Wat wil je ijken dan? De snelheid van de flits?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef Stakky het volgende:
jup alle vaste en mobiele flitstoestellen dienen geijkt te worden.
jaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:12 schreef stinkie het volgende:
Flitsen roodlichtcamera's trouwens niet 2 keer?
was meer om te voorkomen dat ik er te hard rijd, doe ik wel vaker op een stuk waarvan ik zeker weet dat er flitspalen staan (a9 bijv)quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef flappy het volgende:
Als je met de cruisecontrol aan rijdt op een weg met stoplichten, ben je dat rijbewijs niet eens waard. Inleveren en opnieuw gaan lessen!!!
Zit er een rolletje in flitspalen? Ik dacht altijd dat die dingen digitale foto's maakte.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:14 schreef StephanL het volgende:
Je hoeft niet eens een boete te krijgen, er hoeft geen rolletje in te zitten. Heb ik ook een keer gehad.
Men is nu aan het overschakelen.quote:Op zondag 27 mei 2007 01:36 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Zit er een rolletje in flitspalen? Ik dacht altijd dat die dingen digitale foto's maakte.
Dude, dat geldt alleen voor radar apparatuur. Een een rood licht flitskast werkt niet met radar maar met lussen in het wegdek. Vandaar dat die dingen ook 2 maal flitsen, de 1ste keer omdat je bij rood lus1 passeert en de 2de keer om vast te stellen of het voertuig ook daadwerkelijk in beweging is.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:57 schreef Stakky het volgende:
Gewoon ff ijkings rapport van de desbetreffende flitspaal opvargen. Volledige benodigde gevens staan vermeld op de brief van het cjib. Alle aparatuur dient minimaal 1 x per kalender jaar geijkt te worden. Om zo afwijkingen te voorkomen. Als dit niet het geval is wordt de boete per direct geseponeerd. Is de flitspaal wel netjes geijkt. Dan kom je er niet onder uit en mag je 130 euro overmaken naar het cjib.
we zullen wel zien, de boete zal uit de pot van juni betaald worden, dus even wachten...quote:Op zondag 27 mei 2007 10:45 schreef MMach het volgende:
Ik ben een jaar geleden oid ook eens per ongeluk door het rood gereden. Ik heb toen wat research gedaan in afwachting van mijn boete (die er niet gekomen is, gelukkig maar want in Begië is dat 150¤ en ik was mijn rijbewijs kwijt geweest (wegens voorlopig rijbewijs, een ander systeem dan in nl)).
Het gaat hier dus over België, maar er zal wel niet veel verschil zitten tussen die dingen.
-een rode licht camera begint te flitsen 1 seconde nadat het rood is
-heel vaak zit er geen filmpje in omdat ze meestal al zo duidelijk geplaatst zijn dat ze werken als afschrikmiddel en er meer te rapen valt op andere plaatsten.
-de camera flitst 2 keer, en op beide foto's moet de snelheid dezelfde zijn. Als je dus keihard op de remmen gaat staan tussen de 2 foto's (of gedurende de 2 foto's) dan wordt de boete geseponneerd.
-de lens van zo'n camera is een extreme groothoek. Het héle kruispunt is op zo'n foto te zien en vaak zelfd nog een groot stuk van de straten, speciaal om dingen als 'er stond een agent' te kunnen ontmaskeren.
Het is onmogelijk om altijd alles te zien. Mensen die beweren dat ze dat wel doen zijn zich gewoon niet bewust van wat ze niet zien.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:32 schreef Klonk het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om een stoplicht over het hoofd te zien
Je moet sowieso niet door rood rijden...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:38 schreef LoggedIn het volgende:
je moet ook niet door rood rijden als er een flitsert bij staat![]()
Omdat?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef flappy het volgende:
Als je met de cruisecontrol aan rijdt op een weg met stoplichten, ben je dat rijbewijs niet eens waard. Inleveren en opnieuw gaan lessen!!!
Wat???? Hoe kun je de stoplichten voor de Efteling nou over het hoofd zien? Er hangen er 3 (!!!) boven de weg!quote:Op zondag 27 mei 2007 00:12 schreef BlackRhino het volgende:
Soms zie je ze inderdaad niet. Dat stoplicht voor de ingang van de Efteling is er ook zo 1... zag ik ook over het hoofd. Gelukkig staat daar geen flitspaal.
er zijn best situaties waarin het veilig kan..quote:Op zondag 27 mei 2007 11:16 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet door rood rijden...![]()
Levensgevaarlijk...![]()
En dan nog doe je het niet...quote:Op zondag 27 mei 2007 11:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
er zijn best situaties waarin het veilig kan..
Er zit soms een camera in, soms niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:14 schreef StephanL het volgende:
Je hoeft niet eens een boete te krijgen, er hoeft geen rolletje in te zitten. Heb ik ook een keer gehad.
En de camera's flitsen vaak ook voor snelheid. Als je dus ff gas bijgeeft om nog door groen te kunnen en dan met 60 over het kruispunt gaat, krijg je ook een acceptgiro thuis..quote:Op zondag 27 mei 2007 10:45 schreef MMach het volgende:
Ik ben een jaar geleden oid ook eens per ongeluk door het rood gereden. Ik heb toen wat research gedaan in afwachting van mijn boete (die er niet gekomen is, gelukkig maar want in Begië is dat 150¤ en ik was mijn rijbewijs kwijt geweest (wegens voorlopig rijbewijs, een ander systeem dan in nl)).
Het gaat hier dus over België, maar er zal wel niet veel verschil zitten tussen die dingen.
-een rode licht camera begint te flitsen 1 seconde nadat het rood is
-heel vaak zit er geen filmpje in omdat ze meestal al zo duidelijk geplaatst zijn dat ze werken als afschrikmiddel en er meer te rapen valt op andere plaatsten.
-de camera flitst 2 keer, en op beide foto's moet de snelheid dezelfde zijn. Als je dus keihard op de remmen gaat staan tussen de 2 foto's (of gedurende de 2 foto's) dan wordt de boete geseponneerd.
-de lens van zo'n camera is een extreme groothoek. Het héle kruispunt is op zo'n foto te zien en vaak zelfd nog een groot stuk van de straten, speciaal om dingen als 'er stond een agent' te kunnen ontmaskeren.
zowiezo, als je geflitst ben. kan je nooit een punt krijgen.... want ze kunnen niet nagaan dat jij de bestuurder van de auto was. alleen maar dat je de eigenaar bent.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:51 schreef Chinless het volgende:
Het kost je inderdaad 130 euro, maar geen punt ofzo.
Punten gaan er alleen af bij:
- Drank gebruik
- Misdrijven (snelheid sneller dan 30km/h waar toegestaan is)
- Zware ongelukken
Daar hebben ze volgens mij nog steeds geen richtlijnen voor, hoe lang zo'n verkeerslicht op geel moet staat. Sommigen zie je na 2 seconden geel al op rood springen en anderen doen er 5 of 6 seconden over.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:20 schreef rudedeltadude het volgende:
ik denk niet dat je er onderuit kan komen...
door rood is door rood, hij is lang genoeg oranje zal tijdens je bezwaar gezegd worden.
volgens mij is de boete inderdaad 130 euro
Dat is het punt ook niet...quote:Op zondag 27 mei 2007 12:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar hebben ze volgens mij nog steeds geen richtlijnen voor, hoe lang zo'n verkeerslicht op geel moet staat. Sommigen zie je na 2 seconden geel al op rood springen en anderen doen er 5 of 6 seconden over.
Als TS een flits zag is het bingo. Reken daar maar op.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:14 schreef StephanL het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |