Interessante infoquote:Interview with FFXIII's Producer Toriyama
Excerpts from a bunch of interviews in the latest issue of LEVEL magazine:
Q: "How does it effect you, and Square Enix, that FFXIII is such a big project that it's been divided in a lot of separate projects?"
Toriyama:"We've definitely been forced to change our habits and work in new ways. In the center you have the crystals that define Final Fantasy and unite the three XIII projects. But every single game is evolving in its own direction and take place in their own worlds with their own characters. Nomura has designed Lightning, but she's our character."
Q: "So who is she then?"
A: "I can't say much more than that she likes to call herself that. And that she's a female character who's vastly different compared to Yuna."
Q: "Ten years ago, Final Fantasy VII became a symbol to the entire PlayStation format. Could FFXIII come to mean as much for the PS3?"
A:"FFVII was a milestone in PS history. The game changed the entire RPG genre and set a lot of new trends. Strictly content-wise, the theme alternated between fantasy and futurism and we're doing something similar with FFXIII. The game mixes a new kind of fantasy with futuristic elements that have never been seen in a game before. It's very interesting to explore the new hardware. When you've managed to harness the power in it the results become unbelievable. We're accomplishing things you hardly can manage without the PS3 ."
Q:"So there will be a mix between fantasy and sci-fi again?"
A: "Last time, our time worked with the Asian-influenced world in FFX and wanted to do something completely different this time around. So we took the futuristic theme to its limit. FFXIII will truly define the term futurism. You've never seen anything like it."
Q:"You've worked at Square Enix for a long time, but this is the first time you're in charge of such a big FF project. How do you cope with the pressure?"
A: "The difference between the side projects and the big games, the one with numbers, isn't really that big. I know I have to deliver, but I knew that when I worked on Revenant Wings as well. The pressure from outside is almost worse. A lot of people view FFXIII as a title that can decide the success for the PS3. But I can't think about that. We've had a lot of time on our hands to prepare our game, and now we're working full-speed."
Q: "If you look past the visuals, how will FFXIII be a game for the next generation?"
A: "It's never solely about graphics, but at the same time you can't deny the meaning of the looks for the experience as a whole. The technique allows us to create characters so realistic that the player perceives them as being alive. It adds something emotional to the entire game experience. Which in its turn makes the combat system feel different since you care about the characters and you feel for them in a way that you've never done before. When you play FFXIII, it feels like you're controlling something that's not a 3D model, but a real creature."
Samenvatting: ''Get the fuck outta here!''.quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:23 schreef BMH het volgende:
[..]
Samenvatting: "Ik mag nog niets zeggen".
Toch maar meegedaan met MS. Wederom een succes! Haha Rain God Mesa + Catchup = een grote ragpartijquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:38 schreef Koenz0r het volgende:
Zijn jullie nog bezig? Nja, heb op het moment niet echt veel zin in MS. Ik ga mij even richten op mijn nieuwe spel, Splinter Cell
Ow dus vandaar die lag, dat was soms best wel irri.. Maar ja het mag de pret verder niet drukkenquote:Op donderdag 31 mei 2007 21:20 schreef Renzokuken het volgende:
Sorry jongens het hosten ging een beetje klote
Zaten er hier in huis nog 2 die veel breedband wegtrokken
Zeker niet! fun>>> lagquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:15 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Ow dus vandaar die lag, dat was soms best wel irri.. Maar ja het mag de pret verder niet drukken
Lag kan de fun soms wel enorm bederven. Bij Tigerwoods07 op de xbox360 was de lag soms zo erg dat ik gewoon niet meer wilde spelen.quote:
quote:Op donderdag 31 mei 2007 22:21 schreef Diablos79 het volgende:
[..]
Lag kan de fun soms wel enorm bederven. Bij Tigerwoods07 op de xbox360 was de lag soms zo erg dat ik gewoon niet meer wilde spelen.
Die laatste race was inderdaad vetquote:Op donderdag 31 mei 2007 22:12 schreef Koenz0r het volgende:
![]()
[..]
Toch maar meegedaan met MS. Wederom een succes! Haha Rain God Mesa + Catchup = een grote ragpartij
Zit er nog verschil tussen de HK store en de JPN store dan?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 09:22 schreef Tumble het volgende:
Yess folklore (folksoul) staat op de japanse psn store
iets meer dan een gig.
Net even een JPN account aangemaakt.. Leuk dat wanneer je als land japan kiest ook gelijk de hele aanmeldingsprocedure in het japans isquote:Op vrijdag 1 juni 2007 13:10 schreef RedemptioN het volgende:
HK store is engels en JPN store japans? (volges mij)
iemand anders info voor aanmeldingsinfo @ jpn store?
Die is al uit, voor de PSP.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 18:28 schreef Deacon_Tigra het volgende:
weer een puzzel game op de EU store![]()
wanneer komt Crash nou![]()
Must...havequote:Interview over Uncharted: Drake's Fortune
Vrijdag 01 juni 2007 - Om meer te weten te komen over Uncharted: Drake's Fortune, is een interview met Lead Game Designer Richard Lemarchand natuurlijk uitermate gewenst. Kikizo heeft onlangs zo'n interview mogen afnemen en daarvan moeten we jullie vanzelfsprekend een aantal interessante uitspraken melden.
De contextafhankelijke besturing zal slechts in speciale situaties voorkomen, dus je hoeft geen lastige besturing te verwachten die je telkens vraagt om aan te passen. In het interview werd zelfs gezegd dat de besturing snel aan te leren is en erg intuitief aan zal voelen.
Er zullen puzzels in de game zitten, waarbij je niet simpelweg kisten moet verplaatsen, maar waarbij er andere fantasierijke interactie met de omgeving van je gevraagd zal worden. De aloude 'levels' zullen er bovendien ook niet zijn, omdat de gamewereld gestreamd zal worden. Deze gamewereld bestaat hoofdzakelijk uit een mysterieus eiland, al zullen er ook nog andere omgevingen zijn dan de jungle.
Nathan zal overigens het enige speelbare karakter zijn en de game is puur voor singleplayer ontworpen. Daarentegen zullen er wel onlinefuncties beschikbaar zijn voor Drake's Fortune. Tot slot zal de Sixaxis in verschillende situaties gebruikt worden; hierbij mag je denken aan het balanseren op balken, werpen van granaten en besturen van verscheidene voertuigen.
Met de feestdagenquote:Op zaterdag 2 juni 2007 00:39 schreef RAM_ het volgende:
Al enige idee wanneer idee gaat komen??
Voeg even iedereen toe die in de OP staat bij je PSN lijst. Als wij een race aanmaken (Wat meestal rond half 9 is) doen wij Buddy's only. Dus dan kunnen alleen vrienden meedoen -> alleen Fok!kers. Is wel zo fijn!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 20:39 schreef JBvE het volgende:
vanavond weer ff motorstormen online! heb ik nog niet gedaan is ff kijken of ik de fokkers kan vinden!!
Ik ga helaas stappen. Dus ik ben er ook niet. Later in de nacht, maar dan ga ik Cod3 spelen.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:20 schreef Gstyles het volgende:
sorry gasten kwam een leuke film op tv dus kon er niet zijn (btw het was ALFIE ja ik weet het sorry sorry)
24 juni rainbow six vegas en een week later the darknessquote:Op zaterdag 2 juni 2007 22:34 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Pff Motorstorm uitgespeeld Resistance bijna, en nu helemaal niks meer te doen. Ja beetje online klooien.. was het maar al oktoberpes7 en GTAIV
![]()
Magnificent!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:24 schreef SToRM81 het volgende:
Nieuwe Heavenly Sword screens
Wat ziet dat er goed uit zeg![]()
Die screens hadden wel wat groter gemogen.. Maar het ziet er wel heel goed uitquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:24 schreef SToRM81 het volgende:
Nieuwe Heavenly Sword screens
Wat ziet dat er goed uit zeg![]()
HUBBA HUBBAquote:Op zaterdag 2 juni 2007 23:24 schreef SToRM81 het volgende:
Nieuwe Heavenly Sword screens
Wat ziet dat er goed uit zeg![]()
Ik ben benieuwd wat dat voor game gaat geven. Het klinkt wel goed in ieder gevalquote:Sony Announces PS3 Exclusive Spy MMO
Given the new capabilities of next-gen consoles, MMOs are starting to pop up here and there. The latest is a spy-oriented MMO for the PS3 from Sony, entitled The Agency. The game will involve a good bit of espionage on a massive scale, and you can view the magazine scan here.
As you can see, they intend to deliver all the stealth/spy action provided by the likes of James Bond, Jason Bourne, and Jack Bauer. You'll follow certain missions in the game, but once you've completed the first round, you'll have the opportunity to "branch out," in true MMO style. You can take alternate routes by accepting optional missions and even recruiting other agents, and you'll be battling your way through Eastern Europe and other picturesque locations. It's an ambitious undertaking, to be sure.
"The game design comes from the core principle of living the life of an elite agent," said Matt Wilson, executive producer for The Agency. "We want to make an action, adventure, and intrigue game with betrayals, etc...the stuff that hasn't been tapped yet in the genre."
Being able to choose between two playable factions also adds to the freedom, and it gets one thinking about games like Mercenaries. A game like this in a massively multiplayer online capacity has been a long time coming, and it looks like Sony's The Agency might fit the bill nicely. We'll let you know when more details arrive; the game is still in the early phases, but we'll hopefully have a release date within the next few months.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |