19:10 PeilingNatasia is klaar met voorlezen en dus kan de peiling beginnen! Jaap wil graag weten hoe iedereen denkt over de reis naar Istanbul, maar de rest heeft het druk met andere dingen. Huub staat te draaien in de chillroom, Lieke leest aan tafel en Brian is in de slaapkamer. Er wordt een paar keer hard geroepen door Natasia en dat heeft effect. Als makke schaapjes lopen Brian en Huub direct naar boven. Let's begin!
19:25 Huub voorlopig de meeste stemmen"Beste Miljonairs, we zijn hier bijeengekomen voor de stemming. Wie weet zeker op wie hij gaat stemmen?", begint Jaap serieus. "Ik ben benieuwd naar Erics stem", zegt Brian. Eric was gisteren de enige die nog niet had nagedacht over de reis. "Ik heb minder hard gestudeerd en meer over de Istanbul-kwestie nagedacht. Ik heb gesproken met mensen en afspraken gemaakt. Mijn stem gaat naar Huub", zegt Eric. "Verrassend", klinkt het uit verschillende hoeken. Brian heeft zijn mening klaar: "Ik vind niet dat Huub het verdiend heeft. Hij heeft gescholden en zich onbeschoft gedragen." Al snel wordt duidelijk dat Huub meer stemmen heeft dan de rest. Toch moeten de Miljonairs er unaniem uit komen en niet met meerderheid van stemmen. Vanavond om 22:30 zal het duidelijk worden!
Kan Huub zich rijk rekenen?19:30 De grootste kanshebbers?De peiling gaat verder. "Mijn stem gaat uit naar Brian", vertelt Amanda. "Ik gun het iedereen, maar Brian zit hier heel erg lang", legt ze uit. Jaap is ten opzichte van gister niet op andere ideeën gebracht. "Ja, mij lijkt het duidelijk. Beste bod is van Huub, dus wat mij betreft gaat Huub", laat hij weten. "Ik stem op Eric", zegt Huub. Hij gaat verder: "Er zijn nog twee serieuze gegadigden. Vier mensen hebben één of nul stemmen gehad", berekent Huub. De rest, Brian en hijzelf, zouden dus de grootste kanshebbers zijn. Maar de twee kemphanen hebben te kennen gegeven niet op elkaar te zullen stemmen, dus het is maar de vraag of we vanavond tot een unaniem besluit komen!
19:32 Brians kansen worden kleiner"Wie stemt zeker weten niet op een bepaald persoon?", wil Huub weten. Lieke zegt sowieso niet op Brian te stemmen. "Ik heb er als vies vuil t*ringwijf wel moeite mee om op jou te stemmen", zegt Amanda tegen Huub. Verder is er niemand die zo overtuigd is. "Wat ben jij ineens geswitcht van vriendjes", vraagt Natasia aan Jaap als Huub en Lieke naar buiten zijn gegaan. Jaap lacht wat. "Het is zo zielig!", gaat Natasia verder. "Eric, zou je 'm eerder aan mij gunnen of aan Lieke?", wil Amanda weten. "Dat weet ik nog niet", zegt de Leidenaar. Natasia zegt dat Eric blij mag zijn met de ingetrokken stemronde. "Er is nu wel een nieuwe aangevraagd en voor wie weten we nog niet", zegt de diva. Die is voor je maatje Brian, Natas!
19:36 Amanda begrijpt Erics stem nietBrian gebruikt de afwezigheid van Huub om Eric om met te praten. Hij somt alle lelijke acties van Huub op. "Je brieven, je date…", zegt Brian. "Waarom gun je hem dit?" Amanda begrijpt er ook niks van. Eric neemt Amanda mee en gaat proberen uit te leggen wat de reden is voor zijn stem. Chantage?
19:43 Eric legt uit..."Ik, uhhh, ik heb moeite met Lieke en daarom ben ik ook niet altijd even aardig tegen Huub geweest", legt Eric uit. "Jij zou nooit een ontslagronde voor hem aanvragen, jij zou nooit van die lelijke dingen zeggen", zegt Amanda. "Ik wil ook heel graag naar Istanbul en dat is belangrijk in dit geval. Ik weet dat jij en Brian nooit op Huub zullen gaan stemmen. Jullie zullen eerder op mij stemmen. Dus als ik nu op Huub stem, dan krijg ik ook zijn stem", gaat Eric verder. Slim, slim, slim!
20:10 Eric wil ook graag gaan!Amanda is nog steeds in gesprek met Eric. "Ik moet een stem uit brengen", legt Eric uit. "Ik denk niet dat het slim is om voor Huub te kiezen", zegt Amanda nog, maar lijkt Eric niet meer op andere gedachten te kunnen brengen. "Als je niet wilt dat Huub de meerderheid krijgt, dan kunnen jullie ook je stem op mij uitbrengen", zegt Eric. "Dan is het drie-drie", beredeneert hij. Dat begrijpt Amanda wel. Maar ja, ze heeft natuurlijk het liefst dat Brian gaat!
Bron: Villa Vandaag, 30-05-2007
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel