quote:
Overdag speelt hij bij WBA.quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:07 schreef Fortitudo het volgende:
en wat was het verhaal van agbonlahor dan?
http://www.newsoftheworld.co.uk/news/article19294.ecequote:Op maandag 6 oktober 2008 19:07 schreef Fortitudo het volgende:
wtf
en waterman was er ook over heen geweest?
en wat was het verhaal van agbonlahor dan?
quote:Donk al snel weg bij West Bromwich
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ALKMAAR/BIRMINGHAM - Zes maanden na zijn verhuizing van AZ naar West Bromwich Albion lijkt het avontuur van Ryan Donk (22) in de Premier League tot een einde te komen. De Engelse club verkeert in ernstige degradatienood en wil nieuwe spelers aantrekken.
,,Daarvoor moet financiële ruimte worden gevonden en dus mogen jongens die minder vaak spelen en op de begroting drukken naar een andere club uitkijken,’’ zo bevestigde Winnie Haatrecht, zaakwaarnemer van Donk, gisteravond. ,,Het heeft vooral met geld te maken. De club moet iets doen om opnieuw te kunnen investeren.’’
Ryan Donk werd afgelopen zomer formeel in dienst genomen door West Bromwich Albion. Hoewel hij bij de club uit Birmingham op de loonlijst staat, liggen zijn transferrechten nog bij AZ. Daardoor is er nu sprake van een ingewikkelde situatie.
,,Contractueel kunnen wij hem niet terughalen,’’ legt technisch directeur Marcel Brands van AZ uit. ,,We hebben hem voor een jaar verhuurd. Maar bij zijn overgang heeft West Bromwich direct een optie genomen om hem op enig moment te kopen. Daar is een bedrag voor afgesproken.’’
In de praktijk kan de nummer laatst van de Premier League de optie deze maand lichten en de centrale verdediger dan doorverkopen. Brands maakt daarbij een kanttekening en stelt dat AZ zelf ook nog rechten heeft.
,,Als er tijdens de transferperiode van deze maand een club bij ons aanklopt die één euro meer betaalt dan het bedrag dat met West Bromwich is afgesproken, kunnen we hem zelf verkopen.’’
Voor Ryan Donk maakt het niet uit waar zijn toekomst ligt. De voormalig jeugd-international wil maar een ding: elke week spelen.
Waar zijn boezemvriend en huisgenoot Gianni Zuiverloon in de Premier League al twintig duels achter zijn naam heeft staan, komt Donk al weken niet meer in actie. Na oktober heeft hij maar één hele competitiewedstrijd (uit tegen Liverpool, 3-0 nederlaag) gespeeld.
De laatste vier, vijf maanden bij AZ zat hij vorig seizoen ook op de bank. Om die reden maakte de verdediger, die in de zomer van 2007 als basisspeler met Jong Oranje nog kampioen van Europa werd, gretig gebruik van een huurperiode aan een Premier League-club.
Zijn zaakwaarnemer sluit een terugkeer naar Nederland deze winter niet uit. ,,Ryan gaat niet overal voetballen. Je zult hem niet naar Rusland zien verhuizen. Maar hij is 22 jaar en als een club nu behoefte heeft aan een centrale verdediger is er wel wat mogelijk.
Hij is zeker niet bekend met de Russische vrouwen...quote:Zijn zaakwaarnemer sluit een terugkeer naar Nederland deze winter niet uit. ,,Ryan gaat niet overal voetballen. Je zult hem niet naar Rusland zien verhuizen.
quote:WBA stuurt Donk terug naar Alkmaar
Voor Ryan Donk komt er al na één seizoen een einde aan zijn tijd bij West Bromwich Albion. De Engelse degradant wil niet door met de van AZ gehuurde centrumverdediger, meldt Sky Sports.
Donk speelt sinds de zomer voor The Baggies, maar raakte na een prima begin zijn basisplaats na de winterstop kwijt. Daarom besloot WBA de optie tot koop in zijn contract niet te lichten. Daarom zal de Nederlander zich in de zomer weer melden bij AZ.
quote:Donk wil nieuwe kans
Door MARCEL VAN DER KRAAN
Ryan Donk wil een nieuwe kans bij AZ. De centrale verdediger, die het afgelopen seizoen voor West Bromwich Albion uitkwam in de Premier League, hoopt onder trainer Ronald Koeman gelegenheid te krijgen zich weer in het elftal te spelen.
Donk, die een doorlopend contract heeft in Alkmaar, meldt zich volgende week vrijdag op de eerste training van AZ. Hij is zich ervan bewust dat AZ openstaat voor een verkoop, maar op dit moment zit een nieuwe werkgever er niet in. ,,Er wordt wel geïnformeerd, maar er is nog geen concrete interesse,’’ erkent technisch directeur Marcel Brands.
De vader van Ryan Donk behartigt tegenwoordig (samen met oud-voetballer Winnie Haatrecht) de zaken van zijn zoon. Donk senior zegt dat iedere speler ambities heeft om in de Champions League uit te komen. ,,Dat is bij Ryan niet anders. Hij heeft in Engeland gespeeld, is met Jong Oranje kampioen van Europa geworden en hoopt op een nieuwe kans bij AZ. Er is een nieuwe trainer, dus waarom niet?’’
Vooral dat laatste is doorslaggevend. Donk is pas 23 jaar en werd een jaar geleden verhuurd door de Alkmaarders. In het seizoen 2007-2008 had hij nog 24 duels in het eerste elftal van AZ achter zijn naam staan. Hij was een van de spelers met wie Louis van Gaal niet verder wilde.
quote:Donk: 'Als het aan mij ligt, blijf ik bij AZ'
Door Carlo Willemsen en Mike Boeschoten
Vrijdag, 12 juni 2009, 12:37
Ryan Donk stond maandag alweer op het trainingsveld van AZ. Voor de jonge verdediger, die vorig seizoen op huurbasis voor West Bromwich Albion uitkwam, was de zomerstop daardoor extra kort.
"De competitie in Engeland is pas twee weken geleden afgelopen", vertelt Donk in gesprek met ELF Voetbal. "Daarnaast was ook de verhuizing terug naar Nederland behoorlijk hectisch. Gelukkig heb ik nog wel een vakantie van tien dagen naar Aruba kunnen meepikken. Het is toch belangrijk dat je als voetballer je rust pakt. Zeker na zo'n lang seizoen."
Hoewel hij zich weer bij AZ heeft gemeld, weet Donk nog altijd niet waar hij komend seizoen speelt. De mandekker heeft inmiddels wel al een gesprek met Koeman gehad. "Maar dat was een vrij algemeen onderhoud. Ik hoop op korte termijn wat uitvoeriger met hem te praten. Dan hoop ik te horen waar mijn toekomst ligt. Maar als het aan mij ligt, blijf ik gewoon bij AZ", aldus Donk.
quote:Club Brugge haakt af voor AZ-verdediger Donk
Adrie Koster had de hoop Ryan Donk naar zijn nieuwe club te halen. Club Brugge sprak ook met de zaakwaarnemer van de AZ-verdediger, maar tot een akkoord is het niet gekomen. De looneisen van Donk zijn te hoog, zo meldt de Gazet van Antwerpen.
De 23-jarige Donk was eerste keus van Koster, maar de eisen van de afgelopen seizoen aan West Bromwich Albion verhuurde verdediger waren te hoog voor de Belgische club. Voor AZ leek het geen probleem Donk te verkopen, zo meldt de krant.
Nu het aantrekken van Donk compleet van de baan is, richt Club Brugge zich nog meer op Mattias Bjärsmyr. De speler van IFK Göteborg, tevens international van Zweden, kan echter rekenen op meer interesse. Naast Club Brugge hebben ook Ook FC Groningen, sc Heerenveen, PSV, Feyenoord en Glasgow Rangers interesse in de verdediger waarvan het contract in december van dit jaar afloopt.
Donk moet zich voorlopig weer op AZ concentreren. Of er voor de voormalig jeugdinternational, die vorig jaar dertien keer in de startopstelling van WBA stond, naast Club Brugge nog meer belangstellende clubs zijn is niet bekend.
Knaken verdienen, daar gaat het om, waar maakt niet uit!quote:Op vrijdag 26 juni 2009 09:08 schreef Pritt het volgende:
Nou dat zijn niet de vooruitgangen waar je op zit te wachten.
In Engeland verdiende hij toch echt wel meer knaken.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:03 schreef navigator het volgende:
[..]
Knaken verdienen, daar gaat het om, waar maakt niet uit!
Het zou me serieus verbazen moest Donk bij Club Brugge meer krijgen dan bij AZ.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:13 schreef Pritt het volgende:
[..]
In Engeland verdiende hij toch echt wel meer knaken.
Vraag me überhaupt af of hij bij AZ niet al meer kreeg.
quote:Ryan Donk: 'Ik ga het hier zeker waarmaken'
Nederlandse aanwinst ziet Club Brugge als een stap vooruit — 'Een speler van formaat' en 'een toptransfer.' Zo stelde Club Brugge-voorzitter Pol Jonckheere gisteren de Nederlandse aanwinst Ryan Donk voor. Ook de centrale verdediger zelf is razend ambitieus. 'Mijn ambities? Simpel: met Club Brugge een prijs pakken.'
Ryan Donk (23) beleefde gisteren zijn eerste dag op Club Brugge. Toen voorzitter Pol Jonckheere rond het trainingsveld liep met een zwarte man uit de entourage van Donk, wilden veel Brugse fans al met hem op de foto. Helaas voor hen kwam de echte Ryan Donk pas in de namiddag het veld op. Een 200-tal toeschouwers zagen hoe de Amsterdammer een rustige inlooptraining kende.
's Avonds kreeg hij dan een rondleiding in het Jan Breydelstadion en werd hij ook voorgesteld aan de pers. De verdediger toonde zich geen spraakwaterval, maar verraste toch met deze uitspraak. 'Eigenlijk wist ik tot voor kort helemaal niets van Club Brugge.'
Je hebt dus een snelcursus blauw-zwarte geschiedenis gevolgd?
'De trainer heeft mij ingelicht over het palmares van Club Brugge en hij heeft mij warm gemaakt voor deze club. Ik vind het ook belangrijk dat ik pas in het spelsysteem dat onze coach wil spelen. Ik ken Adrie Koster al heel lang, want hij trainde mij eventjes toen ik bij RKC voetbalde. Door hem ben ik eigenlijk in het professionele voetbal gestapt. Al sinds mijn zeventiende laat Adrie Koster me immers rondjes lopen rond het trainingsveld. (lacht) Net omdat hij hier trainer is, is het gemakkelijk om de stap naar Club Brugge te zetten.'
Koster wil met snelle, technische verdedigers voetballen. Alcaraz is 1.84m en jij bent 1.92m. Kunnen jullie wendbare spitsen aan.
'Wees gerust. Ook de wendbare spitsen zullen ons niet passeren. Ik ga het hier zeker waarmaken. Voor mezelf en voor onze trainer. Mijn sterke punten zijn mijn fysieke présence en mijn uitvoetballen. Al kan het uitvoetballen met mijn linkervoet nog een stuk beter.'
De Nederlandse coach Foppe de Haan beweert dat jij meer talent hebt dan Jaap Stam.
'Dat is een mooi compliment, maar ik moet het nog allemaal bewijzen. Mijn grote idool is eigenlijk Patrick Vieira van Inter. We hebben dezelfde lichaamsbouw en dezelfde snedige tackle. Vieira is een hele goeie voetballer.'
Door je nonchalance zou jouw talent echter nog nooit helemaal tot uiting zijn gekomen.
'Door mijn houding lijkt het soms alsof ik nonchalant ben, maar dat ben ik helemaal niet. Op een voetbalveld kan ik me zeker 90 minuten concentreren. Ik ben er veel mee bezig om een leiderstype te worden, maar dat is iets wat je leert door ervaring. Ik weet dat Club Brugge een ploeg is met veel jonge spelers, maar dan is de honger des te groter om ons te bewijzen.'
Wat zijn jouw ambities bij Club Brugge?
'Simpel: een prijs pakken. Ik heb in carrière nog maar één keer iets gewonnen en dat was toen ik Europees kampioen werd met Jong Oranje. Met Club Brugge wil ik mijn palmares uitbreiden. Ik hoorde ook dat Club Brugge fantastische supporters heeft. Met zo'n twaalfde man moet het lukken.'
Is de Belgische competitie geen stap terug na je passage bij AZ Alkmaar en West Bromwich Albion?
'Als ik bij Club Brugge een heel seizoen kan spelen, dan zet ik een stap vooruit in plaats van een stap terug. Toen AZ mij vorig seizoen uitleende aan West Bromwich stond ik een zestiental matchen in de basis in de Premier League. Dat is niet genoeg. Als je zo'n seizoen meemaakt, dan sta je stil als voetballer. Nu wil ik mijn carrière bij Brugge herlanceren. Al ben ik in Engeland ook sterker geworden. Ik speelde één seizoen in de grootste competitie ter wereld met de sterkste atleten. Als je daar niet gefocust was, dan werd je weggespeeld.'
Klopt het dat jij ooit naar PSV en Ajax kon?
'Toen ik RKC ruilde voor AZ was de top drie in Nederland ook erg geïnteresseerd in mij en er waren ook enkele buitenlandse clubs. Ajax heeft mij eigenlijk altijd wel gevolgd. Op mijn twaalfde kon ik ook naar Ajax, maar mijn vader heeft me toen tegengehouden. Hij wilde dat ik plezier beleefde aan het voetbal en Ajax was meer een school. Plezier is belangrijk en dat wil ik ook bij Club Brugge ervaren.'
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |