Mensen als jij horen in een Astra GSIquote:dus Baas Nederland word die, en dan mag die en auto uitkiezen
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:25 schreef Dibble het volgende:
Kilometerteller kun je toch weer op 0 zetten of niet.Gewoon hele tijd resetten
ja srry ik ben n00b![]()
Een goedkopere auto kiezen. Of de Audi zelf kopen, kilometervergoeding vragen en er vervolgens heel lang mee blijven rijden.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Drumpie het volgende:
Is hier nog een andere oplossing voor om toch Privé te rijden en dan goedkoper uit te komen?
Dat heet Forfait regeling ofzo...quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:31 schreef Drumpie het volgende:
Ik weet het niet allemaal maar het was in ieder geval van
Als hij die A6 Privé gebruikt en dan over die 500KM komt dan 7000 per jaar moet betalen.
Incl wat?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Drumpie het volgende:
ja hij moet 7000 incl. betalen
Aan de belastingdienst!quote:
Mijn vader zei en aardige A6 Avant en aanbieding was het of en speciale zoiets, maar wel gewoon met veel erop.quote:Op zondag 27 mei 2007 01:33 schreef Mastroianni het volgende:
Hij krijgt er gewoon bijtelling over, zoals al eerder werd gezegd. Daar kun je niet onderuit komen. Je kunt het bedrag hooguit verlagen door een voordeligere auto te nemen.
Een A6 Avant voor 55k? Dan heb je ook niet echt bar veel opties erop, vrij kale auto zelfs?
Kan hij geen auto via Duitsland leasen en op duits kenteken rijden (auto v/d zaak tenslotte..) ?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:21 schreef Drumpie het volgende:
Heej PTA'ers
Mijn vader gaat bij een bedrijf werken in Duitsland en dan hett product in NL groot maakt, dus Baas Nederland word die.
Hij mag een auto uitkiezen.
Tegenwoordig moet je in Duitsland wonen/bedrijf hebben, en je moet een aantal kilometers in Duitsland rijden.quote:Op zondag 27 mei 2007 01:46 schreef JK1982 het volgende:
[..]
Kan hij geen auto via Duitsland leasen en op duits kenteken rijden (auto v/d zaak tenslotte..) ?
Dat scheelt je wellicht ook een bult bpm, en de regels zullen daar ook wel afwijken van de nederlandse.
Wat houdt de fiscale bijtelling in?quote:
Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.quote:Op zondag 27 mei 2007 10:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom gaat pa niet gewoon met een Duitse plaat rijden?
Willen er wel voor betalen maar mischien was er één andere oplossingquote:Op zondag 27 mei 2007 11:15 schreef Sjabba het volgende:
Je hebt een goed betaalde belangerijke baan en wilt in een A6 rijden maar je wilt hier niet voor betalen?
Een andere goedkopere auto kiezen is de enige optie...
Zelfde als je vader zijn product hier promoot;
Vader; Ja het kost wel 100 per stuk maar dat is het zeker waard!! Je hebt nog nooit zulke goede en degelijke gehad, 1 en al comfort.
Klant; Ja die wil ik wel maar dan voor veel minder en het liefst helemaal niets...
Een kennis van me werkt in oostenrijk, en heeft een auto op oostenrijks kenteken, al jaren. Hij heeft daarvoor van de douane een of andere vrijstelling voor gekregen, om dus onder de bpm en wegenbelasting uit te komen. Geen idee hoe die regeling precies in elkaar zit, maar het kwam er in ieder geval op neer dat hij er dus aantoonbaar geen invloed op heeft wat voor auto hij krijgt. Hij staat dan ook in oostenrijk op de loonlijst, en de auto is dan ook eigendom (dus niet geleased) van dat bedrijf.quote:Op zondag 27 mei 2007 11:28 schreef charon het volgende:
[..]
Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.
Daarna komen ze de BPM bij je ophalen, inclusief boete.
Jammer, anders zou ik het zelf doen. De leasetarieven in D zijn een stuk lager.
Maar goed- ik kies de andere oplossing: ik ga naar Duitsland verhuizen.
(Leuk trouwens, van die banken met grenshypotheken.
"We willen het pand graag inspecteren, kan dat?"
-Natuurlijk.
"Kunnen we morgen even langskomen, het ligt net over de grens zei u"
- Ja hoor, net over de grens. Met Oostenrijk dan he.)
Nee hoor, niet als je voor een Duits bedrijf werkt en daar je firmawagen krijgt, afaikquote:Op zondag 27 mei 2007 11:28 schreef charon het volgende:
[..]
Dat mag, als je in Nederland woont, slechts een maand of 2.
Daarna komen ze de BPM bij je ophalen, inclusief boete.
Heb ik wel vaker gehoord, als je in buitenlandse loondienst bent + als die wagen ook op buitenlandse platen staat kunnen ze je geen reet doen. Zou ik ook vreemd vinden, het was toch EEN Europa? Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?quote:Op zondag 27 mei 2007 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee hoor, niet als je voor een Duits bedrijf werkt en daar je firmawagen krijgt, afaik
Mijn papa is lekker de baas van de wereld!quote:
Dat dus. Kijk eens naar de wildgroei in tolsystemen op de weg, de verschillen in belasting van weggebruikers, inkomstenbelastingen, etc, etcquote:Op zondag 27 mei 2007 12:53 schreef yup het volgende:
Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?
Natuurlijk moet je dan wel in D je loonbelasting enzo betalen.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:53 schreef yup het volgende:
[..]
Heb ik wel vaker gehoord, als je in buitenlandse loondienst bent + als die wagen ook op buitenlandse platen staat kunnen ze je geen reet doen. Zou ik ook vreemd vinden, het was toch EEN Europa? Of is het EEN Europa wanneer het hun dat bevalt?
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?quote:Op zondag 27 mei 2007 12:55 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Ik denk inderdaad dat het met rittenadministratie een gedoe is en dat je makkelijker die 7000 euro neer kan tellen en dan gratis benzine/diesel kan hebben, ben je denk ik een stuk goedkoper uit, en heb je geen poblemen met de ritteradministratie. Hoevaak pak je wel niet even de auto om even ergens heen te rijden, die 500 km is weinig...!
[..]
Mijn papa is lekker de baas van de wereld! [afbeelding]
Zo werkt dat niet in Duitsland, tankpassen staat vaak op nummerbord en word stevig gecontroleerd op "fraude"quote:Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef ooge het volgende:
gewoon een nissan micra zakelijk aanschaffen heb je een lage bijtelling die audi dan prive aanschaven kun je er toch zakelijk mee tanken enzo
Ja joh, je baas zal je ook echt een A6 prive cadeau doenquote:Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef ooge het volgende:
gewoon een nissan micra zakelijk aanschaffen heb je een lage bijtelling die audi dan prive aanschaven kun je er toch zakelijk mee tanken enzo
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 21:27 schreef Drumpie het volgende:
ja hij moet 7000 incl. betalen
Ik had uit deze opmerking gehaald dat het incl. benzine was, maar dat kan ik ook fout begrijpen.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?![]()
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Een tweede auto ernaast voor je prive is zeker niet goedkoop.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Lezen vriend, die 7000 euro is extra belasting die je moet betalen. Wat denk je nou, dat je dan een tankpas van het rijk meekrijgt ofzo?![]()
De diesel/benzine zal gewoon door de zaak betaald worden, en wel slechts voor de zakelijke kilometers.
Nogmaals: goedkoopste optie is km-administratie (en nee, zoveel werk is dat écht niet) en een tweede auto prive er naast.
Wat snap je niet aan "prive aanschaffen"quote:Op zondag 27 mei 2007 12:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Ja joh, je baas zal je ook echt een A6 prive cadeau doen
AFAIK is die tankpas ook voor privegebruik.quote:Op zondag 27 mei 2007 12:58 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Daarom, waarom een dikke auto nemen waar je geen prive km mee mag rijden en dan een kleine auto ernaast nemen waar je alles mee moet doen, je koopt niet nog even een A6 voor prive erbij... Vakanties worden dus onaangenaam!quote:Op zondag 27 mei 2007 13:07 schreef Repeat het volgende:
[..]
AFAIK is die tankpas ook voor privegebruik.
En een andere auto voor de privekilometers erbij aanschaffen is ook niks. Als je dan op vakantie gaat ofzo dan moet je je lekkere auto thuis laten en op reis gaan in een Golf ofzo
28.000 euro per 4 jaar.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een tweede auto ernaast voor je prive is zeker niet goedkoop.
Afschrijving, verzekering, belastingen, brandstof, onderhoud.
Je krijgt een auto van 55.000 euro cadeau, waarom zou je 'm prive willen aanschaffen? Om die 7000 eurie het jaar bijtelling te voorkomen? Moet je 'm wel helemaal aan puinpoeier rijden he. Bovendien, je moet dan ook zelf de brandstof betalen, want geen baas is zo gek dat je de zakelijke tankpas ook prive mag gebruiken.quote:
Idd, thats my case. (tot nu toe)quote:Op zondag 27 mei 2007 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dan wel in D je loonbelasting enzo betalen.
Als je in NL je belasting wilt betalen van de baan in de D bedrijf, kan je natuurlijk niet met een D plaat rondrijden, daar trapt geen rechter in.
Jawel hoor, mn pa mag overal heen rijden op kosten van de zaakquote:Op zondag 27 mei 2007 13:29 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Je krijgt een auto van 55.000 euro cadeau, waarom zou je 'm prive willen aanschaffen? Om die 7000 eurie het jaar bijtelling te voorkomen? Moet je 'm wel helemaal aan puinpoeier rijden he. Bovendien, je moet dan ook zelf de brandstof betalen, want geen baas is zo gek dat je de zakelijke tankpas ook prive mag gebruiken.
Bovendien, daar zul je dan ook weer inkomstenbelasting over moeten betalen, niet voor niks dat de max km-vergoeding maar 19 cent is, daarboven moet je het ook bij je inkomen op tellen.
Maar als je pa een KM registratie bijhoudt, en de BD gaat je tankpas natrekken (en ja, dat doen ze) heb je wel een probleem.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:33 schreef Repeat het volgende:
Jawel hoor, mn pa mag overal heen rijden op kosten van de zaak
Hij betaalt gewoon bijtelling, dus mag hem zoveel prive gebruiken als hij wilt. Ook benzinequote:Op zondag 27 mei 2007 13:36 schreef Gunner het volgende:
[..]
Maar als je pa een KM registratie bijhoudt, en de BD gaat je tankpas natrekken (en ja, dat doen ze) heb je wel een probleem.
Verklaar maar eens dat je ergens in Lutjebroek getanked heb en dat is nergens terug te vinden in je registratie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |