abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 mei 2007 @ 19:57:53 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_49829358
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dát is jouw alternatief om iets af te dwingen?
Dat is...als een paard zonder voorpoten natuurlijk.
Je moet ERGENS beginnen. Vooralsnog zie je alle demonstraties in het voormalige oostblok vreselijk uit de hand lopen, misschien niet onverstandig eens aan wat alternatieven te denken. Grote demonstraties voor ambassades gaan doorgaans ook de hele wereld over, dus gehoord word je zeker.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_49829380
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:55 schreef Mr_Booze het volgende:

[..]

Daar hadden ze bij Koefnoen een persiflage van gemaakt. Een homo zat op een cursus hoe hij zo min mogelijk homo-achtig moest doen om zo niet op te vallen als homo om zo geen haat uit te lokken bij Marrokaanse hangjeugd.

Als je het in kort samenvat dan mag je wel homo zijn maar mag je het niet uitten echt belachelijk.
Dat is dom,ze moeten de dader aanpakken niet het slachtoffer
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_49829476
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dát is jouw alternatief om iets af te dwingen?
Dat is...als een paard zonder voorpoten natuurlijk.
leg eens uit waarom men dan reageert met "je moet die mensen niet ineens de 21e eeuw willen injagen met onze normen en waarden, als het in een islamitisch land gebeurt?

of hier in Nederland zelfs, dan wordt toch ook gezegd dat zoiets tijd nodig heeft bij bepaalde groepen, dat je niet moet verwachten dat mensen die jarenlang, eeuwenlang zo en zo gedacht hebben, nu ineens dat gaan omgooien? dat je ze de tijd moet gunnen?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_49829720
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:01 schreef milagro het volgende:

[..]

leg eens uit waarom men dan reageert met "je moet die mensen niet ineens de 21e eeuw willen injagen met onze normen en waarden, als het in een islamitisch land gebeurt?
Dat weet ik niet. Ik hoor niet bij die "men" iig.
quote:
of hier in Nederland zelfs, dan wordt toch ook gezegd dat zoiets tijd nodig heeft bij bepaalde groepen, dat je niet moet verwachten dat mensen die jarenlang, eeuwenlang zo en zo gedacht hebben, nu ineens dat gaan omgooien? dat je ze de tijd moet gunnen?
Nee, we mogen niet verwachten dat ze opeens geen rare dingen meer denken. Doen mag alleen niet. En dáár is de politie dus voor, voor als dat toch gebeurt. En het schokkende aan dit geval in Rusland is dus dat die politie zich nog het ergste gedraagt...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 27 mei 2007 @ 20:10:32 #105
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49829778
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:01 schreef milagro het volgende:

[..]

Maar hoe wil je het dan "voorzichtig" doen? Zoals vaak wordt gezegd als je tegenover je ouders uit de kast wil komen, eerst wat foldertjes laten slingeren zodat ze aan het idee gewend raken en het dan pas vertellen? Wat is daar het equivalent van?

Nog afgezien dat bepaalde types dat subtiele gedoe gewoon negeren en doen alsof het niet bestaat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_49829818
Wanneer gaat Europa zich eens anders opstellen tegenover Rusland??
Цой жив
  zondag 27 mei 2007 @ 20:12:47 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_49829847
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:11 schreef Zwoerd het volgende:
Niet, anders gaat de gaskraan dicht.
pi_49829883
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:08 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik hoor niet bij die "men" iig.
[..]

Nee, we mogen niet verwachten dat ze opeens geen rare dingen meer denken. Doen mag alleen niet. En dáár is de politie dus voor, voor als dat toch gebeurt. En het schokkende aan dit geval in Rusland is dus dat die politie zich nog het ergste gedraagt...
ik hoor ook niet bij die men, maar ik heb hier "geleerd" dat provocatie niet de manier is om je punt te maken, en wat voor de een gewoon je punt maken is, is voor de ander provocatie, en dat als je provoceert dat je dus niet raar moet opkijken als men dan uithaalt .... maar dat geldt dus blijkbaar niet als het om een land als Rusland gaat.
pi_49829888
quote:
wanneer we onze gas daar niet meer vandaan halen
pi_49829984
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:13 schreef milagro het volgende:

[..]

ik hoor ook niet bij die men, maar ik heb hier "geleerd" dat provocatie niet de manier is om je punt te maken, en wat voor de een gewoon je punt maken is, is voor de ander provocatie, en dat als je provoceert dat je dus niet raar moet opkijken als men dan uithaalt .... maar dat geldt dus blijkbaar niet als het om een land als Rusland gaat.
Dat is dus juist het punt! Dat een vreedzame demonstratie voor burgerrechten als provocatie gezien wordt!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_49830011
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:13 schreef milagro het volgende:

[..]

Tja, als een demonstratie al provocatie is..

edit-GMTA
pi_49830141
quote:
Een paar weken geleden stonden er in Rome nog een half miljoen papen te demonstreren tegen homorechten, dus dat kan nog wel effe duren.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zondag 27 mei 2007 @ 20:28:46 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_49830420
Ik post wel eens op wat internationale forums waar ook enkele Russen ziten, en die hebben een heel typisch beeld van west Europa en Nederland in het bijzonder, je zou voor de grap eens met hen in discussie moeten gaan. Het beeld dat zij van ons hebben is dat het hier een soort van Sodom en Gomorra is, met overal drugs, homo's, criminalitet, losbandigheid en alles was god verboden heeft om het zo maar eens te zeggen. Zoals wij hier zitten te verkondigen dat we Rusland zo'n eng land vinden, dat vinden zij nou precies omgekeerd. Ze willen dan ook absoluut geen enkele invloeden van buitenaf in hun samenleving en daar zijn ze nogal fel in.
pi_49830457
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:28 schreef Hathor het volgende:
Ik post wel eens op wat internationale forums waar ook enkele Russen ziten, en die hebben een heel typisch beeld van west Europa en Nederland in het bijzonder, je zou voor de grap eens met hen in discussie moeten gaan. Het beeld dat zij van ons hebben is dat het hier een soort van Sodom en Gomorra is, met overal drugs, homo's, criminalitet, losbandigheid en alles was god verboden heeft om het zo maar eens te zeggen. Zoals wij hier zitten te verkondigen dat we Rusland zo'n eng land vinden, dat vinden zij nou precies omgekeerd. Ze willen dan ook absoluut geen enkele invloeden van buitenaf in hun samenleving en daar zijn ze nogal fel in.
Noem eens zo'n forum.

Lijkt me wel interessant om ooit te lezen.
pi_49830512
quote:
Sorry, maar Rusland vergelijken qua engheid met knullig lullig Nederland gaat niet echt op. Vooral het stukje dat ze de drugs en criminaliteit en losbandigheid hier zo eng vinden gaat niet echt op in zuipend, snuivend, rovend en in het openbaar neukend Rusland.
  zondag 27 mei 2007 @ 20:33:20 #116
117098 Hathor
Effe niet
pi_49830568
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:29 schreef IHVK het volgende:

[..]

Noem eens zo'n forum.

Lijkt me wel interessant om ooit te lezen.
Voornamelijk gamingcommunities, zoals Sorcerers Place om er maar eens een te noemen.
pi_49830667
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Voornamelijk gamingcommunities, zoals Sorcerers Place om er maar eens een te noemen.
Ok, ben niet zo'n gamer maar zal wel een keer kijken denk ik.
  zondag 27 mei 2007 @ 20:37:01 #118
117098 Hathor
Effe niet
pi_49830710
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:31 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Sorry, maar Rusland vergelijken qua engheid met knullig lullig Nederland gaat niet echt op. Vooral het stukje dat ze de drugs en criminaliteit en losbandigheid hier zo eng vinden gaat niet echt op in zuipend, snuivend, rovend en in het openbaar neukend Rusland.
Tsja, maar op de een of andere manier is zo'n beeld toch echt ontstaan, eenzijdige mediaberichtgeving zal het wel zijn denk ik. Het is sowieso een beetje een rare generatie die er nu aan zit te komen, als hun opa's die tegen de nazi's hebben gevochten zouden zien hoe de huidige Russische jeugd erbij loopt, zouden ze zich massaal omkeren in hun graf en waarschijnlijk alsnog het idee krijgen dat Rusland de oorlog verloren heeft.
  zondag 27 mei 2007 @ 20:40:06 #119
117098 Hathor
Effe niet
pi_49830845
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:35 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ok, ben niet zo'n gamer maar zal wel een keer kijken denk ik.
Er zit van alles op zo'n forum, ze hebben een gemeenschappelijke interesse, maar er zijn ook mensen die alleen maar actief zijn in religieuze en politieke discussies in het general discussion subforum wat altijd wel te vinden is op zulke sites. Het is inderdaad wel interessant om zulk soort dingen eens te bespreken met mensen uit andere delen van de wereld.
pi_49831078
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:40 schreef Hathor het volgende:

[..]

Er zit van alles op zo'n forum, ze hebben een gemeenschappelijke interesse, maar er zijn ook mensen die alleen maar actief zijn in religieuze en politieke discussies in het general discussion subforum wat altijd wel te vinden is op zulke sites. Het is inderdaad wel interessant om zulk soort dingen eens te bespreken met mensen uit andere delen van de wereld.
Als je zegt dat je uit nederland komt krijg je al reacties dat je een junk bent,elke week naar de hoeren gaat en meer van zulke shit.
pi_49831100
En die mod van rome total war in je sig is echt tof
  zondag 27 mei 2007 @ 20:53:42 #122
117098 Hathor
Effe niet
pi_49831348
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:46 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Als je zegt dat je uit nederland komt krijg je al reacties dat je een junk bent,elke week naar de hoeren gaat en meer van zulke shit.
Ja, daar kwam het min of meer wel op neer. Mij werd verweten dat ik deel uitmaakte van een verrotte samenleving.
  zondag 27 mei 2007 @ 20:58:49 #123
117098 Hathor
Effe niet
pi_49831513
quote:
Op zondag 27 mei 2007 20:46 schreef Double-Helix het volgende:
En die mod van rome total war in je sig is echt tof
Die is inderdaad cool, maar je zou de "Europa Barbarorum" mod eens moeten proberen, die is nog veel uitgebreider, historisch meer correct, en grafisch gezien lijkt het wel of ze het ook enigzins verbeterd hebben, alhoewel dat met dezelfde engine natuurlijk niet echt mogelijk is. Google er maar eens voor, dan kom je op een site uit waar uitgebreid word verteld welke patches en zo je allemaal moet installeren om het draaiende te krijgen. Ik zou het eigenlijk niet mogen zeggen, want ik zit in de senaat van het RTR forum, dus het is min of meer een concurrent, maar het zou een misdaad zijn om het te verzwijgen, die mod roeleert de pan uit.
pi_49831604
quote:
Ik post wel eens op wat internationale forums waar ook enkele Russen ziten, en die hebben een heel typisch beeld van west Europa en Nederland in het bijzonder.
Ik heb op vakantie tot mijn spijt een keer Russen in het appartement naast ons gehad, en nu heb ik een heel typisch beeld van hun land, namelijk dat het bevolkt wordt door 140 miljoen Tokkies. Mag je daar tegen demonstreren?
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  zondag 27 mei 2007 @ 21:07:11 #125
117098 Hathor
Effe niet
pi_49831821
quote:
Op zondag 27 mei 2007 21:01 schreef Mugger het volgende:

[..]

Ik heb op vakantie tot mijn spijt een keer Russen in het appartement naast ons gehad, en nu heb ik een heel typisch beeld van hun land, namelijk dat het bevolkt wordt door 140 miljoen Tokkies. Mag je daar tegen demonstreren?
Turkije schijnt nu erg in trek te zijn bij Russische toeristen, en das precies de reden waarom andere Europeanen steeds vaker een andere reisbestemming zoeken. Als je je stoort aan dronken Engelsen op vakantie, dan maak je borst maar nat als je een stel Russen tegenkomt, het is het meest onbeschofte, asociale, en luidruchtige volk wat je je maar kunt voorstellen.
pi_49833750
quote:
Op zondag 27 mei 2007 19:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

En waarom niet? Wel eens van ambassades gehoord? Dat zijn die gebouwen waar die linkse kneuzen altijd staan te gillen als Amerika weer eens een scheet in de richting van een Arabier heeft gelaten. Lijkt me dat je op zo'n manier ook wel je mening kunt overbrengen.
Je zegt het zelf al. "linkse kneuzen".

Demonstreren voor een ambassade is niet heel erg effectief.
  zondag 27 mei 2007 @ 22:05:58 #127
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_49833948
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:03 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

De 40 jaar communistische onderdrukking natuurlijk. Nazisme was de grootste vijand van dat systeem. En aangezien de Sovjets er harder hebben huisgehouden dan de Nazi's hebben zijn een ander beeld dan veel Nederlanders, waar de situatie andersom is.
Ik denk eerder dat 15 jaar maffiakapitalisme de mensen in de armen van de Nazi's drijft. Je verhaaltje dat de Russen in Oost Europa harder huisgehouden hebben dan de nazi's is daarnaast bespottelijk
pi_49834059
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:05 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat 15 jaar maffiakapitalisme de mensen in de armen van de Nazi's drijft. Je verhaaltje dat de Russen in Oost Europa harder huisgehouden hebben dan de nazi's is daarnaast bespottelijk
Ga eens langs in een genocide museum in Oost-Europa. ongeveer 10% van wat je ziet heeft te maken met de nazi's, de rest met 40 jaar communistische onderdrukking.
  zondag 27 mei 2007 @ 22:11:52 #129
117098 Hathor
Effe niet
pi_49834137
quote:

[..]

Stalin heeft meer bloed aan zijn handen zitten dan Hitler, is ook niet zo gek natuurlijk, hij is ietsje langer meegegaan. Als je het puur in cijfers wil uitdrukken is het dus helemaal niet bespottelijk. Maar ja, dat is een beetje moeilijk toe geven voor iemand met een username zoals jij, niet?
pi_49834152
quote:

[..]

Ze hadden het oh zo goed onder de commies
  zondag 27 mei 2007 @ 22:13:03 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_49834166
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al. "linkse kneuzen".

Demonstreren voor een ambassade is niet heel erg effectief.
Kan best wezen, maar demonstreren in hartje Moskou is ronduit naief, en werkt zelfs averrechts.
  zondag 27 mei 2007 @ 22:15:19 #132
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49834225
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Kan best wezen, maar demonstreren in hartje Moskou is ronduit naief, en werkt zelfs averrechts.
En hoe moeten ze dan voor hun rechten opkomen?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_49834367
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:13 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo? Genoeg Russen die géén stilletto stekende neonazi's zijn hoor. En die gaan er in ieder geval over praten en discussieren op hun werk/school.
  zondag 27 mei 2007 @ 22:20:01 #134
117098 Hathor
Effe niet
pi_49834379
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:15 schreef Re het volgende:

[..]

Om te beginnen hebben ze in Rusland helemaal geen rechten, probeer eerst maar eens aan dat idee te wennen. De kans dat homosexualiteit maatschappelijk geaccepteerd word in een land als Rusland, acht ik gelijk aan de kansen die ze hebben in Saoedi Arabie, wat ruwgeschat uitkomt op 0,00%.

Maar om met Barry Stevens' woorden te spreken.....vooral blijven doorgaan.
  zondag 27 mei 2007 @ 22:23:28 #135
117098 Hathor
Effe niet
pi_49834510
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:19 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Hoezo? Genoeg Russen die géén stilletto stekende neonazi's zijn hoor. En die gaan er in ieder geval over praten en discussieren op hun werk/school.
Hoezo? Heb je niet meegekregen wat voor soort haatgevoelens dat soort demonstraties hebben uitgelokt daar? Ze mogen van geluk spreken dat er geen slachtoffers zijn gevallen. Maar gezien hun hardnekkige vastbeslotenheid om erkenning in oost Europa te krijgen, is dat slechts een kwestie van tijd. Het zou me trouwens helemaal niks verbazen als dat soort demonstraties straks bij voorbaat al verboden gaan worden.
pi_49834547
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:15 schreef Re het volgende:

[..]

idd.

maar strenggelovigen overtuig je ook niet, want die baseren hun opvattingen in deze op , wat zij menen, Gods woord en daar tegen in gaan kan niet.

de enige reden waarom streng gelovigen geen stennis kunnen maken meer , is omdat ze in de minderheid zijn.
en dan kun je je afvragen hoe dat laatste dan gekomen is, en dan ligt daar je antwoord
pi_49834568
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:23 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hoezo? Heb je niet meegekregen wat voor soort haatgevoelens dat soort demonstraties hebben uitgelokt daar?.
Volgens mij is Rusland sowieso al homofoob. Dat hoef je niet eerst uit te lokken.
pi_49834682
quote:
Op zondag 27 mei 2007 17:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou ja, als jij graag klappen wil vangen omdat je zonodig baanbrekend wil zijn en de pionier wil uithangen, ga dan gerust je gang. Kom alleen achteraf niet huilend aankakken dat het zo'n enge mensen zijn daar in Rusland, want dat was dus al vooraf bekend.
Idd, en het was ook de schuld van Pim Fortuyn dat hij vermoord werd - het was toch bekend dat men hier in NL er niet klaar voor was?
  zondag 27 mei 2007 @ 22:28:40 #139
117098 Hathor
Effe niet
pi_49834693
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:25 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Volgens mij is Rusland sowieso al homofoob. Dat hoef je niet eerst uit te lokken.
Nou dan, dan zijn we er toch? Als men dat nou gewoon beseft en zich erbij neer legt dat er in Rusland gewoon geen eer valt te behalen, dan bespaart ze dat een hoop ellende. Hou je optochtje maar gewoon door de Amsterdamse grachten, goed voor de Hollandse economie.
pi_49834759
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:28 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou dan, dan zijn we er toch? Als men dat nou gewoon beseft en zich erbij neer legt dat er in Rusland gewoon geen eer valt te behalen, dan bespaart ze dat een hoop ellende. Hou je optochtje maar gewoon door de Amsterdamse grachten, goed voor de Hollandse economie.
Zoals ik al zei:
quote:
Op zondag 27 mei 2007 18:51 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Martin Luther King: "Ik vind het schandalig dat ik en mijn mensen zo behandeld werden tijdens de bewuste demonstratie!"
Iedereen: "Inderdaad."
Hathor: "Gast, hou je bek, kom niet huilend bij mij aankakken."
  zondag 27 mei 2007 @ 22:31:54 #141
117098 Hathor
Effe niet
pi_49834803
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
[..]
Ja, ik weet dat je een bord voor je harses hebt, hoef je niet te herhalen.
pi_49834834
quote:
Op zondag 27 mei 2007 22:30 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Zoals ik al zei:
[..]
  maandag 28 mei 2007 @ 11:43:11 #143
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_49846452
Een Nederlandse politici bijna neergestoken om haar mening. Betogers die in elkaar gemept worden door kaalkopjes. Alleen de betogers worden opgepakt door de corrupte politie. Pas nog een demonstratie van Kasparov die ook niet echt eerlijk verliep. Gatverdamme wat een kutzooi daar.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_49847510
In Rusland gaat het slecht. Mensen zijn er niet rijk en vele mensen zijn vele decennia onderdrukt tijdens het communistische regime. Ook nu er zogenaamd "democratie" is worden mensen nog steeds gevolgd, opgesloten zonder proces en tiert de corruptie welig. Kortom, veel mensen zoeken een uitweg en net als zovaak in de geschiedenis lijkt voor velen hier extreem-rechts de oplossing. En bij dat extreem-rechtse schijnt nu eenmaal homo haat te horen. Niet dat de neo-nazi's nu een zoveel beter leven krijgen wanneer ze homo's neersteken, maar het geeft ze blijkbaar iets om handen.
pi_49847567
Als het aan Hathor had gelegen waren we nu nog gewoon onderdeel van een groot Duits Reich. Het was namelijk ook gevaarlijk om tegen die bezetters op te staan.
  maandag 28 mei 2007 @ 13:58:34 #146
117098 Hathor
Effe niet
pi_49850870
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:21 schreef Nielsch het volgende:
Als het aan Hathor had gelegen waren we nu nog gewoon onderdeel van een groot Duits Reich. Het was namelijk ook gevaarlijk om tegen die bezetters op te staan.
En dat baseer jij op? Het is nogal een verschil of je opstaat tegen een bezettende macht of dat je je westerse normen en waarden wil gaan opdringen aan een volk dat daar schijnbaar niet van gediend is.
pi_49850901
Die foto in de Telegraaf, .
pi_49850916
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

En dat baseer jij op? Het is nogal een verschil of je opstaat tegen een bezettende macht of dat je je westerse normen en waarden wil gaan opdringen aan een volk dat daar schijnbaar niet van gediend is.
Bezettende macht -> Russische skinheads.
Onderdrukten -> Homo's + zwarten.

Sim-pel.

Je doet net alsof er alleen maar skinheads wonen in Rusland. Een groot deel van de Russen kotst net zo hard van die skineads als wij.
pi_49850927
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:
link?
pi_49850938
quote:
Op maandag 28 mei 2007 13:59 schreef Monidique het volgende:
link?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties