abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 mei 2007 @ 19:09:09 #26
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_49860638
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
Met een ketting
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_49860671
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:10:35 #28
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860696
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
zie plaatjes
dat heb ik dus nu
waar de planken staan komt precies bij de achterwielen uit
vanaf het begin van de versterker
  maandag 28 mei 2007 @ 19:11:12 #29
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49860721
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
ik vind dit wel geinig eigenlijk :p

ff verder kutte met planken enzow
  maandag 28 mei 2007 @ 19:13:13 #30
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49860795
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:53 schreef Asmooh het volgende:

[..]

nee ik snapte het idee dus niet...

ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt
Das bij FWD en bij RWD hetzelfde... Net als bij 4wd...
quote:
WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste
Das een beetje inherent aan het principe middenmotor...
quote:
maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?

of van Celica?

En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...

supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_49860852
een 7M is best lang.

DIt is er 1 met bak maar zonder diff
pi_49860949
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:

MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...

supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:18:20 #33
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861008
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:19:30 #34
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861044



de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto




"ongeveer" waar de motor begint van buiten af



Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)


nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
  maandag 28 mei 2007 @ 19:20:30 #35
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861085
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..

Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
dan nemen we toch lekker een 3sgte met rwd en motor achter

who gives a fuck

nee eerst ff kijke hoe dit werkt
pi_49861093
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:18 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen
  maandag 28 mei 2007 @ 19:21:17 #37
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861114
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen
liefste wel ja

en anders maar een 3sgte
pi_49861168
ik zou de motor op de plek van de voorstoelen nu doen, het dashboard ter hoogte van de versterker (is gelijk ook makkelijk met aansluiten en lekker korte kabels) en dan de voorstoelen verplaatsen naar de voorklep.

Kan je dat even simuleren aan de hand van je houtenplanken?
pi_49861197
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]


de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto

[afbeelding]


"ongeveer" waar de motor begint van buiten af

[afbeelding]

Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)


nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..

stel je voor;

8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...

dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100

pi_49861288
en dan wel achter je achterwielen, dan kan je makkelijker wielies maken
  maandag 28 mei 2007 @ 19:27:35 #41
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861336
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:27:41 #42
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861343
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..

stel je voor;

8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...

dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100

hoezo einde van de auto

jij zei dat het op die manier moest
pi_49861361
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef Asmooh het volgende:

[..]

hoezo einde van de auto

jij zei dat het op die manier moest
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:

de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:38 #44
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861364
Jij begint over het einde van de auto
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:28:59 #45
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861382
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.

als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.

3sgte dus , of mijpart de 3sge.

dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
pi_49861399
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...

Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...

7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...

Nee dat wordt niks dus...

Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...

Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
die nieuwe V8 diesel is wel wat

maar zoals ik al zei, een gelockte 4WD bak waar het diff dus al inzit dat lijkt mij het best.
net als bij formule auto's zeg maar.
  maandag 28 mei 2007 @ 19:29:47 #47
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861404
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]


[..]
ik dacht einde van mn auto in de zin van kerkhof

nee einde van de auto bedoelde ik mee: vanaf daar is het de einde van je "binnenkant" want daar begint de motor dan ongeveer
  maandag 28 mei 2007 @ 19:30:52 #48
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_49861453
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Asmooh het volgende:

[..]

naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.

als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.

3sgte dus , of mijpart de 3sge.

dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  maandag 28 mei 2007 @ 19:31:39 #49
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_49861493
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:30 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.
dan heb je awd..
niet dat dat slecht is, maar toen kregen we het gedoe met de tunnel toch?
das nu dus opgelost


daarom bedachten we dit toch?
pi_49861521
quote:
Op maandag 28 mei 2007 19:31 schreef Asmooh het volgende:

[..]

klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.

daarom bedachten we dit toch?
klopt.
alleen dan heb je FWD geen AWD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')