Is het niet apache2 ipv apache?quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:39 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik zie by Synaptics Pakketbeheer inderdaad apache en php5 staan. Echter als ik deze wil 'checken' en vervolgens op 'Mark for installation' wil klikken, krijg ik alleen de foutmelding 'Could not mark package for installation'. -_-
quote:Op woensdag 30 mei 2007 11:40 schreef Piles het volgende:
Ik ben nog ff opzoek naar een PHP-functie (die er niet is volgens mij). Hoe filter ik alles behalve cijfers en letters uit een string?
1 2 3 | $string = preg_replace('#[^a-z0-9]#i', '', $string); ?> |
quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:52 schreef super-muffin het volgende:
lol, moet je kijken, een handige tool om je HTML om te zetten naar PHP:
http://www.html-site.nl/htmltophp.php
Enige wat die site doet is dus alle " vervangen door \", en er <? print " voor en "; ?> achter zetten. Niets meer dan wat je ook met kladblok kunt doen dus.quote:Op woensdag 30 mei 2007 13:52 schreef super-muffin het volgende:
lol, moet je kijken, een handige tool om je HTML om te zetten naar PHP:
http://www.html-site.nl/htmltophp.php
Nog niet eens gewoon javasciptjequote:Op woensdag 30 mei 2007 14:08 schreef Chandler het volgende:
[..]
l33t man
oftewel gewoon een print met addslashes!
quote:\" . phpinfo() . \"
Inderdaad, vandaar dat je browser half hangt als je een flinke lap HTML code daar in pleurt.quote:Op woensdag 30 mei 2007 14:23 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Nog niet eens gewoon javasciptjehttp://www.html-site.nl/htmltophp.js
* JortK mompelt iets met regsrv32quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:01 schreef Tuvai.net het volgende:
Goed, na flink wat irritaties Ubuntu weet d'r vanaf geflikkerd en toch voor Windows 2003 server gekozen. IIS is fijn geïnstalleerd en de computer is helemaal ge-update en geconfigureerd. Ik meteen daarna op php.net PHP 5.2.2 gedownload en de MSI installer uitgevoerd. PHP was goed geïnstalleerd volgens de installer/wizard. Ik heb het overigens in de map C:\PHP geïnstallerd en niet in C:\PROGRAM FILES\PHP in verband met whitespaces.
Ga ik echter php.exe opstarten, krijg ik een stuk of 20 foutmeldingen van DLLs die niet gevonden kunnen worden. Terwijl deze zich echt wel in de c:\php\ext folder bevinden. :/
http://www.bartendavid.be/doc/howto/netwerk/servers/apache.htmlquote:Op woensdag 30 mei 2007 11:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Ubuntu draait inmiddels maar vreemd genoeg zit d'r geen PHP, apache of MySQL in; vreemd want ik las op verscheidene plaatsen, waaronder heir op Fok!, dat alles daarvoor standaard d'r in zou zitten.
Dus, wat next? Hoe ga ik nu aan de slag? Is er geen kant en klaar apache + PHP + MySQL pakket (uiteraard met de laatste PHP en MySQL versies) wat ik op Ubuntu kan draaien zodat ik een daadwerkelijke PHP server heb?
Jammer, zo moeilijk was het niet.quote:Op woensdag 30 mei 2007 17:01 schreef Tuvai.net het volgende:
Goed, na flink wat irritaties Ubuntu weet d'r vanaf geflikkerd en toch voor Windows 2003 server gekozen. IIS is fijn geïnstalleerd en de computer is helemaal ge-update en geconfigureerd. Ik meteen daarna op php.net PHP 5.2.2 gedownload en de MSI installer uitgevoerd. PHP was goed geïnstalleerd volgens de installer/wizard. Ik heb het overigens in de map C:\PHP geïnstallerd en niet in C:\PROGRAM FILES\PHP in verband met whitespaces.
Ga ik echter php.exe opstarten, krijg ik een stuk of 20 foutmeldingen van DLLs die niet gevonden kunnen worden. Terwijl deze zich echt wel in de c:\php\ext folder bevinden. :/
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | $row_color = 1; while($al = mysql_fetch_assoc($list)) { $title = str_replace(" ","_",rtrim($al['title']," ")); $row_color = ($row_color % 2)?$cfg['color1'] : $cfg['color2']; $row .= "<tr bgcolor="".$row_color.""><td><a href='http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/".$_GET['c']."/detail/".$title.".html'>".$al['title']."</a></td></tr>"; $row_color++; } ?> |
regsvr32 C:PHPextphp_mbstring.dll geeft:quote:
Lijkt wel of die nog steeds heen PHP kan uitvoeren. What to do?quote:You are not authorized to view this page
The URL you attempted to reach has an ISAPI or CGI application installed that verifies user credentials before proceeding. This application cannot verify your credentials.
Please try the following:
* Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page.
* Click the Refresh button to try again with different credentials.
HTTP Error 401.5 - Unauthorized: Authorization failed by an ISAPI/CGI application.
Internet Information Services (IIS)
Ja, in Ubuntu vond ik gewoon meerdere dingen raar en ik was d'r in z'n geheel niet echt weg van, niet alleen vanwege de PHP kwestie. Jammer want ik vond het wel soepel draaien en gelikt uitzien. Als ik niet zo veel met Visual Studio en andere Ms programma's zou werken zou ik 't zeer zeker een keer overwegen.quote:Op donderdag 31 mei 2007 10:12 schreef JeRa het volgende:
Gelukkig heb je onder Windows niet hetzelfde doorzettingsvermogen als je onder Ubuntu had, Tuvai.net
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |