Mensen als jij horen in een Astra GSIquote:dus Baas Nederland word die, en dan mag die en auto uitkiezen
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:25 schreef Dibble het volgende:
Kilometerteller kun je toch weer op 0 zetten of niet.Gewoon hele tijd resetten
ja srry ik ben n00b![]()
Een goedkopere auto kiezen. Of de Audi zelf kopen, kilometervergoeding vragen en er vervolgens heel lang mee blijven rijden.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Drumpie het volgende:
Is hier nog een andere oplossing voor om toch Privé te rijden en dan goedkoper uit te komen?
Dat heet Forfait regeling ofzo...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:31 schreef Drumpie het volgende:
Ik weet het niet allemaal maar het was in ieder geval van
Als hij die A6 Privé gebruikt en dan over die 500KM komt dan 7000 per jaar moet betalen.
Incl wat?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Drumpie het volgende:
ja hij moet 7000 incl. betalen
Aan de belastingdienst!quote:
Mijn vader zei en aardige A6 Avant en aanbieding was het of en speciale zoiets, maar wel gewoon met veel erop.quote:Op zondag 27 mei 2007 01:33 schreef Mastroianni het volgende:
Hij krijgt er gewoon bijtelling over, zoals al eerder werd gezegd. Daar kun je niet onderuit komen. Je kunt het bedrag hooguit verlagen door een voordeligere auto te nemen.
Een A6 Avant voor 55k? Dan heb je ook niet echt bar veel opties erop, vrij kale auto zelfs?
Kan hij geen auto via Duitsland leasen en op duits kenteken rijden (auto v/d zaak tenslotte..) ?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Drumpie het volgende:
Heej PTA'ers
Mijn vader gaat bij een bedrijf werken in Duitsland en dan hett product in NL groot maakt, dus Baas Nederland word die.
Hij mag een auto uitkiezen.
Tegenwoordig moet je in Duitsland wonen/bedrijf hebben, en je moet een aantal kilometers in Duitsland rijden.quote:Op zondag 27 mei 2007 01:46 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Kan hij geen auto via Duitsland leasen en op duits kenteken rijden (auto v/d zaak tenslotte..) ?
Dat scheelt je wellicht ook een bult bpm, en de regels zullen daar ook wel afwijken van de nederlandse.
Wat houdt de fiscale bijtelling in?quote:
Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.quote:Op zondag 27 mei 2007 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gaat pa niet gewoon met een Duitse plaat rijden?
Willen er wel voor betalen maar mischien was er één andere oplossingquote:Op zondag 27 mei 2007 11:15 schreef Sjabba het volgende:
Je hebt een goed betaalde belangerijke baan en wilt in een A6 rijden maar je wilt hier niet voor betalen?
Een andere goedkopere auto kiezen is de enige optie...
Zelfde als je vader zijn product hier promoot;
Vader; Ja het kost wel 100 per stuk maar dat is het zeker waard!! Je hebt nog nooit zulke goede en degelijke gehad, 1 en al comfort.
Klant; Ja die wil ik wel maar dan voor veel minder en het liefst helemaal niets...
Een kennis van me werkt in oostenrijk, en heeft een auto op oostenrijks kenteken, al jaren. Hij heeft daarvoor van de douane een of andere vrijstelling voor gekregen, om dus onder de bpm en wegenbelasting uit te komen. Geen idee hoe die regeling precies in elkaar zit, maar het kwam er in ieder geval op neer dat hij er dus aantoonbaar geen invloed op heeft wat voor auto hij krijgt. Hij staat dan ook in oostenrijk op de loonlijst, en de auto is dan ook eigendom (dus niet geleased) van dat bedrijf.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:28 schreef charon het volgende:
[..]
Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.
Daarna komen ze de BPM bij je ophalen, inclusief boete.
Jammer, anders zou ik het zelf doen. De leasetarieven in D zijn een stuk lager.
Maar goed- ik kies de andere oplossing: ik ga naar Duitsland verhuizen.
(Leuk trouwens, van die banken met grenshypotheken.
"We willen het pand graag inspecteren, kan dat?"
-Natuurlijk.
"Kunnen we morgen even langskomen, het ligt net over de grens zei u"
- Ja hoor, net over de grens. Met Oostenrijk dan he.)
Nee hoor, niet als je voor een Duits bedrijf werkt en daar je firmawagen krijgt, afaikquote:Op zondag 27 mei 2007 11:28 schreef charon het volgende:
[..]
Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.
Daarna komen ze de BPM bij je ophalen, inclusief boete.
Heb ik wel vaker gehoord, als je in buitenlandse loondienst bent + als die wagen ook op buitenlandse platen staat kunnen ze je geen reet doen. Zou ik ook vreemd vinden, het was toch EEN Europa? Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?quote:Op zondag 27 mei 2007 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, niet als je voor een Duits bedrijf werkt en daar je firmawagen krijgt, afaik
Mijn papa is lekker de baas van de wereld!quote:
Dat dus. Kijk eens naar de wildgroei in tolsystemen op de weg, de verschillen in belasting van weggebruikers, inkomstenbelastingen, etc, etcquote:Op zondag 27 mei 2007 12:53 schreef yup het volgende:
Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?
Natuurlijk moet je dan wel in D je loonbelasting enzo betalen.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:53 schreef yup het volgende:
[..]
Heb ik wel vaker gehoord, als je in buitenlandse loondienst bent + als die wagen ook op buitenlandse platen staat kunnen ze je geen reet doen. Zou ik ook vreemd vinden, het was toch EEN Europa? Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?quote:Op zondag 27 mei 2007 12:55 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik denk inderdaad dat het met rittenadministratie een gedoe is en dat je makkelijker die 7000 euro neer kan tellen en dan gratis benzine/diesel kan hebben, ben je denk ik een stuk goedkoper uit, en heb je geen poblemen met de ritteradministratie. Hoevaak pak je wel niet even de auto om even ergens heen te rijden, die 500 km is weinig...!
[..]
Mijn papa is lekker de baas van de wereld! [afbeelding]
Zo werkt dat niet in Duitsland, tankpassen staat vaak op nummerbord en word stevig gecontroleerd op "fraude"quote:Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef ooge het volgende:
gewoon een nissan micra zakelijk aanschaffen heb je een lage bijtelling die audi dan prive aanschaven kun je er toch zakelijk mee tanken enzo
Ja joh, je baas zal je ook echt een A6 prive cadeau doenquote:Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef ooge het volgende:
gewoon een nissan micra zakelijk aanschaffen heb je een lage bijtelling die audi dan prive aanschaven kun je er toch zakelijk mee tanken enzo
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Drumpie het volgende:
ja hij moet 7000 incl. betalen
Ik had uit deze opmerking gehaald dat het incl. benzine was, maar dat kan ik ook fout begrijpen.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?![]()
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Een tweede auto ernaast voor je prive is zeker niet goedkoop.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?![]()
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Wat snap je niet aan "prive aanschaffen"quote:Op zondag 27 mei 2007 12:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja joh, je baas zal je ook echt een A6 prive cadeau doen
AFAIK is die tankpas ook voor privegebruik.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?![]()
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Daarom, waarom een dikke auto nemen waar je geen prive km mee mag rijden en dan een kleine auto ernaast nemen waar je alles mee moet doen, je koopt niet nog even een A6 voor prive erbij... Vakanties worden dus onaangenaam!quote:Op zondag 27 mei 2007 13:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
AFAIK is die tankpas ook voor privegebruik.
En een andere auto voor de privekilometers erbij aanschaffen is ook niks. Als je dan op vakantie gaat ofzo dan moet je je lekkere auto thuis laten en op reis gaan in een Golf ofzo
28.000 euro per 4 jaar.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een tweede auto ernaast voor je prive is zeker niet goedkoop.
Afschrijving, verzekering, belastingen, brandstof, onderhoud.
Je krijgt een auto van 55.000 euro cadeau, waarom zou je 'm prive willen aanschaffen? Om die 7000 eurie het jaar bijtelling te voorkomen? Moet je 'm wel helemaal aan puinpoeier rijden he. Bovendien, je moet dan ook zelf de brandstof betalen, want geen baas is zo gek dat je de zakelijke tankpas ook prive mag gebruiken.quote:
Idd, thats my case. (tot nu toe)quote:Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dan wel in D je loonbelasting enzo betalen.
Als je in NL je belasting wilt betalen van de baan in de D bedrijf, kan je natuurlijk niet met een D plaat rondrijden, daar trapt geen rechter in.
Jawel hoor, mn pa mag overal heen rijden op kosten van de zaakquote:Op zondag 27 mei 2007 13:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je krijgt een auto van 55.000 euro cadeau, waarom zou je 'm prive willen aanschaffen? Om die 7000 eurie het jaar bijtelling te voorkomen? Moet je 'm wel helemaal aan puinpoeier rijden he. Bovendien, je moet dan ook zelf de brandstof betalen, want geen baas is zo gek dat je de zakelijke tankpas ook prive mag gebruiken.
Bovendien, daar zul je dan ook weer inkomstenbelasting over moeten betalen, niet voor niks dat de max km-vergoeding maar 19 cent is, daarboven moet je het ook bij je inkomen op tellen.
Maar als je pa een KM registratie bijhoudt, en de BD gaat je tankpas natrekken (en ja, dat doen ze) heb je wel een probleem.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:33 schreef Repeat het volgende:
Jawel hoor, mn pa mag overal heen rijden op kosten van de zaak
Hij betaalt gewoon bijtelling, dus mag hem zoveel prive gebruiken als hij wilt. Ook benzinequote:Op zondag 27 mei 2007 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maar als je pa een KM registratie bijhoudt, en de BD gaat je tankpas natrekken (en ja, dat doen ze) heb je wel een probleem.
Verklaar maar eens dat je ergens in Lutjebroek getanked heb en dat is nergens terug te vinden in je registratie.
Dan mag het wel iddquote:Op zondag 27 mei 2007 13:38 schreef Repeat het volgende:
Hij betaalt gewoon bijtelling, dus mag hem zoveel prive gebruiken als hij wilt. Ook benzine
Dan is het nogsteeds zo dat hij de brandstof die hij met de tankpas van de zaak in z'n eigen auto giet, bij z'n belastbaar inkomen moet tellen. Wel grappig dat je prive een auto hebt, maar er nooit mee tankt, althans zo denkt de belastingdienst dan.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Hij betaalt gewoon bijtelling, dus mag hem zoveel prive gebruiken als hij wilt. Ook benzine
Dat dus, dan betaalt de baas ook de benzine voor de privekilometers. IMO ook een behoorlijk voordeel om geen andere auto voor prive erbij te nemen, los van de andere nadelen die je ervan ondervindt.quote:Op maandag 28 mei 2007 00:19 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als je nou bedoelt dat jullie gewoon altijd de auto van de zaak gebruiken, en er geen tweede auto bij hebben, heb je gelijk. Daar betaal je dus die bijtelling voor.
Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.quote:Op maandag 28 mei 2007 01:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat dus, dan betaalt de baas ook de benzine voor de privekilometers. IMO ook een behoorlijk voordeel om geen andere auto voor prive erbij te nemen, los van de andere nadelen die je ervan ondervindt.
OF je verdient toch genoeg en hebt geen zin in al het gezeik en betaald gewoon die 7000 euro en je bent klaar met allesquote:Op maandag 28 mei 2007 09:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.
Soms ligt het iets gecompliceerder dan jij hier stelt. Ieder zijn situatie is anders en kan de reden zijn om een auto van de zaak niet privé te rijden, dat is ieder zijn keus en goed recht.quote:Op maandag 28 mei 2007 10:02 schreef Fugie het volgende: OF je verdient toch genoeg en hebt geen zin in al het gezeik en betaald gewoon die 7000 euro en je bent klaar met alles
Je kan dit wel doen maar dan rij je wel in een Toledo en niet in een A6. Als je gaat uitrekenen wat een A6 prive kost dan ben ik bang dat het rekensommetje er heel anders uit ziet.quote:Op maandag 28 mei 2007 09:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.
De benzine betaalt de baas gewoon dat is al besloten neem ik aan, maar ik begrijp het nog niet goed als je en auto van de zaak hebt en er ook één prive hebt dan betaal je niet die 7000?quote:Op maandag 28 mei 2007 01:27 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat dus, dan betaalt de baas ook de benzine voor de privekilometers. IMO ook een behoorlijk voordeel om geen andere auto voor prive erbij te nemen, los van de andere nadelen die je ervan ondervindt.
Ja dat kan, je hoeft er geeneens een andere auto bij te hebben. Zolang jij niet prive met je leaseauto rijdt betaal je die 7000 niet. Maar dit is dus eigenlijk onmogelijk zonder tweede auto. En je moet dan al je kilometers ed. bijhouden om aan te kunnen tonen dat je er niet meer dan 500km prive mee hebt gereden (en dat is weinig hoor, 500km in een jaarquote:Op maandag 28 mei 2007 12:23 schreef Drumpie het volgende:
[..]
De benzine betaalt de baas gewoon dat is al besloten neem ik aan, maar ik begrijp het nog niet goed als je en auto van de zaak hebt en er ook één prive hebt dan betaal je niet die 7000?
Mijn vader weet inderdaad wel heo het zit, maar mischien is er nog en kleine oplossing die haast niemand kent en toch minder hoeft te betalen en iets met de zaak kan regelen.
Uiteraard is een (nieuwe) A6 prive ernaast zetten waanzin, als je per se graag een A6 wil rijden, kan je inderdaad beter die 7000 op de koop toe nemen. Wat ik maar zeggen wil is dat een tweede auto er naast helemaal geen straf hoeft te zijn. Ik blijf er bij dat een toledo voor prive helemaal geen kleine of verkeerde wagen is. Sure, een A6 is groter, maar waar je het feitelijk over hebt is de ruimte op de achterbank. En zo gek veel groter is die in een A6 echt niet, ook de beenruimte is zeer zeker niet overdreven veel groter. Niet zo veel dat het het extra geld zou rechtvaarden in ieder gevan. Maargoed, da's mijn mening, dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijkquote:Op maandag 28 mei 2007 10:29 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Je kan dit wel doen maar dan rij je wel in een Toledo en niet in een A6. Als je gaat uitrekenen wat een A6 prive kost dan ben ik bang dat het rekensommetje er heel anders uit ziet.
Als dat je vergelijking is tussen een A6 en een Toledo heb je nog nooit in een A6 gereden.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:15 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Uiteraard is een (nieuwe) A6 prive ernaast zetten waanzin, als je per se graag een A6 wil rijden, kan je inderdaad beter die 7000 op de koop toe nemen. Wat ik maar zeggen wil is dat een tweede auto er naast helemaal geen straf hoeft te zijn. Ik blijf er bij dat een toledo voor prive helemaal geen kleine of verkeerde wagen is. Sure, een A6 is groter, maar waar je het feitelijk over hebt is de ruimte op de achterbank. En zo gek veel groter is die in een A6 echt niet, ook de beenruimte is zeer zeker niet overdreven veel groter. Niet zo veel dat het het extra geld zou rechtvaarden in ieder gevan. Maargoed, da's mijn mening, dat moet ieder voor zich bepalen natuurlijk
Vaak zat zelfs, want ze staan dus thuis gewoon voor de deur. En zoals ik al zei gaat het bij de overweging wat betreft het comfort tijdens de vakantie gewoon vooral over de ruimte op de achterbank. Immers, de TS is nog maar 14 (ja jong, bijna 15, wat jij wil) en mag voorlopig zelf niet rijden, laat staan dat ie uitgegroeid is. Daarnaast ga ik er ook niet vanuit dat ie nog 3 broers/zussen heeft, waarmee ie de achterbank gaat moeten delen.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als dat je vergelijking is tussen een A6 en een Toledo heb je nog nooit in een A6 gereden.
De stilte en luxe vind je geen punt van verschil tussen de 2 autos?quote:Op maandag 28 mei 2007 16:35 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Vaak zat zelfs, want ze staan dus thuis gewoon voor de deur. En zoals ik al zei gaat het bij de overweging wat betreft het comfort tijdens de vakantie gewoon vooral over de ruimte op de achterbank.
Je vergeet de afschrijving. Verder is dat bedrag aan onderhoud ietsjes optimistischquote:Op maandag 28 mei 2007 09:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mams rijdt zoals gezegd 20.000km per jaar met haar toledo diesel, met een verbruik van 1 op 17 kom je dan op 1180 euro diesel per jaar. Die kan je volgens mij nogsteeds beter zelf betalen, dan de auto van de zaak prive gebruiken. Ook als je er nog een paar honderd euro onderhoud, nog eens een paar honderd verzekering, en zowat 1000 euro belasting bij rekent.
Stilte: bij 130km/h ruist een A6 echt net zo hard als een Toledo/golf/focus/younameit.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De stilte en luxe vind je geen punt van verschil tussen de 2 autos?
Rijeigenschappen?
Ah, hij snapt hetquote:Op maandag 28 mei 2007 16:42 schreef Fugie het volgende:
Hoeveel kost een seat toledo en hoeveel kost een a6 privé, denk dat dat we genoeg zegt over de verschillen
Als ik bekijk wat ik het afgelopen jaar aan m'n golfje aan regulier onderhoud heb uitgegeven, is dat zeer zeker niet overdreven. En inderdaad, ik heb de afschrijving overgeslagen, maar die is nogsteeds geen 4000, 5000, wat je dan ook nog te besteden overhoud, per jaarquote:Op maandag 28 mei 2007 16:45 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Je vergeet de afschrijving. Verder is dat bedrag aan onderhoud ietsjes optimistisch
uhm, heb jij ooit in een A6 gereden, dat kun je niet vergelijken met een seat/volkswagen/ford/younameit.quote:Op maandag 28 mei 2007 16:50 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Stilte: bij 130km/h ruist een A6 echt net zo hard als een Toledo/golf/focus/younameit.
Dat je dit jaar een goedkoop jaar hebt zegt niks over het gemiddelde wat je betaalt. En de afschrijving van een nieuwe (want deze a6 is dus ook nog nieuw) toledo diesel is echt wel een paar duizend per jaarquote:Op maandag 28 mei 2007 16:52 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Als ik bekijk wat ik het afgelopen jaar aan m'n golfje aan regulier onderhoud heb uitgegeven, is dat zeer zeker niet overdreven. En inderdaad, ik heb de afschrijving overgeslagen, maar die is nogsteeds geen 4000, 5000, wat je dan ook nog te besteden overhoud, per jaar
Ik stel het niet gelijk, ik zeg dat het niet dermate onderdoet dat het de meerkosten van een grotere auto rechtvaardigd. Da's wat anders he?quote:Op maandag 28 mei 2007 17:04 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Dat je dit jaar een goedkoop jaar hebt zegt niks over het gemiddelde wat je betaalt. En de afschrijving van een nieuwe (want deze a6 is dus ook nog nieuw) toledo diesel is echt wel een paar duizend per jaar
En niemand hier zal ontkennen dat je voor 7000 euro in een goedkope bak kan rijden. Maar het comfort van een toledo gelijkstellen aan het comfort van een a6 is gewoon ronduit debiel.
En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:35 schreef bluebit het volgende:
naja, er zijn een boel facetten aan autorijden,
je vader kan de auto ook prive kopen natuurlijk, hij krijgt dan een kilometervergoeding (ik meen 18 cent per km netto en vaak dan nog 9 cent bruto, dus pakweg 24 cent per kilometer).
bijvoorbeeld
mijn vader koopt elke twee jaar een nieuwe V70 D5. die dingen schrijven in de eerste 2 jaar (120.000 km) bijna 30.000 euro af.
maar aan kilometervergoeding ontvangt hij over die twee jaar 28.000 euro. Dus in feite komt ie met een afschrijving van ook pakweg 150 euro per maand meer dan goed uit. Echte reparaties vallen binnen de garantie en nieuwe auto's hoeven niet meer zo vaak voor een beurt. APK hoef je ook al niet te doen in de eerste jaren...een nieuwe auto hoeft nog niet zo duur te zijn.
Sommige elementen worden al snel vergeten in de berekeningquote:Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef Aibmi het volgende:
[..]
En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.
In de vergelijking nieuwe V70 tegen een die ouder dan 2 jaar is, zijn kosten van brandstof en verzekering hetzelfde, ervanuitgaand dat je 'm gewoon allriks verzekerd laat. Aangezien de kosten dan gelijk zijn, kan je ze ook gewoon achterwege laten, onder aan de streep blijft het voordeel/nadeel er hetzelfde om, aangezien je aan beide kanten hetzelfde bedrag opteltquote:Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef Aibmi het volgende:
[..]
En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.
Je moet inderdaad 22% bij je loon optellen. Dat betekent in feite dat je dus je belastingpercentage over die 22% netto betaalt.quote:Op maandag 28 mei 2007 17:54 schreef Drumpie het volgende:
Hij zei tegen mij dit:
Je moet over de nieuweprijs van de auto als je over die 500KM gaat 22% betalen dus laat maar zeggen ( 60,000 en daarover 22% is ongeveer 12,200 ) en dan moet die over die 12,200 42% betalen dus dat is dan zo rond de ¤ 5900,- , dus dan zou die op jaarbasis ¤ 5900,- moeten betalen als ik het goed heb.
Klopt zeker, er vanuit gaand dat je er op luxe en klasse auto niet op achteruit wil gaan. Zo zijn er tig overwegingen die allemaal hun voors en tegens hebben, en die per geval al dan niet voordeliger zijnquote:Op maandag 28 mei 2007 17:50 schreef Fugie het volgende:
Ik denk niet dat je privé een auto kan rijden van het kaliber a6 voor 7000euro per jaar. Zeker niet omdat je als baas in nederland heel wat km gaat maken en die auto dus na 2 jaar ook weer weggaat, dan heb je dus voor 14k 2 jaar lang een A6.
Misschien ben ik gek, maar als je prive gewooon een goede betrouwbare auto wilt rijden is die 7000 euro op jaarbasis echt niet zoveel, zeker niet gezien de auto.
trouwens, om die 7000 euro eruit te halen aan diesel zou je vader dus zon 6500km moeten rijden (weet de exacte dieselprijs niet). Dat komt neer op ~550km prive per maand. Niet eens zo heel veel als je het mij vraagt, en dan heb je het nog niet gehad over onderhoud ed wat hij niet hoeft te betalen.
ja, inderdaad, dat zeg ik ook zeer expliciet in mijn post dat je dat bij nieuwe auto's niet hoeftquote:Op maandag 28 mei 2007 17:37 schreef Aibmi het volgende:
[..]
En voor nieuwe auto's hoef je natuurlijk geen brandstof en verzekering te betalen.
Je streept kilometervergoeding af tegen de afschrijving. Hiermee doe je alsof de afschrijving eigenlijk niks voorstelt. Daarbij vergeet je alleen dat de kilometervergoeding zich vooral richt op brandstof en onderhoud. En waarom ga je nou schelden?quote:Op maandag 28 mei 2007 18:15 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, inderdaad, dat zeg ik ook zeer expliciet in mijn post dat je dat bij nieuwe auto's niet hoeft![]()
lees het nog eens aandachtig door, en misschien, heel misschien, zie je dat ik me uitsluitend richt op afschrijving en onderhoudskosten. klapjosti.
Hoezo 'ook'? Het is verreweg niet genoeg geld om alles te dekken. Omdat je per kilometer een bedrag krijgt is het logisch dat het kosten dekt die afhankelijk zijn van het aantal kilometers. Dat houdt in dat er voor brandstof en slijtage betaald wordt.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:43 schreef bluebit het volgende:
kilometervergoeding dekt ook afschrijving of ga je je auto zomaar oprijden terwijl je baas alleen onderhoud en brandstof betaalt?
ik zal maar verder niet ingaan op je laatste zin.
Geen probleemquote:Op maandag 28 mei 2007 20:55 schreef bluebit het volgende:
-knip-
Geen dubieuze vlekken maken in de bekleding hequote:Op dinsdag 29 mei 2007 21:33 schreef Drumpie het volgende:
we nemen Audi A6 Avant van rond 60- 70K en gaan er ook Privé mee rijden, verder harstikke bedankt voor de hulp die jullie aanboden.![]()
![]()
Dat zal z'n vader wel lukken. Met de tijd dat TS er in mag rijden is hij alweer uit de leasequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |