abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49803821
Vervolg van: Het Grote SSC Napoli topic - Strijd om promotie!

Alles over de club is makkelijk hier te vinden: http://it.wikipedia.org/wiki/Societ%C3%A0_Sportiva_Calcio_Napoli

Vandaag met wat geluk 1-3 gewonnen bij het gehate Verona (De ME stond zelfs op de perstribune waar het uit de hand dreigde te lopen) en door ex Napolitaan Floro Flores die Rimini de das omdeed is het gat nu 11 punten
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_49804041
Al gepromoveerd?

A in de titel is Serie A?
pi_49804059
Is Napoli trouwens al zeker van promotie, Digger?

Hoe gaat dat precies in z'n werk daar. Kampioen rechtstreeks, en daarna play-offs oid?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_49804409
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 22:40 schreef RayMania het volgende:
Is Napoli trouwens al zeker van promotie, Digger?

Hoe gaat dat precies in z'n werk daar. Kampioen rechtstreeks, en daarna play-offs oid?
Napoli is nog niet zeker, maar vandaag was een hele goeie dag met nederlagen van Rimini en Mantova en zelf de zege in Verona.

Juve is kampioen, nr. 2 gaat direct, nr 3 speelt play-offs, TENZIJ het gat met de nr. 3 10 punten of meer is.
Dat gat was vanmorgen 9 punten met Rimini en is nu na de speelronde 11 punten met Piacenza.

Stand bovenin is nl. nu:

Juventus (p) 85
Genoa 77
Napoli 75
Piacenza 64
Rimini 63
Mantova 61
Brescia 61
Bologna 59
Lecce 55

Dus: Als Genoa volgende week wint uit bij Mantova (laatste 2 wedstrijden verloren tegen Verona en Juve), dan is Genoa zeker van minimaal 10 punten voor op plek 4 (ongeacht wat de andere clubs doen). en dus gepromoveerd.
En de laatste match is Genoa - Napoli die dan voor Genoa nergens om zou gaan. Dat is wat ik hoop. Of dat een gelijkspel voor beiden OK is.

Napoli moet hoe dan ook winnen van Lecce thuis en afwachten wat de concurrentie dat weekend doet, dan kan er eventueel gerekend worden en met het bevriende Genoa......

Als het maar geen of Genoa of Napoli wordt... (en de ander de play-offs in)
pi_49805619
Maar OK, Napoli - Modena (Chris had al een stuk geschreven).

Het duurde even voordat we in Napoli waren, de trein van 11 uur vanuit Sessa reed niet (uitgevallen), die van 12 uur had ruim een half uur vertraging dus was pas om 13.30 uur bij het stadion waar het al aardig druk was.

Kaartje gekocht waarbij mijn naam tot problemen leidde, want 1 iemand las de naam van m'n ID en de ander moest dat intypen, lastig allemaal zo'n niet Italiaanse naam.

Je kon dit keer op de wedstrijddag zelf nog een kaartje halen en dat was iets rustiger dan de dagen ervoor na de euforie na de 0-1 in Brescia, maar ook buiten al genoeg handelaren met kaartjes.

Enfin nog even wat shirtjes gekocht voor de kleine en wat familie thuis, wat gegeten, wat gedronken (1 fles wijn aub en je krijgt gewoon de fles mee - op het plein voor het stadion) en daarna richting stadion.

Dubbele toegangscontrole met de meeste aandacht voor je ID, dusdanig dat met diverse tassen we niet eens gefoullieerd werden, sterker nog, niemand werd gefoullieerd.

Zat op de lange zij (Distinti) met de 2e helft een lekker zonnetje (die sommigen aanzetten om een pagina van hun sportkrant in een halve minuut tot perfect gevouwen pet te transformeren) en die zitpleknummering kan ook iedereen aan z'n reet roesten. Wat is toch het nut van al die stomme maatregelen.

Op de Curva A ging er nog een mooi spandoek over omhoog in het verder kale stadion (terecht, je gaat toch echt niet je spandoeken aanpassen zoals ze bij Inter doen) mbt het ineens verplaatsen en verbieden van de wedstrijd in Brescia voor uit-fans.

Zie foto.

(15 Mei, kaartjes netjes gekocht maar thuis gebleven dankzij het misbruik van de staat)

Wedstrijd was nerveus, Napoli speelde eigenlijk van alles. Bij vlagen geweldig, bij vlagen als een stel blinde onkundige beginnelingen maar meest was redelijk, maar wel mat en traag.
Desondanks voorin best wat grote kansen in de 1e helft waarvan slechts 1 tot een goal leidde, van Sosa.
Zie foto voor de vierende spelers.

Maar verder was het matig, met als dieptepunt slecht verdedigen waardoor na een botsing Iezzo geblesserd al vroeg van het veld moest.

Modena speelde logischerwijs verdedigend en beperkte zich meest tot de counter wat het soms aardig deed en op slag van rust viel niet eens heel onverwacht of onverdiend de 1-1 (uit wat later bleek het enige schot van Modena tussen de palen zou zijn).

Napoli vergat vervolgens middels Sosa een dot van een kans in de toegevoegde tijd te benutten.

Nog met verbazing zitten kijken naar een fan of 15 die vanuit de Curva A in het lege tussenvak geklommen waren, een minuut of 10 bezig waren met het gooien van bekers pis en cola naar de Modena aanhang, dat afsloten met een enorme vuurwerkbom en vervolgens rustig terug gingen de Curva A op, de politie in het bovenste deel van het uitvak rustig op de stoeltjes zittende gewoon kijken alsof er werkelijk niets aan de hand was.

2e helft was op de 1e 5 minuten na helemaal matig, de ploeg verloor de greep op het middenveld, kon daardoor nooit echt druk zetten en kreeg nog sporadisch een kans, maar de kansen die het kreeg waren wel groot maar werden toch gemist.
Modena speelde het zelfde spel van de 1e helft maar met een onscherp vizier in de afronding, of MOTM Domizzi voorkwam met ternauwernood ingrijpen erger.

Minuut of 10 voor het einde mistte Sosa een vrije kopkans maar wel door een overtreding, dus de bal ging op de stip. De scheids liet de Modena spelers minutenlang tijdrekken en de gang van zaken verstoren wat resultaat had want Calaio schoot de pingel zwak in, te dicht in het midden op ideale hoogte voor een doelman.

Gezeur Modena spelers op de 1e 2 foto's
Aanloop Calaio op de 3e foto

Er viel aan beide zeiden nog rood en dus had de wedstrijd alles erop en eraan, behalve een winnende goal.

Toen dus een ruk resultaat (maar in elk geval niet verloren - al 31 maanden thuis niet voor de competitie) maar ook Genoa had maar 1 punt ternauwernood bij Bari en Mantova had de derby met Verona verloren en dus viel de schade mee, dusdanig dat Napoli nu weer wel virtueel in A staat.

Trein terug had gelukkig electrische problemen, dus we hebben lang in de geboorteplek van Sophia Loren kunnen kijken naar de zee en ook Villa Literno - met z'n vuilnisbelten, verlepte huizen en vele Oost Europeanen - hebben we een stuk langer mogen aanschouwen dan nodig.

Tot slot nog even een foto van de Curva B:

En de Curva A (Chris, spot yourself)
:
pi_49806244
Vet stadion. Ooit eens van de buitenkant kunnen bezichtigen toen we langs Napels kwamen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_49808343
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 23:58 schreef mcyodogg het volgende:
Vet stadion. Ooit eens van de buitenkant kunnen bezichtigen toen we langs Napels kwamen.
Stadion is idd schitterend, ben al meerdere keren in de stad geweest terwijl er een wedstrijd was, maar ik zal nooit het stadion in gaan bij een andere wedstrijd dan Napoli-Roma in het uitvak...

Sowieso je kan beter aan zee zitten dan een wedstrijd van Napoli zien Capo Posillipo, Marechiaro, Capo Miseno. Ken je dat Digger?

Waren er vandaag nog Napoletanen in Verona?
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_49809520
Ongeregeldheden op de perstribune vanmiddag na de 1-2: http://www.9online.it/popup/aggressione_Verona.html
(Lekker werken zo)
pi_49813779
Welcome back Digger!
Mooie foto's, mooi verhaal.
Jammer dat je niet hebt gebeld...

Ik denk dat je met de topic titel bedoelt: Vincere per andare in A?
  zondag 27 mei 2007 @ 11:45:37 #10
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49813849
Hoe was het met de stank in Napels? Had gelezen dat de maffia weer nieuwe vuilnisbelten tegenhoudt waardoor alles nu in de straten ligt...
pi_49813906
Het vuilnis is een groot probleem.
Jammer genoeg wordt er door de buitenlandse media van genoten.
Ik las gisteren een sensatieverhaal in de Volkskrant dat met een flinke fles wijn op was geschreven.
Dat had nog niet eens in de Story mogen staan, laat staan in de Volkskrant.
pi_49816541
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:45 schreef Zwansen het volgende:
Hoe was het met de stank in Napels? Had gelezen dat de maffia weer nieuwe vuilnisbelten tegenhoudt waardoor alles nu in de straten ligt...
Ik heb het niet in Napoli zelf gezien maar wel in een aantal voorsteden zoals Giuliano, waar er echt enorme vuilnishopen (rustig 2 verdiepingen hoog) lagen, midden in woonwijken, op straat.

In Il Matino stond een week of anderhalf terug een foto van een City tour open dubbeldekker in Napoli met op de voorgrond ook een enorme vuilnisberg.

En de brandweer maakt overuren met het blussen van in brand gestoken afvalhopen.
De grote advertenties van iedereen om de eigen verantwoordelijkheid te nemen en netjes en correct om te gaan met het vuilnis hebben geen enkel effect, zo lijkt het.
De grote afvalcontainers voor het gescheiden inzamelen van diverse soorten afval, zoals bv glas, liggen dan ook al sinds ik me kan heugen, vol met van alles en nog wat, gewoon alles door elkaar.
pi_49816718
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:42 schreef SMOOK het volgende:
Welcome back Digger!
Mooie foto's, mooi verhaal.
Jammer dat je niet hebt gebeld...
Ging sowieso met vrouw & schoonvader, dus zat er niet in.
quote:
Ik denk dat je met de topic titel bedoelt: Vincere per andare in A?
Volgens mij kan het allebei (?)

Hier nog even de samenvatting van de match: http://www.youtube.com/watch?v=oCUhGZITJMg
pi_49824518
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:48 schreef SMOOK het volgende:
Het vuilnis is een groot probleem.
Jammer genoeg wordt er door de buitenlandse media van genoten.
Ik las gisteren een sensatieverhaal in de Volkskrant dat met een flinke fles wijn op was geschreven.
Dat had nog niet eens in de Story mogen staan, laat staan in de Volkskrant.
Hahah, dat heb ik ook gelezen. Het stuk was van Michael Zeeman, een schrijver. Het had dan ook niks met journalistiek te maken.
pi_49861494
Nog even volhouden, en hopen dat het de laatste speelronde "onderling" geregeld kan worden...
pi_49863079
Bijna terug waar Napoli hoort ... de Serie A! Maar laten we de goden nog maar even niet verzoeken.

SMOOK > nog in Verona geweest?
pi_49866246
Verona was een verhaal apart.

Er waren in Napoli al een kleine 5000 kaarten verkocht, toen de wedstrijd weer eens verboden werd voor bezoekende fans (zucht).

Dus wat deed Verona toen: Die gingen kaartjes verkopen in Verona zelf voor 1 Euro, om het stadion een beetje te vullen en te zorgen dat de eigen ploeg veel steun zou krijgen.

Echter, genoeg Napolitanen die inmiddels een stuk Noordelijker wonen. Deze gingen dus daar massaal kaartjes kopen. Daarop is de kaartverkoop voor de match maar direct gestaakt.

Uieindelijk liet de politie een man of 50 toe van Napoli die waren komen opdagen.
Sfeer in het stadion was extreem vijandig, met veel racistische spreekkorenen
Na de 0-2 en 1-2 dus Napolitaans emedia op de perstribune die bedreigd werd en het werken onmogelijk gemaakt werd.
En de stewards namen het nog voor de eigen fans op ook.
Dus zat er later net zo veel ME als pers op de perstribune.

Morgen zal de bond wel met de straf voor Verona naar buiten komen.

Voor de laatse thuiswedstrijd tegen Lecce zijn de tickets iets goedkoper als anderhalve week terug.
En hopelijk kan weer een ex Napoli speler een beetje helpen, in dit geval Schwoch die met Vicenza het als 4e geklasseerde Piacenza zal ontvangen.

Mocht Napoli winnen en Piacenza en Rimini allebei niet, dan is Napoli zondag zeker van promotie (en Genoa ook)
pi_49884065
SMOOK, nog naar de Partita del Cuore geweest?
pi_49939409
Wat kort nieuws:

- Bij Promotie blijft Reja de trainer, aldus de club
- De Laurentiis heeft President Napolitano uitgenodigd om Napoli - Lecce bij te wonen
- Naast de 20.000 seizoenkaarthouders zijn er nu reeds 20.000 losse kaarten verkocht en de wedstrijd zal dus naar een uitverkocht huis gaan. Helaas geen bezoekersrecords ivm de afgesloten sectoren bovenin de 2e ring.
- Napoli denkt aan Liverani (Fiorentina) voor volgend seizoen. Ook de namen van Corini (Palermo) en Tavano zijn al gevallen.
- Iezzo staat in de belangstelling van Lazio, wat een vervanger zoekt voor Peruzzi

[ Bericht 2% gewijzigd door DIGGER op 30-05-2007 20:10:59 ]
pi_49939520
O, en de boete voor Verona, voor vuurwerk, flessen op het veld, racistische spreekkoren en het gedonderen rond de perstribune, bedroeg slechts 20.000 Euro.
pi_49983059
Inmiddels al bijna 35.000 losse tickets verkocht.

Zaterdag & Zondag gaat zelfs nog een verkoop van start van 4.000 tickets van het uitvak - 2e ring - voor Napoli fans.
De weinige Lecce fans welke aanwezig zullen zijn (ze spelen nergens meer voor), zullen onder op de 1e ring worden ondergebracht.

Stadion wordt dus zo vol mogelijk gepropt, uitverkocht huis, de kans om eventueel zondag promotie veilig te stellen wordt door de 12e man vol aangegrepen, hopen dan Schwoch & Co meewerken en ook een gelijkspel van Triestina - nog allerminst veilig mbt degradatie - zou welkom zijn.

Denk dat je wel een aparte wedstrijd gaat meemaken SMOOK, hoop alleen dat Napoli minder nerveus speelt dan tegen Modena thuis, toen de ploeg niet echt met riante situatie en mogelijkheden wist om te gaan.
pi_49984150
Wel een beetje jammer dat ze het in de inhoudsopgave van de TED krantje altijd hebben over "de F-side van napoli"
pi_49985298
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel een beetje jammer dat ze het in de inhoudsopgave van de TED krantje altijd hebben over "de F-side van napoli"
Roma heeft sinds kort wel een Fside

AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_49989597
De nieuwe:
quote:
(#81) LA NOSTRA UNICA FEDE door Chris Lenders 31-05-07 in TED 081
Verona – Napoli 1-3

Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Deze week pakken zich donkere wolken samen boven Verona.

Het is zaterdag in de bar van Mario. Het is er klam en stoffig, de vochtplekken in de muren beginnen groen te worden. Genni leest loom de krant. Cavallo praat over het verbod op de uitwedstrijd in Verona voor de supporters uit Napels. Ik luister met steeds grotere ogen naar zijn angstaanjagende verhaal.
De politie van Verona had de leiders van de plaatselijke harde kern afgeluisterd en was erachter gekomen dat Verona met de hooligans van Brescia en Lazio Roma de Napolitanen zou opwachten voor het stadion. Alles was geregeld: messen, knuppels, boksringen. Ze zouden met een scootercordon uit het niets opduiken met meer dan 500 man. Ze wilden voor eens en voor altijd met ons afrekenen.
Mijn hart bonkt in mijn keel bij de gedachte aan wat er met ons had kunnen gebeuren. Het zweet breekt me uit. Ik zeg, harder dan ik wilde: “God, wat hebben we geluk gehad dat we niet zijn gegaan!”
Genni kijkt met gefronste wenkbrauwen op uit de krant. “Hoezo?”
“Nou, dat was een slagveld geworden. Levensgevaarlijk!”

GELD VAN PELÉ
Genni grinnikt en draait zich weer om naar de krant. Cavallo maakt een wegwerpgebaar. “Ach, hou toch op. Het heeft niks
met die paar supporters te maken. Napoli speelt voor de zoveelste keer een cruciale wedstrijd zonder steun van ons. Het is competitievervalsing. Verona heeft de burgemeester omgekocht met geld van Pelé.”
Genni knikt instemmend.
“Cavallo?”, vraag ik.
“Ja?”
“Geld van Pelé?”
“Ja, je weet wel, die Braziliaanse voetballer.”
“Dat snap ik, maar wat heeft dat geld met Pelé te maken?”
“Het is zwart geld.”
“Dus geld-van-Pelé omdat Pelé zwart is?”
“Ja, tuurlijk. Is Pelé blank dan?”
Cavallo schudt mismoedig het hoofd over zoveel onbegrip. Barman Mario mijmert ondertussen over het kampioenschap van 1987 met Maradona. Met een blik op oneindig praat hij meer tegen zichzelf dan tegen ons. “De stegen waren een zee van blauwe slingers. De mensen liepen maanden met vlaggen door de straten. Het was de belangrijkste gebeurtenis in ons leven. Ik heb toen op het kerkhof een spandoek opgehangen van veertig meter met de tekst: ‘Sukkels, als jullie
eens wisten wat jullie hebben gemist’’” We rollen over de vloer van het lachen. Mario verdwijnt in het hok achter de bar. Genni veegt proestend de tranen uit zijn ogen en legt uit: “Mario is de clown van Napoli. Wat een verteller, hoe verzint hij het!” Cavallo slaat bulderend zijn arm om de schouder van Genni. Dan horen we een klap. Mario gooit een boek op de bar en slaat het open. Ademloos kijken we naar een foto van een enorm spandoek over de ingang van een kerkhof.

TRANEN VAN ONRECHT
Om vier uur gaat de televisie aan. Napoli speelt in Verona, de stad van het moderne racisme en fascisme. De stad die kotst op alles wat anders is dan blank, hetero en Noord-Italiaan. De ‘armoedige’ Napolitanen zijn niet welkom in Verona. We kijken en luisteren naar een Napolitaanse verslaggever met een blauw oog. De flarden spuug van de
Verona-’eretribune’ vliegen continu over zijn schouders. Tot drie keer toe moet de ME de Verona-supporters terugslaan
in hun vak om te voorkomen dat de commentator opnieuw wordt aangevallen. In de bar van Mario staan we erbij en
kijken er naar. Genni heeft weer de tranen in de ogen staan, dit keer van onrecht. Zijn vuisten zijn gebald uit machteloosheid. De stem van de commentator trilt: “Mijn verstand wil dat ik hier wegga, maar mijn hart zegt dat ik moet blijven. Voor de club, voor de stad en voor de supporters die hier niet mochten komen.” Hij staat er helemaal alleen voor. De angst is van zijn gezicht af te lezen, zijn ogen schieten paniekerig van links naar rechts.
Napoli wint met 3-1 in de hel. Na het laatste fluitsignaal vliegen de hooligans over de hekken. De journalist roept zijn laatste woorden: “Forza Napoli!”
Dan gaat de camera op zwart.

En Hey, met een beetje geluk speelt Verona volgend jaar in de Serie C
(Veel mensen weten het overigens niet, maar na Juve, is Verona de meest gehate club in Napoli en de haat jegens beiden is inmens (en zeker in Verona is dat vice versa ook het geval))
pi_49997092
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Keer op keer een genot om te lezen die column, maar bovenstaande stoort me ook mateloos.

SMOOK > doe d'r eens wat aan!

Voor degenen die 'm nog niet gelezen hebben: in 'Een jaar met Hellas Verona' van Tim Parks is een hoofdstuk gewijd aan het bezoek van Verona aan Napels.
pi_50014663
Nog maar 1000 tickets beschikbaar.

Verder heeft Pampa Sosa voor 1 jaar bijgetekend.

En de geruchten gaat dat Recoba inter gaat verruilen voor Napoli bij promotie.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 23:30:45 #27
125053 stefmans
Ze winnen nooit van de Joden.
pi_50019923
Recoba is een geweldige aanwinst voor Napoli
''Feyenoord, het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen'' (Fabio Capello)"
pi_50029945
Zou mooi zijn als Napoli een aantal Napolitanen (terug)haalt. Meerdere hebben vlg. mij ook al aangegeven dit te willen. Nocerino vind ik een goeie, Scarlato speelt sterk bij Spezia, Mauro Esposito. Bovendien heeft Quagliarella aangegeven eens bij Napoli te willen spelen. Mooi dat ook Pampa nog een jaartje blijft!

Las al een paar keer dat Floro Flores terug zou willen keren, maar dat er iets speelt met Marino ofzo. Weet iemand dat of verwachten jullie dat hij te licht is voor de Serie A? Zou een mooie aanval zijn Floro-Quagliarella-Esposito

En Canna blijft waarschijnlijk nog een jaar bij Real?

Morgen winnen van Lecce en hopen dat Piacenza en Rimini allebei niet winnen. Dan eindelijk weer Serie A!
pi_50030089
kut ik baal er wel van dat ik destijds dat 4e shirt niet gekocht heb. Inmiddels uitverkocht.
pi_50031757
Stadion is geheel uitverkocht, alleen de bovenste stukken van de 2e ring moeten overheidswege leeg blijven, maar er is (officieel) geen ticket meer te krijgen.
pi_50070856
Het blijft spannend

Maar verschil tussen Genoa en Piacenza is 10 punten. Dus als Piacenza volgende week verliest zijn ze allebei gepromoveerd toch Digger?

[ Bericht 24% gewijzigd door TerroRobbie op 03-06-2007 21:02:17 ]
pi_50071924
Was retespannend vandaag.

Napoli al in de 3e minuut een dot van een kans, maar de 2e grote kans, na nogal dom balverlies op rechts bij Lecce was wel raak, Calaio kon de voorzet van Rulo vrijwel ongehinderd van dichtbij binnenkoppen.

Na 20 minuten had ik de wedstrijd wel gezien, Napoli ging op 'safe' en Lecce was niet echt bij machte gevaar te stichten. Heb hem dus maar op Diretta gol om ook direc top de andere velden mee te kijken. Niet onterecht want Napoli zou nog wel wat grote kansen creeeren en missen, maar Lecce wist vrijwel niks te creeeren.

Vanaf de 6e minuut speelde Napoli virtueel in A, totdat Rimini in Triest de 0-1 maakte. Alhoewel, dan zou een draw tussen Genoa en Napoli ook al voor beiden voldoende geweest zijn dus ook dat was prima geweest.

Triest maakte al snel gelijk na rust om Napoli weer virtueel in A te zetten, maar dat bleef niet zo.
Piacenza kwam van 1-0 achter bij Vicenza terug tot 1-2 (8 minuten voor tijd) zodat Genoa - Napoli zeer waarschijnlijk gaat om slechts 1 rechtstreeks ticket. Maar het had zo anders kunnen zijn, als Vicenza in de 94e minuut niet de paal had geraakt maar had gescoord....

Wat wel redelijk gunstig was voor Napoli, is dat Genoa, ondanks dat Mantova met 10 man speelde vanaf de 55e minuut waardoor het compleet 1-richtingsverkeer werd en Genoa wel 12 enorme doelkansen kreeg, Mantova in de 95e minuut uit een counter totaal onverwacht de 1-0 maakte.

Dit betekent dat Napoli nu genoeg heeft aan een gelijk spel in Genoa, Genoa moet winnen om zeker te zijn.

Alleen als Piacenza thuis tegen Triestina niet weet te winnen, dan is Napoli zeker van promotie en is voor Genoa ook een zelfde resultaat als Piacenza voldoende, dus dan zal je wel een 0-0 krijgen.

Spelers van Genoa lagen na afloop huilend op het veld, ze hadden in 4 minuten blessuretijd zelf nog 3 dotten van kansen gemist en ze wisten dat een zege al zeker directe promotie zou betekenen. Een aardge mentale tik.

Triestina zelf is overigens niet veilig, het kan niet rechtstreeks meer degraderen, maar wel in de play-out komen als Verona en Modena op de laatste speelronde over ze heen weten te wippen in de stand (Zowel Modena als Verona spelen thuis tegen resp. Frosinone en Bari, beiden al safe en nergens meer voor spelend).

Arezzo moet de laatste wedstrijd winnen (uit bij Treviso) en hopen dat Spezia niet wint om niet direct te degraderen, Spezia zal dan echter punten moeten gaan halen in Turijn.
pi_50072037
quote:
Op zondag 3 juni 2007 20:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Het blijft spannend

Maar verschil tussen Genoa en Piacenza is 10 punten. Dus als Piacenza volgende week verliest zijn ze allebei gepromoveerd toch Digger?
Volgende scenario's zijn mogelijk:

1: Piacenza wint thuis tegen Triestina (dat zelf nog niet veilig is): Genoa moet winnen voor promotie, Napoli heeft aan een draw genoeg. Maar 1 van de 2 zal dan de play-offs ingaan en dat zal een mentaal zware tik zijn.

2: Piacenza speelt gelijk tegen Triestina: Napoli is dan al zeker van promotie, Genoa heeft 1 punt nodig, ergo in Genoa staat na 90 minuten een draw of zege voor de thuisploeg op het bord zodat beiden promoveren.

3: Piacenza verliest thuis van Triestina: Napoli en Genoa zijn beiden gepromoveerd.
pi_50072089
Een punt is genoeg volgende week, wordt dus bizar spannend.

Ben daar niet zo in thuis, maar weet iemand of die wedstrijd via internet te bekijken is?
pi_50072123
Mooie actie op de Curva B vanmiddag, moet je goed uitzicht op gehad hebben SMOOK.
Leuk dat alles ook gewoon met shirtjes gedaan was.
Zag in de stad ook al wat beelden van standbeelden in het blauw of indien van een beetje reeel formaat, een Napoli shirt aan.

Jammer dat Piacenza dus niet meewerkte en die bal van Vicenza in blessuretijd er niet in ging, maar Napoli heeft gedaan wat het moest doen, winnen, en alles was beter dan een 0-0 in Mantova en dat is het op de valreep gelukkig niet geworden (hoewel het beter was geweest als Genoa gewonnen had).

Genoa - Napoli wordt op zeker uitverkocht en ik hoop een voetbalfeest tussen de 2 bevriende clubs, hoop dat na 90 minuten beide clubs kunnen vieren.
pi_50072210
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:33 schreef La_nostra_unica_fede het volgende:

Ben daar niet zo in thuis, maar weet iemand of die wedstrijd via internet te bekijken is?
Als hij ergens live op tv wordt uitgezonden, zal er ook wel een internetstream te bemachtigen zijn. Hoop van wel in ieder geval.
pi_50072545
quote:

Het zal rekenen worden en kijken naar Piacenza ja.

Gezien de vriendschappelijk band zal het dus een rare wedstrijd worden, vast en zeker niet goed, maar wel rete spannend.

Nadeel van dat ene punt dat genoeg is, is dat een ploeg in die situatie meestal niet gaat voetballen (op 2 gedachten hinken) en het is echt vreselijk moeilijk om dan een match op te pikken als je achter geraakt.

Genoa weet simpelweg wat het moet doen, scoren.
Maar Napoli heeft wel enkele crunch matches, zoals Bologna, Brescia, Verona uit, gewonnen. Dus ik hoop dat ze nu ook goed spelen.

En liefst werkt dus Piacenza (of beter gezegd, Triestina) mee wat ik denk dat ze wel zullen moeten, daar de tegenstanders van Modena en Verona niet echt gemotiveerd zullen zijn.

Wedstrijd live op Internet: Geen idee. Via de website van Napoli is het wel te doen, maar dan via registratie en ook betaling en je hebt een Itaiaans Sofi nr. nodig.
Van die andere sopcast diensten etc. weet ik weinig af.
Maar denk dat er wel een redelijke kans is dat dit ergens te bekijken is, omdat er verder weinig ander voetbal is (op Spanje na dan).

Misschien eens vragen in het topic over live voetbal via Internet streams?
pi_50104605
quote:

quote:
Genoa - Napoli: possibile diretta Rai
La Questura di Napoli potrebbe decidere di trasmettere la partita in chiaro

L' esiguo numero di biglietti riservati ai tifosi napoletani(circa 2000) a Genova potrebbe spingere la Questura della città a disporre la diretta della partita sulla Rai per motivi di ordine pubblico.
Oftewel: Het weinige aantal tickets wat er voor deze match beschikbaar is (2067 in totaal, 15 Euro de stuk, verkoop start 6 Juni 9 uur aan het stadion en zal in no-time uitverkocht zijn) zou er voor kunnen zorgen dat om redenen van publieke veiligheid de wedstrijd live op de Rai uitgezonden gaat worden, zodat iedereen de match op TV kan volgen, om zo het risico op het afreizen van duizenden zonder kaartje naar Genoa in te perken.

Er zijn aardig wat afwezigen om diverse redenen bij Genoa - Napoli en Piacenza - Triestina.

Piacenza mist Nef, Olivi en Lorio, dus zal een aardig andere verdediging moeten opstellen.
Ook Nocerino en Lazzari ontbreken, zij ivm de selectie voor Italie < 21.
In de spits ontbreekt dan nog Cacia.

Genoa zal Criscito en Gasparetto (schorsing) missen.
Bij Napoli geen schorsingen, maar wel geblesseerden van wie de vraag is of ze op tijd fit zullen zijn: Maldonado en Gatti (die gisteren nogal wat overtredingen op zich gemaakt zag worden).
pi_50123653
Staat hier nu dat het live op Sky Sport 1 is?

http://www.digital-sat.it/new.php?id=9688
pi_50123728
Volgens mij wel, vanaf 15:00 uur.
pi_50132322
Het komt in elk geval op Sky Calcio 3 maar dus voor mensen zonder abonnement op louter wedstrijden van de club ook op het algemenere Sky Sport 1.

Maar wel Italiaans en wel achter de decoder dus.
pi_50142169
Voor diegeen die zich het ooit afvroegen, hoe de vriendschapsband tussen Napoli en Genoa is ontstaan, het volgende verhaal over dit jaar precies 25 jaar geleden (1982).

Napoli en Genoa staan tegenover elkaar in de laatste wedstrijd van dat seizoen, in de Serie A.
Napoli met kans op Europees voetbal, Genoa strijdend tegen degradatie.

Genoa had 1 punt nodig om zeker te zijn en scoort snel de 0-1. Gedurende de match knokt Napoli zich terug en komt uiteindelijk op 2-1. Nog steeds niks aan de hand voor Genoa, totdat Milan op winst komt tegen Cesena uit. Dit zou degradatie betekenen voor Genoa.

Voor Napoli zit met de andere resultaten zoals die dan lijken te lopen, Europees voetbal er ook bij een gelijk spel in en de fans vernemen dat bij een gelijk spel dus Napoli Europees speelt, Genoa veilig is en Miln daarvan het slachtoffer is en zal degraderen.

Zonder veel weerstand mag Genoa de 2-2 maken en het hele stadion is uitzinnig. Napoli in Europa, Genoa gehandhaafd in A en Milan naar de Serie B, wat wil je nog meer.

Dat dus 25 jaar terug, sindsdien zijn de clubs en fans de grootste vrienden die je je haast kunt voorstellen, alles en iedereen kan gezamelijk naar de match, de fans regelen tickets voor elkaar (nu lastiger met dat ID gedoe) als bv Genoa in de buurt van Napoli moest spelen of andersom etc.

En a.s. zondag dus, met de verwachting dat Piacenza geen punten laat liggen, zal maar 1 van de 2 clubs feest kunnen vieren.
Napoli als het gelijk speelt ofwint, Genoa alleen als het zelf wint.

Tenzij Triestina, dat nog niet geheel veilig i, een punt weet te pakken. Maar hu inzet zal ook geheel afhangen van hoe de tussenstanden bij o.a. Modena, Arezzo, Verona en Spezia verlopen....
pi_50142839
Jammer dat ik zondag niet thuis ben, dit heeft alles in zich voor een typische Serie B ontknoping
pi_50158747
Maar 4.000 mensen in de rij vannacht voor 2067 tickets.
pi_50159946
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:34 schreef DIGGER het volgende:
Mooie actie op de Curva B vanmiddag, moet je goed uitzicht op gehad hebben SMOOK.
Leuk dat alles ook gewoon met shirtjes gedaan was.
Zag in de stad ook al wat beelden van standbeelden in het blauw of indien van een beetje reeel formaat, een Napoli shirt aan.

Jammer dat Piacenza dus niet meewerkte en die bal van Vicenza in blessuretijd er niet in ging, maar Napoli heeft gedaan wat het moest doen, winnen, en alles was beter dan een 0-0 in Mantova en dat is het op de valreep gelukkig niet geworden (hoewel het beter was geweest als Genoa gewonnen had).

Genoa - Napoli wordt op zeker uitverkocht en ik hoop een voetbalfeest tussen de 2 bevriende clubs, hoop dat na 90 minuten beide clubs kunnen vieren.
Je bedoelt deze:

20 jaar eerder:

Schande!
pi_50173254
Wat doet die Lazio smiley in dit topic?

Zowel in Genoa als Napoli 1 enorme run op de tickets en voor de rest is iedereen Triestina maar moed aan het inspreken en de goden erbij aan het halen om te hopen dat een 1-1 genoeg is voor allebei, niet alleen voor Napoli.
pi_50178448
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 19:13 schreef DIGGER het volgende:
Wat doet die Lazio smiley in dit topic?

Zowel in Genoa als Napoli 1 enorme run op de tickets en voor de rest is iedereen Triestina maar moed aan het inspreken en de goden erbij aan het halen om te hopen dat een 1-1 genoeg is voor allebei, niet alleen voor Napoli.

Zijn toch dezelfde kleuren lazie en napoli! Mooiste is altijd als de Curva Nord met hun vlaggen begint te zwaaien. Oooo sembra Napoli

Smook, heb je een kaart voor zondag?
pi_50196255
  donderdag 7 juni 2007 @ 12:11:10 #49
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_50196327
Ik blijf het maar een vreemd systeem vinden, met die minimale voorsprong voor rechtstreekse promotie.
pi_50196342
Wel mooi, zo'n direct duel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')