Na het lezen van de vorige pagina's in dit singles topic dacht ik : ik ga ook weer eens posten
![]()
.
Omdat de onderwerpen "de nadelen van een relatie" en "zou je een relatie beginnen met je droomvrouw wanneer je die tegen komt" de boventoon voerden het laatste gedeelte wil ik ook mijn mening even uiten.
Op het eerste onderwerp "de nadelen van een relatie" kan ik geen argumenten naar voren brengen, omdat een relatie altijd wel fijn is, je hebt een persoon waarbij (als alles goed is in de relatie) er een goede band is, je kan intiem met elkaar zijn en alle andere voordelen. Maar ik denk dat een relatie bij sommige keuzes wel een grote impact heeft (niet bij iedereen maar kdenk dat het bij mij wel een grote rol zou spelen) waardoor je misschien je ene doel links laat liggen om je relatie te behouden of te verbeteren.
Over het onderwerp "zou je een relatie met je droomvrouw beginnen wanneer je die tegenkomt" zou ik zelf antwoorden ja, maar hoe groot is de kans dat ik haar tegenkom (ik ben best een sociaal iemand wat zich de afgelopen paar maanden wat meer is gaan ontplooien onder andere door het single zijn
![]()
) dus het is een beetje een "wat als" vraag.
Voor de rest ben ik op het moment gelukkig met het single zijn, ik heb er mezelf heel wat beter door leren kennen. Hier ben ik blij om, al zit ik met genoeg punten nog in de knoop met mezelf maar hier ga ik aan werken. Ik zeg niet dat ik liever geen relatie heb maar op het moment staat die ontwikkeling op een laag pitje... Als ik me droomvrouw tegen zou komen zou ik zo weer het diepe inspringen maar kheb me wel voorgenomen me andere keuzes op het moment voorrang hebben, kan zij zich daar niet in schikken genoeg andere vissen in de zee, ook al is ze mijn droomvrouw. Geluk komt niet alleen voort uit een relatie, is wel een gedachtengang die ik jarenlang gehad had, voor mij komt het uit het halen van mijn doelen, dat huisje boompje beestje daar een van is dat terzijde maar ik heb ook nog de doelen om volgend jaar op kamers te gaan, me nieuwe opleiding te beginnen en met succes te voltooien, succesvol op mijn toekomstige werk zijn, mezelf een heel stuk meer te ontplooien en een wereldreis te maken. Mocht er een van die dingen niet lukken ben ik niet ongelukkig aangezien de rest goed gaat.
Oftewel voor mij is een relatie niet de basis van gelukkig zijn maar het draagt er wel aan mee.
ps: ik post niet zo heel veel op fora en heb af en toe de neiging onduidelijk over te komen met mijn communicatie op welke manier dan ook. Dus mocht er opbouwende kritiek zijn naar aanleiding van deze post (spelling, grammatica, duidelijkheid, opbouw, wat dan ook) laat het weten (daar leer ik ook weer van) maar het liefst wel door middel van een pm (jaja ik lurk hier al een tijd en weet al aardig wat van die afkortingen
![]()
) (als die dingen standaard ontvangen kunnen worden)