valuesquote:Op maandag 28 mei 2007 18:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien verkeerd subforum hier bij GC maar ik zoek een ijst met allemaal woorden die popi gebruikt worden binnen management enzo.
Er is ergens een lijst met teveel gebezigde woorden waarvan, als daar 5 van werden gebruikt tijdens een presentatie, dat je iets van lulkoek kon roepen.
Woorden als concensus, go/nogo, target, levelen, competenties, resultaatafspraken, marktgebieden, business unit, portfolio, total cost of ownership.![]()
Jah dat is 'm. dank. Maar heeft iemand nog een lijst liggen?quote:Op maandag 28 mei 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit zoek je
Pas de eerste van 713.000 hits op Google overigens.
Ja, die andere circa 712.999 even door akkeren, dat schiet al opquote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Jah dat is 'm. dank. Maar heeft iemand nog een lijst liggen?
wat is er raar aan de woordenquote:Op maandag 28 mei 2007 18:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Misschien verkeerd subforum hier bij GC maar ik zoek een ijst met allemaal woorden die popi gebruikt worden binnen management enzo.
Er is ergens een lijst met teveel gebezigde woorden waarvan, als daar 5 van werden gebruikt tijdens een presentatie, dat je iets van lulkoek kon roepen.
Woorden als concensus, go/nogo, target, levelen, competenties, resultaatafspraken, marktgebieden, business unit, portfolio, total cost of ownership.![]()
Dat je dat zo niet schrijftquote:Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef erikkll het volgende:
wat is er raar aan de woorden
compententie
15 juni wordt er een Go/No Go beslissing genomenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef erikkll het volgende:
[..]
wat is er raar aan de woorden
go/no go
target
compententie
marktgebieden
portfolio
en total cost of ownership
?
rapport (en dan niet als in verslag, maar als in "building rapport", oftewel team geest)quote:Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik krijg acuut uitslag van total cost of ownership![]()
De tco is nou eenmaal belangrijkquote:Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik krijg acuut uitslag van total cost of ownership![]()
het gaat niet zozeer om het woord an sich, maar over het te pas en vooral te onpas gebruiken van dit soort termen door managers die zelf geen flauw benul hebben wat ze zeggen, maar toevallig in de MT meeting de baas dat woord hebben horen gebruikenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef erikkll het volgende:
[..]
De tco is nou eenmaal belangrijkwat is een beter woord dan?
En elk voorzetsel vervangen door "richting"!quote:Op maandag 28 mei 2007 19:48 schreef hummus het volgende:
"Een stukje... ". En dan meestal in de zin van:
"Een stukje medeleven met de klant, een stukje interesse, maar ook een stukje winst, natuurlijk, hehe."
.
Bilaatjes inderdaadquote:Op maandag 28 mei 2007 19:47 schreef -_Tommy_- het volgende:
de welbekende ad hoc oplossing!
de BiLa, vrijmibo
Een stukje compliance naar de klant toe.quote:Op woensdag 30 mei 2007 00:36 schreef soylent het volgende:
[..]
En elk voorzetsel vervangen door "richting"!
Een stukje compliance richting klant![]()
ookwel: bilateraaltjequote:Op woensdag 30 mei 2007 09:11 schreef yootje het volgende:
Wat ben ik blij dat ik geen idee heb wat BiLa is.
bilateraal werkoverlegquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:11 schreef yootje het volgende:
Wat ben ik blij dat ik geen idee heb wat BiLa is.
ah jaquote:
nee, wel een lijst bijhouden.quote:Op donderdag 31 mei 2007 21:37 schreef STORMSEEKER het volgende:
Gaat de TS een bullshitmatrix opstellen?
Tee-hee. Krijg je dat als je een ex-marinier als manager aanstelt?quote:VERASSINGS-EFFECT
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |