quote:
!Ontopic, zoals in het andere [KLB]
Heeft Wilders eindelijk eens een goed idee ...... topic.
![]()
Scherp schieten op knieën:
-Om te beginnen schiet men alleen raak in films, vooral op een sterk bewegende menigte.
-een knie geraakt door een rubber kogel herstelt
nooit. Maar gezien Wilders voorstelt dat de agent dan niet vervolgd gaat worden, gok ik ook dat hij voorstelt dat diegene die nooit volledig kan functioneren met zijn knie maar een 'eigen schuld dikke bult' heeft?
![]()
Kogels
Welja, vuurwapens. Ik ga er even van uit dat Wilders niet echte kogels bedoelt, maar rubber kogels. En zo niet, dan zal hij dat wel als 'compromis' aanvoeren over een tijdje. Rubber kogels is ook al zo'n zachte term voor iets veel gruwelijkers. Rubber impliceert namelijk dat het zacht is, alsof het een kussengevecht keer 2 is. Het tegendeel is waar.
Rubber kogels komen in 2 typen voor, of volledig rubber, of een kogel met een laagje rubber.
Beiden hebben een ander ballistiek gedrag, impact en effect binnenin het lichaam. Normale kogels zijn zodanig gemaakt zodat ze binnen in het lichaam schade aanrichten binnen een groot gebied, niet een gat schieten van 5mm doorsnee van de ene kant naar de andere kant.
Maargoed, rubber kogels, daar krijg je meer van dan blauwe plekken zoals met paintball.
quote:
Rubber bullets are rubber or rubber-coated projectiles fired from guns. They are usually non-lethal, unless fired at short range, but are often heavy enough to pierce skin.
WikiVerfkogels, zoals met paintball is ook zoiets. Als iemand denkt dat dat ongevaarlijk is, dan stel ik voor dat deze persoon even met vrienden gaat paintballen, zonder bril.
....
'ja maar, als ik in mijn oog geraakt wordt ben ik blind'
Precies. En paintballs staan er nou niet om bekend dat je er geweldig goed mee kunt mikken.
![]()
Het is een probleem, en er moet iets nieuws komen
Waarom? Met de huidige middelen kan men prima rellen bestrijden. Ik noem een ME charge als laatste redmiddel, daarvoor traangas en daarvoor een waterkanon. Zoals ik al zei, water impliceert ook dat het zacht is, mocht je serieus denken dat een waterkanon niets voorstelt, dan stel ik bij deze voor dat je er even voor gaat staan. Of anders een hogedrukspuit op je voet zet. Disclaimer: je zult je voet ernstig verminken of kwijtraken.
Oftewel, de op het eerste oog onschuldige suggestie om met een nieuw idee te komen, omdat de huidige middelen zogenaamd niet toereikend zijn, is niets meer dan een verplichting om een consessie te doen.
En wat dit betreft doe ik daar niet aan.
Toen Wilders 2 lieve woorden zei als 'administratieve detentie', wat eigenlijk gewoon inhoudt dat hij mensen jaren lang wil vastzetten zonder proces, advocaten, aanklacht of bewijslast, dacht ik dat hij nog een grapje maakte. Dat hij na een aantal maanden zou zeggen: 'ha, gefopt! ik ben toch niet gek!?'.
Maar hij meent het...
[ Bericht 40% gewijzigd door Yildiz op 30-05-2007 07:56:59 ]
Bovenstaande tekst =
C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.