i owe u something, i never fogot it.quote:Op donderdag 31 mei 2007 01:05 schreef P8 het volgende:
echt wat een belachelijk idee.
De mediahoer van de politiek heeft even geen aandacht gehad + Marokkanen in het nieuws ---> Wilders op zijn best.
Hoe vaak gebeurt het wel niet dat mensen (met kinderen soms zelfs) vastzitten in een groep relschoppers?
Of hoe denk je dat een "hooligan" zal reageren als zijn vriend door de politie is doodgeschoten? Ik weet zeker dat de politie dan "teruggepakt" zal worden.
En als laatste, iedereen maakt fouten. Een groot deel van die relschoppers gaan gewoon door een fase. Ik wil het hiermee niet goedpraten, maar het is buitenproportioneel om deze jongeren zo af te straffen.
goedzo gastquote:Op donderdag 31 mei 2007 01:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
i owe u something, i never fogot it.
der 'lächler'quote:
quote:Op woensdag 30 mei 2007 19:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
linkse kuthippie
rellen IS dingen slopen, auto rijden niet
We hebben het over ernstige rellen...en daar zijn de relschoppers vaak maar half burger hier en half ergens anders.... en die paar volkertkloontjes....ach verbouwen van TOFU is ook schadelijk voor het millieu....quote:Op dinsdag 29 mei 2007 17:23 schreef Vhiper het volgende:
Schieten met scherp op je eigen burgers...Ik dacht dat Wilders zo'n hekel aan geweld had?
Hij valt weer eens door de mand...![]()
Sodeju, hebben ze jou weer vrij gelaten joh.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
We hebben het over ernstige rellen...en daar zijn de relschoppers vaak maar half burger hier en half ergens anders.... en die paar volkertkloontjes....ach verbouwen van TOFU is ook schadelijk voor het millieu....
Ik gok er eerder op dat het vuur voor het eerst wordt geopend na een voetbalwedstrijd, en de kans dat je dan voornamelijk blanke laagopgeleide mannen treft is erg groot.quote:Op donderdag 31 mei 2007 11:35 schreef desiredbard het volgende:
[..]
We hebben het over ernstige rellen...en daar zijn de relschoppers vaak maar half burger hier en half ergens anders.... en die paar volkertkloontjes....ach verbouwen van TOFU is ook schadelijk voor het millieu....
Voetbalrellen zijn 'natuurlijk' normaal. En rellen die worden uitgelokt doordat een club extreemrechtse kaalkopjes zo nodig moet paraderen door de binnenstad van een of ander dorp zijn natuurlijk ook normaal. Net zoals dronken jeugd die massaal gaat lopen kloten midden in de nacht normaal is.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:01 schreef Floripas het volgende:
Ik gok er eerder op dat het vuur voor het eerst wordt geopend na een voetbalwedstrijd, en de kans dat je dan voornamelijk blanke laagopgeleide mannen treft is erg groot.
Dat is ook overdreven natuurlijk, Wilders is een soort behang met felle kleurtjes geworden, hij heeft geen moer in te brengen. Zie ook niemand bij andere partijen nu denken van: 'goh, daar zit wel wat in, zeg, in wat die Wilders daar zegt'.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Voetbalrellen zijn 'natuurlijk' normaal. En rellen die worden uitgelokt doordat een club extreemrechtse kaalkopjes zo nodig moet paraderen door de binnenstad van een of ander dorp zijn natuurlijk ook normaal. Net zoals dronken jeugd die massaal gaat lopen kloten midden in de nacht normaal is.
Maar als er ergens iets gebeurd met moslims, dan mag er geschoten worden.
Zoals wilders nu tekeergaat is hij de enige serieuze bedreiging voor de openbare orde in nederland. Maar ach...
waarmee Wilders zich natuurlijk zelf in de voet schietquote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:01 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik gok er eerder op dat het vuur voor het eerst wordt geopend na een voetbalwedstrijd, en de kans dat je dan voornamelijk blanke laagopgeleide mannen treft is erg groot.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:29 schreef Re het volgende:
[..]
waarmee Wilders zich natuurlijk zelf in de voet het electoraat schiet
Ik ga d'r ook niet vanuit dat z'n ideeen worden overgenomen, maar ik zie wel dat-ie ontzettend loopt te provoceren, en 'n klimaat creert waarin dat provoceren van moslims/marokkanen/etc. normaal moet worden gevonden. Dan kun je d'r op wachten tot er een keer een tegenreactie komt.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is ook overdreven natuurlijk, Wilders is een soort behang met felle kleurtjes geworden, hij heeft geen moer in te brengen. Zie ook niemand bij andere partijen nu denken van: 'goh, daar zit wel wat in, zeg, in wat die Wilders daar zegt'.
Het gevolg van die provocatie is dat men hem óf zal proberen te paaien (uit electorale angst) - maar dat zie ik dus niet gebeuren - óf zal negeren op den duur, en dan gaat hij zich wrs als (nog grotere) huilie gedragen. Dat laatste heeft een redelijke kans van slagen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:39 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik ga d'r ook niet vanuit dat z'n ideeen worden overgenomen, maar ik zie wel dat-ie ontzettend loopt te provoceren, en 'n klimaat creert waarin dat provoceren van moslims/marokkanen/etc. normaal moet worden gevonden. Dan kun je d'r op wachten tot er een keer een tegenreactie komt.
Je bedoelt zoiets van: aanpassen jongelui, want anders is Wilders hier straks de baas.quote:Overigens kun je wilders ook prima aangrijpen om de hele allochtonenclub binnenboord te trekken, waarbij wilders eigenlijk alleen de scheidslijn aangeeft tussen de kanslozen en degenen die 't wel kunnen rooien in nederland.
Dat laatste gebeurt nu al. Maar d'r zijn natuurlijk grenzen aan iemands huilie-gedrag, en zal hij of door de overheid op z'n vingers worden getikt, of door een stel anti-wilders luitjes. Waarop-ie in beide gevallen natuurlijk weer verder zal willen jammeren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:49 schreef Ryan3 het volgende:
Het gevolg van die provocatie is dat men hem óf zal proberen te paaien (uit electorale angst) - maar dat zie ik dus niet gebeuren - óf zal negeren op den duur, en dan gaat hij zich wrs als (nog grotere) huilie gedragen. Dat laatste heeft een redelijke kans van slagen.
Ik bedoel eeder iets van 'het criterium wat aangeeft of je het wel of niet hebt gered in nederland is of je widlers stemt. Maakt niet uit of je allochtoon of autochtoon bent, moslim, gristen of atheist, links of rechts, zodra je wilders stemt zit je in het hokje van de uitzichtloze kanslozen, en zit je de rest van je leven vast in een uitkering of laagbetaald baantje, *en dat weet je*. 'quote:Je bedoelt zoiets van: aanpassen jongelui, want anders is Wilders hier straks de baas..
Ja, dat is de interne moter van zijn radicalisering ook idd.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 10:55 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat laatste gebeurt nu al. Maar d'r zijn natuurlijk grenzen aan iemands huilie-gedrag, en zal hij of door de overheid op z'n vingers worden getikt, of door een stel anti-wilders luitjes. Waarop-ie in beide gevallen natuurlijk weer verder zal willen jammeren.
[..]
Van stond af aan werd dat bij LPF ook wel gezegd idd. Dit leverde behoorlijk wat discussie op, o.a. op Fok!. Waarin allerlei staatjes werden gebruikt met daarin het opleidingsniveau van de stemmers van iedere politieke partij. Er zijn inmiddels ook politicologen op gepromoveerd. Zoals Hans Wansink (journalist bij VK), die heeft er nog een goed leesbaar boek over geschreven (De erfenis van Pim Fortuyn). Maar het antwoord is dat de achterban van de LPF diverser was dan je dacht, omdat er meerdere redenen waren om voor die partij te stemmen. Nu was de LPF in theorie ook een stuk diverser dan hoe Wilders in de praktijk overkomt. Maar punt blijft wrs wel dat het niet alleen de verliezers zijn die op dit soort partijen stemmen. Of je het imago van Wilders daarnaartoe kan ombuigen, weet ik niet.quote:Ik bedoel eeder iets van 'het criterium wat aangeeft of je het wel of niet hebt gered in nederland is of je widlers stemt. Maakt niet uit of je allochtoon of autochtoon bent, moslim, gristen of atheist, links of rechts, zodra je wilders stemt zit je in het hokje van de uitzichtloze kanslozen, en zit je de rest van je leven vast in een uitkering of laagbetaald baantje, *en dat weet je*. '
Volgens mij was het bij de LPF zo, dat het electoraat van hun hoofdzakelijk teleurgestelde PvdA'ers waren.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is de interne moter van zijn radicalisering ook idd.
[..]
Van stond af aan werd dat bij LPF ook wel gezegd idd. Dit leverde behoorlijk wat discussie op, o.a. op Fok!. Waarin allerlei staatjes werden gebruikt met daarin het opleidingsniveau van de stemmers van iedere politieke partij. Er zijn inmiddels ook politicologen op gepromoveerd. Zoals Hans Wansink (journalist bij VK), die heeft er nog een goed leesbaar boek over geschreven (De erfenis van Pim Fortuyn). Maar het antwoord is dat de achterban van de LPF diverser was dan je dacht, omdat er meerdere redenen waren om voor die partij te stemmen. Nu was de LPF in theorie ook een stuk diverser dan hoe Wilders in de praktijk overkomt. Maar punt blijft wrs wel dat het niet alleen de verliezers zijn die op dit soort partijen stemmen. Of je het imago van Wilders daarnaartoe kan ombuigen, weet ik niet.
Ja, d'r zijn ook een hoop mensen die een hekel hebben aan alles wat overheid is, en de SP geen oplossing vinden (ook omdat de SP eerder neigt naar meer dan minder overheid). Maar het verschil met de LPF is dat Fortuyn wel degelijk een punt had. Daarom ook dat WIlders op 9 zetels komt, en Fortuyn op 26. Fortuyn zat ook wel in de anti-establishmentsrol, maar hij was niet zo rabiaat anti-moslim zoals Wilders dat is. Wilders komt niet verder dan dat er kutmarokkanen zijn, 'en dat dat een schande is'. Ja en?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:08 schreef Ryan3 het volgende:
Van stond af aan werd dat bij LPF ook wel gezegd idd. Dit leverde behoorlijk wat discussie op, o.a. op Fok!. Waarin allerlei staatjes werden gebruikt met daarin het opleidingsniveau van de stemmers van iedere politieke partij. Er zijn inmiddels ook politicologen op gepromoveerd. Zoals Hans Wansink (journalist bij VK), die heeft er nog een goed leesbaar boek over geschreven (De erfenis van Pim Fortuyn). Maar het antwoord is dat de achterban van de LPF diverser was dan je dacht, omdat er meerdere redenen waren om voor die partij te stemmen. Nu was de LPF in theorie ook een stuk diverser dan hoe Wilders in de praktijk overkomt. Maar punt blijft wrs wel dat het niet alleen de verliezers zijn die op dit soort partijen stemmen. Of je het imago van Wilders daarnaartoe kan ombuigen, weet ik niet.
Dat is idd wel één kant van de medaille. In een op corporatisme gelijkende consensusdemocratie als de onze groeide - versterkt door de ontideologisering van m.n. PvdA tijdens Paars - 'een diepgaand conflict', aldus Wansink, 'tussen enerzijds een kosmopolitische, intellectuele elite en anderzijds het 'gewone' volk dat er behoudende sociaal-culturele patronen op nahoudt en daar zijn (nationale) identiteit aan ontleent'. De wantrouwende kiezer als manifestatie van een breuk tussen libertair/kosmopolitisch en autoritair/etnocratisch.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Volgens mij was het bij de LPF zo, dat het electoraat van hun hoofdzakelijk teleurgestelde PvdA'ers waren.
In de Wouter Tapes zei Bos, memorerend aan de taferelen rondom de uitvaart van Fortuyn, dat daar 'allemaal onze mensen stonden'.
De PVV heeft volgens TNS NIPO onder haar electoraat voornamelijk oud-LPF'ers en teleurgestelde PvdA' ers en VVD 'ers.
Ja, je krijgt onwillekeurig de neiging om een beetje wee te worden als je aan Fortuyn denkt idd. Veel kritiek van hem op de publieke sector, was in feite linkse kritiek of had makkelijk linkse kritiek kunnen zijn. Denk aan 'de menselijke maat'. Die nu trouwens wordt aangehaald bij nieuw beleid.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:27 schreef gronk het volgende:
[..]
Ja, d'r zijn ook een hoop mensen die een hekel hebben aan alles wat overheid is, en de SP geen oplossing vinden (ook omdat de SP eerder neigt naar meer dan minder overheid). Maar het verschil met de LPF is dat Fortuyn wel degelijk een punt had. Daarom ook dat WIlders op 9 zetels komt, en Fortuyn op 26. Fortuyn zat ook wel in de anti-establishmentsrol, maar hij was niet zo rabiaat anti-moslim zoals Wilders dat is. Wilders komt niet verder dan dat er kutmarokkanen zijn, 'en dat dat een schande is'. Ja en?
Daarnaast, Wilders is er op dit moment helemaal niet bij gebaat dat kansarme marokkanen aan de bak komen. Of dat moslims integreren. Dat kost 'm stemmen. Hoe gestigmatiseerder moslims zijn, hoe beter, voor hem.
Fortuyn mikte in mijn herinnering veel meer op de-bureaucratisering, over muurtjes slechten, een 'meaner and leaner' overheidsapparaat, etc. Hij zat veel meer op de lijn van iemand als Verbruggen (maar misschien idealiseer ik 'm wel).
Ander mediapuntje: Fortuyn kon in ieder geval de indruk wekken dat-ie meer was dan alleen maar een querelant, en dat ie het beste voorhad met *iedereen in dit land*. Dat zie ik niet terug bij Wilders (en z'n aanhangers); da's alleen maar bozigheid.
In dat opzicht denk ik dat de PvdA er pas echt weer bovenop komt als alle babyboomers hun pensioen hebben veiliggesteld. En dan nog.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:52 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, je krijgt onwillekeurig de neiging om een beetje wee te worden als je aan Fortuyn denkt idd. Veel kritiek van hem op de publieke sector, was in feite linkse kritiek of had makkelijk linkse kritiek kunnen zijn. Denk aan 'de menselijke maat'. Die nu trouwens wordt aangehaald bij nieuw beleid.
Dat is ook de reden dat eind november de uitslag zich zo aan de randen van het spectrum aftekende.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 11:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is idd wel één kant van de medaille. In een op corporatisme gelijkende consensusdemocratie als de onze groeide - versterkt door de ontideologisering van m.n. PvdA tijdens Paars - 'een diepgaand conflict', aldus Wansink, 'tussen enerzijds een kosmopolitische, intellectuele elite en anderzijds het 'gewone' volk dat er behoudende sociaal-culturele patronen op nahoudt en daar zijn (nationale) identiteit aan ontleent'. De wantrouwende kiezer als manifestatie van een breuk tussen libertair/kosmopolitisch en autoritair/etnocratisch.
6% bij de verkiezingen, oplopend tot 10% in peilingen? Relatief kan je alles groot noemen uiteraard.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nederland is gewoon een beetje krankjorem geworden geloof ik. Op andere wijze kan ik de relatief grote steun voor Wilders niet verklaren.
quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
Nederland is gewoon een beetje krankjorem geworden geloof ik. Op andere wijze kan ik de relatief grote steun voor Wilders niet verklaren.
en heel erg veel gewillige schapen.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
"Wat wij nodig hebben, zijn bergen"
Zakt wel weer in. Het is net als dat jumpen, op een gegeven moment is de nieuwigheid er wel van af.quote:Op vrijdag 1 juni 2007 22:00 schreef Pappie_Culo het volgende:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:04 schreef Floripas het volgende:
[..]
Zakt wel weer in. Het is net als dat jumpen, op een gegeven moment is de nieuwigheid er wel van af.
Met scherp schieten is beter dan Urban?quote:Op woensdag 6 juni 2007 11:52 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ach ja... 't is nog altijd beter dan urrrrrrrrban... om er nog eens een commerciele hype bij te pakken.
Nou, laat hem eens hiermee beginnen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:45 schreef gronk het volgende:
Je bedoelt, uberhaupt?
En al die pauper hooligans die heel leidseplein verneuken dan?quote:Op dinsdag 29 mei 2007 18:44 schreef Sensation89 het volgende:
Als je die Marokkanen tekeer zag gaan zonet op dat journaal, denk je wel van afknallen die handel.
sorry hoor, maar dit inkoppertje kan ik niet laten liggen ..quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:51 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
En al die pauper hooligans die heel leidseplein verneuken dan?
Waarom moet die eikel gelijk zo een uitspraak doen vanwege die ene keer dat marokkanen zich niet kunnen gedragen tijdens een wedstrijd.
Die fucking ajaxcieden kunnen zich niet eens normaal gedragen tijdens een huldiging. Ze verneuken alle winkels en die winkeliers.
En dit is elke jaar.
Nou Geertje waarom heb je geen uitspraak over deze o zo knuffelautochtoontjes.
Ik ga je zegge jonge...quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:51 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
En al die pauper hooligans die heel leidseplein verneuken dan?
Waarom moet die eikel gelijk zo een uitspraak doen vanwege die ene keer dat marokkanen zich niet kunnen gedragen tijdens een wedstrijd.
Die fucking ajaxcieden kunnen zich niet eens normaal gedragen tijdens een huldiging. Ze verneuken alle winkels en die winkeliers.
En dit is elke jaar.
Nou Geertje waarom heb je geen uitspraak over deze o zo knuffelautochtoontjes.
Ik heb het over de hooligan ajaxcieden die de sfeer verpesten voor de trouwe fans.quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:13 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik ga je zegge jonge...
Wat de fok weet jij nou van Ajacieden?
Je marokkaanse vrienden laten zich ook ALTIJD zien bij het Leidseplein en zijn meerdere keren de aanstichters geweest van de ellende.
Maar inderdaad, rellen is niet afkomst-gebonden. Dat punt heb je wel.
Als Geert aan de macht komt kan jij opflikkeren. Terug naar het rif-gebergte. * note++ *quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:42 schreef Sala-adin het volgende:
[..]
Ik heb het over de hooligan ajaxcieden die de sfeer verpesten voor de trouwe fans.
Die kutmongolen die de boelverstoren, maargoed die eikel geert moet opflikkeren met zijn bullshit.
Die linkse rackers komen nog van een koude kermis thuis. Ze zullen niet weten wat hun overkomt. Klaboem daar is Geert, de nachtmerrie van links Nederlandquote:
Teehee. Zul je zien dat, net tegen de tijd dat Geert De Macht wil grijpen (vrot! flep! gargl!), komt er een zekere meneer van der G vrij. Al dan niet door een vormfout.quote:Op maandag 11 juni 2007 22:43 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Die linkse rackers komen nog van een koude kermis thuis. Ze zullen niet weten wat hun overkomt. Klaboem daar is Geert, de nachtmerrie van links Nederland![]()
Als Geert aan de macht komt, wordt het bijltjesdag?quote:Op maandag 11 juni 2007 22:32 schreef TranceAction het volgende:
[..]
Als Geert aan de macht komt kan jij opflikkeren. Terug naar het rif-gebergte. * deleted *
Hahahaahah die van der G. Volgens mij zijn er nog mensen die een appeltje met hem te schillen hebben, en dan druk ik me nog diplomatisch uitquote:Op maandag 11 juni 2007 22:49 schreef gronk het volgende:
[..]
Teehee. Zul je zien dat, net tegen de tijd dat Geert De Macht wil grijpen (vrot! flep! gargl!), komt er een zekere meneer van der G vrij. Al dan niet door een vormfout.
![]()
![]()
Ik denk dat ie daar:quote:Op maandag 11 juni 2007 23:00 schreef gronk het volgende:
Daarom ook. Die jongen is alleen veilig in de bajes. En wat is de beste manier om in de bak te komen? Simpel: schiet een bekende nederlander of een politicus neer, en laat je daarna aanhouden door de politie. Kijk maar naar mohammed B.
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 07:15 schreef TranceAction het volgende:
Ik denk dat ie daar:
1 Te laf voor is; anders dan Pim wordt Geert streng bewaakt.
Boh. Een telefoontje naar buiten ('regel jij dat?', en hij krijgt bij buitenkomst een 'gun' in z'n handen gedrukt, door iemand die jaren de tijd heeft gehad om zo'n ding te regelen.quote:2 De tijd niet voor heeft. Voordat ie aan een gun kan komen hebben de aanhangers van Pim hem al gevonden.
Hangt er vanaf, hangt er vanaf.. Met scherp schieten op Urban lui is duidelijk een pre.quote:Op woensdag 6 juni 2007 16:19 schreef Floripas het volgende:
Met scherp schieten is beter dan Urban?
Ik zou het een nek-aan-nekrace willen noemen.
Maar hij heeft ook hele knappe bewakers bij zich. En een telefoontje plegen? Daartoe is onze Volkert nietquote:Op dinsdag 12 juni 2007 12:00 schreef gronk het volgende:
[..](2x).
Kweenie hoor, maar mohammed B. kuierde door amsterdam met een semiautomatisch geweer. Knappe bewaker die daar raad mee weet.
[..]
Boh. Een telefoontje naar buiten ('regel jij dat?', en hij krijgt bij buitenkomst een 'gun' in z'n handen gedrukt, door iemand die jaren de tijd heeft gehad om zo'n ding te regelen.
En verder zou ik me niet al te veel illusies maken over 'de aanhangers van pim'.
de hersenen zijn verschrompelt misschien .. op zich niet zo gek gezien het feit dat ze altijd een ander voor zich laten denkenquote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:29 schreef gronk het volgende:
Grappig dat de wilders-adepten nooit verder komen dan dit geneuzel
Ik zou willen zeggen: beta's. Die verpesten het klimaat met hun penetrante lichaamsgeur.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:11 schreef speknek het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, hangt er vanaf.. Met scherp schieten op Urban lui is duidelijk een pre.
En vrouwen in veel te strakke zuurstokkleurige leggings met blubbervet dan?quote:Op donderdag 14 juni 2007 17:45 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik zou willen zeggen: beta's. Die verpesten het klimaat met hun penetrante lichaamsgeur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |