Napoli is nog niet zeker, maar vandaag was een hele goeie dag met nederlagen van Rimini en Mantova en zelf de zege in Verona.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:40 schreef RayMania het volgende:
Is Napoli trouwens al zeker van promotie, Digger?
Hoe gaat dat precies in z'n werk daar. Kampioen rechtstreeks, en daarna play-offs oid?
Stadion is idd schitterend, ben al meerdere keren in de stad geweest terwijl er een wedstrijd was, maar ik zal nooit het stadion in gaan bij een andere wedstrijd dan Napoli-Roma in het uitvak...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:58 schreef mcyodogg het volgende:
Vet stadion. Ooit eens van de buitenkant kunnen bezichtigen toen we langs Napels kwamen.
Ik heb het niet in Napoli zelf gezien maar wel in een aantal voorsteden zoals Giuliano, waar er echt enorme vuilnishopen (rustig 2 verdiepingen hoog) lagen, midden in woonwijken, op straat.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:45 schreef Zwansen het volgende:
Hoe was het met de stank in Napels? Had gelezen dat de maffia weer nieuwe vuilnisbelten tegenhoudt waardoor alles nu in de straten ligt...
Ging sowieso met vrouw & schoonvader, dus zat er niet in.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:42 schreef SMOOK het volgende:
Welcome back Digger!
Mooie foto's, mooi verhaal.
Jammer dat je niet hebt gebeld...
Volgens mij kan het allebei (?)quote:Ik denk dat je met de topic titel bedoelt: Vincere per andare in A?
Hahah, dat heb ik ook gelezen. Het stuk was van Michael Zeeman, een schrijver. Het had dan ook niks met journalistiek te maken.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:48 schreef SMOOK het volgende:
Het vuilnis is een groot probleem.
Jammer genoeg wordt er door de buitenlandse media van genoten.
Ik las gisteren een sensatieverhaal in de Volkskrant dat met een flinke fles wijn op was geschreven.
Dat had nog niet eens in de Story mogen staan, laat staan in de Volkskrant.
Roma heeft sinds kort wel een Fsidequote:Op donderdag 31 mei 2007 23:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel een beetje jammer dat ze het in de inhoudsopgave van de TED krantje altijd hebben over "de F-side van napoli"
quote:(#81) LA NOSTRA UNICA FEDE door Chris Lenders 31-05-07 in TED 081
Verona – Napoli 1-3
Vanaf de Curva A bericht Chris Lenders over de verrichtingen van het ooit zo grote Napoli. Deze week pakken zich donkere wolken samen boven Verona.
Het is zaterdag in de bar van Mario. Het is er klam en stoffig, de vochtplekken in de muren beginnen groen te worden. Genni leest loom de krant. Cavallo praat over het verbod op de uitwedstrijd in Verona voor de supporters uit Napels. Ik luister met steeds grotere ogen naar zijn angstaanjagende verhaal.
De politie van Verona had de leiders van de plaatselijke harde kern afgeluisterd en was erachter gekomen dat Verona met de hooligans van Brescia en Lazio Roma de Napolitanen zou opwachten voor het stadion. Alles was geregeld: messen, knuppels, boksringen. Ze zouden met een scootercordon uit het niets opduiken met meer dan 500 man. Ze wilden voor eens en voor altijd met ons afrekenen.
Mijn hart bonkt in mijn keel bij de gedachte aan wat er met ons had kunnen gebeuren. Het zweet breekt me uit. Ik zeg, harder dan ik wilde: “God, wat hebben we geluk gehad dat we niet zijn gegaan!”
Genni kijkt met gefronste wenkbrauwen op uit de krant. “Hoezo?”
“Nou, dat was een slagveld geworden. Levensgevaarlijk!”
GELD VAN PELÉ
Genni grinnikt en draait zich weer om naar de krant. Cavallo maakt een wegwerpgebaar. “Ach, hou toch op. Het heeft niks
met die paar supporters te maken. Napoli speelt voor de zoveelste keer een cruciale wedstrijd zonder steun van ons. Het is competitievervalsing. Verona heeft de burgemeester omgekocht met geld van Pelé.”
Genni knikt instemmend.
“Cavallo?”, vraag ik.
“Ja?”
“Geld van Pelé?”
“Ja, je weet wel, die Braziliaanse voetballer.”
“Dat snap ik, maar wat heeft dat geld met Pelé te maken?”
“Het is zwart geld.”
“Dus geld-van-Pelé omdat Pelé zwart is?”
“Ja, tuurlijk. Is Pelé blank dan?”
Cavallo schudt mismoedig het hoofd over zoveel onbegrip. Barman Mario mijmert ondertussen over het kampioenschap van 1987 met Maradona. Met een blik op oneindig praat hij meer tegen zichzelf dan tegen ons. “De stegen waren een zee van blauwe slingers. De mensen liepen maanden met vlaggen door de straten. Het was de belangrijkste gebeurtenis in ons leven. Ik heb toen op het kerkhof een spandoek opgehangen van veertig meter met de tekst: ‘Sukkels, als jullie
eens wisten wat jullie hebben gemist’’” We rollen over de vloer van het lachen. Mario verdwijnt in het hok achter de bar. Genni veegt proestend de tranen uit zijn ogen en legt uit: “Mario is de clown van Napoli. Wat een verteller, hoe verzint hij het!” Cavallo slaat bulderend zijn arm om de schouder van Genni. Dan horen we een klap. Mario gooit een boek op de bar en slaat het open. Ademloos kijken we naar een foto van een enorm spandoek over de ingang van een kerkhof.
TRANEN VAN ONRECHT
Om vier uur gaat de televisie aan. Napoli speelt in Verona, de stad van het moderne racisme en fascisme. De stad die kotst op alles wat anders is dan blank, hetero en Noord-Italiaan. De ‘armoedige’ Napolitanen zijn niet welkom in Verona. We kijken en luisteren naar een Napolitaanse verslaggever met een blauw oog. De flarden spuug van de
Verona-’eretribune’ vliegen continu over zijn schouders. Tot drie keer toe moet de ME de Verona-supporters terugslaan
in hun vak om te voorkomen dat de commentator opnieuw wordt aangevallen. In de bar van Mario staan we erbij en
kijken er naar. Genni heeft weer de tranen in de ogen staan, dit keer van onrecht. Zijn vuisten zijn gebald uit machteloosheid. De stem van de commentator trilt: “Mijn verstand wil dat ik hier wegga, maar mijn hart zegt dat ik moet blijven. Voor de club, voor de stad en voor de supporters die hier niet mochten komen.” Hij staat er helemaal alleen voor. De angst is van zijn gezicht af te lezen, zijn ogen schieten paniekerig van links naar rechts.
Napoli wint met 3-1 in de hel. Na het laatste fluitsignaal vliegen de hooligans over de hekken. De journalist roept zijn laatste woorden: “Forza Napoli!”
Dan gaat de camera op zwart.
Keer op keer een genot om te lezen die column, maar bovenstaande stoort me ook mateloos.quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:27 schreef TerroRobbie het volgende:
Wel een beetje jammer dat ze het in de inhoudsopgave van de TED krantje altijd hebben over "de F-side van napoli"
Volgende scenario's zijn mogelijk:quote:Op zondag 3 juni 2007 20:53 schreef TerroRobbie het volgende:
Het blijft spannend
Maar verschil tussen Genoa en Piacenza is 10 punten. Dus als Piacenza volgende week verliest zijn ze allebei gepromoveerd toch Digger?
Als hij ergens live op tv wordt uitgezonden, zal er ook wel een internetstream te bemachtigen zijn. Hoop van wel in ieder geval.quote:Op zondag 3 juni 2007 21:33 schreef La_nostra_unica_fede het volgende:
Een punt is genoeg volgende week, wordt dus bizar spannend.
Ben daar niet zo in thuis, maar weet iemand of die wedstrijd via internet te bekijken is?
Het zal rekenen worden en kijken naar Piacenza ja.quote:Op zondag 3 juni 2007 21:33 schreef La_nostra_unica_fede het volgende:
Ben daar niet zo in thuis, maar weet iemand of die wedstrijd via internet te bekijken is?
quote:Op zondag 3 juni 2007 21:33 schreef La_nostra_unica_fede het volgende:
Oftewel: Het weinige aantal tickets wat er voor deze match beschikbaar is (2067 in totaal, 15 Euro de stuk, verkoop start 6 Juni 9 uur aan het stadion en zal in no-time uitverkocht zijn) zou er voor kunnen zorgen dat om redenen van publieke veiligheid de wedstrijd live op de Rai uitgezonden gaat worden, zodat iedereen de match op TV kan volgen, om zo het risico op het afreizen van duizenden zonder kaartje naar Genoa in te perken.quote:Genoa - Napoli: possibile diretta Rai
La Questura di Napoli potrebbe decidere di trasmettere la partita in chiaro
L' esiguo numero di biglietti riservati ai tifosi napoletani(circa 2000) a Genova potrebbe spingere la Questura della città a disporre la diretta della partita sulla Rai per motivi di ordine pubblico.
Je bedoelt deze:quote:Op zondag 3 juni 2007 21:34 schreef DIGGER het volgende:
Mooie actie op de Curva B vanmiddag, moet je goed uitzicht op gehad hebben SMOOK.
Leuk dat alles ook gewoon met shirtjes gedaan was.
Zag in de stad ook al wat beelden van standbeelden in het blauw of indien van een beetje reeel formaat, een Napoli shirt aan.
Jammer dat Piacenza dus niet meewerkte en die bal van Vicenza in blessuretijd er niet in ging, maar Napoli heeft gedaan wat het moest doen, winnen, en alles was beter dan een 0-0 in Mantova en dat is het op de valreep gelukkig niet geworden (hoewel het beter was geweest als Genoa gewonnen had).
Genoa - Napoli wordt op zeker uitverkocht en ik hoop een voetbalfeest tussen de 2 bevriende clubs, hoop dat na 90 minuten beide clubs kunnen vieren.
quote:Op woensdag 6 juni 2007 19:13 schreef DIGGER het volgende:
Wat doet die Lazio smiley in dit topic?
Zowel in Genoa als Napoli 1 enorme run op de tickets en voor de rest is iedereen Triestina maar moed aan het inspreken en de goden erbij aan het halen om te hopen dat een 1-1 genoeg is voor allebei, niet alleen voor Napoli.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |