De TT spreekt voor zich denk ik zo, al bedoel ik niet die wijnvlek in je gezicht of dat wratje in je nek, maar dus de dingen aan je persoonlijkheid (bijv. laksheid, ijdelheid) die je minder leuk of zelfs vervelend vindt. Als je deze eigenschappen beschrijft, probeer dan ook een concrete situatie te bedenken waarbij dit tot uiting komt zodat we het niet alleen moeten doen met "verdraaid, wat ben ik toch ongedisciplineerd!".
TS begint.
Wat ik vooral irritant aan mezelf vind is m'n betweterigheid. M'n geheugen is vaak ijzersterk en zodoende kan ik ook dingen tot in de details herinneren, waarvan ik dus ook gebruik maak wanneer het gaat om feitenkennis. Vaak weet ik het dan net iets beter tot bijna ergernis van mezelf, want niet iedereen loopt echt warm voor iemand die zich verliest in de details. Maar goed, dat komt ook omdat ik graag wil dat mensen weten waarover te praten, waarvan zelden ook daadwerkelijk het geval is (politieke discussies, bijv.).
Verder m'n ietwat ongedisciplineerde studiehouding, maar ergens heeft iedereen daar wel last van. Het typische ritueeltje om het studeren uit te stellen totdat het echt nodig en je de noodzaak ervan in je nek voelt hijgen.
Komt u maar.