FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Aanschaf Audi.
Drumpiezaterdag 26 mei 2007 @ 20:21
Heej PTA'ers

Mijn vader gaat bij een bedrijf werken in Duitsland en dan hett product in NL groot maakt, dus Baas Nederland word die.
Hij mag een auto uitkiezen.
Hij wilt graag en Audi A6 Avant en dan met alles erop.
De garage had een aanbieding van 55,000 EUR maar het kan ook zijn dat we een duurdere nemen.

Het probleem is dat hij dan een auto van het bedrijf krijgt maar moet er zelf ook van betalen dus 7000 EUR per jaar voor die auto, dat vind hij zelf teveel (niet omdat die slecht verdient) terwijl het goedkoper kan.
Je mag Privé 500KM maken en niet meer zodra je dat wel doet moet je dus die 7000 EUR betalen.
Als hij hem alleen voor werk gebruikt hoeft die niets te betalen.

Is hier nog een andere oplossing voor om toch Privé te rijden en dan goedkoper uit te komen?

Alvast bedankt!

[ Bericht 3% gewijzigd door Drumpie op 26-05-2007 21:06:35 ]
Borkydudezaterdag 26 mei 2007 @ 20:23
quote:
dus Baas Nederland word die, en dan mag die en auto uitkiezen
Mensen als jij horen in een Astra GSI
Pileszaterdag 26 mei 2007 @ 20:25
Die 7000, moet ie die aan de baas betalen?
Lijkt me dat dat bij je inkomen geteld wordt voor de inkomstenbelasting, onder het kopje: Regeling privégebruik auto van de werkgever.
Als je daar onderuit wilt komen heet dat belastingfraude
Dibblezaterdag 26 mei 2007 @ 20:25
Kilometerteller kun je toch weer op 0 zetten of niet.Gewoon hele tijd resetten

ja srry ik ben n00b
Drumpiezaterdag 26 mei 2007 @ 20:31
Ik weet het niet allemaal maar het was in ieder geval van
Als hij die A6 Privé gebruikt en dan over die 500KM komt dan 7000 per jaar moet betalen.
bluebitzaterdag 26 mei 2007 @ 21:01
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:25 schreef Dibble het volgende:
Kilometerteller kun je toch weer op 0 zetten of niet.Gewoon hele tijd resetten

ja srry ik ben n00b


edit : voor 7000 euro krijg je overigens een prima cursus "De nederlandse taal en het gebruik van leestekens"
Sjaeckzaterdag 26 mei 2007 @ 21:18
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Drumpie het volgende:
Is hier nog een andere oplossing voor om toch Privé te rijden en dan goedkoper uit te komen?
Een goedkopere auto kiezen. Of de Audi zelf kopen, kilometervergoeding vragen en er vervolgens heel lang mee blijven rijden.

yupzaterdag 26 mei 2007 @ 21:21
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:31 schreef Drumpie het volgende:
Ik weet het niet allemaal maar het was in ieder geval van
Als hij die A6 Privé gebruikt en dan over die 500KM komt dan 7000 per jaar moet betalen.
Dat heet Forfait regeling ofzo...

Als je met een leasewagen/bedrijfswagen meer dan 500km prive km's per jaar maakt, moet je pa 22% van de aanschafwaarde bij zijn loon optellen (dacht ik?)

Bij 55.000 euro is dat dus 12.100 euro wat er op je loon opgeteld word... Dat is niet misselijk (op zijn zachts gezegd...)

Maar anyway: probleem is meer, je moet een sluitende rittenadministratie houden (je pa dan he) om die bijtelling niet te hoeven betalen EN minder dan 500 km prive rijden...

Rittenadministratie zomaar inmekaar flansen zou ik niet op gokken, heb weleens gezien dat mensen werden gepakt...
Fugiezaterdag 26 mei 2007 @ 21:23
7000 euro incl. of excl. benzine ?

Als je er prive veel mee gaat rijden en het is 7000 incl. benzine dan kan je net zo goed die 7000 neertellen.
Pileszaterdag 26 mei 2007 @ 21:23
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:21 schreef yup het volgende:

[..]
Verhaal
Precies wat ik als linkje gaf dus
Drumpiezaterdag 26 mei 2007 @ 21:27
ja hij moet 7000 incl. betalen
Pileszaterdag 26 mei 2007 @ 21:30
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Drumpie het volgende:
ja hij moet 7000 incl. betalen
Incl wat?
En aan wie?
JackRyanzaterdag 26 mei 2007 @ 23:21
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Incl wat?
En aan wie?
Aan de belastingdienst!

Per maand zal er 584 euro (7.000 delen door 12 maanden) worden ingehouden op het loon. Dit doet de werkgever. Tenzij je aangeeft dat je minder dan 500km per jaar prive gaat rijden.
vannellezondag 27 mei 2007 @ 00:04
Nou niet om het een of ander, maar als je pa "baas Nederland" wordt zijn dit toch wel de mindere problemen of heeft hij iig backup die uitzoekt hoe het precies zit.

Laat zijn baas het maar uitzoeken en een voorstel doen inclusief berekeningen van alternatieven.
matthendrikszondag 27 mei 2007 @ 01:16
Mijn pa is al de baas in Nederland!
Drumpiezondag 27 mei 2007 @ 01:27
Hij moet het merk in NL groot maken dus het is en begin, hij is baas maar hij moet het grootmaken dus wilt niet zeggen dan die meteen een salaris van 10,000 EUR netto maandelijks heeft.

De prijs van auto zal niet veel uitmaken, maar hij moet dat die 22% over die 55,000 betalen dus 7000 EUR ofzo, en die betaalt de baas niet (van Duitsland)
Mastroiannizondag 27 mei 2007 @ 01:33
Hij krijgt er gewoon bijtelling over, zoals al eerder werd gezegd. Daar kun je niet onderuit komen. Je kunt het bedrag hooguit verlagen door een voordeligere auto te nemen.

Een A6 Avant voor 55k? Dan heb je ook niet echt bar veel opties erop, vrij kale auto zelfs?
Drumpiezondag 27 mei 2007 @ 01:45
quote:
Op zondag 27 mei 2007 01:33 schreef Mastroianni het volgende:
Hij krijgt er gewoon bijtelling over, zoals al eerder werd gezegd. Daar kun je niet onderuit komen. Je kunt het bedrag hooguit verlagen door een voordeligere auto te nemen.

Een A6 Avant voor 55k? Dan heb je ook niet echt bar veel opties erop, vrij kale auto zelfs?
Mijn vader zei en aardige A6 Avant en aanbieding was het of en speciale zoiets, maar wel gewoon met veel erop.

anders 65 -70K voor mooie.
Wat bedoel je met die bijtelling?
JK1982zondag 27 mei 2007 @ 01:46
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Drumpie het volgende:
Heej PTA'ers

Mijn vader gaat bij een bedrijf werken in Duitsland
en dan hett product in NL groot maakt, dus Baas Nederland word die.
Hij mag een auto uitkiezen.
Kan hij geen auto via Duitsland leasen en op duits kenteken rijden (auto v/d zaak tenslotte..) ?

Dat scheelt je wellicht ook een bult bpm, en de regels zullen daar ook wel afwijken van de nederlandse.
Drumpiezondag 27 mei 2007 @ 01:49
quote:
Op zondag 27 mei 2007 01:46 schreef JK1982 het volgende:

[..]

Kan hij geen auto via Duitsland leasen en op duits kenteken rijden (auto v/d zaak tenslotte..) ?

Dat scheelt je wellicht ook een bult bpm, en de regels zullen daar ook wel afwijken van de nederlandse.
Tegenwoordig moet je in Duitsland wonen/bedrijf hebben, en je moet een aantal kilometers in Duitsland rijden.
JK1982zondag 27 mei 2007 @ 01:52
quote:
Op zondag 27 mei 2007 01:45 schreef Drumpie het volgende:

[..]
Wat bedoel je met die bijtelling?
Wat houdt de fiscale bijtelling in?
Heeft de werkgever aan u een auto van de zaak ter beschikking gesteld en gebruikt u deze ook voor privé-ritten dan heeft u te maken met een bijtelling indien het totaal aantal privé-kilometers in het fiscale jaar 2005 meer dan 500 bedraagt. Deze fiscale bijteling heeft niet alleen betrekking op personenauto's maar ook op bestelauto's.

Kunt u in 2006 geen gedetailleerde rittenadministratie over het fiscale jaar 2005 aan de belastingdienst overhandigen dan heeft u sowieso een forfaitaire bijtelling van 22% over de cataloguswaarde van uw voertuig. Over deze bijtelling betaalt u inkomstenbelasting. De 22% bijtelling is een waardering van het privé-gebruik. De werkgever vergoed namelijk indirect de kosten die u had moeten dragen als het voertuig in eigen bezit verkeerde. De fiscus ziet dit als een stukje 'verkapt' inkomen en vandaar de fiscale bijtelling.

Bron: http://www.rittenadministratie.nl
Drumpiezondag 27 mei 2007 @ 01:54
Maar wat bedoelen ze er nou mee, dat je als je niet je rittenadministratie niet kunt aantonen je dan die 22% moet betalen of ook als je het wel doet
Pietverdrietzondag 27 mei 2007 @ 10:33
Waarom gaat pa niet gewoon met een Duitse plaat rijden?
Sjabbazondag 27 mei 2007 @ 11:15
Je hebt een goed betaalde belangerijke baan en wilt in een A6 rijden maar je wilt hier niet voor betalen?

Een andere goedkopere auto kiezen is de enige optie...

Zelfde als je vader zijn product hier promoot;
Vader; Ja het kost wel 100 per stuk maar dat is het zeker waard!! Je hebt nog nooit zulke goede en degelijke gehad, 1 en al comfort.
Klant; Ja die wil ik wel maar dan voor veel minder en het liefst helemaal niets...
charonzondag 27 mei 2007 @ 11:28
quote:
Op zondag 27 mei 2007 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gaat pa niet gewoon met een Duitse plaat rijden?
Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.
Daarna komen ze de BPM bij je ophalen, inclusief boete.

Jammer, anders zou ik het zelf doen. De leasetarieven in D zijn een stuk lager.
Maar goed- ik kies de andere oplossing: ik ga naar Duitsland verhuizen.

(Leuk trouwens, van die banken met grenshypotheken.
"We willen het pand graag inspecteren, kan dat?"
-Natuurlijk.
"Kunnen we morgen even langskomen, het ligt net over de grens zei u"
- Ja hoor, net over de grens. Met Oostenrijk dan he.)

[ Bericht 0% gewijzigd door charon op 27-05-2007 11:43:14 ]
Drumpiezondag 27 mei 2007 @ 11:34
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:15 schreef Sjabba het volgende:
Je hebt een goed betaalde belangerijke baan en wilt in een A6 rijden maar je wilt hier niet voor betalen?

Een andere goedkopere auto kiezen is de enige optie...

Zelfde als je vader zijn product hier promoot;
Vader; Ja het kost wel 100 per stuk maar dat is het zeker waard!! Je hebt nog nooit zulke goede en degelijke gehad, 1 en al comfort.
Klant; Ja die wil ik wel maar dan voor veel minder en het liefst helemaal niets...
Willen er wel voor betalen maar mischien was er één andere oplossing
bluebitzondag 27 mei 2007 @ 12:25
als je geen rittenadministratie hebt waarin je kunt aantonen minder dan 500 km te rijden, dan verhogen ze je belastbaar inkomen met 22% van de cataloguswaarde inclusief de prijs van de fabriek-af opties.
dus stel dat je vader 100.000 euro bruto verdient waar ie belasting over moet betalen als ie met de auto minder dan 500 km per jaar prive rijdt, dan betaalt ie 50% (voor het gemak) belasting, dus houdt ie netto 50.000 euro over.
stel dat ie meer dan 500 km per jaar rijdt, dan verdient ie voor de belasting die 100.000 euro + 22% van de CATALOGUSPRIJS. Dus 100.000 + 12.000 =112.000
Nu moet ie weer 50% aan de belasting betalen, dus betaalt ie 56.000 euro. nu hou je dus van je inkomen van 100.000 euro dus nog maar 44.000 euro over.

[ Bericht 0% gewijzigd door bluebit op 27-05-2007 12:40:15 ]
Bartholomeuszondag 27 mei 2007 @ 12:45
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:28 schreef charon het volgende:

[..]

Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.
Daarna komen ze de BPM bij je ophalen, inclusief boete.

Jammer, anders zou ik het zelf doen. De leasetarieven in D zijn een stuk lager.
Maar goed- ik kies de andere oplossing: ik ga naar Duitsland verhuizen.

(Leuk trouwens, van die banken met grenshypotheken.
"We willen het pand graag inspecteren, kan dat?"
-Natuurlijk.
"Kunnen we morgen even langskomen, het ligt net over de grens zei u"
- Ja hoor, net over de grens. Met Oostenrijk dan he.)
Een kennis van me werkt in oostenrijk, en heeft een auto op oostenrijks kenteken, al jaren. Hij heeft daarvoor van de douane een of andere vrijstelling voor gekregen, om dus onder de bpm en wegenbelasting uit te komen. Geen idee hoe die regeling precies in elkaar zit, maar het kwam er in ieder geval op neer dat hij er dus aantoonbaar geen invloed op heeft wat voor auto hij krijgt. Hij staat dan ook in oostenrijk op de loonlijst, en de auto is dan ook eigendom (dus niet geleased) van dat bedrijf.

Vraag me niet naar de details, maar in het verhaal van de TS gaat dit dus niet op, zijn ouweheer wil immers zelf per se een A6.

Maar beste TS: even een leuk rekensommetje voor je paps. In 4 jaar krijgt hij 28000 eurie privebijtelling te betalen over die A6. Ergo: hij kan beter die A6 strikt zakelijk rijden, en gewoon een KM-administratie bijhouden (doet mijn pa ook, stelt weinig voor). Van die 28000 eurie die hij aan bijtelling uitspaart kan ie een heel leuk ander autootje prive rijden voor op zondag. Kan moeders de vrouw ook meteen boodschapjes doen door de week.
Op die manier heeft mijn pa een A6 van z'n eigen zaak op km-administratie, en rijdt mijn mams een toledo van 2001 full option.
Pietverdrietzondag 27 mei 2007 @ 12:50
quote:
Op zondag 27 mei 2007 11:28 schreef charon het volgende:

[..]

Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.
Daarna komen ze de BPM bij je ophalen, inclusief boete.
Nee hoor, niet als je voor een Duits bedrijf werkt en daar je firmawagen krijgt, afaik
Gunnerzondag 27 mei 2007 @ 12:52
Je vader lijkt me een slimme vent, waarom komt zijn 14 jarige zoontje dit op een forum vragen? De bijtelling regeling is geen rocket science.

Als je bij de BD opgeeft dat je er niet meer dan 500km prive mee rijdt, zal je een rittenregistratie bij moeten houden. Doe je dat niet heet dit fraude.
yupzondag 27 mei 2007 @ 12:53
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee hoor, niet als je voor een Duits bedrijf werkt en daar je firmawagen krijgt, afaik
Heb ik wel vaker gehoord, als je in buitenlandse loondienst bent + als die wagen ook op buitenlandse platen staat kunnen ze je geen reet doen. Zou ik ook vreemd vinden, het was toch EEN Europa? Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?
Kuno_van_Dijkzondag 27 mei 2007 @ 12:55
Ik denk inderdaad dat het met rittenadministratie een gedoe is en dat je makkelijker die 7000 euro neer kan tellen en dan gratis benzine/diesel kan hebben, ben je denk ik een stuk goedkoper uit, en heb je geen poblemen met de ritteradministratie. Hoevaak pak je wel niet even de auto om even ergens heen te rijden, die 500 km is weinig...!


quote:
Op zondag 27 mei 2007 01:16 schreef matthendriks het volgende:
Mijn pa is al de baas in Nederland!
Mijn papa is lekker de baas van de wereld!
Bartholomeuszondag 27 mei 2007 @ 12:55
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:53 schreef yup het volgende:

Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?
Dat dus. Kijk eens naar de wildgroei in tolsystemen op de weg, de verschillen in belasting van weggebruikers, inkomstenbelastingen, etc, etc
Pietverdrietzondag 27 mei 2007 @ 12:57
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:53 schreef yup het volgende:

[..]

Heb ik wel vaker gehoord, als je in buitenlandse loondienst bent + als die wagen ook op buitenlandse platen staat kunnen ze je geen reet doen. Zou ik ook vreemd vinden, het was toch EEN Europa? Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?
Natuurlijk moet je dan wel in D je loonbelasting enzo betalen.
Als je in NL je belasting wilt betalen van de baan in de D bedrijf, kan je natuurlijk niet met een D plaat rondrijden, daar trapt geen rechter in.
oogezondag 27 mei 2007 @ 12:57
gewoon een nissan micra zakelijk aanschaffen heb je een lage bijtelling die audi dan prive aanschaven kun je er toch zakelijk mee tanken enzo
Bartholomeuszondag 27 mei 2007 @ 12:58
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:55 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik denk inderdaad dat het met rittenadministratie een gedoe is en dat je makkelijker die 7000 euro neer kan tellen en dan gratis benzine/diesel kan hebben, ben je denk ik een stuk goedkoper uit, en heb je geen poblemen met de ritteradministratie. Hoevaak pak je wel niet even de auto om even ergens heen te rijden, die 500 km is weinig...!



[..]

Mijn papa is lekker de baas van de wereld! [afbeelding]
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Kuno_van_Dijkzondag 27 mei 2007 @ 12:59
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef ooge het volgende:
gewoon een nissan micra zakelijk aanschaffen heb je een lage bijtelling die audi dan prive aanschaven kun je er toch zakelijk mee tanken enzo
Zo werkt dat niet in Duitsland, tankpassen staat vaak op nummerbord en word stevig gecontroleerd op "fraude"
Bartholomeuszondag 27 mei 2007 @ 12:59
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef ooge het volgende:
gewoon een nissan micra zakelijk aanschaffen heb je een lage bijtelling die audi dan prive aanschaven kun je er toch zakelijk mee tanken enzo
Ja joh, je baas zal je ook echt een A6 prive cadeau doen
Kuno_van_Dijkzondag 27 mei 2007 @ 13:00
quote:
Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Drumpie het volgende:
ja hij moet 7000 incl. betalen
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Ik had uit deze opmerking gehaald dat het incl. benzine was, maar dat kan ik ook fout begrijpen.
Pietverdrietzondag 27 mei 2007 @ 13:01
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Een tweede auto ernaast voor je prive is zeker niet goedkoop.
Afschrijving, verzekering, belastingen, brandstof, onderhoud.
Pileszondag 27 mei 2007 @ 13:01
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:59 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Ja joh, je baas zal je ook echt een A6 prive cadeau doen
Wat snap je niet aan "prive aanschaffen"
Jo0Lzzondag 27 mei 2007 @ 13:04
Het kost wat, een leuke auto rijden .
Gewoon privé een eigen auto aanhouden, lijkt me het beste als je veel privé wil rijden...
Repeatzondag 27 mei 2007 @ 13:07
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
AFAIK is die tankpas ook voor privegebruik.

En een andere auto voor de privekilometers erbij aanschaffen is ook niks. Als je dan op vakantie gaat ofzo dan moet je je lekkere auto thuis laten en op reis gaan in een Golf ofzo
Kuno_van_Dijkzondag 27 mei 2007 @ 13:10
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:07 schreef Repeat het volgende:

[..]

AFAIK is die tankpas ook voor privegebruik.

En een andere auto voor de privekilometers erbij aanschaffen is ook niks. Als je dan op vakantie gaat ofzo dan moet je je lekkere auto thuis laten en op reis gaan in een Golf ofzo
Daarom, waarom een dikke auto nemen waar je geen prive km mee mag rijden en dan een kleine auto ernaast nemen waar je alles mee moet doen, je koopt niet nog even een A6 voor prive erbij... Vakanties worden dus onaangenaam!
Bartholomeuszondag 27 mei 2007 @ 13:27
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een tweede auto ernaast voor je prive is zeker niet goedkoop.
Afschrijving, verzekering, belastingen, brandstof, onderhoud.
28.000 euro per 4 jaar.
Toledo van 2001, in 2004 voor 9000 euro gekocht.
dus nog 19.000 euro om de rest van te betalen. Kortom: kan makkelijk, zeker als je in je achterhoofd houdt dat ons mams hooguit 20.000km per jaar rijdt.
Bartholomeuszondag 27 mei 2007 @ 13:29
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:01 schreef Piles het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan "prive aanschaffen"
Je krijgt een auto van 55.000 euro cadeau, waarom zou je 'm prive willen aanschaffen? Om die 7000 eurie het jaar bijtelling te voorkomen? Moet je 'm wel helemaal aan puinpoeier rijden he. Bovendien, je moet dan ook zelf de brandstof betalen, want geen baas is zo gek dat je de zakelijke tankpas ook prive mag gebruiken.
Bovendien, daar zul je dan ook weer inkomstenbelasting over moeten betalen, niet voor niks dat de max km-vergoeding maar 19 cent is, daarboven moet je het ook bij je inkomen op tellen.

Edit: Kuno_van_Dijk: ook voor jou: tankpas dus níet ook voor prive, alleen al om belastingtechnische redenen.
charonzondag 27 mei 2007 @ 13:29
quote:
Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Natuurlijk moet je dan wel in D je loonbelasting enzo betalen.
Als je in NL je belasting wilt betalen van de baan in de D bedrijf, kan je natuurlijk niet met een D plaat rondrijden, daar trapt geen rechter in.
Idd, thats my case. (tot nu toe)
Repeatzondag 27 mei 2007 @ 13:33
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:29 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Je krijgt een auto van 55.000 euro cadeau, waarom zou je 'm prive willen aanschaffen? Om die 7000 eurie het jaar bijtelling te voorkomen? Moet je 'm wel helemaal aan puinpoeier rijden he. Bovendien, je moet dan ook zelf de brandstof betalen, want geen baas is zo gek dat je de zakelijke tankpas ook prive mag gebruiken.
Bovendien, daar zul je dan ook weer inkomstenbelasting over moeten betalen, niet voor niks dat de max km-vergoeding maar 19 cent is, daarboven moet je het ook bij je inkomen op tellen.
Jawel hoor, mn pa mag overal heen rijden op kosten van de zaak
Gunnerzondag 27 mei 2007 @ 13:36
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:33 schreef Repeat het volgende:
Jawel hoor, mn pa mag overal heen rijden op kosten van de zaak
Maar als je pa een KM registratie bijhoudt, en de BD gaat je tankpas natrekken (en ja, dat doen ze) heb je wel een probleem.

Verklaar maar eens dat je ergens in Lutjebroek getanked heb en dat is nergens terug te vinden in je registratie.
Repeatzondag 27 mei 2007 @ 13:38
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:36 schreef Gunner het volgende:

[..]

Maar als je pa een KM registratie bijhoudt, en de BD gaat je tankpas natrekken (en ja, dat doen ze) heb je wel een probleem.

Verklaar maar eens dat je ergens in Lutjebroek getanked heb en dat is nergens terug te vinden in je registratie.
Hij betaalt gewoon bijtelling, dus mag hem zoveel prive gebruiken als hij wilt. Ook benzine
Gunnerzondag 27 mei 2007 @ 13:39
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:38 schreef Repeat het volgende:
Hij betaalt gewoon bijtelling, dus mag hem zoveel prive gebruiken als hij wilt. Ook benzine
Dan mag het wel idd
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 00:19
quote:
Op zondag 27 mei 2007 13:38 schreef Repeat het volgende:

[..]

Hij betaalt gewoon bijtelling, dus mag hem zoveel prive gebruiken als hij wilt. Ook benzine
Dan is het nogsteeds zo dat hij de brandstof die hij met de tankpas van de zaak in z'n eigen auto giet, bij z'n belastbaar inkomen moet tellen. Wel grappig dat je prive een auto hebt, maar er nooit mee tankt, althans zo denkt de belastingdienst dan.

En ja, ook dát trekken ze na. Je kunt hooguit zeggen dat je altijd contant betaalt, maar dan nog is het twijfelachtig en moeilijk hard te maken.

Als je nou bedoelt dat jullie gewoon altijd de auto van de zaak gebruiken, en er geen tweede auto bij hebben, heb je gelijk. Daar betaal je dus die bijtelling voor.
Repeatmaandag 28 mei 2007 @ 01:27
quote:
Op maandag 28 mei 2007 00:19 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als je nou bedoelt dat jullie gewoon altijd de auto van de zaak gebruiken, en er geen tweede auto bij hebben, heb je gelijk. Daar betaal je dus die bijtelling voor.
Dat dus, dan betaalt de baas ook de benzine voor de privekilometers. IMO ook een behoorlijk voordeel om geen andere auto voor prive erbij te nemen, los van de andere nadelen die je ervan ondervindt.
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 09:58
quote:
Op maandag 28 mei 2007 01:27 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat dus, dan betaalt de baas ook de benzine voor de privekilometers. IMO ook een behoorlijk voordeel om geen andere auto voor prive erbij te nemen, los van de andere nadelen die je ervan ondervindt.
Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.
Fugiemaandag 28 mei 2007 @ 10:02
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.
OF je verdient toch genoeg en hebt geen zin in al het gezeik en betaald gewoon die 7000 euro en je bent klaar met alles
Gunnermaandag 28 mei 2007 @ 10:04
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:02 schreef Fugie het volgende: OF je verdient toch genoeg en hebt geen zin in al het gezeik en betaald gewoon die 7000 euro en je bent klaar met alles
Soms ligt het iets gecompliceerder dan jij hier stelt. Ieder zijn situatie is anders en kan de reden zijn om een auto van de zaak niet privé te rijden, dat is ieder zijn keus en goed recht.

Dat kan jij in ieder geval niet beoordelen voor een ander. Maar de kansloze smiley doet vermoeden dat je er niet echt veel kaas van gegeten hebt.
dazzle123maandag 28 mei 2007 @ 10:29
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.
Je kan dit wel doen maar dan rij je wel in een Toledo en niet in een A6. Als je gaat uitrekenen wat een A6 prive kost dan ben ik bang dat het rekensommetje er heel anders uit ziet.
Drumpiemaandag 28 mei 2007 @ 12:23
quote:
Op maandag 28 mei 2007 01:27 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat dus, dan betaalt de baas ook de benzine voor de privekilometers. IMO ook een behoorlijk voordeel om geen andere auto voor prive erbij te nemen, los van de andere nadelen die je ervan ondervindt.
De benzine betaalt de baas gewoon dat is al besloten neem ik aan, maar ik begrijp het nog niet goed als je en auto van de zaak hebt en er ook één prive hebt dan betaal je niet die 7000?
Mijn vader weet inderdaad wel heo het zit, maar mischien is er nog en kleine oplossing die haast niemand kent en toch minder hoeft te betalen en iets met de zaak kan regelen.
Repeatmaandag 28 mei 2007 @ 12:28
quote:
Op maandag 28 mei 2007 12:23 schreef Drumpie het volgende:

[..]

De benzine betaalt de baas gewoon dat is al besloten neem ik aan, maar ik begrijp het nog niet goed als je en auto van de zaak hebt en er ook één prive hebt dan betaal je niet die 7000?
Mijn vader weet inderdaad wel heo het zit, maar mischien is er nog en kleine oplossing die haast niemand kent en toch minder hoeft te betalen en iets met de zaak kan regelen.
Ja dat kan, je hoeft er geeneens een andere auto bij te hebben. Zolang jij niet prive met je leaseauto rijdt betaal je die 7000 niet. Maar dit is dus eigenlijk onmogelijk zonder tweede auto. En je moet dan al je kilometers ed. bijhouden om aan te kunnen tonen dat je er niet meer dan 500km prive mee hebt gereden (en dat is weinig hoor, 500km in een jaar )
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 16:15
quote:
Op maandag 28 mei 2007 10:29 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Je kan dit wel doen maar dan rij je wel in een Toledo en niet in een A6. Als je gaat uitrekenen wat een A6 prive kost dan ben ik bang dat het rekensommetje er heel anders uit ziet.
Uiteraard is een (nieuwe) A6 prive ernaast zetten waanzin, als je per se graag een A6 wil rijden, kan je inderdaad beter die 7000 op de koop toe nemen. Wat ik maar zeggen wil is dat een tweede auto er naast helemaal geen straf hoeft te zijn. Ik blijf er bij dat een toledo voor prive helemaal geen kleine of verkeerde wagen is. Sure, een A6 is groter, maar waar je het feitelijk over hebt is de ruimte op de achterbank. En zo gek veel groter is die in een A6 echt niet, ook de beenruimte is zeer zeker niet overdreven veel groter. Niet zo veel dat het het extra geld zou rechtvaarden in ieder gevan. Maargoed, da's mijn mening, dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk
Pietverdrietmaandag 28 mei 2007 @ 16:28
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:15 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Uiteraard is een (nieuwe) A6 prive ernaast zetten waanzin, als je per se graag een A6 wil rijden, kan je inderdaad beter die 7000 op de koop toe nemen. Wat ik maar zeggen wil is dat een tweede auto er naast helemaal geen straf hoeft te zijn. Ik blijf er bij dat een toledo voor prive helemaal geen kleine of verkeerde wagen is. Sure, een A6 is groter, maar waar je het feitelijk over hebt is de ruimte op de achterbank. En zo gek veel groter is die in een A6 echt niet, ook de beenruimte is zeer zeker niet overdreven veel groter. Niet zo veel dat het het extra geld zou rechtvaarden in ieder gevan. Maargoed, da's mijn mening, dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk
Als dat je vergelijking is tussen een A6 en een Toledo heb je nog nooit in een A6 gereden.
Kievmaandag 28 mei 2007 @ 16:34
Dan zou ik geen problemen van die 7000 euro per jaar. Ik neem aan dat je als je zo'n auto mag rijden van je baas, je ook wel die 7000 per jaar op kan brengen. Benzine hoef je al geeneens te betalen.
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 16:35
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als dat je vergelijking is tussen een A6 en een Toledo heb je nog nooit in een A6 gereden.
Vaak zat zelfs, want ze staan dus thuis gewoon voor de deur. En zoals ik al zei gaat het bij de overweging wat betreft het comfort tijdens de vakantie gewoon vooral over de ruimte op de achterbank. Immers, de TS is nog maar 14 (ja jong, bijna 15, wat jij wil) en mag voorlopig zelf niet rijden, laat staan dat ie uitgegroeid is. Daarnaast ga ik er ook niet vanuit dat ie nog 3 broers/zussen heeft, waarmee ie de achterbank gaat moeten delen.
Afgezien daarvan, je gaat maar 1 of 2 keer per jaar op vakantie, om daar nu een grotere auto voor te gaan rijden, maakt de vakantie wel verrekt duur. En zo zal z'n pa ook redeneren, als die van de bijtelling een probleem maakt.

En hej, de ene helft van nederland rijd Astra, de andere Golf, en we gaan met z'n allen ieder jaar naar Frankrijk op vakantie. En we komen ook heus allemaal ieder jaar weer levend en wel terug. How bad can it be
Pietverdrietmaandag 28 mei 2007 @ 16:38
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:35 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Vaak zat zelfs, want ze staan dus thuis gewoon voor de deur. En zoals ik al zei gaat het bij de overweging wat betreft het comfort tijdens de vakantie gewoon vooral over de ruimte op de achterbank.
De stilte en luxe vind je geen punt van verschil tussen de 2 autos?
Rijeigenschappen?
Fugiemaandag 28 mei 2007 @ 16:42
Hoeveel kost een seat toledo en hoeveel kost een a6 privé, denk dat dat we genoeg zegt over de verschillen
Aibmimaandag 28 mei 2007 @ 16:45
quote:
Op maandag 28 mei 2007 09:58 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.
Je vergeet de afschrijving. Verder is dat bedrag aan onderhoud ietsjes optimistisch
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 16:50
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De stilte en luxe vind je geen punt van verschil tussen de 2 autos?
Rijeigenschappen?
Stilte: bij 130km/h ruist een A6 echt net zo hard als een Toledo/golf/focus/younameit.
Luxe: Audi: leer, automagische airco, automaat, cd-wisselaar, cruise control, etc.
Toledo: leer, automagische airco, automaat, cd-wisselaar, cruise control, etc. Heeft alleen geen navigatie, maar hej, op vakantie krijg je altijd een prima te volgen routebeschrijving mee.
Rijeigenschappen: 180pk op 1700 kilo in de audi, 110pk op 1200 kilo in de Toledo. Beide niet schokkend dus. De Toledo stuurt strakker, de Audi is stugger geveerd door het sportonderstel. En als je dan wil zeiken over bagage: enig idee hoe groot de kofferbak van een toledo is? Gaat de hele meuk uit de Audi in, zolang je het netjes onder het dekzeiltje houdt. De kofferbak van de A6 Limousine (had pa voor deze) is zelfs nagenoeg evengroot.

Zullen we het nu nog eens over de kosten hebben?
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:42 schreef Fugie het volgende:
Hoeveel kost een seat toledo en hoeveel kost een a6 privé, denk dat dat we genoeg zegt over de verschillen
Ah, hij snapt het
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 16:52
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:45 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Je vergeet de afschrijving. Verder is dat bedrag aan onderhoud ietsjes optimistisch
Als ik bekijk wat ik het afgelopen jaar aan m'n golfje aan regulier onderhoud heb uitgegeven, is dat zeer zeker niet overdreven. En inderdaad, ik heb de afschrijving overgeslagen, maar die is nogsteeds geen 4000, 5000, wat je dan ook nog te besteden overhoud, per jaar
bluebitmaandag 28 mei 2007 @ 17:02
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:50 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Stilte: bij 130km/h ruist een A6 echt net zo hard als een Toledo/golf/focus/younameit.
uhm, heb jij ooit in een A6 gereden, dat kun je niet vergelijken met een seat/volkswagen/ford/younameit.
dat zijn andere klasses auto's en daarvoor krijg je een stuk comfort, waaronder betere geluidsdemping.

voor de rest eens!
Aibmimaandag 28 mei 2007 @ 17:04
quote:
Op maandag 28 mei 2007 16:52 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Als ik bekijk wat ik het afgelopen jaar aan m'n golfje aan regulier onderhoud heb uitgegeven, is dat zeer zeker niet overdreven. En inderdaad, ik heb de afschrijving overgeslagen, maar die is nogsteeds geen 4000, 5000, wat je dan ook nog te besteden overhoud, per jaar
Dat je dit jaar een goedkoop jaar hebt zegt niks over het gemiddelde wat je betaalt. En de afschrijving van een nieuwe (want deze a6 is dus ook nog nieuw) toledo diesel is echt wel een paar duizend per jaar

En niemand hier zal ontkennen dat je voor 7000 euro in een goedkope bak kan rijden. Maar het comfort van een toledo gelijkstellen aan het comfort van een a6 is gewoon ronduit debiel.
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 17:14
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:04 schreef Aibmi het volgende:

[..]

Dat je dit jaar een goedkoop jaar hebt zegt niks over het gemiddelde wat je betaalt. En de afschrijving van een nieuwe (want deze a6 is dus ook nog nieuw) toledo diesel is echt wel een paar duizend per jaar

En niemand hier zal ontkennen dat je voor 7000 euro in een goedkope bak kan rijden. Maar het comfort van een toledo gelijkstellen aan het comfort van een a6 is gewoon ronduit debiel.
Ik stel het niet gelijk, ik zeg dat het niet dermate onderdoet dat het de meerkosten van een grotere auto rechtvaardigd. Da's wat anders he?

Uiteraard is een A6 gewoon een volgende klasse auto, en uiteraard mag je van zo'n auto ook meer verwachten dan een toledo achtige, maar evengoed is een toledo achtige geen straf om in te rijden, zeker niet als je het kostenplaatje in ogenschouw neemt.

En waarom zou je ook per se een nieuwe tweede auto willen? Je kunt voor die 7000 euries bijtelling gewoon een prima tweede wagen rijden, that's all I'm saying.
bluebitmaandag 28 mei 2007 @ 17:35
naja, er zijn een boel facetten aan autorijden,
je vader kan de auto ook prive kopen natuurlijk, hij krijgt dan een kilometervergoeding (ik meen 18 cent per km netto en vaak dan nog 9 cent bruto, dus pakweg 24 cent per kilometer).

bijvoorbeeld
mijn vader koopt elke twee jaar een nieuwe V70 D5. die dingen schrijven in de eerste 2 jaar (120.000 km) bijna 30.000 euro af.
maar aan kilometervergoeding ontvangt hij over die twee jaar 28.000 euro. Dus in feite komt ie met een afschrijving van ook pakweg 150 euro per maand meer dan goed uit. Echte reparaties vallen binnen de garantie en nieuwe auto's hoeven niet meer zo vaak voor een beurt. APK hoef je ook al niet te doen in de eerste jaren...een nieuwe auto hoeft nog niet zo duur te zijn.
Aibmimaandag 28 mei 2007 @ 17:37
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:35 schreef bluebit het volgende:
naja, er zijn een boel facetten aan autorijden,
je vader kan de auto ook prive kopen natuurlijk, hij krijgt dan een kilometervergoeding (ik meen 18 cent per km netto en vaak dan nog 9 cent bruto, dus pakweg 24 cent per kilometer).

bijvoorbeeld
mijn vader koopt elke twee jaar een nieuwe V70 D5. die dingen schrijven in de eerste 2 jaar (120.000 km) bijna 30.000 euro af.
maar aan kilometervergoeding ontvangt hij over die twee jaar 28.000 euro. Dus in feite komt ie met een afschrijving van ook pakweg 150 euro per maand meer dan goed uit. Echte reparaties vallen binnen de garantie en nieuwe auto's hoeven niet meer zo vaak voor een beurt. APK hoef je ook al niet te doen in de eerste jaren...een nieuwe auto hoeft nog niet zo duur te zijn.
En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.
Gunnermaandag 28 mei 2007 @ 17:45
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef Aibmi het volgende:

[..]

En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.
Sommige elementen worden al snel vergeten in de berekening
Drumpiemaandag 28 mei 2007 @ 17:49
Mijn vader rijd in 1 jaar 90,000KM dus dat is behoorlijk veel, met het region dat die nu heeft, met zen nieuwe werk moet die heel nederland,
Fugiemaandag 28 mei 2007 @ 17:50
Ik denk niet dat je privé een auto kan rijden van het kaliber a6 voor 7000euro per jaar. Zeker niet omdat je als baas in nederland heel wat km gaat maken en die auto dus na 2 jaar ook weer weggaat, dan heb je dus voor 14k 2 jaar lang een A6.
Misschien ben ik gek, maar als je prive gewooon een goede betrouwbare auto wilt rijden is die 7000 euro op jaarbasis echt niet zoveel, zeker niet gezien de auto.

trouwens, om die 7000 euro eruit te halen aan diesel zou je vader dus zon 6500km moeten rijden (weet de exacte dieselprijs niet). Dat komt neer op ~550km prive per maand. Niet eens zo heel veel als je het mij vraagt, en dan heb je het nog niet gehad over onderhoud ed wat hij niet hoeft te betalen.
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 17:53
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef Aibmi het volgende:

[..]

En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.
In de vergelijking nieuwe V70 tegen een die ouder dan 2 jaar is, zijn kosten van brandstof en verzekering hetzelfde, ervanuitgaand dat je 'm gewoon allriks verzekerd laat. Aangezien de kosten dan gelijk zijn, kan je ze ook gewoon achterwege laten, onder aan de streep blijft het voordeel/nadeel er hetzelfde om, aangezien je aan beide kanten hetzelfde bedrag optelt
Drumpiemaandag 28 mei 2007 @ 17:54
Hij zei tegen mij dit:

Je moet over de nieuweprijs van de auto als je over die 500KM gaat 22% betalen dus laat maar zeggen ( 60,000 en daarover 22% is ongeveer 12,200 ) en dan moet die over die 12,200 42% betalen dus dat is dan zo rond de ¤ 5900,- , dus dan zou die op jaarbasis ¤ 5900,- moeten betalen als ik het goed heb.
Aibmimaandag 28 mei 2007 @ 17:56
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:54 schreef Drumpie het volgende:
Hij zei tegen mij dit:

Je moet over de nieuweprijs van de auto als je over die 500KM gaat 22% betalen dus laat maar zeggen ( 60,000 en daarover 22% is ongeveer 12,200 ) en dan moet die over die 12,200 42% betalen dus dat is dan zo rond de ¤ 5900,- , dus dan zou die op jaarbasis ¤ 5900,- moeten betalen als ik het goed heb.
Je moet inderdaad 22% bij je loon optellen. Dat betekent in feite dat je dus je belastingpercentage over die 22% netto betaalt.
Bartholomeusmaandag 28 mei 2007 @ 17:56
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:50 schreef Fugie het volgende:
Ik denk niet dat je privé een auto kan rijden van het kaliber a6 voor 7000euro per jaar. Zeker niet omdat je als baas in nederland heel wat km gaat maken en die auto dus na 2 jaar ook weer weggaat, dan heb je dus voor 14k 2 jaar lang een A6.
Misschien ben ik gek, maar als je prive gewooon een goede betrouwbare auto wilt rijden is die 7000 euro op jaarbasis echt niet zoveel, zeker niet gezien de auto.

trouwens, om die 7000 euro eruit te halen aan diesel zou je vader dus zon 6500km moeten rijden (weet de exacte dieselprijs niet). Dat komt neer op ~550km prive per maand. Niet eens zo heel veel als je het mij vraagt, en dan heb je het nog niet gehad over onderhoud ed wat hij niet hoeft te betalen.
Klopt zeker, er vanuit gaand dat je er op luxe en klasse auto niet op achteruit wil gaan. Zo zijn er tig overwegingen die allemaal hun voors en tegens hebben, en die per geval al dan niet voordeliger zijn
bluebitmaandag 28 mei 2007 @ 18:15
quote:
Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef Aibmi het volgende:

[..]

En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.
ja, inderdaad, dat zeg ik ook zeer expliciet in mijn post dat je dat bij nieuwe auto's niet hoeft

lees het nog eens aandachtig door, en misschien, heel misschien, zie je dat ik me uitsluitend richt op afschrijving en onderhoudskosten. klapjosti.
Aibmimaandag 28 mei 2007 @ 18:22
quote:
Op maandag 28 mei 2007 18:15 schreef bluebit het volgende:

[..]

ja, inderdaad, dat zeg ik ook zeer expliciet in mijn post dat je dat bij nieuwe auto's niet hoeft

lees het nog eens aandachtig door, en misschien, heel misschien, zie je dat ik me uitsluitend richt op afschrijving en onderhoudskosten. klapjosti.
Je streept kilometervergoeding af tegen de afschrijving. Hiermee doe je alsof de afschrijving eigenlijk niks voorstelt. Daarbij vergeet je alleen dat de kilometervergoeding zich vooral richt op brandstof en onderhoud. En waarom ga je nou schelden? Je argumentatie klopt gewoon voor geen meter.
bluebitmaandag 28 mei 2007 @ 20:43
kilometervergoeding dekt ook afschrijving of ga je je auto zomaar oprijden terwijl je baas alleen onderhoud en brandstof betaalt?

ik zal maar verder niet ingaan op je laatste zin.
Aibmimaandag 28 mei 2007 @ 20:48
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:43 schreef bluebit het volgende:
kilometervergoeding dekt ook afschrijving of ga je je auto zomaar oprijden terwijl je baas alleen onderhoud en brandstof betaalt?

ik zal maar verder niet ingaan op je laatste zin.
Hoezo 'ook'? Het is verreweg niet genoeg geld om alles te dekken. Omdat je per kilometer een bedrag krijgt is het logisch dat het kosten dekt die afhankelijk zijn van het aantal kilometers. Dat houdt in dat er voor brandstof en slijtage betaald wordt.

Het verandert sowieso niks aan het feit dat jij zei dat je maar 150 euro per maand betaalde aan afschrijving. Dat betekent dat je de gehele kilometervergoeding enkel gebruikte voor de afschrijving. En nu zeg je opeens wel dat onderhoud en brandstof ook een deel van die vergoeding zijn.

Je redenering klopt nogsteeds voor geen meter
bluebitmaandag 28 mei 2007 @ 20:55
?

ah.....wacht ff. I see your point......nederige excuses....

sommetje compleet maken :

120.000 km / 19 * 1 euro = 7000 euro

onderhoud in 2 jaar op nieuwe auto : 6 beurten : 2000 euro

9000 euro is dus brandstof en onderhoud.
houdt mijn vader 19.000 euro over voor afschrijving.

betekent dus dat mijn vader 11.000 euro moet bijleggen op een nieuwe auto.
is een afschrijving van 460 euro per maand.........hmmmm....toch wel duur dus...

excuus Aibmi.....(maar toch zit er ook het component afschrijving in een km vergoeding)
Aibmimaandag 28 mei 2007 @ 21:08
quote:
Op maandag 28 mei 2007 20:55 schreef bluebit het volgende:
-knip-
Geen probleem Dat er geen afschrijvingscomponent in zit is misschien wat overdreven, maar het kost wel wat.. Maargoed, hij kan nu ook privé in een v70 rijden, wat wel wat geld waar is
Drumpiedinsdag 29 mei 2007 @ 21:33
we nemen Audi A6 Avant van rond 60- 70K en gaan er ook Privé mee rijden, verder harstikke bedankt voor de hulp die jullie aanboden.
Bartholomeusdinsdag 29 mei 2007 @ 23:33
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 21:33 schreef Drumpie het volgende:
we nemen Audi A6 Avant van rond 60- 70K en gaan er ook Privé mee rijden, verder harstikke bedankt voor de hulp die jullie aanboden.
Geen dubieuze vlekken maken in de bekleding he

Succes er mee
Gunnerwoensdag 30 mei 2007 @ 07:44
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 23:33 schreef Bartholomeus het volgende:
Succes er mee
Dat zal z'n vader wel lukken. Met de tijd dat TS er in mag rijden is hij alweer uit de lease