abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49851547
Ik ben net onder de zonnebank geweest bij sunday's.
Echt heel leuk. Je krijgt persoonlijk (gratis) huid advies. En ze hebben allemaal make up en haar verzorging spullen daar staan die je dan gewoon mag gebruiken. Dus je hoeft echt helemaal niets mee te nemen.

Alleen krijg je ook een schema mee van hoe vaak je moet gaan. En nou zei die meneer dat ik nu dus om de twee dagen moet tot ik bruin ben. Nou vraag ik me af of minder ook kan? Of dat het dan een beetje weg gegooid geld is. Hij vertelde dat als je langer wacht je pigment weer daalt en dat je dan weer langer moet om bruin te worden.
Tips??
pi_49851734
Nog belangrijker. Is het wel veilig zonnebanken?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_49852025
Ik ben het niet van plan jaren te gaan doen. Ik wil nu gewoon even een kleurtje en dit dan een beetje bijhouden. Ik hoef niet de rest van me leven 3 keer per week er heen dus de schade zal wel te overzien zijn
pi_49852035
Ik ben ook wel eens bij Sundays geweest. Sundays is duur, ook al krijg je er een after sun etc, maar je betaalt het indirect allemaal zelf. Bij onze sportschool hebben ze ook zonnebanken die maar 5 euro kosten. De medewerkers hebben ook allemaal een certificaat veilig zonnebanken. Er is een milde, medium en sterke, en de lampen worden geregeld gewisseld. Mij is daar zo ongeveer opgelegd dat ik beslist niet meer dan 2 keer per week onder de zonnebank mag! Je bruin gaat iets langzamer, maar doordat het iets langer duurt wordt het eindresultaat wel mooier.

Dus dat je om de twee dagen moet omdat anders je pigment weer daalt is wat mij betreft gelul en louter geldklopperij. Vaker dan 2 keer is slecht voor je huid en werkt huidverandering ernstig in de hand.

Maargoed, je moet doen wat je zelf wilt.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_49852185
Ik weet dat het duur is. Ik heb op mijn sportschool ook een snelbruiner. Maar ik vind het een beetje eng om daar zo onder te springen. Ze weten bij mij op de sportschool net hoe dat ding aan moet. Dus bouw liever een kleur op met advies.
Ik zit gewoon met die elke twee dagen in me buik. Dat word wel heel duur
pi_49852586
Ik denk dat als je naar je huid "luisterst" je zelf wel aanvoelt of om de twee dagen te veel is of niet. Voor mijn huid zou het teveel zijn, ik voel het echt een aantal dagen trekken (niet echt het goede woord) en geef mn huid dan ook die tijd rust voor ik weer ga.

Ik probeer nu idd ook eens een keertje goed bruin te worden en ben ook al een paar keer bij Sundays geweest, ik kreeg heel geen huidadvies en gedoe. Bij mij is er aftersun en dat is het, niks geen stylingproducten e.d. Zal dus ook per vestiging verschillen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_49852786
Oh dat is raar want het is een franchise en dus hoort overal het zelfde te zijn. Op de website staat ook dat dit aanwezig is.

En ik voel niets trekken eigenlijk (snap wat je er mee bedoelt)
  maandag 28 mei 2007 @ 15:21:01 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49853506
Bij ons staat idd ook van alles om te gebruiken.

Ik snap wel dat zij om de 2 dagen adviseren, levert hun toch net wat meer geld op, maar om de 3 dagen werkt ook prima hoor.
Ik ging een tijdje terug ook regelmatig om wat voor te bruinen voor de vakantie en ging toen eens in de 3-4 dagen en dat werkte ook gewoon.
Had net voor 60 Euro zo'n soort abbo afgesloten toen ik zwanger bleek. Gelukkig blijft dat tegoed gewoon geldig dus over een maand of 10 ga ik wel weer eens.
  maandag 28 mei 2007 @ 15:27:28 #9
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49853709
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:30 schreef kleinvogelijn het volgende:
Ik ben ook wel eens bij Sundays geweest. Sundays is duur, ook al krijg je er een after sun etc, maar je betaalt het indirect allemaal zelf. Bij onze sportschool hebben ze ook zonnebanken die maar 5 euro kosten. De medewerkers hebben ook allemaal een certificaat veilig zonnebanken. Er is een milde, medium en sterke, en de lampen worden geregeld gewisseld. Mij is daar zo ongeveer opgelegd dat ik beslist niet meer dan 2 keer per week onder de zonnebank mag! Je bruin gaat iets langzamer, maar doordat het iets langer duurt wordt het eindresultaat wel mooier.

Dus dat je om de twee dagen moet omdat anders je pigment weer daalt is wat mij betreft gelul en louter geldklopperij. Vaker dan 2 keer is slecht voor je huid en werkt huidverandering ernstig in de hand.

Maargoed, je moet doen wat je zelf wilt.
Dat is geen gelul, en ook geen geldklopperij.
Er moet min. 48 uur tussen je zonnebaden zitten om pigmentatie op te laten treden.
je ziet dan ook pas je echte kleur , na 48 uur.
Kuren ( een kleur opbouwen ), doe je dus bij voorkeur in een korte periode, om de 2 dagen.

Als het een goede zonnestudio is, KAN je niet verbranden. Zonnebanken is niet slecht voor je huid, verbranden wel.
Bij een zonnebank krijg je een veilige, vastgestelde dosis. Het is dus niet schadelijk en zeker niet kankerverwekkend.

Buiten lopen is schadelijk. Je weet buiten namelijk nooit hoeveel straling je huid raakt.
  maandag 28 mei 2007 @ 15:28:44 #10
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49853762
Oh, en dat veilig zonnen certificaat hebben ze waarschijnlijk bij een pak cornflakes gehad als ze die onzin verkondigen.
De enige certificaten die zinnig zijn, zijn die van Stezon. Hangen die niet in de toko, niet gaan.
pi_49853785
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:27 schreef SHE het volgende:
[..]
Zonnebanken is niet slecht voor je huid, verbranden wel.
Bij een zonnebank krijg je een veilige, vastgestelde dosis. Het is dus niet schadelijk en zeker niet kankerverwekkend.
Not true, en dat weet jij ook wel
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  maandag 28 mei 2007 @ 15:34:18 #12
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49853962
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:29 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Not true, en dat weet jij ook wel
Ik weet idd wat wel en niet waar is

Dus kom maar op met je feitjes
  maandag 28 mei 2007 @ 15:47:51 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49854391
Er staat geen enkel bewijs in. Behalve dat er wordt gezegd dat overmatige blootstelling aan UV kankerverwekkend is.
No shit sherlock, ik zou binnen blijven als ik jou was.

Doe nog maar een poging!
pi_49854471
Misschien moet je de hele artikelen even lezen
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_49854512
quote:
Op maandag 28 mei 2007 14:17 schreef zoutig het volgende:
Ik ben net onder de zonnebank geweest bij sunday's.
Echt heel leuk. Je krijgt persoonlijk (gratis) huid advies. En ze hebben allemaal make up en haar verzorging spullen daar staan die je dan gewoon mag gebruiken. Dus je hoeft echt helemaal niets mee te nemen.

Alleen krijg je ook een schema mee van hoe vaak je moet gaan. En nou zei die meneer dat ik nu dus om de twee dagen moet tot ik bruin ben. Nou vraag ik me af of minder ook kan? Of dat het dan een beetje weg gegooid geld is. Hij vertelde dat als je langer wacht je pigment weer daalt en dat je dan weer langer moet om bruin te worden.
Tips??
Ik ga ook altijd naar Sundays maar ik bepaal helemaal zelf wanneer en hoe vaak ik ga. Dat is ook het prettige aan Sundays, je kunt er zo binnenlopen. Wat die man je aanraadt is gewoon een advies, je moet gewoon zelf beslissen hoe vaak je gaat. Of dat nu één keer in de week of één keer in de maand is, dat bepaal jij.
It's not going to stop 'till you wise up
  maandag 28 mei 2007 @ 15:55:04 #17
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49854609
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:50 schreef intoxicated het volgende:
Misschien moet je de hele artikelen even lezen
Quote maar, ik heb namelijk nog meer te doen.
graag het onomstotelijk bewijs dat zonnebanken slechter zijn dan buiten rondlopen en je er kanker van krijgt.
pi_49854621
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:28 schreef SHE het volgende:
Oh, en dat veilig zonnen certificaat hebben ze waarschijnlijk bij een pak cornflakes gehad als ze die onzin verkondigen.
De enige certificaten die zinnig zijn, zijn die van Stezon. Hangen die niet in de toko, niet gaan.
Ik zal eens kijken waar die certificaten van zijn. Ik heb desondanks de indruk dat ze bij de sportschool meer weten dan de met goud behangen meisjes van 18 bij 'onze' Sundays, waar er niet eens een antwoord gegeven kon worden of ik met een litteken wel mocht zonnebanken.

Ik vind het wel als geldklopperij klinken als er gezegd wordt dat je elke 2 dagen moet komen. Maar goed; Leven en laten leven....
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
  maandag 28 mei 2007 @ 15:59:51 #19
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49854758
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:55 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken waar die certificaten van zijn. Ik heb desondanks de indruk dat ze bij de sportschool meer weten dan de met goud behangen meisjes van 18 bij 'onze' Sundays, waar er niet eens een antwoord gegeven kon worden of ik met een litteken wel mocht zonnebanken.

Ik vind het wel als geldklopperij klinken als er gezegd wordt dat je elke 2 dagen moet komen. Maar goed; Leven en laten leven....
Ze hebben het over 2 dagen, omdat de pigmentatie 48 uur duurt.
Wil je snel een mooie kleur opbouwen, dan is om de 2 dagen zonnen gedurende 1 week wel zo handig.
Als je namelijk te lang wacht tussen de baden, verdwijnt de kleur van de eerste alweer en blijf je bezig.
Kijk gewoon even of het personeel Stezon gecertificeerd is, dat zegt namelijk ook wat over de person die de toko runt.

Ik kom zelf niet bij Sundays, vanwege de onkunde/onzin en de kampwijven.
  maandag 28 mei 2007 @ 16:13:37 #20
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49855207
Ik zal het trouwens nog even toelichten, want ik moet er zo vandoor

Wat idd is aangetoond, is dat waarschijnlijk ( let op, waarschijnlijk ) UV-A de boosdoener is voor wat betreft huidkanker.
In de meeste thuis zonnebanken, maar zeker ook nog steeds in de minder goede zonnestudio's, zit er veel UV-A in de lampen.
Fabrikanten zijn wel hard bezig dit te veranderen, maar voorzichtigheid is wel degelijk geboden.
Daarom ook mijn advies alleen te zonnen bij door Stezon opgeleide studio's.

Waarom ik aangeef dat een zonnebank in pricincipe veiliger is dan buiten bakken:
Buiten heb je geen idee hoeveel straling er op je huid komt. De wiskundige berekening zal ik je besparen, maar zaken als water, sneeuw en zand weerkaatsen ook nog eens zonlicht, waardoor er nog meer UV op je huid komt.
Buiten rondbanjeren zonder ingesmeerd te zijn is dus oerdom.

In een zonnebank, zeker een professionele, zit een vastgestelde, normvaste hoeveelheid straling, die wel voor een bruine kleur zorgt, maar helemaal niet onveilig hoeft te zijn.
Wel moet je oppassen met allerhande smeersels. Onder een zonnebank beter NOOIT smeren. Smeren doe je pas NA je zonnebad, om je huid weer te hydrateren, want ook zonnebanken droogt je huid uit.

Uv licht heeft zijn voor en zijn nadelen, maar verantwoord zonnen kan wel degelijk en zonnebanken zijn niet per definitie schadelijk.
Net als dat je ook buiten geen risico hoeft te lopen.
En dan last but not least; verbranden is ALTIJD schadelijk. Je hebt geen idee hoe schadelijk het is; maar ga er maar vanuit dat je je huid verwoest.
Verbranden dien je dus ten alle tijden, zowel binnen als buiten, te vermijden.

Mocht je verbranden bij een zonnestudio, dan moet je echt serieus een klacht indienen; want het MAG simpelweg niet.
  maandag 28 mei 2007 @ 16:48:47 #21
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49856248
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:55 schreef SHE het volgende:

[..]

Quote maar, ik heb namelijk nog meer te doen.
graag het onomstotelijk bewijs dat zonnebanken slechter zijn dan buiten rondlopen en je er kanker van krijgt.
"First exposure to sunbeds before 35 years of age significantly increased the risk of melanoma, based on 7 informative studies (summary relative risk, 1.75; 95% CI, 1.35-2.26)."

Met andere woorden, vrouwen die voor hun 35e levensjaar gebruik maken van de zonnebank hebben een significant grotere kans op (maligne) melanoom, naar de huidige gegevens bijna 2x zoveel als de controlegroep.

Het betrouwbaarheidsinterval is nog wel groot dus verdere studies zijn op z'n plaats, maar als je met alles wacht tot er "onomstotelijk bewijs" is had je ook nog tot eind jaren 80 kunnen doorroken bijvoorbeeld. Je moet in je leven nu eenmaal beslissingen maken op basis van onvolledige kennis. Alles neigt er op dit moment in ieder geval naar dat zonnebanken wel degelijk huidkanker kunnen veroorzaken. Een correlatie is herhaaldelijk aangetoond. Dat negeren en wachten op de heilige graal der kennis is naief.

[ Bericht 2% gewijzigd door eleusis op 28-05-2007 16:54:29 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49857370
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:48 schreef soylent het volgende:

[..]

"First exposure to sunbeds before 35 years of age significantly increased the risk of melanoma, based on 7 informative studies (summary relative risk, 1.75; 95% CI, 1.35-2.26)."

Met andere woorden, vrouwen die voor hun 35e levensjaar gebruik maken van de zonnebank hebben een significant grotere kans op (maligne) melanoom, naar de huidige gegevens bijna 2x zoveel als de controlegroep.

Het betrouwbaarheidsinterval is nog wel groot dus verdere studies zijn op z'n plaats, maar als je met alles wacht tot er "onomstotelijk bewijs" is had je ook nog tot eind jaren 80 kunnen doorroken bijvoorbeeld. Je moet in je leven nu eenmaal beslissingen maken op basis van onvolledige kennis. Alles neigt er op dit moment in ieder geval naar dat zonnebanken wel degelijk huidkanker kunnen veroorzaken. Een correlatie is herhaaldelijk aangetoond. Dat negeren en wachten op de heilige graal der kennis is naief.
Geen zin om die artikelen te lezen dus verlicht mij:

1) Hoeveel is de significantie?
2) Is er gecorrigeerd voor type huid?
3) Hebben ze het alleen over het melanoom of ook over het basaalcelcarinoom?
  maandag 28 mei 2007 @ 18:05:40 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49858678
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:23 schreef DDM het volgende:

[..]

Geen zin om die artikelen te lezen dus verlicht mij:

1) Hoeveel is de significantie?
Het 95%-betrouwbaarheidsinterval van het relatieve risico (mensen die voor hun 35ste de zonnebank gebruikten t.o.v. die dat niet gebruikten) is 1.35-2.26. Geen dijenkletser van een risicofactor zoals roken maar wel significant.

Als ze kijken naar "lifetime" gebruik van zonnebanken was het effect trouwens niet significant. De aanbeveling werd dan ook: Young adults should be discouraged from using indoor tanning equipment and restricted access to sunbeds by minors should be strongly considered.
quote:
2) Is er gecorrigeerd voor type huid?
Goed punt. Het is een meta-review van een aantal studies dus het is niet gebeurd denk ik; ze stippen dit punt wel kort aan. Ze geven wat referenties voor de stelling dat mensen met een bleke huid gemiddeld meer zonnebanken, maar ook naar recente artikelen waarin juist het omgekeerde of geen correlatie wordt gegeven. Het kan ook nog zijn dat er een andere verborgen variabele is: bijv. correlatie tussen zonnebankgebruik en buiten zonnen, cremegebruik, opleidingsniveau (ik zie altijd van die domme wijven bij de Sunday's.. eh, niet dat ik daarheen ga natuurlijk, ik kreeg een keer een strippenkaart van iemand en that's it ).
quote:
3) Hebben ze het alleen over het melanoom of ook over het basaalcelcarinoom?
Alleen melanoom. Er is geen significant verhoogd risico gevonden voor BCC, wel voor SCC zeggen ze in de abstract maar dit verband is maar matigjes in mijn ogen (slechts 5 studies betrokken in de meta-analyse; relatief risico 1.2, CI = 0.9-1.6 dus kan nog toeval zijn).

[ Bericht 6% gewijzigd door eleusis op 28-05-2007 18:14:49 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_49860134
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:05 schreef soylent het volgende:

Mooi en duidelijk verhaal van soylent.
Mijn dank is groot Even wat meer duidelijkhuid nu.
pi_49862941
nou ik ben dus nu helemaal knal rood
Iemand hier zei dat dat niet kon als het een goede studio was.....

En ik ging juist hier heen om met deskundig advies te zonnen zodat ik niet knal rood onderuit zou komen...
Volgende keer dus gewoon op de sportschool er onder. Ik neem mijn eigen deo wel mee
  maandag 28 mei 2007 @ 20:48:10 #26
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_49864652
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:07 schreef zoutig het volgende:

En ik ging juist hier heen om met deskundig advies te zonnen zodat ik niet knal rood onderuit zou komen...
Volgende keer dus gewoon op de sportschool er onder. Ik neem mijn eigen deo wel mee
Ik zou me meer zorgen maken over bcc, scc en melanomen
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_49864797
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:48 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Ik zou me meer zorgen maken over bcc, scc en melanomen
of niet.......
pi_49869873
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:51 schreef zoutig het volgende:

[..]

of niet.......
Ik denk het toch wel
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:02:42 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49878742
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:48 schreef soylent het volgende:

[..]

ZO significant vind ik dit niet; en tevens is er weer die waarschijnlijkheid.
Nogmaals, als je in deze termen wilt denken, dan zou je je huis niet meer verlaten.
Overigens wordt zonnen onder de 18 jaar in mijn studio niet toegestaan.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 10:04:23 #30
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49878776
quote:

Nuo het kan wel, het MAG alleen niet gebeuren. Dan heeft de dame die je heeft geholpen niet naar je huidtype gekeken en heeft ze je ook verkeerd geadviseerd. Ik zou als ik jou was WEL even melden dat je verbrand bent. De eigenaar zal daar niet zo blij mee zijn; maar het in elk geval wel kunnen ' vergoeden '
Aan deze zonnebank beurt heb je namelijk niets gehad.
pi_49887396
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:02 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat soort getallen zijn in de medische wetenschap al enorm significant, je weet duidelijk niet waar je het over hebt... Een ondergrens van 1,3 van het CI95 voor een RR sluit nagenoeg uit dat er toch geen verband is namelijk.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:24:10 #32
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49888050
Praat eens gewoon in volzinnen, die voor iedereen te begrijpen zijn.
Sluit welk verband uit?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:01:15 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49889500
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 10:02 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik gebruik "significant" in de statistisch-wiskundige zin. Statistisch is de toename significant. Populair gezegd is er minder dan 5% kans dat het waargenomen verband door toeval komt, dus je krijgt iets als:

Kans van 95%: wie voor zijn 35ste zonnebankt, heeft 1.35 tot 2.26 keer zoveel kans op melanoom
Kans van 5%: de uitkomst is puur toevallig

5% is zo'n beetje de standaard. Je kan het nog nauwkeuriger krijgen, maar dan moet je bijvoorbeeld 10 keer zoveel mensen volgen. (Het kan natuurlijk ook zijn dat er fouten in het onderzoek zitten, of dat er geen causaal verband is maar een verborgen andere factor! Ook daarom is een onderzoek nooit "onomstotelijk bewijs", dat bestaat niet in de wetenschap.)
quote:
Nogmaals, als je in deze termen wilt denken, dan zou je je huis niet meer verlaten.
Dat is flauw om te zeggen. Iemand die doktersadviezen meeneemt in zijn overweging kan een productief, volledig en waardevol leven leiden. Daarnaast, artsen en wetenschappers raden ons momenteel niet aan om binnen te blijven, en dat zullen ze ook niet snel doen.

Ik zelf heb trouwens absoluut geen probleem met af en toe de zonnebank, of af en toe een CT scan. Ik geloof toch niet in het Linear no-threshold model. Dus een klein beetje straling trotseer ik wel.
quote:
Overigens wordt zonnen onder de 18 jaar in mijn studio niet toegestaan.
Ah, je hebt een belang Hoe dan ook, je 18+ beperking ligt in lijn met de aanbevelingen van het onderzoek waar we het over hadden, waarvoor hulde.

[ Bericht 1% gewijzigd door eleusis op 29-05-2007 15:11:17 ]
pi_49890476
quote:

Dat is wel apart, hoe lang moest je eronder dan?
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_49891705
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:24 schreef SHE het volgende:
Praat eens gewoon in volzinnen, die voor iedereen te begrijpen zijn.
Sluit welk verband uit?
Mijn zinnen zijn grammaticaal correct, dus leer lezen. Bovendien zei ik dat het zo goed als uitgesloten is dat het door jou ontkende verband (UV->maligniteiten) niet bestaat, ik zeg nergens dat een verband juist is uitgesloten.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:04:17 #36
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49892019
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:56 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Mijn zinnen zijn grammaticaal correct, dus leer lezen. Bovendien zei ik dat het zo goed als uitgesloten is dat het door jou ontkende verband (UV->maligniteiten) niet bestaat, ik zeg nergens dat een verband juist is uitgesloten.
Allereerst moet je eens proberen gewoon normaal te reageren.
Daarnaast mag je je eigen advies opvolgen, want ik heb nergens het door jou aangehaald verband ontkend.

Vervelo
pi_49892288
Mag ik je citeren op "Zonnebanken is niet slecht voor je huid, verbranden wel." ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:05:19 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49894487
Verbranden is inderdaad een zeer onderschat, maar heel schadelijk fenomeen.
Verantwoord zonnen daarentegen weiger ik 'slecht' te noemen. Er zijn namelijk ook voordelen op te noemen, die mijns inziens prima opwegen tegen de zeer kleine kans dat het wel schadelijk is.
De risico factor is echt minimaal; en mede de reden dat ik de demonisering van de zonnebank niet zo goed trek.
We liggen in de zomer massaal te bakken op het strand, maar staan wel op de achterste poten als het om zonnebanken gaat. Hypocrieter kan natuurlijk niet.
Ik durf ook met aan zekerheid grenzende stelligheid te beweren dat verantwoord gebruik van de zonnebank, minder schadelijk is dan de zomers aan het strand spenderen.
De risicofactor op het strand is namelijk wel significant te noemen
pi_49894653
Het risico van zonnebanken voor je 35 is volgens het onderzoek van soylent ook significant te noemen.
Dan kan je wel vinden dat zonnen op het strand een significanter dan significante risicoverhoging geeft, maar ook in dit topic is er iemand verbrand de zonnestudio uitgelopen, dus dat geeft al aan dat verantwoord zonnen in lang niet alle zonnestudio's voorkomt.
Reden temeer om er voorzichtig mee te zijn
Het mooi kotsende meisje.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:13:01 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49894789
Sterker nog, er zijn bijna geen zonnebank studio's meer te vinden die hun werk serieus nemen. Veel te vaak staan er slecht opgeleide trutto's de allergrootste onzin te verkondigen, met als enig doel; provisie.
Ik kan alleen als advies geven, bij een verbranding, dit direct te melden bij de studio.
Ze moeten je op zijn minst de volgende keer gratis laten gaan, of je bank vergoeden.
Je hebt bij een verbranding namelijk niet alleen je geld weggegooid, maar tevens directe schade aan je huid.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:22:53 #41
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_49895112
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:05 schreef SHE het volgende:
Verbranden is inderdaad een zeer onderschat, maar heel schadelijk fenomeen.
Verantwoord zonnen daarentegen weiger ik 'slecht' te noemen. Er zijn namelijk ook voordelen op te noemen, die mijns inziens prima opwegen tegen de zeer kleine kans dat het wel schadelijk is.
De risico factor is echt minimaal; en mede de reden dat ik de demonisering van de zonnebank niet zo goed trek.
We liggen in de zomer massaal te bakken op het strand, maar staan wel op de achterste poten als het om zonnebanken gaat. Hypocrieter kan natuurlijk niet.
Ik durf ook met aan zekerheid grenzende stelligheid te beweren dat verantwoord gebruik van de zonnebank, minder schadelijk is dan de zomers aan het strand spenderen.
De risicofactor op het strand is namelijk wel significant te noemen
Je kan beter stoppen dat soort stellingen uit je dikke duim te zuigen.

Eerst lul je jezelf klem met de stelling dat zonnebanken niet meer risico geven dan gewoon buiten lopen.

Als dat wordt ontkracht op basis van verschillende onderzoeken in toonaangevende journals kom je met de stelling dat als je je aan de wetenschappelijke consensus houdt, je helemaal niet naar buiten kan (de rokers-verdediging: "een mens moet toch leven, je krijgt tegenwoordig overal kanker van"). Verder demonstreer je meerdere malen niets te begrijpen van wetenschap.

Je volgende meesterzet is de conspiracy theory/slachtofferrol: de zonnebanken worden gedemoniseerd en wie daar wetenschappelijk over publiceert is hypocriet. Een belachelijk puntje natuurlijk; er is ontzettend veel aandacht voor de schadelijke invloed van de zon, elke arts zal je aanraden om je zonuren te beperken en extreem hoge beschermingsfactor op te smeren; er is deze week zelfs een zonkrachtalarm gegeven. Er is extreem veel aandacht voor de schadelijke invloed van zonnen; wat betreft zonnebanken valt dit juist reuze mee gezien de nieuwe inzichten dat ze net zo goed kanker veroorzaken. Weer een onzinstelling dus.

Laten we maar hopen dat je bedroevende debatteerkunsten en bevooroordeeldheid voortkomen uit het financieel belang dat je zelf hebt in deze situatie, en dat je verder wel normaal kan debatteren, want je lijkt toch wel een grappige user te zijn in het algemeen. Maar hiervan lopen de tranen me toch in de broek.
pi_49895473
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:22 schreef soylent het volgende:

[..] Goed verhaal
Jij bezit echt goede discussiecapacteiten I love it
Ik ben ontroerd. Het lijkt wel of ik een figuurlijke spiegel kijk
  dinsdag 29 mei 2007 @ 17:51:00 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49896227
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:22 schreef soylent het volgende:

[..]

Je kan beter stoppen dat soort stellingen uit je dikke duim te zuigen.

Eerst lul je jezelf klem met de stelling dat zonnebanken niet meer risico geven dan gewoon buiten lopen.

Als dat wordt ontkracht op basis van verschillende onderzoeken in toonaangevende journals kom je met de stelling dat als je je aan de wetenschappelijke consensus houdt, je helemaal niet naar buiten kan (de rokers-verdediging: "een mens moet toch leven, je krijgt tegenwoordig overal kanker van"). Verder demonstreer je meerdere malen niets te begrijpen van wetenschap.

Je volgende meesterzet is de conspiracy theory/slachtofferrol: de zonnebanken worden gedemoniseerd en wie daar wetenschappelijk over publiceert is hypocriet. Een belachelijk puntje natuurlijk; er is ontzettend veel aandacht voor de schadelijke invloed van de zon, elke arts zal je aanraden om je zonuren te beperken en extreem hoge beschermingsfactor op te smeren; er is deze week zelfs een zonkrachtalarm gegeven. Er is extreem veel aandacht voor de schadelijke invloed van zonnen; wat betreft zonnebanken valt dit juist reuze mee gezien de nieuwe inzichten dat ze net zo goed kanker veroorzaken. Weer een onzinstelling dus.

Laten we maar hopen dat je bedroevende debatteerkunsten en bevooroordeeldheid voortkomen uit het financieel belang dat je zelf hebt in deze situatie, en dat je verder wel normaal kan debatteren, want je lijkt toch wel een grappige user te zijn in het algemeen. Maar hiervan lopen de tranen me toch in de broek.
Als je behoefte hebt aan een debat, dan adviseer ik je een willekeurig debatteer clubje.
Ik verkondig hier mijn mening, niets meer, niets minder.
Ik vind ( let op VIND ) de risico factor te verwaarlozen, gelet op de duizenden factoren in een mensenleven die de gezondheid nadelig kunnen beinvloeden.
Dat het wetenschappelijk gezien een significante factor zou zijn, dat erken en geloof ik, maar dan nog durf ik te beweren dat de kansen ( bij NORMAAL gebruik ) dermate klein zijn, dat het uitnodigt tot paniekzaaien.

Kankerverwekkend is roken, is stress, is drinken, is vanalles. Dan nog is er nog altijd de gebruikers factor.
Verantwoord en met mate zonnen is niet schadelijk, of zoals je wilt : hoeft niet schadelijk te zijn.
pi_49897004
Ik ga echt drie keer per jaar onder de zonnebank om even een kleurtje voor de zomer te krijgen. Ik geloof niet dat dat ontzettend schadelijk is. Helemaal niet omdat ik bv nooit in de zon lig te bakken. Dus helemaal niet zoveel zon krijg.
Ik ga me dus ook niet mengen in deze discussie. Ik wilde alleen maar weten of 1 keer in de twee dagen geld klopperij was. Niet of ik er kanker van kreeg
  dinsdag 29 mei 2007 @ 18:17:30 #45
164106 Bullebak
Omdat bier.
pi_49897153
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:12 schreef zoutig het volgende:
Ik ga echt drie keer per jaar onder de zonnebank om even een kleurtje voor de zomer te krijgen. Ik geloof niet dat dat ontzettend schadelijk is. Helemaal niet omdat ik bv nooit in de zon lig te bakken. Dus helemaal niet zoveel zon krijg.
Ik ga me dus ook niet mengen in deze discussie. Ik wilde alleen maar weten of 1 keer in de twee dagen geld klopperij was. Niet of ik er kanker van kreeg
Jammer joh, je gaat dood aan zonnebankkanker.
Geef mij maar Amsterdam
pi_49898372
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 18:17 schreef Bullebak het volgende:

[..]

Jammer joh, je gaat dood aan zonnebankkanker.
sucks......
pi_49899299
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:34 schreef SHE het volgende:

[..]

Ik weet idd wat wel en niet waar is

Dus kom maar op met je feitjes
Misschien wil je het van mij wel aannemen; zonnebanken zorgt voor een bombardement van de huid met straling, wat zorgt voor het stimuleren van allerlei biochemische reacties. Dat is niet zonder meer gunsig te noemen.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 19:18:58 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_49899481
Nee D-D; ik ga vanavond alsnog, heel eigenwijs, wat biochemische reacties oproepen.
pi_49899691
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:18 schreef SHE het volgende:
Nee D-D; ik ga vanavond alsnog, heel eigenwijs, wat biochemische reacties oproepen.
Moet jij weten. Maar je bent wel gewaarschuwd.
pi_49899825
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 19:24 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Moet jij weten. Maar je bent wel gewaarschuwd.
DIederik_Duck die het met ons eens is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')