Foei!quote:Door rood gereden, en nu?
hij stond op cruisecontrol 50, dus max 51/52 ofzo, zal dus niet zo zijn. Beetje jammer, maar goed. Ook wel weer eens leuk. Is dit eingelijk een punt voor mijn rijbewijs? nee toch?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:21 schreef matthendriks het volgende:
[..]
Foei!![]()
Je krijgt inderdaad een 'standaardboete' voor de overtreding.
Reed je ook nog te hard (flitsen die krengen ook op), wordt die boete er bij opgeteld.![]()
Mooi zo, alleen 130 euro... Kan ik me trouwens nog beroepen op het feit dat de verkeerspaal slecht te zien was?quote:Het puntenrijbewijs is ingevoert op 30 maart 2002. Het rijbewijs is blijft 5 jaar geldig en wordt daarna automatisch omgezet naar een gewoon rijbewijs. De volgende overtreding(en) kunnen U punten kosten:
veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer (art. 5 WVW)
veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel (art.6 WVW)
bumperkleven (art. 19 RVV)
ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard. Op de snelweg meer dan 40 km/uur te hard) (art. 20, 21 en 22 RVV)
veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels (RVV)
Elke overtreding moet persoonlijk zijn geconstateerd door een agent, die de bestuurder staande moet houden. Het signaleren van een overtreding op kenteken is niet genoeg, want daarbij bestaat de kans dat een ander dan de beginnende bestuurder achter het stuur zat.
Uiteraard kunnen de misdrijven van de Wegenverkeerswetgeving ook punten kosten. Denk hierbij aan rijden onder invloed, het verlaten van de plaats van het ongeval na een aanrijding enz.
Wie binnen 5 jaar tijd 3 punten krijgt, wordt geconfronteerd met een schorsing van het rijbewijs. Wanneer het rijbewijs geschorst is, moet de beginnend bestuurder een rijproef en een theorieproef bij het Centraal Bureau Rijvaardigheidsbewijzen (CBR) afleggen. Als u het onderzoek weigert of voor een proef zakt, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard en moet het rijexamen opnieuw afgelegd worden.
Ja écht edelachtbare, als ik een flitspaal bij het stoplicht zie, stop ik áltijd, maar deze was verstoptquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:24 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Mooi zo, alleen 130 euro... Kan ik me trouwens nog beroepen op het feit dat de verkeerspaal slecht te zien was?
Kan gebeuren hoorquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:32 schreef Klonk het volgende:
Hoe krijg je het voor elkaar om een stoplicht over het hoofd te zien
Ik heb mijn ABS eens getest omdat ik tijdelijke verkeerslichten erg laat zag door een combinatie van laagstaande zon, zwak oplichtende verkeerslichten en druk spitsverkeer (iedereen voor mij bleek gewoon stijf door rood te rijden...). Op het laatste moment realiseerde ik mij dat die auto's die met een rotvaart van rechts aankwamen best wel eens een reden konden hebben... blij dat ik alle lading goed had vastgezet.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:32 schreef Klonk het volgende:
Iemand doodgereden, en nu?quote:
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:53 schreef Alexxxxx het volgende:
ik rij meestal door roodenig idee hoeveel moeite het kost een Visa weer te laten rijden?
Een rood llicht camera die geijkt moet wordenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:57 schreef Stakky het volgende:
Gewoon ff ijkings rapport van de desbetreffende flitspaal opvargen. Volledige benodigde gevens staan vermeld op de brief van het cjib. Alle aparatuur dient minimaal 1 x per kalender jaar geijkt te worden. Om zo afwijkingen te voorkomen. Als dit niet het geval is wordt de boete per direct geseponeerd. Is de flitspaal wel netjes geijkt. Dan kom je er niet onder uit en mag je 130 euro overmaken naar het cjib.
En wat wil je ijken als die alleen maar als rood licht camera werktquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef Stakky het volgende:
jup alle vaste en mobiele flitstoestellen dienen geijkt te worden.
Wat wil je ijken dan? De snelheid van de flits?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef Stakky het volgende:
jup alle vaste en mobiele flitstoestellen dienen geijkt te worden.
jaquote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:12 schreef stinkie het volgende:
Flitsen roodlichtcamera's trouwens niet 2 keer?
was meer om te voorkomen dat ik er te hard rijd, doe ik wel vaker op een stuk waarvan ik zeker weet dat er flitspalen staan (a9 bijv)quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef flappy het volgende:
Als je met de cruisecontrol aan rijdt op een weg met stoplichten, ben je dat rijbewijs niet eens waard. Inleveren en opnieuw gaan lessen!!!
Zit er een rolletje in flitspalen? Ik dacht altijd dat die dingen digitale foto's maakte.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:14 schreef StephanL het volgende:
Je hoeft niet eens een boete te krijgen, er hoeft geen rolletje in te zitten. Heb ik ook een keer gehad.
Men is nu aan het overschakelen.quote:Op zondag 27 mei 2007 01:36 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Zit er een rolletje in flitspalen? Ik dacht altijd dat die dingen digitale foto's maakte.
Dude, dat geldt alleen voor radar apparatuur. Een een rood licht flitskast werkt niet met radar maar met lussen in het wegdek. Vandaar dat die dingen ook 2 maal flitsen, de 1ste keer omdat je bij rood lus1 passeert en de 2de keer om vast te stellen of het voertuig ook daadwerkelijk in beweging is.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:57 schreef Stakky het volgende:
Gewoon ff ijkings rapport van de desbetreffende flitspaal opvargen. Volledige benodigde gevens staan vermeld op de brief van het cjib. Alle aparatuur dient minimaal 1 x per kalender jaar geijkt te worden. Om zo afwijkingen te voorkomen. Als dit niet het geval is wordt de boete per direct geseponeerd. Is de flitspaal wel netjes geijkt. Dan kom je er niet onder uit en mag je 130 euro overmaken naar het cjib.
we zullen wel zien, de boete zal uit de pot van juni betaald worden, dus even wachten...quote:Op zondag 27 mei 2007 10:45 schreef MMach het volgende:
Ik ben een jaar geleden oid ook eens per ongeluk door het rood gereden. Ik heb toen wat research gedaan in afwachting van mijn boete (die er niet gekomen is, gelukkig maar want in Begië is dat 150¤ en ik was mijn rijbewijs kwijt geweest (wegens voorlopig rijbewijs, een ander systeem dan in nl)).
Het gaat hier dus over België, maar er zal wel niet veel verschil zitten tussen die dingen.
-een rode licht camera begint te flitsen 1 seconde nadat het rood is
-heel vaak zit er geen filmpje in omdat ze meestal al zo duidelijk geplaatst zijn dat ze werken als afschrikmiddel en er meer te rapen valt op andere plaatsten.
-de camera flitst 2 keer, en op beide foto's moet de snelheid dezelfde zijn. Als je dus keihard op de remmen gaat staan tussen de 2 foto's (of gedurende de 2 foto's) dan wordt de boete geseponneerd.
-de lens van zo'n camera is een extreme groothoek. Het héle kruispunt is op zo'n foto te zien en vaak zelfd nog een groot stuk van de straten, speciaal om dingen als 'er stond een agent' te kunnen ontmaskeren.
Het is onmogelijk om altijd alles te zien. Mensen die beweren dat ze dat wel doen zijn zich gewoon niet bewust van wat ze niet zien.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:32 schreef Klonk het volgende:
Je moet sowieso niet door rood rijden...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:38 schreef LoggedIn het volgende:
je moet ook niet door rood rijden als er een flitsert bij staat![]()
Omdat?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef flappy het volgende:
Als je met de cruisecontrol aan rijdt op een weg met stoplichten, ben je dat rijbewijs niet eens waard. Inleveren en opnieuw gaan lessen!!!
Wat???? Hoe kun je de stoplichten voor de Efteling nou over het hoofd zien? Er hangen er 3 (!!!) boven de weg!quote:Op zondag 27 mei 2007 00:12 schreef BlackRhino het volgende:
Soms zie je ze inderdaad niet. Dat stoplicht voor de ingang van de Efteling is er ook zo 1... zag ik ook over het hoofd. Gelukkig staat daar geen flitspaal.
er zijn best situaties waarin het veilig kan..quote:Op zondag 27 mei 2007 11:16 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Je moet sowieso niet door rood rijden...![]()
Levensgevaarlijk...![]()
En dan nog doe je het niet...quote:Op zondag 27 mei 2007 11:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
er zijn best situaties waarin het veilig kan..
Er zit soms een camera in, soms niet.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:14 schreef StephanL het volgende:
Je hoeft niet eens een boete te krijgen, er hoeft geen rolletje in te zitten. Heb ik ook een keer gehad.
En de camera's flitsen vaak ook voor snelheid. Als je dus ff gas bijgeeft om nog door groen te kunnen en dan met 60 over het kruispunt gaat, krijg je ook een acceptgiro thuis..quote:Op zondag 27 mei 2007 10:45 schreef MMach het volgende:
Ik ben een jaar geleden oid ook eens per ongeluk door het rood gereden. Ik heb toen wat research gedaan in afwachting van mijn boete (die er niet gekomen is, gelukkig maar want in Begië is dat 150¤ en ik was mijn rijbewijs kwijt geweest (wegens voorlopig rijbewijs, een ander systeem dan in nl)).
Het gaat hier dus over België, maar er zal wel niet veel verschil zitten tussen die dingen.
-heel vaak zit er geen filmpje in omdat ze meestal al zo duidelijk geplaatst zijn dat ze werken als afschrikmiddel en er meer te rapen valt op andere plaatsten.
-de camera flitst 2 keer, en op beide foto's moet de snelheid dezelfde zijn. Als je dus keihard op de remmen gaat staan tussen de 2 foto's (of gedurende de 2 foto's) dan wordt de boete geseponneerd.
-de lens van zo'n camera is een extreme groothoek. Het héle kruispunt is op zo'n foto te zien en vaak zelfd nog een groot stuk van de straten, speciaal om dingen als 'er stond een agent' te kunnen ontmaskeren.
zowiezo, als je geflitst ben. kan je nooit een punt krijgen.... want ze kunnen niet nagaan dat jij de bestuurder van de auto was. alleen maar dat je de eigenaar bent.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:51 schreef Chinless het volgende:
Het kost je inderdaad 130 euro, maar geen punt ofzo.
Punten gaan er alleen af bij:
- Drank gebruik
- Misdrijven (snelheid sneller dan 30km/h waar toegestaan is)
- Zware ongelukken
Daar hebben ze volgens mij nog steeds geen richtlijnen voor, hoe lang zo'n verkeerslicht op geel moet staat. Sommigen zie je na 2 seconden geel al op rood springen en anderen doen er 5 of 6 seconden over.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:20 schreef rudedeltadude het volgende:
ik denk niet dat je er onderuit kan komen...
door rood is door rood, hij is lang genoeg oranje zal tijdens je bezwaar gezegd worden.
volgens mij is de boete inderdaad 130 euro
Dat is het punt ook niet...quote:Op zondag 27 mei 2007 12:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar hebben ze volgens mij nog steeds geen richtlijnen voor, hoe lang zo'n verkeerslicht op geel moet staat. Sommigen zie je na 2 seconden geel al op rood springen en anderen doen er 5 of 6 seconden over.
Als TS een flits zag is het bingo. Reken daar maar op.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:14 schreef StephanL het volgende:
192 waar je 120 mocht (lege afsluitdijk)quote:Op zondag 10 juni 2007 22:03 schreef LoggedIn het volgende:
[..]wat heb je nu weer gedaan dan? 120 waar 50 is toegestaan?
Mjah, volgens boete.nl kost me dit 570 euro (als er nog minimaal 3 km correctie af gaat), dure maand dit....quote:Op zondag 10 juni 2007 22:08 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Du bist gepwnt wie unne noob!
staat een maximum, hij komt idd bij de OvJ uit, die zal zoiets wel aanhouden denk ik...quote:Op zondag 10 juni 2007 22:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Mjah, volgens boete.nl kost me dit 570 euro (als er nog minimaal 3 km correctie af gaat), dure maand dit....
quote:Op zondag 10 juni 2007 22:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
192 waar je 120 mocht (lege afsluitdijk)
Lege snelweg (reed als eerste weg nadat ik voor een dichte brug stond en geen op en afritten) en een snelle autoquote:Op zondag 10 juni 2007 22:23 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
De afsluitdijk staat erom bekend dat de politie er graag mensen naait...
Er zijn wel degelijk op- en afritten.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:27 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Lege snelweg (reed als eerste weg nadat ik voor een dichte brug stond en geen op en afritten) en een snelle auto
Kennelijk was die weg niet zo leegquote:Op zondag 10 juni 2007 22:27 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Lege snelweg (reed als eerste weg nadat ik voor een dichte brug stond en geen op en afritten) en een snelle auto
Ik kwam van Friesland, dan heb je een op af rit met een brug over de weg waar ze me radarde en toen ik ze zag minderde ik al, kreeg het volgen signaal en de volgende is het monument waar ik staande werd gehouden. Verder niets toch? Trein word hem niet, ben een week vrij (was ik al) daarna zie ik wel...quote:Op zondag 10 juni 2007 22:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Er zijn wel degelijk op- en afritten.
- Het Monument
- De texaco-pomp
- twee parkeerplaatsen
- Kornwerderzand.
Buiten dat is het natuurlijk dom om in dit land de max.snelheid met dik 70 km/h te overschrijden. Hier staan bijna meer controles dan dat er auto's zijn. Maar bovenal is het duur.
Succes in de trein.
Ik ben ook een x door donkeroranje gekomen, was nat weer en ik gleed door bij het remmen, zag wel een flits maar nog steeds geen bekeuring gezien... is ongeveer 3 maanden terug, heb ik nu mazzel gehad? of hebben ze misschien kunnen zien dat ik afremmende was?quote:Op zondag 27 mei 2007 18:05 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Als TS een flits zag is het bingo. Reken daar maar op.
je zal wel laserde bedoelen ipv radarde? Tegen de tijd dat je hun ziet ben je idd al veel te laat danquote:Op zondag 10 juni 2007 22:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik kwam van Friesland, dan heb je een op af rit met een brug over de weg waar ze me radarde en toen ik ze zag minderde ik al, kreeg het volgen signaal en de volgende is het monument waar ik staande werd gehouden. Verder niets toch? Trein word hem niet, ben een week vrij (was ik al) daarna zie ik wel...
Zou ook kunnen, kreeg zo n apparaatje te zien waarop 192 stond. Gaat nog iets van correctie van af neem ik aan? Na 10 dagen doet de OvJ uitspraak, hoe groot is de kans dat ik een verlengde rijontzegging krijg?quote:Op zondag 10 juni 2007 23:18 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
je zal wel laserde bedoelen ipv radarde? Tegen de tijd dat je hun ziet ben je idd al veel te laat dan
Dan ben je bij de Texaco gelaserd en dan is de volgende idd het monument.quote:Op zondag 10 juni 2007 22:55 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ik kwam van Friesland, dan heb je een op af rit met een brug over de weg waar ze me radarde en toen ik ze zag minderde ik al, kreeg het volgen signaal en de volgende is het monument waar ik staande werd gehouden. Verder niets toch? Trein word hem niet, ben een week vrij (was ik al) daarna zie ik wel...
Zover was ik zelf ook alquote:Op zondag 10 juni 2007 23:31 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan ben je bij de Texaco gelaserd en dan is de volgende idd het monument.
Om iemand uit de FOK!docu te quoten:"Niet slim."
Ligt aan je historie wat betreft te hard rijden.quote:Op maandag 11 juni 2007 07:57 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Zover was ik zelf ook alhoe groot is de kans dat ik hem gewoon terug krijg?
Het was mijn eerste keer dat ik staande gehouden werd, en met de boete van door rood rijden eerder mijn 2e overtreding... Moet ik nog iets doen om hem terug te krijgen? Kan ik de OvJ bijv nu al een brief om teruggave van het rijbewijs sturen?quote:Op maandag 11 juni 2007 08:14 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ligt aan je historie wat betreft te hard rijden.
Was dit de eerste keer? Dan is de kans vrij groot dat je hem terug krijgt.
quote:
quote:Op zondag 10 juni 2007 22:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
192 waar je 120 mocht (lege afsluitdijk)
Dan zal het wel loslopen op een fikse boete en een punt op je rijbewijs na.quote:Op maandag 11 juni 2007 08:18 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Het was mijn eerste keer dat ik staande gehouden werd, en met de boete van door rood rijden eerder mijn 2e overtreding... Moet ik nog iets doen om hem terug te krijgen? Kan ik de OvJ bijv nu al een brief om teruggave van het rijbewijs sturen?
Zijn er min of meer wel. In gebieden tot 50km/h 3 seconden oranje, daarboven 5 seconden. Maar of dat een vast gegeven is weet ik niet.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:37 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Daar hebben ze volgens mij nog steeds geen richtlijnen voor, hoe lang zo'n verkeerslicht op geel moet staat. Sommigen zie je na 2 seconden geel al op rood springen en anderen doen er 5 of 6 seconden over.
quote:
Blijkbaar heb je de boete nog niet, want je bent nog wel heel vrolijk.quote:
quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:01 schreef RealZeus het volgende:
Dat kan je pas na 100.000 kilometer.
Sommigen ja. Zijn er zat die na 100.000 nog niet goed kunnen rijdenquote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je de boete nog niet, want je bent nog wel heel vrolijk.
Tip:nooit meer dan 30 km/h te hard rijden, zeker niet omdat je nog niet zo lang je rijbewijs hebt. Je mag wel rijden , maar je kan het niet. Dat kan je pas na 100.000 kilometer.
Ben het met je eens... heb al ruim 120.000 kilometer gereden, de boete interesseerd niet, rijbewijs is belangrijker...quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Tip:nooit meer dan 30 km/h te hard rijden, zeker niet omdat je nog niet zo lang je rijbewijs hebt. Je mag wel rijden , maar je kan het niet. Dat kan je pas na 100.000 kilometer.
Dat remmen in belgie werkt idd wel, dus als je aan een meer dan gezonde snelheid over de belgische wegen dendert de middenberm en rechterkant in de gate houden, indien iets verdacht, vol op rem, zelfs als je nog boven de snelheid zit wordt het geseponeerdquote:Op zondag 27 mei 2007 10:45 schreef MMach het volgende:
Dan moet je eens op de Duitse Autobahn gaan spelen, dan is het zo over.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 10:35 schreef worldpimber het volgende:
[..]Ik krijg altijd jeuk van jouw posts.
Dat is waar. Als je een boete hebt mag je wel rijden , zonder rijbewijs is wat lastiger.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 11:47 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ben het met je eens... heb al ruim 120.000 kilometer gereden, de boete interesseerd niet, rijbewijs is belangrijker...
Dus over 97.000 kilometer kan ik bij het cbr een bewijsje claimen dat ik echt echt kan rijden?quote:Op zaterdag 16 juni 2007 00:01 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Inderdaad, en er moet een zaak van gemaakt zijnquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:51 schreef Chinless het volgende:
- Drank gebruik
- Zware ongelukken
Nee, dat dan weer niet. De gemiddelde automobilist kan na 100.000 km eindelijk goed rijden. Er zullen er zijn die dan nog steeds elke stoeprand kussen, maar er zullen er ook zijn die daarvoor al ervaren genoeg zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:05 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Dus over 97.000 kilometer kan ik bij het cbr een bewijsje claimen dat ik echt echt kan rijden?
Is goed, als jij uit huis gaat. (quote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:02 schreef RealZeus het volgende:
Dan moet je eens op de Duitse Autobahn gaan spelen, dan is het zo over.
idd.. betalen en als je mazzel hebt mag je een mocro knuffelenquote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:21 schreef Captain_Chaos het volgende:
Kom je never nooit mee weg.
130 knoeten is de prijs.
Doe mij de boete dan maar... desnoods tegen het werkzaamheden-langs-de-weg-tarief..quote:Op zaterdag 16 juni 2007 20:46 schreef sanni het volgende:
[..]
idd.. betalen en als je mazzel hebt mag je een mocro knuffelen![]()
Correctie:quote:Op zaterdag 26 mei 2007 22:51 schreef Chinless het volgende:
- Drank gebruik
- Zware ongelukken
Nee hoor op autowegen ook pas boven de 40km/h.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Laat ik dat dan ook even corrigeren:
- Meer dan 30 km/h te snel op provinciale wegen binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom en autowegen.
- Meer dan 40 km/h te snel op autosnelwegen.
Alleen met staandehouding.
das 3 dagen werken manquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:17 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Yo Hij is binnen....
had hem na 5 dagen weer terug:
570 euro
ben ik blij dat ik meestal te hard rijd op de duitse autobahnquote:Op woensdag 4 juli 2007 21:28 schreef knep het volgende:
Fijn bedrag, gelukkig loopt mijn Polo TDI niet harder dan 180.
570 is het maximale wat je kan krijgen...quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat valt nog mee voor 72 te hard. Na correctie dus zo'n 65 te hard. Ik had voor 55 te hard een transactievoorstel van 500 euro. Ik had die van jou minstens op 650 geschat...
Heb ik ook gehad, had net 3 uur me rijbewijs haha!quote:Op zondag 10 juni 2007 23:04 schreef VlaDje het volgende:
[..]
Ik ben ook een x door donkeroranje gekomen, was nat weer en ik gleed door bij het remmen, zag wel een flits maar nog steeds geen bekeuring gezien... is ongeveer 3 maanden terug, heb ik nu mazzel gehad? of hebben ze misschien kunnen zien dat ik afremmende was?
klikquote:Op zondag 4 november 2007 15:27 schreef audi89 het volgende:
Wanneer of hoe kan je het zien als het je punten kost?
wtf is daar mis mee?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 23:05 schreef flappy het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |