abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 mei 2007 @ 11:42:47 #101
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49882192
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Was toen bijna een uniforme kamermeerderheid
En wat gaat de EU hieraan (niet-) doen dan? Inzake dat verklote onderwijs bedoel ik.
Want een leger bijv. als we de US als voorbeeld nemen, heeft wel baat bij onder-opgeleidden en dropouts. Ook nu al is er te vaak VMBO als opleidingsadvies gegeven, ik ben bang dat dat in EU verband nog meer gereguleerd zal worden.
Want al die mensen kunnen niet werkloos blijven ondanks alle automatisering, daar komt maar ellende van, is nu al met de huidige aantallen het geval.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_49882657
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:42 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

En wat gaat de EU hieraan (niet-) doen dan? Inzake dat verklote onderwijs bedoel ik.
Want een leger bijv. als we de US als voorbeeld nemen, heeft wel baat bij onder-opgeleidden en dropouts. Ook nu al is er te vaak VMBO als opleidingsadvies gegeven, ik ben bang dat dat in EU verband nog meer gereguleerd zal worden.
Want al die mensen kunnen niet werkloos blijven ondanks alle automatisering, daar komt maar ellende van, is nu al met de huidige aantallen het geval.
Ik heb nergens gepleit voor een Europees leger, wel voor een Economische Unie.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:24:08 #103
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49883812
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:53 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik heb nergens gepleit voor een Europees leger, wel voor een Economische Unie.
Die legers kunnen niet los van de elkaar handen en pluche stoeltjes gevende leiders gezien worden.
Ook de schaalvergroting in EU opzicht verdient het predikaat TE, dat er TE voor staat, TE groot bijv. om goed te leiden.

Ik pleit dus voor goed buurschap, goede afspraken, van mij part een minimaal geldbedrag per jaar in de buurt-pot.

Echter een groot staat EU waarvan NL dan een klein stadje gaat worden, nee dank u.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:43:17 #104
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49888825
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 11:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Niet dat ik zo geweldig gelukkig ben met een aantal van de proefballonnetjes die recentelijk zijn opgegooid, maar ik ben ervan overtuigd dat het volk uitstekend in staat is te bewijzen dat het altijd erger en vooral meer visieloos kan.
Waar ben je precies van overtuigd? Dat dat volk visieloos is of haar regeringen?

Voor nu kan ik de EU heel simpel vergelijken met bigbrother, de 'real life' serie.

Gooi mensen met allerlei achtergronden en bezwaren tegen de aldaar geldende wetten in 1 gebied (dat huis) en zie de ellende al vlot ontstaan. Dat kan je dan 'opvangen' met heel veel macht bij een paar mensen met een groot leger politie EN bijval van het leger (bij bijv. voetbal wedstrijden)
Wat hebben we dan? een soort ' oost-berlijn-EU ' ...
pi_49888928
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:18 schreef Evil_Jur het volgende:
Als SP en Wilders tegen zijn, ben ik bijna automatisch voor...
Wat op zich jammer is. Beide kampen hebben tussen hun populistische geschreeuw namelijk wel degelijk valide punten.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_49889496
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:43 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Waar ben je precies van overtuigd? Dat dat volk visieloos is of haar regeringen?
Beide, maar het volk zal altijd eerder voor de instant gratification en de korte termijn (zelfs nog korter dan de "elke vier jaar verkiezingen"-termijn van politici) gaan.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_49891109
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan begrijp je me verkeerd. Je zei dat dankzij de EU wij zo'n rijk landje zijn. Dat is waar, het CPB heeft berekend dat daardoor ons BNP 10% hoger ligt. Maar tegelijkertijd zeggen ze er ook bij dat we daarmee niet boven het gemiddelde zitten (m.a.w: andere landen hebben er ook 10% van geprofiteerd) wat erg raar is met onze zogenaamd open economie.
Ik zei mede dankzij, een subtiel verschil. En niet meer dan gemiddeld is niet raar, want we dragen netto meer af aan de EU bijvoorbeeld.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:47:23 #108
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49893788
Zere are no EU rules in the netherlands, naar goede vertaling van de voormalig Iraakse minister van voorlichting....

EU kritiseert Grote Donorshow BNN
TXT 29 mei 2007 16:47 uur
` De Europese Commissie heeft scherpe
kritiek op de Grote Donorshow die BNN
vrijdag uitzendt.Ze vindt het smakeloos
om over zo'n serieus onderwerp een
reality-tv-show te maken.

In het live-programma van BNN bepaalt
een ongeneeslijk zieke vrouw wie van
drie nierpatiënten een nier van haar
krijgt.De kijkers kunnen haar per sms
laten weten hoe zij erover denken.

Minister Plasterk heeft in de Kamer
gezegd dat hij het programma ongepast
en onethisch vindt,maar dat hij geen
mogelijkheden ziet het te verbieden.
Minister Klink heeft zich ook al in
dergelijke bewoordingen uitgelaten.
--------------------------------------------------

Kwestie van tijd dus en de EU zal al dan niet door middel van NL politici die er later als ze groot zijn ook willen werken, hier de TV gaan bepalen....
pi_49894372
De EU heeft ergens kritiek op en meteen is er weer een dwaas (lees: fokthesystem) die een doemdenkscenario plaatst hoe de EU onze tv gaat bepalen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:06:07 #110
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49894534
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:02 schreef WeirdMicky het volgende:
De EU heeft ergens kritiek op en meteen is er weer een dwaas (lees: fokthesystem) die een doemdenkscenario plaatst hoe de EU onze tv gaat bepalen.
Ik vindt het nogal wat dat de EU zich buigt over iets dat toch (nog) gewoon doorgang vinden kan in NL.
Denk je dat die onzin ons en andere lidstaten kost? Daar kan BNN een jaar op teren!!
pi_49894852
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:06 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ik vindt het nogal wat dat de EU zich buigt over iets dat toch (nog) gewoon doorgang vinden kan in NL.
Denk je dat die onzin ons en andere lidstaten kost? Daar kan BNN een jaar op teren!!
Discussie over ethiek kost geld, maar is toch noodzakelijk. Net als dat je die discussies hebt in de landelijke politiek.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:36:44 #112
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49895631
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:15 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Discussie over ethiek kost geld, maar is toch noodzakelijk. Net als dat je die discussies hebt in de landelijke politiek.
Ja precies, dit kost geld.
En de discussie is al gevoerd, vandaar ook dat men dit niet vind kunnen.
Maar helaas het kan wel, en is dus geld en tijdverspilling, heeft de EU niet wat beters te doen dan achter de feiten aan sjokken?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:18:57 #113
162483 Haaglander
Zoo ik iets ben ....
pi_49897190
mod-edit, ad hitlerim

[ Bericht 92% gewijzigd door sigme op 29-05-2007 20:14:21 ]
Lekkeâh bèdehand. Nâh je zin?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:25:28 #114
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_49902392
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:53 schreef fokthesystem het volgende:
Men draait u een rad voor de ogen, u word langzaam gebrainwashed @-)

Kijk op:
http://www.groenlinks.nl/eu-grondwet/misverstanden

En zie 10 reden waarom die hele EU grondwet gewoon dus NIET EENS NODIG IS !
Gast, lees eens wat er staat. Ze geven juist argumenten waarom de EU zo slecht nog niet is!!
quote:
Er verandert zo goed als NIKS, en de EURO plus avondjes uit e.d. worden niet goedkoper.
Zelfs met inflatie zijn de supermarkten goedkoper dan voor de euro dus wat lul je nou?
quote:
De SP zal wederom zegevieren in haar bevolkingsonderwijs aangaande de EU, dus
een nieuw referendum komt er waarschijnlijk niet, word niet opgevolgd, of komt
heel vreemd, met of zonder stemcomputer vergieten, ineens uit op een JA van de NL bevolking...
De SP
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:26:47 #115
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_49902450
1. "Ze besluiten altijd alles zonder ons, dus uit protest stem ik tegen"
Het feit dat er een referendum is, ondergraaft dit argument ğ

2. "Ik steun geen achterkamertjespolitiek, dus ook geen Grondwet"
Wie daar tegen wil protesteren moet juist vóór stemmen ğ

3. "Deze Europese Grondwet is neoliberaal"
Valse voorstelling van zaken door heel selectief te citeren ğ

4. "Ik wil een betere, groenere, diervriendelijkere grondwet"
Dat is het helaas niet realistisch en laat de huidige kans op vooruitgang liggen ğ

5. "Het verplicht tot hogere militaire uitgaven"
Te kort door de bocht. Samenwerking kan leiden tot enorme efficiency-winst ğ

6. "Een stem tegen, is een stem tegen de (dure) euro"
Wie de Europese Grondwet als zondebok misbruikt vergooit z’n stem ğ

7. "Deze grondwet giet de tekortkomingen in beton"
Het tegendeel is waar. De Grondwet is juist op de groei gemaakt ğ

8. "Ik ben tegen Turkse toetreding, dus stem tegen"
Een drogreden, Turkije komt nul keer voor in de Grondwetstekst ğ

9. "De Grondwet bestendigt het slechte landbouwbeleid"
De Grondwet maakt hervormingen in landbouwbeleid juist mogelijk ğ

10. "Deze grondwet is een nieuwe stap naar een Europese superstaat"
Dat is onjuist. Deze Grondwet geeft de EU geen extra bevoegdheden ğ
pi_49903355
neeeee geen grondwet want dan komt Turkije bij de EU en krijgen we spontaan stierengevechten in Nederland en wordt het homohuwelijk verboden en ik wil de gulden terug want dan wordt alles weer goedkoooop boehoehoehoe snik snik wat ben ik toch dom dat ik dit soort argumenten gebruik!
An unstable system is a system that is not stable
pi_49903419
waarom zou je nee stemmen als er niks veranderd?
dan maakt het toch niet uit wat je stemt?
Hajeto!
  dinsdag 29 mei 2007 @ 20:53:38 #118
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_49903526
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Crack_david het volgende:
Shit man, nu heb je hem gewoon in één zin klem geluld
pi_49910338
Ik zou nog steeds tegen stemmen denk ik. Allereerst omdat ik weer een angstcampagne aan voel komen (her en der steekt het al de kop op), politici leren dus geen zier van het verleden. Bovendien vind ik dat het verdrag (want zo heet het nu toch ) niet genoeg regelt om de EU als overkoepelende overheid (1 overheid geleid door verbodsfanaten lijkt me wel voldoende) terug te dringen. Mijnsinziens dient een EU beperkt te zijn tot het bewerkstelligen van een open europese markt, een gezamenlijke defensie, gezamenlijk streven naar een veilig Europa (het oorspronkelijke doel van de EU dus) en een gezamenlijk integratiebeleid waardoor het mogelijk blijft binnen de EU vrij te reizen. Pas als de EU in een verdrag opneemt naar deze punten te streven zal ik 'voor' stemmen in een referendum.
  woensdag 30 mei 2007 @ 09:21:01 #120
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49916516
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 20:51 schreef Crack_david het volgende:
dan maakt het toch niet uit wat je stemt?
Precies wat ik dus vreemd vind aan aangehaalde GL EU lof-pagina.
"Er veranderd niks ten nadele, we houden alles in eigen hand, gaat rustig slapen" eurhmmm tja, dan stem ik dus uit voorzorg,politici en liegen enzo, maar NEU.

Sommigen zeggen dat er niets aan de hand en we rustig kunnen gaan slapen.
De EU stelt niks voor en dat verdrag veranderd niets in NL.

Nu al echter...

Fiasco dreigt voor stille autobanden

Woensdag 30 mei 2007 - De overheidscampagne om automobilisten te bewegen stille banden onder hun auto te monteren, dreigt op een mislukking uit te lopen. De bandenbranche verenigd in de VACO, boycot de campagne.

Automobilisten worden daardoor nauwelijks voorgelicht over de voordelen van een stille band.
Het ministerie begint vandaag met de campagne om de stille autoband te promoten. De band maakt bijna de helft minder geluid dan een gewone band. Als automobilisten massaal overstappen, wordt het verkeerslawaai fors teruggedrongen.
"De bedoeling van de campagne is de leefomgeving te verbeteren door geluidsoverlast te verminderen", aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat. "Bovendien hoeft Rijkswaterstaat minder geluidsschermen en geluidwerend asfalt aan te leggen als het verkeer stiller wordt. Dat bespaart veel geld." De vraag is of die doelen worden gehaald. In eerste instantie trekt het ministerie een paar ton uit voor de campagne. Volgens Ruud Spuijbroek van de brancheorganisatie VACO vaart het ministerie van Verkeer en Waterstaat een warrige koers. "Het geluid dat banden veroorzaken,
moet van de EU
in 2009 met één decibel zijn teruggedrongen.
----------------------------------------------------------------

En zo zijn er nog tal van voorbeelden.
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:40:11 #121
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49918923
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou nog steeds tegen stemmen denk ik. Allereerst omdat ik weer een angstcampagne aan voel komen (her en der steekt het al de kop op), politici leren dus geen zier van het verleden. Bovendien vind ik dat het verdrag (want zo heet het nu toch ) niet genoeg regelt om de EU als overkoepelende overheid (1 overheid geleid door verbodsfanaten lijkt me wel voldoende) terug te dringen. Mijnsinziens dient een EU beperkt te zijn tot het bewerkstelligen van een open europese markt, een gezamenlijke defensie, gezamenlijk streven naar een veilig Europa (het oorspronkelijke doel van de EU dus) en een gezamenlijk integratiebeleid waardoor het mogelijk blijft binnen de EU vrij te reizen. Pas als de EU in een verdrag opneemt naar deze punten te streven zal ik 'voor' stemmen in een referendum.
volgens mij staat dat erin je noemt net de kernpunten van de EU
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 30 mei 2007 @ 10:41:40 #122
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_49918980
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 09:21 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Precies wat ik dus vreemd vind aan aangehaalde GL EU lof-pagina.
"Er veranderd niks ten nadele, we houden alles in eigen hand, gaat rustig slapen" eurhmmm tja, dan stem ik dus uit voorzorg,politici en liegen enzo, maar NEU.

Sommigen zeggen dat er niets aan de hand en we rustig kunnen gaan slapen.
De EU stelt niks voor en dat verdrag veranderd niets in NL.

Nu al echter...

Fiasco dreigt voor stille autobanden

Woensdag 30 mei 2007 - De overheidscampagne om automobilisten te bewegen stille banden onder hun auto te monteren, dreigt op een mislukking uit te lopen. De bandenbranche verenigd in de VACO, boycot de campagne.

Automobilisten worden daardoor nauwelijks voorgelicht over de voordelen van een stille band.
Het ministerie begint vandaag met de campagne om de stille autoband te promoten. De band maakt bijna de helft minder geluid dan een gewone band. Als automobilisten massaal overstappen, wordt het verkeerslawaai fors teruggedrongen.
"De bedoeling van de campagne is de leefomgeving te verbeteren door geluidsoverlast te verminderen", aldus een woordvoerder van Rijkswaterstaat. "Bovendien hoeft Rijkswaterstaat minder geluidsschermen en geluidwerend asfalt aan te leggen als het verkeer stiller wordt. Dat bespaart veel geld." De vraag is of die doelen worden gehaald. In eerste instantie trekt het ministerie een paar ton uit voor de campagne. Volgens Ruud Spuijbroek van de brancheorganisatie VACO vaart het ministerie van Verkeer en Waterstaat een warrige koers. "Het geluid dat banden veroorzaken,
moet van de EU
in 2009 met één decibel zijn teruggedrongen.
----------------------------------------------------------------

En zo zijn er nog tal van voorbeelden.
ah de zondebok tactiek dat zeggen alle regeringsleiders wanneer er een impopulaire maatregel genomen moet worden.
Feit is dat zij de EU zijn en dus ook die beslissingen nemen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 30 mei 2007 @ 15:00:26 #123
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49928292
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 10:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ah de zondebok tactiek dat zeggen alle regeringsleiders wanneer er een impopulaire maatregel genomen moet worden. Feit is dat zij de EU zijn en dus ook die beslissingen nemen.
Ja, en selectief, de 'leuke' dingen van elders zien we hier niet, maar we mogen er wel voor dokken.

Laten we maar nee zeggen, dan "gooien ze ons er uit" (fijne jongens die...), makkelijk, snel, doen we!
  woensdag 30 mei 2007 @ 21:43:50 #124
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49943920
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:53 schreef fokthesystem het volgende:

Kijk op:
http://www.groenlinks.nl/eu-grondwet/misverstanden
8. "Ik ben tegen Turkse toetreding, dus stem tegen"
Een drogreden, Turkije komt nul keer voor in de Grondwetstekst
Dit is een leugen.

Zonder Grondwet of nieuw verdrag liggen de stemverhoduingen van het verdrag van Nice vast en is het niet mogelijk om nieuwe landen tot de EU te laten toetreden1. Dus ook Turkije niet.

Groen Links liegt hier dus weer eens glashard.

"Ja" op de grondwet is dus ook "ja"voor Turkije.

1 In Nice was al rekening gehouden met Bulgarije en Roemenie.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_49944104
Elke keer als het gaat om uitbreiding van de EU, krijg ik heel erg associaties bij het EUROvisie Songfestival. Er komen landen bij die niet bij Europa horen, geen toegevoegde waarde hebben, onderling kliekjes vormen en er vandoor gaan met al het geld.
pi_49945587
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 21:43 schreef Napalm het volgende:

[..]

Dit is een leugen.

Zonder Grondwet of nieuw verdrag liggen de stemverhoduingen van het verdrag van Nice vast en is het niet mogelijk om nieuwe landen tot de EU te laten toetreden1. Dus ook Turkije niet.

Groen Links liegt hier dus weer eens glashard.

"Ja" op de grondwet is dus ook "ja"voor Turkije.

1 In Nice was al rekening gehouden met Bulgarije en Roemenie.
Het verdrag van nice veranderde toch de convergentiecriteria, maar die sloten Turkije toch niet uit? Heb je een link als ik het onjuist heb?
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:27:51 #127
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49946158
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:17 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het verdrag van nice veranderde toch de convergentiecriteria, maar die sloten Turkije toch niet uit? Heb je een link als ik het onjuist heb?
Kijk maar naar de stemverhouding; dat zijn vaste aantallen en geen variabele formule die ruimte laat voor nieuwe toetreders. Niemand kan meer toetreden, dus ook Turkije niet.

Een los verdrag om zeg maar Zwitserland toe te laten zal geen weerstand brengen. Een los verdrag voor Turkije daarentegen...
De grondwet is flexibel ogv de stemverhoudingen waardoor je nooit de explicite vraag over Turkije zal krijgen. Daar zorgen de ambtenaren met de salami-taktiek wel voor.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:31:43 #128
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49946359
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:57 schreef Skv het volgende:
Europese Grondwet hoeft ook niet, die is redelijk van de baan.
Er moeten gewoon nieuwe, concrete afspraken worden gemaakt die onder het Verdrag van Nice vallen. Nederland moet zich maar naar buiten richten en de EU moet werken aan een goedgeorganiseerde Europese markt, zonder grenzen voor kapitaal, goederen, personen of diensten.

Ik ben alsnog voor de Grondwet, daar Nederland er (dankzij de handelsgeest, bedrijvigheid en strategische ligging) er veel voordeel uit kan halen.

Daarnaast ben ik ook pertinent tegen op zaken als een referendum. We hebben net een nieuwe zittende regering, die direct door het volk als vertegenwoordiging is gekozen. Dit zijn allemaal intelligente individuen met een eigen mening en wil. Gewoon laten beslissen door parlementariërs dus!
Heldere post waar ik het volkomen mee eens ben. Vooral het dikgedrukte deel.
pi_49946968
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Kijk maar naar de stemverhouding; dat zijn vaste aantallen en geen variabele formule die ruimte laat voor nieuwe toetreders. Niemand kan meer toetreden, dus ook Turkije niet.

Een los verdrag om zeg maar Zwitserland toe te laten zal geen weerstand brengen. Een los verdrag voor Turkije daarentegen...
De grondwet is flexibel ogv de stemverhoudingen waardoor je nooit de explicite vraag over Turkije zal krijgen. Daar zorgen de ambtenaren met de salami-taktiek wel voor.
Als iets een leugen is, dan is dat het wel. Er zijn namelijk twee soorten kandidaten. Potentiële kandidaten en kandidaten waar al (langere tijd) meer gepraat wordt. Turkije, Kroatië, Macedonië zijn kandidaat lidstaten. Albanië, Bosnië Herzegovina, Montenegro, Servië zijn potentiële kandidaat lidstaten.
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:44:06 #130
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49947045
quote:

Daarnaast ben ik ook pertinent tegen op zaken als een referendum. We hebben net een nieuwe zittende regering, die direct door het volk als vertegenwoordiging is gekozen.
re·ge·ring (de ~ (v.), ~en)
1 het staatshoofd en de gezamenlijke ministers => landsregering
+
di·rect1 (bn.)
1 rechtstreeks, onmiddellijk <=> indirect

di·rect2 (bw.)
1 meteen, dadelijk
2 bepaald

Dus wij kiezen rechtstreeks de koning, de minister en pm? Geinig, blijkbaar hebben we een nieuwe grondwet in NL zonder dat ik het wist..
quote:
Dit zijn allemaal intelligente individuen met een eigen mening en wil. Gewoon laten beslissen door parlementariërs dus!
Heb je het nu over Nawijn of Jorritsma? Bovendien had je het over de regering en nu opeens over het parlement. Mensen als jij zitten uit de hoogte te doen, zo van "ik ben zo goed op de hoogte en daarom verlicht grondwetvoorstander" terwijl je nog niet eens de havo3staatsrechtslessen zou halen.
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:31 schreef ScienceFriction het volgende:
Heldere post waar ik het volkomen mee eens ben. Vooral het dikgedrukte deel.
Zie boven
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:48:08 #131
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49947258
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:42 schreef WeirdMicky het volgende:
Als iets een leugen is, dan is dat het wel. Er zijn namelijk twee soorten kandidaten. Potentiële kandidaten en kandidaten waar al (langere tijd) meer gepraat wordt. Turkije, Kroatië, Macedonië zijn kandidaat lidstaten. Albanië, Bosnië Herzegovina, Montenegro, Servië zijn potentiële kandidaat lidstaten.
???

Wat klopt er neit dan?

Je kan praten met jan en alleman maar zonder het mandaat is het gezien vanuit het staatsrecht van nul en generlei belang. De EU praat met Turkije maar de feitelijke toetreding kan simpelweg niet zonder nieuw verdrag. Als Nawijn het over de doodstraf heeft wil dat nog niet zeggen dat een rechter het kan opleggen zonder een nieuwe wet. Zo is het met Turkije en de grondwet exact zo.
pi_49948328
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:48 schreef Napalm het volgende:

[..]

???

Wat klopt er neit dan?

Je kan praten met jan en alleman maar zonder het mandaat is het gezien vanuit het staatsrecht van nul en generlei belang. De EU praat met Turkije maar de feitelijke toetreding kan simpelweg niet zonder nieuw verdrag. Als Nawijn het over de doodstraf heeft wil dat nog niet zeggen dat een rechter het kan opleggen zonder een nieuwe wet. Zo is het met Turkije en de grondwet exact zo.
quote:
Toetreding en uittreding
In de grondwet is opgenomen dat elk land, mits het in Europa ligt en de in de grondwet opgesomde waarden onderschrijft, lid kan worden van de EU. Daarvoor is de unanieme toestemming van de unie en de lidstaten vereist. Critici vrezen dat onder deze voorwaarden landen als Oekraïne, Rusland en de staten in de Kaukasus te gemakkelijk lid kunnen worden van de EU, hetgeen in de unie te grote verschillen teweeg zou brengen en deze daardoor ondermijnen. Omdat elke lidstaat moet toestemmen in een toekomstige uitbreiding, verandert er aan de bestaande situatie niets.
bron: http://nl.wikipedia.org/w(...)Grondwet_voor_Europa
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:18:14 #133
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49948507
quote:
ALs ik het heb over de situatie zonder de grondwet dan haal jij de grondwet erbij om aan te tonen dat de situatie zonder grondwet niet is zoals ik hem schets?

Het verwijderen van de enorme stemrechtenhobbel vergemakkelijkt toetreding. ALs wiki-claimt dat het neit zo is dan is wiki weer eens fout. Op een onderwerp als deze niet vreemd.
pi_49948693
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:18 schreef Napalm het volgende:

[..]

ALs ik het heb over de situatie zonder de grondwet dan haal jij de grondwet erbij om aan te tonen dat de situatie zonder grondwet niet is zoals ik hem schets?

Het verwijderen van de enorme stemrechtenhobbel vergemakkelijkt toetreding. ALs wiki-claimt dat het neit zo is dan is wiki weer eens fout. Op een onderwerp als deze niet vreemd.
Jij beweert dat een 'ja' voor de grondwet, een 'ja' voor toetreding tot Turkije is. Je beweert ook dat GroenLinks hierbij liegt. Zie hier nog een link met daarin de vaststelling dat jij hierin volledig fout zit:
quote:
CRITERIA OM IN AANMERKING TE KOMEN EN PROCEDURE VOOR TOETREDING

In artikel I-1 van het grondwettelijk verdrag is bepaald dat de Unie openstaat voor alle Europese staten die haar waarden eerbiedigen en zich ertoe verbinden deze gezamenlijk te bevorderen.

De criteria om in aanmerking te komen en de procedure voor toetreding worden uiteengezet in artikel I-58 van het grondwettelijk verdrag. De Grondwet brengt geen grote wijzigingen aan in de bepalingen van de huidige Verdragen. In artikel I-58 wordt gesteld dat de Unie openstaat voor alle Europese staten die de in artikel I-2 bedoelde waarden van de Unie eerbiedigen en zich ertoe verbinden deze gezamenlijk te bevorderen. In dit artikel is echter een aantal criteria toegevoegd aan de huidige bepalingen. Deze betreffen eerbied voor de menselijke waardigheid, gelijkheid en een verwijzing naar de rechten van personen die tot minderheden behoren. Bovendien bepaalt dit artikel dat de samenlevingen van de lidstaten moeten worden gekenmerkt door "pluralisme, non-discriminatie, verdraagzaamheid, rechtvaardigheid, solidariteit en gelijkheid van vrouwen en mannen".

De Grondwet houdt vast aan de toetredingsprocedure. Over elke toetreding wordt door de Raad met eenparigheid van stemmen een besluit genomen, na goedkeuring door het Europees Parlement met volstrekte meerderheid van stemmen van zijn leden. De voorwaarden en nadere regels voor de toelating vormen het voorwerp van een akkoord tussen de lidstaten en de kandidaat-lidstaat, dat door alle overeenkomstsluitende staten moet worden geratificeerd.
Een ja voor dit verdrag is dus geen ja voor toetreding van Turkije, of welk ander land dan ook.
pi_49948866
wat iedereen eens zou moeten doen is de nederlandse grondwet lezen en vervolgens de europese grondwet. als je dat doet is het meteen duidelijk waarom die europese er niet moet komen. de nederlandse is kort, duidelijk, to the point. die europese grondwet is een langdradig, gortdroog en vooral onduidelijk misbaksel. ik wil een grondwet die makkelijk te begrijpen is.
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:28:22 #136
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_49948891
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Jij beweert dat een 'ja' voor de grondwet, een 'ja' voor toetreding tot Turkije is. Je beweert ook dat GroenLinks hierbij liegt. Zie hier nog een link met daarin de vaststelling dat jij hierin volledig fout zit:
[..]

Een ja voor dit verdrag is dus geen ja voor toetreding van Turkije, of welk ander land dan ook.
Nu snap ik je redenatie.

Situatie zonder grondwet:
Nodig voor toetreding Turkije: 1) toestemming landen + 2)overeenstemming over nieuwe stemverhoudingen (met een land erbij dat 80 mln inwoners aan stemrecht meebrengt)

Situatie met grondwet
Nodig voor toetreding Turkije: 1) toestemming landen + nix

Wat is nu makkelijker?
pi_49949004
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 23:28 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nu snap ik je redenatie.

Situatie zonder grondwet:
Nodig voor toetreding Turkije: 1) toestemming landen + 2)overeenstemming over nieuwe stemverhoudingen (met een land erbij dat 80 mln inwoners aan stemrecht meebrengt)

Situatie met grondwet
Nodig voor toetreding Turkije: 1) toestemming landen + nix

Wat is nu makkelijker?
Wellicht is toetreding gemakkelijker, maar het is zeer krom om te beweren dat een 'ja' voor de Europese Grondwet een 'ja' is voor de toetreding van Turkije. Dit is daarom geen leugen van GroenLinks, of wel?
  woensdag 30 mei 2007 @ 23:40:14 #138
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_49949353
Hoe wordt die toetreding nu werkelijk geregeld? Ik ben een beetje in dat verdrag en op wiki gaan zoeken en kwam tot de volgende frase:
quote:
Iedere Europese staat die lid wenst te worden van de Unie, richt daartoe een verzoek tot de Raad. Het Europees Parlement en de nationale parlementen worden van dit verzoek in kennis gesteld. De Raad besluit met eenparigheid van stemmen, na raadpleging van de Commissie en na goedkeuring door het Europees Parlement, dat zich uitspreekt bij meerderheid van zijn leden. De voorwaarden en nadere regels voor de toelating worden neergelegd in een akkoord tussen de lidstaten en de kandidaat-lidstaat. Dit akkoord wordt door alle overeenkomstsluitende staten overeenkomstig hun onderscheiden grondwettelijke bepalingen aan bekrachtiging onderworpen.
De Europese Raad besluit met unanimiteit (ja ja dus ook Balkenende), het Europees parlement met meerderheid van stemmen, ratificatie door alle lidstaten is noodzakelijk.

Bovendien worden de nationale parlementen ingelicht
quote:
De [Nederlandse] regering verwelkomt deze grotere betrokkenheid van de nationale parlementen bij deze procedure.
  donderdag 31 mei 2007 @ 00:05:37 #139
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49950217
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 22:44 schreef Napalm het volgende:

[..]

re·ge·ring (de ~ (v.), ~en)
1 het staatshoofd en de gezamenlijke ministers => landsregering
+
di·rect1 (bn.)
1 rechtstreeks, onmiddellijk <=> indirect

di·rect2 (bw.)
1 meteen, dadelijk
2 bepaald
Leuk... een stukje uit het woordenboek...
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:07:13 #140
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49962194
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 00:05 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Leuk... een stukje uit het woordenboek...
Ja zeker goede onderbouwing.

Ook is het zo dat de EU, als we eenmaal binnen zijn, meer over ons te zeggen heeft, dan wij in de EU, met onze 16 miljoen mensen en daaraan verwante 'stem kracht'.

Men wil ons binnenhalen, terwijl we zelf als land nog niet 'klaar en af' zijn, dus is dat geen goede move.

Ook het feit dat we een wurgcontract voorgelegd krijgen (meedoen of opsodemioeteren) doet mij zeggen, zeg NEE tegen de EU die ons zo behandelt, terwijl we ook nog eens het meest inleggen aan euro's en er de sterkere gulden voor opgaven enz. (ook tegen onze wil, onthoud dat aub!)
  donderdag 31 mei 2007 @ 14:35:00 #141
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_49964961
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:48 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wat je ook van de vertegenwoordigers vindt, het volk is uiteraard minder intelligent.
Ja want die stemmen de domme politici het landsbeleid in....
En je bent tevens voor meer geld voor politici, dan denk jij dat er ook betere politici komen.
Denk je werkelijk dat iemand die met zijn bedrijf een miljoen of meer per jaar scoort de politiek in wil en zijn zaak laat gaan of negeren ?
Dan zijn er weer andere voorbeelden, van types als heijnsbroek en fortuijn, die gaan niet voor het geld, maar voor de macht of aanzien.

In NL regeert de middenmoot, want die kiezen de middenmoot vanuit de middenmoot.

In de EU regeren eigenlijk de bedrijven volgens mij en ze pressen NL want we hebben schiphol en rotterdam o.a. en goede ideeen.

Dat soort pressie moet je niet hebben, dus makkelijk nu. Weer NEE en weg met die EU.
En de gulden wil ik ook terug

[ Bericht 2% gewijzigd door fokthesystem op 31-05-2007 14:53:49 ]
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 01:07:19 #142
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_62476130
Ivm de kredietcrisis, de EU stemming is er niet gekomen, we worden niet alleen door NL overheid geregeerd de EU regeert over heel NL. Het zal blijvend elk jaar duurder worden gemiddeld voor iedereen (ook gemiddeld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')