quote:Op zondag 27 mei 2007 18:47 schreef Triggershot het volgende:
Boem, plats, kaboem.. Slotje
Ow ja reden: Discussiewaarde.
En wat zei ik.quote:
quote:(Nu even geen smilie. Dit onderwerp kan namelijk best gevoelig liggen![]()
quote:Op maandag 28 mei 2007 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[pats boem. Geen discussie waarde. Slotje]
Triggershot is niet echt neutraal hier in. Hij beweerde ook dat ik ((als monotheist)) deel uit maak van anti-monotheistische clubjesquote:Op maandag 28 mei 2007 12:43 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Ik snap trouwens niet waarom het topic van Akkersloot dicht is. Ik vind het een prima topic. Ik vind het belangrijk dat men weet dat religieus zijn méér is dan een bepaalde politieke-sociale stroming aanhangen, ookal zou ik nooit durven beweren mij los te kunnen maken van de traditie die in mij doorwerkt.
Monotheisme is nou niet bepaald exclusief een pijler van de Islam te noemen.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:45 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
[..]
Triggershot is niet echt neutraal hier in. Hij beweerde ook dat ik ((als monotheist)) deel uit maak van anti-monotheistische clubjes![]()
Verder is het monotheisme een pijler van de islam. En wat nu als die ene God nu een anti-islamitsche God is![]()
Hopen we dat niet langer hoeven aan te horen van "dé monotheistische godsdiensten" (waardan het jodendom, christendom en islam mee wordt bedoeld, kijk maar op Wikipedia, waar op Fok maar al te vaak naar wordt verwezen).quote:Op maandag 28 mei 2007 17:43 schreef teamlead het volgende:
oke.. er zijn andere monotheistische godsdiensten (blijkbaar).
en nu?
quote:Op maandag 28 mei 2007 17:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
Monotheisme is nou niet bepaald exclusief een pijler van de Islam te noemen.
je wilt dus gewoon een potje islam-bashen
Hoe leid het bestaan van andere godheden naast die van de joodse lijn tot een anti-God? Dat het leid naar een ajoodse, achristelijke etc., mkay. Maar waarom anti?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:40 schreef Akkersloot het volgende:
Het feit dat naast het jodendom, christendom en islam ook monotheisten zijn kan aangeduid worden met de anti-joodse, -christelijke en islamitische God.
een mens kan blijven hopen hequote:Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
What else. Djeez, na 17 gaziljoen topics zou dat toch duidelijk moeten zijn op het moment dat de naam Akkersloot als TS verschijnt?
Een God kan ook het atheisme naarstreven. Alleen een kinderachtig Godje zoals van het christendom en islam wenst aanbeden te worden.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef Viking84 het volgende:
Ik dacht dat Akkersloot een atheïst was?
noem eens een andere monotheistische godsdienst dan?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Hopen we dat niet langer hoeven aan te horen van "dé monotheistische godsdiensten" (waardan het jodendom, christendom en islam mee wordt bedoeld, kijk maar op Wikipedia, waar op Fok maar al te vaak naar wordt verwezen).
Arme mod Triggershot. Heeft dit onderwerp toch discussiewaarde.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:49 schreef kLowJow het volgende:
Ik denk dat er ook mensen zijn die niet behoren tot het jodendom, christendom of islam, maar toch monotheisten zijn die niet in een anti-joodse, -christelijke en islamitische God geloven. Hoe zullen we die noemen?
ik zou niet te vroeg juichen als ik jou was.... dun ijs..quote:Op maandag 28 mei 2007 17:52 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Arme mod Triggershot. Heeft dit onderwerp toch discussiewaarde.
point being?quote:Soms "ietsisten" maar de uitvinder van die term blijkt er al spijt van te hebben. "Ietsist" vind ik althans denigrerend. Daarnaast houdt "het geloof dat er iets is" niet altijd in het geloof dat er een God is.
Komen we dan toch uit op "de anti-joodse, -christelijke en -islamitische God"quote:Op maandag 28 mei 2007 17:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
noem eens een andere monotheistische godsdienst dan?
jij claimt dat er een andere monotheistische godsdienst is dan Jodendom, Islam en Christendom. Ik wil van jou graag weten welke.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Komen we dan toch uit op "de anti-joodse, -christelijke en -islamitische God"![]()
Is dit nou nodig? Het lijkt me reden genoeg deze discussie te sluiten. Er is duidelijk geen opnemind aan de kant van deze poster, dus wat heeft een discussie voor zin?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:49 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Alleen een kinderachtig Godje zoals van het christendom en islam wenst aanbeden te worden.
Ik zeg helemaal niet dat er andere godheden bestaan naast de joodse ("abrahamistische") lijn. De God van het jodendom, christendom en islam bestaat gewoon niet.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Hoe leid het bestaan van andere godheden naast die van de joodse lijn tot een anti-God? Dat het leid naar een ajoodse, achristelijke etc., mkay. Maar waarom anti?
Dat zeg je wel. Anders kan er geen 'versus' bestaan, dropje...quote:Op maandag 28 mei 2007 17:55 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal niet dat er andere godheden bestaan naast de joodse ("abrahamistische") lijn. De God van het jodendom, christendom en islam bestaat gewoon niet.
Heb ik het er over dat er andere monotheistische godsdiensten naast het jodendom, christendom en islam bestaan ???quote:Op maandag 28 mei 2007 17:55 schreef teamlead het volgende:
[..]
jij claimt dat er een andere monotheistische godsdienst is dan Jodendom, Islam en Christendom. Ik wil van jou graag weten welke.
En voor je antwoord geeft: als je geen concreet geloof kunt noemen, is het topic sneller dicht dan je voor mogelijk houdt......
Dropje. Etenstijd.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:56 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat zeg je wel. Anders kan er geen 'versus' bestaan, dropje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |