abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49926818
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 13:52 schreef super-muffin het volgende:
lol, moet je kijken, een handige tool om je HTML om te zetten naar PHP:
http://www.html-site.nl/htmltophp.php
Enige wat die site doet is dus alle " vervangen door \", en er <? print " voor en "; ?> achter zetten. Niets meer dan wat je ook met kladblok kunt doen dus.
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:23:29 #32
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_49927048
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:08 schreef Chandler het volgende:

[..]

l33t man

oftewel gewoon een print met addslashes!
Nog niet eens gewoon javasciptje http://www.html-site.nl/htmltophp.js
phluphy for president!
  woensdag 30 mei 2007 @ 14:25:52 #33
84926 WyriHaximus
pi_49927137
En zo lek . Vul dit maar eens in en draai dan de php die je krijgt:
quote:
\" . phpinfo() . \"
phluphy for president!
pi_49929507
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 14:23 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Nog niet eens gewoon javasciptje http://www.html-site.nl/htmltophp.js
Inderdaad, vandaar dat je browser half hangt als je een flinke lap HTML code daar in pleurt.
pi_49932622
Goed, na flink wat irritaties Ubuntu weet d'r vanaf geflikkerd en toch voor Windows 2003 server gekozen. IIS is fijn geïnstalleerd en de computer is helemaal ge-update en geconfigureerd. Ik meteen daarna op php.net PHP 5.2.2 gedownload en de MSI installer uitgevoerd. PHP was goed geïnstalleerd volgens de installer/wizard. Ik heb het overigens in de map C:\PHP geïnstallerd en niet in C:\PROGRAM FILES\PHP in verband met whitespaces.

Ga ik echter php.exe opstarten, krijg ik een stuk of 20 foutmeldingen van DLLs die niet gevonden kunnen worden. Terwijl deze zich echt wel in de c:\php\ext folder bevinden. :/
  woensdag 30 mei 2007 @ 17:10:35 #36
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49932937
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:01 schreef Tuvai.net het volgende:
Goed, na flink wat irritaties Ubuntu weet d'r vanaf geflikkerd en toch voor Windows 2003 server gekozen. IIS is fijn geïnstalleerd en de computer is helemaal ge-update en geconfigureerd. Ik meteen daarna op php.net PHP 5.2.2 gedownload en de MSI installer uitgevoerd. PHP was goed geïnstalleerd volgens de installer/wizard. Ik heb het overigens in de map C:\PHP geïnstallerd en niet in C:\PROGRAM FILES\PHP in verband met whitespaces.

Ga ik echter php.exe opstarten, krijg ik een stuk of 20 foutmeldingen van DLLs die niet gevonden kunnen worden. Terwijl deze zich echt wel in de c:\php\ext folder bevinden. :/
* JortK mompelt iets met regsrv32
pi_49941890
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 11:18 schreef Tuvai.net het volgende:
Ubuntu draait inmiddels maar vreemd genoeg zit d'r geen PHP, apache of MySQL in; vreemd want ik las op verscheidene plaatsen, waaronder heir op Fok!, dat alles daarvoor standaard d'r in zou zitten.

Dus, wat next? Hoe ga ik nu aan de slag? Is er geen kant en klaar apache + PHP + MySQL pakket (uiteraard met de laatste PHP en MySQL versies) wat ik op Ubuntu kan draaien zodat ik een daadwerkelijke PHP server heb?
http://www.bartendavid.be/doc/howto/netwerk/servers/apache.html
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:01 schreef Tuvai.net het volgende:

Jammer, zo moeilijk was het niet.
pi_49942578
klein probleempje:
ik heb van , volgens mij hierzo, een stukje code meegenomen alleen ik snap niet echt wat ik verkeerd doe...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
            $row_color 
1;
                while(
$al mysql_fetch_assoc($list))
                {

$title str_replace(" ","_",rtrim($al['title']," "));

$row_color = ($row_color 2)?$cfg['color1'] : $cfg['color2'];

$row .= "<tr bgcolor="".$row_color.""><td><a href='http://".$_SERVER['HTTP_HOST']."/".$_GET['c']."/detail/".$title.".html'>".$al['title']."</a></td></tr>";

$row_color++;
                }
?>

om de een of andere reden werkt de eerste rij wel (die is kleur 1) en de rest daar onder krijgt als waarde kleur 2 mee..
:S
ik doe vast iets heel doms fout maar iemand die mij kan uitleggen wat?
pi_49942926
Je gebruikt $row_color dubbel
pi_49942963
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:22 schreef Piles het volgende:
Je gebruikt $row_color dubbel

geen wonder dat et niet werkt
pi_49954201
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 17:10 schreef JortK het volgende:

[..]

* JortK mompelt iets met regsrv32
regsvr32 C:PHPextphp_mbstring.dll geeft:

"C:PHPextphp_mbstring.dll was loaded, but the DllRegisterServer entry point was not found."
pi_49954898
Nou, goed. PHP ge-uninstalled, ik had eerst immers de MSI installer van de php.net website gebruikt maar dat was geen success. Toch maar gewoon het zipje gedownload. Verder heb ik alles gevolgd wat deze pagina uitlegt: http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html

Alles gedaan wat daar staat, IIS geconfigureerd en ik kan de directory ook vanaf een andere computer bekijken, echter, wanneer ik een PHP bestand probeer te openen krijg ik de volgende melding:
quote:
You are not authorized to view this page
The URL you attempted to reach has an ISAPI or CGI application installed that verifies user credentials before proceeding. This application cannot verify your credentials.

Please try the following:

* Contact the Web site administrator if you believe you should be able to view this directory or page.
* Click the Refresh button to try again with different credentials.

HTTP Error 401.5 - Unauthorized: Authorization failed by an ISAPI/CGI application.
Internet Information Services (IIS)
Lijkt wel of die nog steeds heen PHP kan uitvoeren. What to do?
  donderdag 31 mei 2007 @ 10:09:40 #43
84926 WyriHaximus
pi_49956464
XAMP van Apache Friends geprobeert? (nee geen link sorry)
phluphy for president!
pi_49956521
Gelukkig heb je onder Windows niet hetzelfde doorzettingsvermogen als je onder Ubuntu had, Tuvai.net weet niet wat je verkeerd deed, maar het is hier altijd een kwestie geweest van een paar klikjes om alles up and running te krijgen.
pi_49956643
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 10:12 schreef JeRa het volgende:
Gelukkig heb je onder Windows niet hetzelfde doorzettingsvermogen als je onder Ubuntu had, Tuvai.net
Ja, in Ubuntu vond ik gewoon meerdere dingen raar en ik was d'r in z'n geheel niet echt weg van, niet alleen vanwege de PHP kwestie. Jammer want ik vond het wel soepel draaien en gelikt uitzien. Als ik niet zo veel met Visual Studio en andere Ms programma's zou werken zou ik 't zeer zeker een keer overwegen.

Maar goed, wat dit probleem betreft kom ik er ook niet wijs uit. Aan de hand van de foutmelding die ik krijg:
HTTP Error 401.5 - Unauthorized: Authorization failed by an ISAPI/CGI application.
Internet Information Services (IIS)

Lijkt het wel een rechtenkwestie, maar deze rechten/permissions staan allemaal goed en zelfs als ik ze allemaal even op Full Control zet werkt 't nog niet. Nogmaals, ik heb gewoon de procedure gevolgd die beschreven werd in de link die ik boven poste. Toch werkt 't niet. :/

[ Bericht 3% gewijzigd door Tuvai.net op 31-05-2007 10:22:17 ]
pi_49958625
XAMP maar geïnstalleerd en werkt meteen. Ik kan nu vanaf localhost PHP scriptjes uitvoeren.

Echter, ik wou net eens wat met de php.ini file spelen in de xampp/php/ folder. Heb voor te testen file_uploads eens op 'off' gezet. Echter, als ik op mijn localhost een file met phpinfo() uitvoer dan staat hierin file_uploads nog op 'On'. Hoe? :/
pi_49958850
@Tuvai.net

Heb je de webserver wel herstart?
pi_49959521
Met xampp_restart.exe ja. Maar nog steeds hetzelfde, blijft op 'On' staan.

En nog eentje, waar verander ik de MySQL username en password?

EDIT: php.ini in de apache folder dus. Maar nog steeds aan 't zoeken waar ik MySQL username/password kan aanpassen.

[ Bericht 40% gewijzigd door Tuvai.net op 31-05-2007 11:55:02 ]
pi_49962547
Als ik het goed begrijp wil je nu Apache en IIS naast elkaar laten draaien? Dan is het niet zo gek dat die dwars met elkaar gaan liggen.

Ik zou eerst een keuze maken: Of Apache, of IIS. Als je voor Apache gaat, IIS eraf gooien, ga je voor IIS, Apache eraf. Dat scheelt alvast een hoop troubleshooten
pi_49963055
Nee, ik heb toen ik XAMP heb geïnstalleerd IIS weer d'r van af geflikkerd.

Maar goed, MYSQL password veranderen is inmiddels ook al gelukt. Dit heb ik gedaan via phpMyAdmin. Was effe wennen voor mij want ik ken het hele PMA gedeelte dat je ziet als admin/beheerder natuurlijk niet, ik heb enkel altijd op de gebruikerskant gewerkt.

Maar goed, volgende probleem. stel ik wil voor MySQL een gebruiker aanmaken, die we voor het gemak effe 'pietje' noemen, deze heb ik zojuist toegevoegd en alleen maar de privileges gegeven om data en structuur te beheren, géén administratieve privileges dus. Gebruiker heb ik op die manier toevoegen en ik kan ook al als die gebruiker inloggen. Echter, ik blijf als die gebruiker, die maar beperkte rechten zou moeten hebben, bijvoorbeeld de 'mysql' database zien; ook kan ik als die gebruiker andere gebruikers wijzigen, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Help?
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:36:30 #51
84926 WyriHaximus
pi_49963072
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:18 schreef Hmail het volgende:
Als ik het goed begrijp wil je nu Apache en IIS naast elkaar laten draaien? Dan is het niet zo gek dat die dwars met elkaar gaan liggen.

Ik zou eerst een keuze maken: Of Apache, of IIS. Als je voor Apache gaat, IIS eraf gooien, ga je voor IIS, Apache eraf. Dat scheelt alvast een hoop troubleshooten
Gewoon allebij op een apparte poort draaien lijk mij ...
phluphy for president!
pi_49963265
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:36 schreef Tuvai.net het volgende:
Maar goed, volgende probleem. stel ik wil voor MySQL een gebruiker aanmaken, die we voor het gemak effe 'pietje' noemen, deze heb ik zojuist toegevoegd en alleen maar de privileges gegeven om data en structuur te beheren, géén administratieve privileges dus. Gebruiker heb ik op die manier toevoegen en ik kan ook al als die gebruiker inloggen. Echter, ik blijf als die gebruiker, die maar beperkte rechten zou moeten hebben, bijvoorbeeld de 'mysql' database zien; ook kan ik als die gebruiker andere gebruikers wijzigen, wat natuurlijk niet de bedoeling is. Help?
Ik ben ook niet zo heel erg thuis met phpMyAdmin, maar je kunt gebruikers rechten geven op een specifieke database. Dat betekent wel dat je eerst alle rechten weer even weg moet halen, en dan per database op moet geven welke rechten hij hiervoor heeft. Het is even knutselen, maar ik heb het pas nog werkend gekregen, dus ik kan wel even uitvogelen hoe het precies zit als je wilt
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:36 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Gewoon allebij op een apparte poort draaien lijk mij ...
Dat kan, maar of het nuttig is is maar de vraag. Als je gewoon wat wil knutselen met php en mysql, dan heeft het niet zoveel zin om daar ook nog eens een aparte webserver naast te gaan draaien.
Als je echt een professionele webserver wilt draaien, met diverse sites (php, asp, noem maar op), dan is het misschien iets om over na te denken.
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:47:59 #53
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49963434
Apache en IIS kunnen prima naast elkaar draaien, gewoon allebei een aparte socket en je hebt geen probleem

Het probleem komt pas als je daadwerkelijk voor allebei PHP apart gaat installeren, dan gaat het niet meer goedkomen
pi_49963550
Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet naast elkaar kan draaien. Het heeft alleen geen nut als je gewoon wat wil prutsen met php.

En sowieso, waarom zou je uberhaupt 2 webservers naast elkaar willen draaien Het kan misschien wel, maar ik zie er echt geen nut van in.
pi_49963708
Ik heb gebruiker 'pietje' nu alle rechten ontnomen (niks aangevinkt) maar wel op één specifieke tabel rechten gegeven, het is dus de bedoeling dat gebruiker 'pietje' maar één database krijgt. Dat doet het ook.

Probleem is echter dat ik wel tabel 'information_schema' blijf zien als ik als 'pietje' in log, terwijl ik hier niks specifieks voor heb ingesteld.
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:04:50 #56
84926 WyriHaximus
pi_49963961
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:42 schreef Hmail het volgende:

[..]

Dat kan, maar of het nuttig is is maar de vraag. Als je gewoon wat wil knutselen met php en mysql, dan heeft het niet zoveel zin om daar ook nog eens een aparte webserver naast te gaan draaien.
Als je echt een professionele webserver wilt draaien, met diverse sites (php, asp, noem maar op), dan is het misschien iets om over na te denken.
Dan kan je dat ook gewoon allemaal onder apache draaien dacht ik. Weet het niet zeker werk nooit met ASP .
phluphy for president!
pi_49964575
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:55 schreef Tuvai.net het volgende:
Ik heb gebruiker 'pietje' nu alle rechten ontnomen (niks aangevinkt) maar wel op één specifieke tabel rechten gegeven, het is dus de bedoeling dat gebruiker 'pietje' maar één database krijgt. Dat doet het ook.

Probleem is echter dat ik wel tabel 'information_schema' blijf zien als ik als 'pietje' in log, terwijl ik hier niks specifieks voor heb ingesteld.
Wat voor type user is het? Dat kun je in PHPMyAdmin checken onder Database->Privileges. In mijn geval is het een Database-specific user. Check dat even
pi_49964631
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:04 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Dan kan je dat ook gewoon allemaal onder apache draaien dacht ik. Weet het niet zeker werk nooit met ASP .
Ik werk ook niet met ASP, en ik heb het (thank god) nog nooit werkend hoeven te krijgen onder Apache, maar het schijnt niet makkelijk te zijn. Daarom kies ik ook liever voor een combinatie IIS & PHP dan Apache & ASP. Gewoonweg omdat er meer mensen IIS en PHP werkend willen hebben dan Apache en ASP. (dit kan ik uiteraard niet gehinderd door enige kennis van zaken makkelijk zeggen, ik weet de specifieke aantallen niet)
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:39:11 #59
84926 WyriHaximus
pi_49965103
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 14:25 schreef Hmail het volgende:

[..]

Ik werk ook niet met ASP, en ik heb het (thank god) nog nooit werkend hoeven te krijgen onder Apache, maar het schijnt niet makkelijk te zijn. Daarom kies ik ook liever voor een combinatie IIS & PHP dan Apache & ASP. Gewoonweg omdat er meer mensen IIS en PHP werkend willen hebben dan Apache en ASP. (dit kan ik uiteraard niet gehinderd door enige kennis van zaken makkelijk zeggen, ik weet de specifieke aantallen niet)
* WyriHaximus sluit zich hier volledig bij aan
phluphy for president!
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:45:00 #60
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_49965302
Ja ach IIS zit op de meeste Windows omgevingen he, en sysadmins zitten vaak niet te wachte op nog een webserver ernaast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')