Met een kettingquote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
zie plaatjesquote:Op maandag 28 mei 2007 19:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Het diff moet iig bij je achterwielen uitkomen, hoe wil je anders je wielen aandrijven?
ik vind dit wel geinig eigenlijk :pquote:Op maandag 28 mei 2007 19:10 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
maar ik denk toch dat een 3S-GTE met een FWD gearbox (of "locked" 4wd bak) en sperdiff de beste oplossing is.
Dan hoef je de hele auto ook niet helemaal aan te passen.
Das bij FWD en bij RWD hetzelfde... Net als bij 4wd...quote:Op maandag 28 mei 2007 18:53 schreef Asmooh het volgende:
[..]
nee ik snapte het idee dus niet...
ik dacht zeg maar dat dat bak was die er voor zorgde dat je achterwielen draaide
maar bij fwd gebeurd dat dus helemaal niet.
dus ff opzoeken precies hoe het werkt
Das een beetje inherent aan het principe middenmotor...quote:WTF?!
PRECIES achter mn stoelen?
ik wil wel een stukje open houden t liefste
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...quote:maar mn RWD moet van MR2 zijn?
of van Supra?
of van Celica?
En moet ik dan nog de bodemplaat aanpassen?
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus nietsquote:Op maandag 28 mei 2007 19:13 schreef MikeyMan het volgende:
MR2 swap houdt in de hele achterkant uit een mr2 zagen en in je celica prutsen...
Motor achter de voorstoelen, achterwielaandrijving... Achteras zit dus direct aan je versnellingsbak en motor vast...
supra werkt met een aandrijfas tussen bak en achterdiff...
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...quote:Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..
Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
dan nemen we toch lekker een 3sgte met rwd en motor achterquote:Op maandag 28 mei 2007 19:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klein probleempje dat de MR2 een dwars geplaatste motor heeft, aan die bak e.d. heb je dus niets
Moet allemaal "custom" zijn..
Ik denk dat een "gelockte" 4WD bak nog het best is.
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:18 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Huh? Als je de hele achterkant onder een MR2 vandaan zaagt (motor + bak + assen etc...) lijkt me dit niet veel problemen opleveren in een celica...
liefste wel jaquote:Op maandag 28 mei 2007 19:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ja maar hij wilt een 7M-GTE achterin plaatsen![]()
Einde van je auto?quote:Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]
de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
[afbeelding]
"ongeveer" waar de motor begint van buiten af
[afbeelding]
Ongeveer over (motor kan best lager komen maar puur om het idee)
nog ff 1 foto maken met iets meer overzicht
hoezo einde van de autoquote:Op maandag 28 mei 2007 19:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Einde van je auto?
goed, lijkt mij wel wat, die configuratie..
stel je voor;
8000+ rpm
handrem erop
koppeling vol op laten komen
en dan zie je in je binnenspiegel zo dat uitlaatspruitstuk op gloeien, je hoort de turbo fluiten, de geur van benzine, verbrand rubber en uitlaatgassen komen met mach 2 je cockpit invliegen...
dan ineens, bwap die handrem eraf en je zit in 2 sec. op de 100![]()
![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef Asmooh het volgende:
[..]
hoezo einde van de auto
jij zei dat het op die manier moest
quote:Op maandag 28 mei 2007 19:19 schreef Asmooh het volgende:
de plank dat is "ongeveer" het "einde" van de auto
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...
Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...
7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...
Nee dat wordt niks dus...
Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...
Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
die nieuwe V8 diesel is wel watquote:Op maandag 28 mei 2007 19:27 schreef MikeyMan het volgende:
Valt me nog mee dat ie wel wat lager mag...
Zou wel een unieke hoek zijn om het blok in te monteren zo...
7m achter de voorstoelen kan inderdaad wel... Heel korte aandrijfas...
Nee dat wordt niks dus...
Ik zeg; die 7m gaat met geen mogelijkheid op fatsoenlijke wijze in die celica passen...
Trouwens... Als je een v8 uit een landcruiser haalt, heb je natuurlijk een nog betere basis dan zo'n 7m...
ik dacht einde van mn auto in de zin van kerkhofquote:
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassenquote:Op maandag 28 mei 2007 19:28 schreef Asmooh het volgende:
[..]
naja als de 7m niet past dan slaan we die gewoon over, ik ga natuurlijk geen geld/tijd besteden aan iets dat nooit gaat passen.
als we nu een sw20 blok zouden nemen ? dat is de beste er na neem ik aan.
3sgte dus , of mijpart de 3sge.
dan komt het blok overdwars en dan kan hij iets verder naar achter toch ?
kloptquote:Op maandag 28 mei 2007 19:30 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Prak hem dan gewoon in de voorkant... Scheelt je vijf maanden zagen en lassen
klopt.quote:Op maandag 28 mei 2007 19:31 schreef Asmooh het volgende:
[..]
klopt
alleen dan heb je weer geen RWD zonder de hele onderkant te hoeven verbouwen.
daarom bedachten we dit toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |