineens een slim plan bedachten om een stuk om te rijden naar Den Bosch, daar de auto te dumpen en met de trein verder te gaan. We kwamen om 20:45... in de pauze geklukkig dus nog. Niks gemist, alleen het voorprogramma.quote:Op maandag 4 juni 2007 19:47 schreef Rosella het volgende:
Helaas wat moeten missen omdat we de trein terug moesten halen (mensen die buiten de randstad wonen worden gediscrimineerd!)! Maakt het wel extra zuur dat ik nu o.a. Precious Things en Bouncing Off Clouds gemist blijk te hebben...
die shirt klopt trouwens niet hehquote:
Hoebedoellie?quote:
omg die heineken zijn gewoon volop in beeldquote:Op maandag 4 juni 2007 21:52 schreef Ang3l het volgende:
Precious things & Tear in your hand
http://www.youtube.com/watch?v=CPp1Ho0xhIw
Vriendin van me heeft alleen niet zo'n vaste hand
En ze kwebbelt er ook gewoon vroooolijk doorheen.
nou kijk de shirt zegt, "i don't mind a dirty girl" dus die cumshots zouden op de dirty girl moeten komen en niet op de gozer, tenzij ze het heel erg bond maakt en die gozer zichzelf laat onderspuitenquote:
ow joh, ze is dus 2 keer hier in den haag geweest, ook in het philips dans theater meen ik, helaas wist ik in die periode niet eens af van haar bestaanquote:Op maandag 4 juni 2007 22:00 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk ook, mijn eerste show van haar in het Circustheater in Scheveningen in 1994 blijft voor mij legendarisch...
Ach ik heb ook wel eens een woord gesproken. Niet tijdens een rustig nr zoals Wintr, maar bv Teenage Hustling of zo. En wat ik absoluut niet snapte was dat zoveel mensen echt als een dooie stilstonden. Kom op mensen, het was een sta-concert, er zaten swingende nummers tussen.... move your ass! Wij stonden echt te dansen en springen en zo. Mensne keken me toch een partij vuil af en toequote:Op maandag 4 juni 2007 22:08 schreef Slayage het volgende:
had gelukkig van kleppende mensen niet al te veel last![]()
in mijn omgeving zat iedereen wel mee te swingenquote:Op maandag 4 juni 2007 22:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ach ik heb ook wel eens een woord gesproken. Niet tijdens een rustig nr zoals Wintr, maar bv Teenage Hustling of zo. En wat ik absoluut niet snapte was dat zoveel mensen echt als een dooie stilstonden. Kom op mensen, het was een sta-concert, er zaten swingende nummers tussen.... move your ass! Wij stonden echt te dansen en springen en zo. Mensne keken me toch een partij vuil af en toe
quote:Op maandag 4 juni 2007 22:41 schreef Slayage het volgende:
[..]
http://undented.com/tour/255/amsterdam
Leuk die filmpjes en foto's!quote:Op maandag 4 juni 2007 22:38 schreef Ang3l het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=BL7D-EiESns
En van dezeldfe vrienbdin: einde van Bliss en... Fat Slut
Playboy Mommyquote:Date June 04, 2007
City Hamburg
Venue Musikhalle
Setlist
Santa opened the show. Many thanks to Julia for sending the setlist.
Act I (Santa)
* Body & Soul
* My Posse Can Do
* Programmable Soda
* Secret Spell
* Dragon
* You Can Bring Your Dog
costume change (Professional Widow Remix)
Act II (Tori)
* Big Wheel
* Crucify
* Amber Waves
* Cornflake Girl
* Doughnut Song
* Space Dog
Solo
* Mr. Zebra
* Seaside
* Mother
Band Returns
* Playboy Mommy
* Siren
* Code Red
First Encore
* Precious Things
* General Joy
Second Encore
* Hoochie Woman
* Hey Jupiter
* Crucifyquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:50 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Playboy Mommy![]()
Maar voor de rest ben ik iets contenter met 'onze' setlist.
Ik vind het een beetje uitgekauwdquote:Op dinsdag 5 juni 2007 18:53 schreef Ang3l het volgende:
[..]
* Crucify
* Space Dog
* Mr. Zebra
* Mother
Deze had ik toch wel heel graag willen horen!
Ik heb wel een fototje voor je van het concertquote:Op zondag 3 juni 2007 12:22 schreef Misstique het volgende:
Ik kan nergens de setlist van gisteren vinden.
mooie pica's dudequote:
Sowieso zong ze hele andere lyrics tijdens het concert. Ik hoorde haar een paar keer 'I'm dying here in front of you' horen zingen en ook iets met 'all the girls' ofzo...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:11 schreef MadGuy het volgende:
Is het trouwens iemand opgevallen dat er een foutje in de lyricsbooklet van ADP staat? Bij Smokey Joe staat: "Love, it's one of life's complications" terwijl het moet zijn: "If I kill him there are complications". Apart.
Overigens, weet iemand wat er met het zinnetje "You through black ice at the bottom of the river" wordt bedoeld? Ik dacht eerst dat ze "threw" zong.
Taigurr, waar stond jij precies? Dit was namelijk precies mijn uitzicht tijdens het concert (even geen rekening gehouden met de vleugelklep tijdens de plaatsbepaling. Gelukkig beweegt Tori haar hoofd vaak genoeg alle kanten op.quote:Op woensdag 6 juni 2007 18:04 schreef Slayage het volgende:
[..]
mooie pica's dude![]()
vind deze de leukste
[afbeelding]
nee, maar wel die waterval uit pip's bekquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:01 schreef LuQas het volgende:
Is iemand trouwens de kwijl opgevallen die uit Tori stroomde? Met name tijdens Teenage Hustling waren het echt rivieren! Hilarisch!
Niet zo zeer het concert hoor, al op de albumversie van Smokey Joe. Vaag. Dat ze de lyrics tijdens concerten wel eens veranderd is me wel eens opgevallen inderdaad.quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:00 schreef LuQas het volgende:
[..]
Sowieso zong ze hele andere lyrics tijdens het concert. Ik hoorde haar een paar keer 'I'm dying here in front of you' horen zingen en ook iets met 'all the girls' ofzo...
Ja met Tori bedoelde ik Pip in dit gevalquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee, maar wel die waterval uit pip's bek![]()
raakte nog net niet in trance die avond bij smokey joequote:Op vrijdag 8 juni 2007 14:50 schreef MadGuy het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=Qkpn9kY4eSA
Smokey Joe
quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:52 schreef LuQas het volgende:
De hele show van vorige week is overigens hier te downloaden (geen opperbeste kwaliteit, maar toch redelijk):
http://downloads.feeltheword.net/audio/2007/amsterdam_06-03-07/
hij is erg leuk iddquote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:45 schreef LuQas het volgende:
Wat vinden jullie overigens van deze briljante inzending voor de Big Wheel video prijsvraag? Vind hem erg leuk:
http://www.youtube.com/watch?v=khpRlPyfLaU&eurl=
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT?!?!!?!quote:
quote:
quote:Date June 17, 2007
City Berlin
Venue Tempodrom
Setlist
Pip opened this show. “A Case Of You” and “The Waitress” made their debuts. Thanks to John for the setlist.
Act I (Pip)
* Cruel
* Teenage Hustling
* Bliss
* Fat Slut
* Smokey Joe
* Body and Soul
Costume Change
Act II (Tori)
* Big Wheel
* Siren
* Parasol
* Cornflake Girl
* Bells for Her
* Take to the Sky
Solo
* “hurt hand” improv
* China
* A Case of You
Band Returns
* Lust
* Black Dove
* Code Red
First Encore
* Waitress (full 98 Version)
* Bouncing Off Clouds
Second Encore
* God
* Hey Jupiter
die dag was toch uitverkocht?quote:
envyquote:
raakte helemaal opgewonden bij cruelquote:Op zondag 24 juni 2007 16:37 schreef MadGuy het volgende:
Lucky you!
Overigens zijn de video's van deze jongen erg leuk: http://www.youtube.com/user/Stephxxx
Tip: Cruel en Heart of Gold in Praag.
ach ja, blijft allemaal toriquote:Op zondag 24 juni 2007 17:46 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk trouwens dat ze op Werchter als Tori zelf komt, omdat ze natuurlijk in dat 1,5 uur niet ff van het podium afgaat im zich om te kleden, lijkt me.
Ze heeft in Scandinavie ook al op twee festivals gespeeld en daar is ze wel verkleed gekomen (als Pip en Santa). Het tweede gedeelte, van Tori is ingekort. Er is geen sologedeelte en geen encores.quote:Op zondag 24 juni 2007 17:46 schreef Ang3l het volgende:
Ik denk trouwens dat ze op Werchter als Tori zelf komt, omdat ze natuurlijk in dat 1,5 uur niet ff van het podium afgaat im zich om te kleden, lijkt me.
Ik stond eerste helft rechts vooraan, plusmin 5 rijen van t hek. Dichtbij genoeg om de kwijldraden te zien lopen in ieder gevalquote:Op woensdag 6 juni 2007 19:01 schreef LuQas het volgende:
[..]
Taigurr, waar stond jij precies? Dit was namelijk precies mijn uitzicht tijdens het concert (even geen rekening gehouden met de vleugelklep tijdens de plaatsbepaling. Gelukkig beweegt Tori haar hoofd vaak genoeg alle kanten op.![]()
Is iemand trouwens de kwijl opgevallen die uit Tori stroomde? Met name tijdens Teenage Hustling waren het echt rivieren! Hilarisch!
welke pica's?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 00:30 schreef Taigurrr het volgende:
Dank voor de complimenten op de pica's, ik baalde dat die vleugel in de weg stond
quote:Upcoming Tori Amos Bootlegs
We are very excited to announce that many of the shows on Tori's Fall "American Doll Posse Tour" will be available online for digital download within a few hours of each show’s completion. Stay tuned to www.toriamos.com for details.
Bronquote:TORI ANNOUNCES NEW PARTNERSHIP WITH UNIVERSAL REPUBLIC RECORDS
Posted December 02, 2008
Tori has teamed up with Universal Republic Records in a joint venture agreement to release a new studio album late spring of next year. Here is a copy of the press release sent out earlier today which includes all the details…
NEW ALBUM ACCOMPANIED BY GROUNDBREAKING NEW VISUAL COMPONENT DUE IN SPRING/SUMMER OF ‘09
(New York, NY) Innovative; influential; poetic; bombastic - indefinable multiple Grammy nominee, Tori Amos, has teamed up with Universal Republic Records, it was announced today by Monte Lipman, Co-President and COO of Universal Republic Records. “We’re honored to welcome Tori Amos into the Universal Republic family,” stated Mr. Lipman. “It was Doug Morris (Chairman & CEO, Universal Music) who originally signed Ms. Amos to her first recording deal, and we’re excited that they will be able to continue their association via Universal Republic. Tori has always exemplified the truest spirit of the independent artist, blazing a path for nearly two decades with a legacy of incomparable conceptual breakthroughs; as singer/songwriter; as social commentator; and as one of our most thought provoking visual performers. We’re thrilled to be in a position to help facilitate the next chapter of her amazing career.”
In a unique venture in keeping with Ms. Amos’ and Universal Republic’s unconventional approach to the artist/record company relationship, the two powerhouses have joined forces to jointly navigate Ms. Amos next release, as well as correlate other ventures in tandem with Ms. Amos’ prolific creative output. Her upcoming Universal Republic debut (her tenth studio album), is currently scheduled for a late spring/early summer 2009 unveiling. Every track on the album will be accompanied by a corresponding ‘visualette,’ featuring footage that has been captured over the past year. Shot in HD and Super 8, the visualettes will incorporate a documentary style. “Tori is very much looking forward to a fulfilling creative relationship with Monte Lipman and the great team he has assembled at Universal Republic,” stated John Witherspoon, Amos’ manager, “The intricate development of this unique Audio Visual component to Tori’s musical presentation, which she has been crafting through her own Galactic Media company, is indicative of the outlier creative and strategic opportunities both Tori and Universal Republic hope to build upon in this extraordinary relationship.”
Ms. Amos’ most recent album, American Doll Posse, which has been hailed by Rolling Stone magazine as ‘her best album in years,’ was released in 2007 to a chorus of rave reviews. The captivating album, like many of her previous efforts, was tethered to a strong conceptual theme, with Ms. Amos inhabiting multiple archetypal female personae, a testament to her willingness to continue to challenge the thematic landscape and emotional currency of the female singer/songwriter.
With more than 12 million albums sold, and commanding a significant and uniquely loyal audience from the rock, pop, alternative, and under-the-radar regions of the music world, Ms. Amos has influenced a new generation of artists in a myriad of platforms. Most recently, she was the catalyst for a one-of-a-kind anthology chronicling her career, the 500 page Graphic Novel, Comic Book Tattoo, featuring stunning visual interpretations of her songs by more than 80 artists, (including an introduction by friend and creative influence artist Neil Gaiman, creator of the Sandman series).
Regarded as one of the most compelling and emotionally fearless live artists in music today, her American Doll Posse World Tour, launched in the summer of 2007, saw her soar with her first full-fledged rock band in nearly a decade. Media platforms such as the BBC lauded both her live show and album as ‘returning Tori Amos back to the forefront of a genre she defined...still pushing her own boundaries.’
Her genre-shattering breakthrough in the early 1990s, including 1991’s ‘Me And A Gun’ EP, and 1992’s masterwork, Little Earthquakes, single-handedly revived the piano-and-singer motif in rock music. Little Earthquakes went on to sell more than 3 million albums worldwide, with subsequent Grammy nominated albums such as Under The Pink (1994), 1996’s Boys For Pele, 2001’s Strange Little Girls, and 2002’s Scarlet’s Walk continuing to explore broader themes.
Known for her extraordinary repertoire, groundbreaking videos and astounding visual transformations, an assortment of compilations have been intermittently released the past few years, including, A Piano: The Collection, a Rhino Records 5 Box set of classics, rarities, and never-before-released gems adroitly re-capping her career, a DVD compilation of signature Amos videos, Fade To Red in 2006, and 2008’s Live At Montreaux, a DVD release featuring the singer/songwriter’s earliest performances at the festival in 1991/1992. In conjunction with her American Doll Posse Tour, Ms. Amos oversaw the release of the web-compatible Legs And Boots series, a complete collection of shows available for downloading, culled from her North American live trek.
Nominated for multiple awards, including ten Grammy’s, Ms. Amos has been working on a musical for London’s British National Theatre called The Light Princess tentatively scheduled to debut in 2010.
Wat heb jij met Ophelia?quote:
Eén van de meest geweldige literaire karakters (hysterisch!) en het is een mooi schilderij van John Everett Millais.quote:
Dat was in ahoy wel altijd, maar in de HMH vorig jaar niet hoor.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 17:57 schreef marcek het volgende:
Er zijn alleen maar zitplekken
Verdeeld over de zaal, tribune en balkon
Zaal is het duurst en balkon was niet beschikbaar volgens de site van topticketline.
Heb ze zelf besteld via een link/mailing van the alternative.
Een kans van hun om kaarten te verkrijgen voor de voorverkoop.
Het was tussen bepaalde tijden zeker, net als de vorige keer?quote:Op vrijdag 8 mei 2009 18:25 schreef marcek het volgende:
Dit is trouwens de link uit de mail
http://webshop.topticketline.nl/Shows/Show.aspx?sh=tor&ns_campaign=teg&ns_mchannel=web&ns_source=vvk&ns_linkname=tor&ns_fee=0
Idd raar, maar mooi voor mijquote:Op vrijdag 8 mei 2009 19:18 schreef MadGuy het volgende:
Raar, die willekeur.
Enfin, ik twijfel nog steeds.
Dus toch?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 16:17 schreef MadGuy het volgende:
Dankzij vrienden heb ik nu ook een kaartje. Ik ben toch wel content, woei!
Heb 't nog niet binnen. Vanavond es ff 'zoeken'quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:37 schreef MadGuy het volgende:
En het nieuwe album is gisteravond ook gelekt. Heeft ze nog best lang volgehouden.
Wat vinden de Torifans hier ervan? In het begin ging er enorm veel langs me heen, maar nu ontdek ik leuke dingetjes en zelfs al liedjes waar ik heel gemakkelijk van kan gaan houden, zoals Give en Lady in Blue. Abnormally Attracted to Sin trok ook mijn aandacht, net als Curtain Call.
The redhaired witch-bitch!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:57 schreef MadGuy het volgende:
Dat had ik dus ook. Maar uiteindelijk valt het me toch mee. Ik vind het denk ik niet haar sterkste album, dat ligt al een tijdje achter haar of zo. Maar ik heb wel een aantal favorieten die ik toch niet had willen missen. En het feit dat ik het album nu al weer onafgebroken draai zegt toch wel iets, weer...
Die heks heeft gewoon grip op mij.
Als we beide LL overleven dan hequote:
Ik heb ook een aantal dvd's van haar maar ik kijk ze ook niet zo vaak. Het gaat mij meer om de hebquote:Op maandag 13 juli 2009 10:44 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb de dvd nog steeds niet gekeken beedenk ik me nu ineens
Same here. Vond ze niet echt toegevoegde waarde hebben.quote:Op maandag 13 juli 2009 14:01 schreef MadGuy het volgende:
Ik ook niet. Maar had al wat van de filmpjes online gezien...Het stimuleerde niet écht.
quote:Op maandag 13 juli 2009 18:49 schreef MadGuy het volgende:
Komt er bij jou geen muziek uit dan? Dan is die kapot, ik zou hem ruilen!
http://www.last.fm/event/1162059+Tori+Amosquote:Confirmed @oosterpoort presents: Tori Amos op 23 september in@martiniplaza. Ticketinfo volgt.
Had wel iets van Scarlet's Walk tussengemogen, wat mij betreft. Maar goed, je kan niet iedereen een plezier doen natuurlijkquote:
Geen enkele setlist is dezelfde. Zag taxi Ride en Sorta Fairytale ook een paar x voorbijkomen.quote:Op donderdag 3 september 2009 16:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Had wel iets van Scarlet's Walk tussengemogen, wat mij betreft. Maar goed, je kan niet iedereen een plezier doen natuurlijk.
quote:Op donderdag 3 september 2009 16:01 schreef Ang3l het volgende:
Ja meestal wel ergens achteraan (toegift?).
Maar zie hem er vaak bijstaan.
Precious Things staat er trouwens ELKE keer bij
Soms een covertje. 1x zelfs van Britney
oh baby, babyquote:
quote:
Ik ben dus niet de enige die niet helemaal opgewonden is. Ik heb er wel zin in, maar ik kijk stiekem veel meer uit naar andere concerten. Misschien wordt het als blasfemie gezien...quote:
Florencequote:Op donderdag 17 september 2009 11:01 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige die niet helemaal opgewonden is. Ik heb er wel zin in, maar ik kijk stiekem veel meer uit naar andere concerten. Misschien wordt het als blasfemie gezien...
Iemand een idee hoe druk het met parkeren is als ajax thuis speelt?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:30 schreef Elegy het volgende:
Vanaaf
En ik heb nóg steeds niets van haar nieuwe album gehoord...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |