Klopt, maar ik kan het script wel inladen (in een string) de gegevens vervangen en de pagina weer opslaan en dat is de bedoeling dusquote:Op woensdag 13 juni 2007 09:48 schreef CraZaay het volgende:
En dan? Je kunt willen wat je wilt, maar een constant kun je niet bewerken.
Deze wil ik volgen want ik ben hier ook tegen aan gelopenquote:Op woensdag 13 juni 2007 15:40 schreef Piles het volgende:
Heb ik ook nog een vraagje:
ik heb een functions.php, welke ik in elke pagina include. Dit bestand staat in de submap includes/, en ik include daarin nog een aantal bestanden.
In de map staat ook mn bestand wat ik gebruik voor AJAX, en daarin wil ik ook functions.php includen. Opzich geen probleem, maar de 'subincludes' werken dan niet meer, omdat de verwijzingen naar de map dan niet werken.
Ik loop vaker tegen dit probleem aan, en meestal los ik dat op door een variabele in elk map te zetten, zoals: $dir = '../'; Deze oplossing vindt ik niet zo netjes, en ik vroeg me af hoe jullie dat doen
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Ik script lokaal, en dan wil ik alles zo kunnen uploadenquote:Op woensdag 13 juni 2007 15:51 schreef Geqxon het volgende:
Absolute paths? Dus /home/website/mijnwebsite/... ?
Nou ja, jij bepaalt het output formaat, dus wat lukt er precies niet?quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:32 schreef Chandler het volgende:
[..]
Klopt, maar ik kan het script wel inladen (in een string) de gegevens vervangen en de pagina weer opslaan en dat is de bedoeling dus
quote:Op woensdag 13 juni 2007 15:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik script lokaal, en dan wil ik alles zo kunnen uploaden ;)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | // PRODUCTIESERVER $connection = @mysql_connect("localhost", "username", "password"); $database = @mysql_select_db("database_productie"); $basepath = "/home/var/website"; if (!$connection || !$database){ // DEVBAK $connection = @mysql_connect("localhost", "username", "password"); $database = @mysql_select_db("database_devbak"); $basepath = "/data/websites/"; } ?> |
Dat had ik ook kunnen bedenkenquote:
1 2 3 4 | FROM categorysubscriptions AS cs, categorys AS c WHERE cs.CategoryID = c.ID GROUP BY cs.CategoryID |
Right en left outer joins?quote:Op woensdag 13 juni 2007 16:44 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb een MySQL probleempje, en ik begin er inmiddels aan te twijfelen of het wel mogelijk is wat ik wil...
Ik heb twee tabellen, met een 1 op veel relatie. Ik wil alle records uit tabel 1, met een count() per record op het aantal records uit tabel 2. Daarbij wil ik nog wat extra selectie criteria opgeven. En dat alles natuurlijk in 1 query
Mijn probleem: op het moment dat er 0 records in tabel 2 staan, krijg ik het hele record uit tabel 1 niet meer terug, ipv een record met een count van 0. Wanneer ik alleen een count op tabel 2 doe krijg ik wel een count van 0.
Any thoughts?
http://nl2.php.net/reserved.variablesquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:12 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat had ik ook kunnen bedenken![]()
Maar kan het echt niet zonder iets te hoeven veranderen
Mss maar eens wat prutsen met $_SERVER, en dat dir functies
Niets, behalve de manier waarop twee tabellen worden gejoined. Een FROM a LEFT JOIN b is hetzelfde als een FROM b RIGHT JOIN a.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Wat is het verschil er eingelijk tussen?
Perfecte uitleg: http://www.wellho.net/mou(...)-and-OUTER-JOIN.htmlquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Wat is het verschil er eingelijk tussen?
hmm, ik zal eens kijken of ik er met deze code uitkom...quote:Op woensdag 13 juni 2007 17:00 schreef Geqxon het volgende:
Een soortgelijke query heb ik toevallig vorige week nog gemaakt:
[ code verwijderd ]
In mijn geval laat hij alle categoriën zien, inclusief het aantal gebruiker-subscriptions er voor die categorie zijn. U zoekt zoiets?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | homes.*, COUNT(beds.id) as beds FROM homes LEFT JOIN beds ON homes.id = beds.home_id WHERE 1 = 1 AND homes.status <> "d" AND beds.status <> "d" GROUP BY homes.login_id |
Dit werkt niet?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:12 schreef Chandler het volgende:
"/define("(.*?)", (.*?));/ism"
Kijk in de PHP manual bij de ereg/preg* functiesquote:Op woensdag 13 juni 2007 20:43 schreef Geqxon het volgende:
Heeft iemand een lijst met de regular expression modifiers? Ik ken i van case-insensitive, en de m van multiline, maar waar kan ik ergens de complete lijst zien?
Hier kun je ook kijken:quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:43 schreef Geqxon het volgende:
Heeft iemand een lijst met de regular expression modifiers? Ik ken i van case-insensitive, en de m van multiline, maar waar kan ik ergens de complete lijst zien?
Ja, helaas welquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:22 schreef JeRa het volgende:
@Chandler
Waarom heb je de /s-modifier? Heb je defines die langer zijn dan één regel?
Weet ik niet, kan het nu helaas niet testenquote:Op woensdag 13 juni 2007 19:24 schreef Xcalibur het volgende:
Dit werkt niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |