quote:Op zaterdag 2 juni 2007 18:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, jij gaf een linkje aan iemand anders![]()
Niet zo brutaal!quote:Op zaterdag 2 juni 2007 19:46 schreef respectmyauthority het volgende:
Amerika![]()
Ik verwacht niet dat iemand het oneens is.
American Footballquote:Op zondag 3 juni 2007 14:03 schreef deschandebakker het volgende:
[..]
Niet zo brutaal!
Amerikanen kunnen niet voetballen!
en Nederlanders kunnen niet honkballen,basketballen,american football spelen,turnen,ice hockey enz.quote:Op zondag 3 juni 2007 14:03 schreef deschandebakker het volgende:
[..]
Niet zo brutaal!
Amerikanen kunnen niet voetballen!
quote:Op zondag 3 juni 2007 16:46 schreef BonJovi het volgende:
[..]
en Nederlanders kunnen niet honkballen,basketballen,american football spelen,turnen,ice hockey enz.
Alsof dat sporten betreffen waar je goed in zou willen zijnquote:Op zondag 3 juni 2007 16:46 schreef BonJovi het volgende:
[..]
en Nederlanders kunnen niet honkballen,basketballen,american football spelen,turnen,ice hockey enz.
het betreft voor het merendeel sporten, waarbij een groepje mannen een bal of iets dergelijks in een soort doel proberen te krijgen. hierbij komt veel rennen bij te pas. klinkt ongeveer hetzelfde als voetbal volgens mijquote:Op zondag 3 juni 2007 17:06 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Alsof dat sporten betreffen waar je goed in zou willen zijn.
Weet je iets van sport?quote:Op zondag 3 juni 2007 17:06 schreef floris.exe het volgende:
[..]
Alsof dat sporten betreffen waar je goed in zou willen zijn.
USAquote:Op maandag 4 juni 2007 01:06 schreef Cyclonis het volgende:
Ik weet dat ik nou eenmaal niet erg populair ben als Antilliaan, maar om jullie Hollanders toch even een spiegel voor te houden (vriendelijk bedoeld, ik hou van mijn Hollandse vrienden en vriendinnen hoor)....
In Nederland verbaas ik me netzogoed er over dat mensen hier bijna niks weten over Curacao of de overige eilandjes. En dit is nochtans Nederlands grondgebied! Het enige wat mensen hier blijkbaar denken te weten is dat het daar een rots is vol met criminelen, zwervers en weet ik veel wat nog meer, terwijl zij die wel eens op bezoek daar zijn geweest juist een heel goed beeld hebben gekregen van het eiland.
Ik vind dus dat je weinig recht hebt om de Amerikanen te verwijten dat zij niet veel weten buiten hun eigen land (wat nochtans het 3e grootste land is ter wereld) en dat jullie zelf niet eens je eigen overzeese gebieden redelijk kennen. Ik heb zelf een half jaar in San Diego, CA gewoond voor stage en afstuderen en ik ga na mijn studie ook werken daar waarschijnlijk, en ik moet zeggen dat Amerikanen alleen maar iets naiever zijn naar de buitenwereld dan Nederlanders hoor. Amerikanen hebben een beetje een oppervlakkige kennis van de wereld, maar weten toch wel aardig wat landen aan te wijzen, en de meesten die ik tegenkwam, of ontmoette zijn ooit in Europa geweest op rondreis. Degenen die dit niet hebben gedaan, willen dit allemaal dolgraag doen en het is een van hun grootste dromen om Parijs, Rome te zien en ja, zelfs Amsterdam.
Ik zal wel weer reacties krijgen als "opzouten met die $@4&^$$ eilandjes" o.i.d., aangezien Nederlanders over het algemeen niet zo goed om kunnen gaan met kritiek![]()
Ik blijf er toch bij dat als jij anderen wilt bekritiseren dat ze de wereld niet goed kennen, dat je op zijn minst je eigen land kent en de eilandjes die er al iets van 370 jaar bij horen. Jullie hebben allemaal de misconceptie dat Curacao geen eigen economie heeft en alleen teert op ontwikkelingshulp vanuit Nederland, dat Curacao nog steeds een doorvoerhaven is van drugs, dat Curacao een bananenrepubliek is en geen rechtstaat.
Ok ok, scheld me nu maar uit![]()
![]()
![]()
hoewel ik het waardeer dat je mijn stukje niet afkraakt, zie ik de relatie niet tussen mijn stukje en jouw antwoordquote:
Och schei uit, op cultureel/kunstzinnig niveau komen ze niet in de buurt van wat Europa heeft weten te presteren in het verleden en heden. Het enige gebouw in Amerika wat bijvoorbeeld verkozen kan worden tot nieuw wereldwonder is gemaakt in Frankrijk.quote:
moet je een keer door San Fransisco rijdenquote:Op maandag 4 juni 2007 01:31 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Och schei uit, op cultureel/kunstzinnig niveau komen ze niet in de buurt van wat Europa heeft weten te presteren in het verleden en heden. Het enige gebouw in Amerika wat bijvoorbeeld verkozen kan worden tot nieuw wereldwonder is gemaakt in Frankrijk.![]()
Kan het tippen aan Rome, Vaticaanstad, Parijs, Praag, Madrid, Brussel, Amsterdam, Stockholm en noem maar op?quote:Op maandag 4 juni 2007 01:47 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
moet je een keer door San Fransisco rijdendat is toch wel erg mooi hoor.
neequote:Op maandag 4 juni 2007 01:50 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Kan het tippen aan Rome, Vaticaanstad, Parijs, Praag, Madrid, Brussel, Amsterdam, Stockholm en noem maar op?![]()
Hmm nou kijk, de steden die volgens jou uit een klassieke tijd komen, komen objectief gezien uit een periode van economische bloei ( de aantrekkelijke stukken dan). Amerika had een periode van economische bloei niet zo heel lang geleden, en toch hebben ze niets vergelijkbaars weten te produceren in mijn optiek ( in ieder geval nooit echt wat noemenswaardig erover gelezen, behalve een paar wolkenkrabbers).quote:Op maandag 4 juni 2007 01:52 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
nee![]()
maar goed, Amerika is ook vrij nieuw he, die steden komen niet uit de klassieke tijd waar onze steden uit komen. maar eerlijk gezegd is SF wel echt erg mooi en als je ooit op vakantie gaat, raad ik je echt dat aan. het heeft veel weg van Parijs, ik meen het. het heeft sommige stukken van Parijs zelfs letterlijk copy-paste, I kid you not![]()
Ik weet niet of je dit serieus meent, maar dit is natuurlijk onzin. Neem eens de moeite om je te verdiepen in de Amerikaanse cultuur, ook die van voor Europese kolonisatie, je zult behoorlijk verrast zijn denk ik.quote:Op maandag 4 juni 2007 01:31 schreef Fleurezeur het volgende:
[..]
Och schei uit, op cultureel/kunstzinnig niveau komen ze niet in de buurt van wat Europa heeft weten te presteren in het verleden en heden. Het enige gebouw in Amerika wat bijvoorbeeld verkozen kan worden tot nieuw wereldwonder is gemaakt in Frankrijk.![]()
je bedoelt die paar indiaantjes? Die door de amerikanen zijn weg gejaagd ed?quote:Op maandag 4 juni 2007 09:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik weet niet of je dit serieus meent, maar dit is natuurlijk onzin. Neem eens de moeite om je te verdiepen in de Amerikaanse cultuur, ook die van voor Europese kolonisatie, je zult behoorlijk verrast zijn denk ik.
Weer zo'n figuur die geen flauw benul heeft wat "cultuur" inhoudt...quote:Op dinsdag 5 juni 2007 15:48 schreef mister_popcorn het volgende:
je bedoelt die paar indiaantjes? Die door de amerikanen zijn weg gejaagd ed?![]()
En daarmee druk je eigenlijk de complete cultuur van geheel Zuid Amerika en het Caribisch gebied als ondermaats aan Europa. Want de allereerste kolonie in "De nieuwe wereld" werd in Florida gesticht door Spanjaarden.quote:Op maandag 4 juni 2007 01:31 schreef Fleurezeur het volgende:
De gebouwen en voorwerpen in/van Europa zijn niet mooi omdat ze oud zijn, maar juist omdat ze zo'n grote esthetische waarde hebben. Ik vind persoonlijk qua uiterlijk de Notre Dame mooier dan de piramides van Giza, en Het meisje met de parel van Vermeer mooier dan de Mona Lisa, terwijl die beide jonger zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 16:02 schreef maartena het volgende:
[..]
En daarmee druk je eigenlijk de complete cultuur van geheel Zuid Amerika en het Caribisch gebied als ondermaats aan Europa. Want de allereerste kolonie in "De nieuwe wereld" werd in Florida gesticht door Spanjaarden.
Doe toch eens niet alsof Europa zo'n "superieure" cultuur heeft en de cultuur van Canada in het noorden tot Argentinie en Chili in het zuiden niet bestaat omdat het jongere landen zijn.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |