Alvast bedankt.
quote:Ik doel op wind-surfen............
Op dinsdag 05 februari 2002 16:22 schreef GoLLeM het volgende:
mijn surfbenodigheden:
computer
IE 6.0
akbelinternet
quote:kun je mij daar wat uitleg over geven, ik ben niet zo bekend in dat wereldje
Op dinsdag 05 februari 2002 16:23 schreef _Hummer_ het volgende:[..]
Ik doel op wind-surfen............
quote:Nou voor rond de 1500 gulden moet je wel een aardig tweedehands setje kunnen vinden (plank/zeil/mast/giek). Loop eens binnen bij een surfshop en vraag of ze misschien wat leuks hebben.
Op dinsdag 05 februari 2002 16:12 schreef _Hummer_ het volgende:
Ik wil wat meer actief gaan surfen en daarom vraag ik me het volgende af:
Wat kost mij gemiddeld een (2ehands) plank+wetsuit en zijn er nog andere benodigdheden die ik nodig heb om te gaan surfen ?
Ik weet niet hoe goed je al kan surfen, als je nog niets kan dan is een plank met veel volume wel lekker. Als je het al wat beter kan is eentje met wat minder volume wel fijn, wat daar kan je wat langer mee door. Hangt ook een beetje van je gewicht af.
Een wetsuit is zeker aan te raden, tenzij je alleen wil varen als het mooi weer is, maar wind+mooi weer komt niet al te vaak voor. Een trapeze is ook _erg_ fijn! En schoentjes voor als je ergens surft waar scherpe dingen in het water kunnen liggen.
quote:Wind is ook geen overbodige luze
ja,water duh
Naast al dit is een auto ook wel handig om al die rotzooi naar het water te slepen.
Maar het hangt af van je gewicht, wat je kan, of je alleen bij mooi weer wilt surfen etc..
Maar bovenal van je budget, je kan (zoals ik vroeger) al je geld eraan uitgeven.
quote:Dat kan VEEL goedkoper. Beetje goed zoeken in de krant en zo, en geluk hebben natuurlijk. Dan moet het wel mogelijk zijn voor 500 piek een hele set te hebben. Maar dan moet je dus vooral veel geluk hebben.
Op dinsdag 05 februari 2002 16:34 schreef Squatt het volgende:[..]
Nou voor rond de 1500 gulden moet je wel een aardig tweedehands setje kunnen vinden (plank/zeil/mast/giek). Loop eens binnen bij een surfshop en vraag of ze misschien wat leuks hebben.
En een auto of anders een fietskarretje is ook wel een vereiste.
Kijk trouwens ook eens in de tweedehands huis-aan-huis bladen, daar staan soms ook wel leuke en goedkope setjes in.
quote:Heb al vaker gesurft en weet daarom dat het ook enigzins behendigheid vraagt. Desondanks wil ik het toch weer gaan bijspijkeren.
Op dinsdag 05 februari 2002 17:12 schreef MacBeth het volgende:
En hoop geduld is ook handig. De eerste keer windsurfen is frustrerend
quote:Maar als je dan eenmaal keihard over het water glijd
Op dinsdag 05 februari 2002 17:12 schreef MacBeth het volgende:
En hoop geduld is ook handig. De eerste keer windsurfen is frustrerend
Ik geloof nooit dat voetbal ofzo net zo'n kick geeft!
quote:Gewoon surfen wel
Op dinsdag 05 februari 2002 17:56 schreef Squatt het volgende:[..]
Ik geloof nooit dat voetbal ofzo net zo'n kick geeft!
quote:Dat bedoel ik. Tlijkt me niet verkeerd om met oude troep te beginnen.
Op dinsdag 05 februari 2002 17:09 schreef Squatt het volgende:
1500 gulden is misschien een beetje aan de hoge kant, zo had ik mijn eerste Mistral Competition+2 zeilen+mast+giek+pak+trapeze voor 250 gulden. Maar dat was erg oud spul, en zeker als je er actief mee bezig wil zijn lijkt het me fijner om op iets nieuwer materiaal te staan.Kijk trouwens ook eens in de tweedehands huis-aan-huis bladen, daar staan soms ook wel leuke en goedkope setjes in.
Greetz
quote:Yezz, vooral als je op je buik op de plank gaat liggen .
Op dinsdag 05 februari 2002 17:30 schreef _Hummer_ het volgende:[..]
Surfen is dromen...........
Of gewoon keihard drvoor gaan
quote:same here!!
Op maandag 11 februari 2002 17:30 schreef dissident12 het volgende:
Ik heb een mooio beginners setje liggen maar ik mag hier vast nix te koop aanbieden :-)
quote:De lengte van je board is niet het belangrijkste, eerder het volume. Ik heb bijvoorbeeld 103 liter, en ik ben zo 80-85 kilo. Als ik geen wind heb, zink ik net niet.
Op zondag 03 maart 2002 18:02 schreef pulse80 het volgende:
ik wil gaarne weten hoe het zit met de lengte van het board en de grootte van het zeil enzo.. ik neem aan dat het met gewicht en windkracht e.d. te maken heeft, maar staat er misschien ergens op een site beschreven hoe en wat?
Met een 6.0 zieltje kan ik in principe vanaf een stevige windkracht 4 prima varen.
Over grootte van board en zeil (ruwe schatting):
lengte: 2.50-2.65m / volume 70-90 liter = Wave/Slalom
lengte: 2.65-2.85m / volume 80-130 liter = Slalom/Freeride
lengte: 2.85-3.20m / volume 100-160 liter = Freeride
opp: 2-4 m2 = windkracht 7-9
opp: 4-5 m2 = windkracht 5-7
opp: 5-6 m2 = windkracht 4-5
opp: 6-8 m2 = windkracht 3-4
Dit hangt natuurlijk ook voor een groot deel van je gewicht af. Hoe zwaarder je bent, des te groter zal het zeil zijn dat je nodig hebt om te kunnen planeren.
[Dit bericht is gewijzigd door IM_Barney op 03-03-2002 19:35]
=edit= zitten er hier ook mensen van het windsurf forum ??
quote:bedoel je hiermee dat het volume van je plank aangeeft wat voor een categorie je surft?
Op zondag 3 maart 2002 19:20 schreef IM_Barney het volgende:Over grootte van board en zeil (ruwe schatting):
lengte: 2.50-2.65m / volume 70-90 liter = Wave/Slalom
lengte: 2.65-2.85m / volume 80-130 liter = Slalom/Freeride
lengte: 2.85-3.20m / volume 100-160 liter = Freeride
http://www.aquatrends.demon.nl/
Goed dat je weer gaat surfen, DE sport ![]()
Ik heb trouwens nog wel een 295 (slalom board) voor je in de aanbieding van Fanatic, interesse reply of mail ff..
Zelf vaar ik op deze: http://www.sabatelli.it/windnews/test/1998/testgiu98_5.htm
Kan niet w88 op mooi weer!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |