Nu geselecteerd voor de selecao, komende vrijdag tegen Engeland - bij de BBCquote:Afonso Alves Martins Jr (Belo Horizonte, 30 januari 1981) is een Braziliaanse voetballer. Hij is de topscorer van de Eredivisie 2006/2007. Afonso Alves, zoals zijn voetbalnaam luidt, staat momenteel onder contract bij het Friese sc Heerenveen.
De Braziliaan begon zijn carrière bij Atlético Mineiro uit zijn vaderland Brazilië. In 2002 maakte de aanvaller de overstap naar de Zweedse Allsvenskan en speelde hij tot de zomer van 2006 bij de clubs Örgryte IS en Malmö FF. Bij de Zweedse topclub Malmö, waarvoor hij actief was in de periode 2004-2005, vormde hij lang het spitsenduo met Markus Rosenberg. Tijdens zijn debuutseizoen in de Zweedse havenstad veroverde Alves de nationale titel. Hij werd in de seizoenen 2004 en 2005 tweede in het topschutterklassement. In juli 2006 werd de spits voor 4,5 miljoen euro overgenomen en staat hij daardoor te boek als de duurste aankoop aller tijden van sc Heerenveen.
Op zaterdag 10 januari 2007 verbrak Alves het clubrecord van Jon Dahl Tomasson en Anthony Lurling door tegen PSV zijn 19e seizoenstreffer (na 21 wedstrijden) aan te tekenen. Om uiteindelijk in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Feyenoord dankzij vier treffers op een seizoenstotaal van maar liefst 34 doelpunten uit te komen. Hiermee staat Alves op een gedeelde zesde plaats van de doelpuntenmakers in de eredivisie aller tijden.
Op donderdag 17 mei 2007 heeft hij een uitnodiging van de Braziliaanse bondscoach Dunga ontvangen voor de Seleçao, voor de oefencampagne van Brazilië tegen Engeland en Turkije ter voorbereiding op de Copa America.
Alves heeft zijn eigen fanlied (op de melodie van You are my sunshine):
You are my Alves, Afonso Alves
You make me happy, when skies are grey
When it's boring, you just keep scoring
O, please don't take, my Alves away
En nog in de race om de gouden schoenquote:Heerenveen-spits Alves debuteert in Braziliaanse selectie
Met 34 treffers in 31 duels voor sc Heerenveen heeft Afonso Alves een plaats in de Braziliaanse selectie veroverd. Bondscoach Dunga riep de 26-jarige aanvaller op voor de vriendschappelijke duels met Engeland en Turkije op 1 en 5 juni in Londen en Dortmund. Alves maakt zijn debuut in de Seleção. Ronaldinho en Kaká zijn ook van de partij.
quote:Totti loopt in op Alves voor Gouden Schoen
www.voetbalonline.nl, 21 mei 2007 10:31 - Francesco Totti van AS Roma scoorde zondag tegen Cagliari twee keer en komt in de buurt van de eerste plek van de Gouden Schoen. Die positie leek in bezit te zijn van SC Heerenveen-spits Afonso Alves. Totti staat nu op 48 punten (voor de rekenliefhebbers: 24 doelpunten x 2=48 punten). Alves heeft 51 punten. Totti moet in het laatste competitieduel tegen Siena twee keer scoren om Alves te passeren.
Ik heb het van wikipedia. gekopieerd..quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:49 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
SCH, het lijkt mij heel verstandig om heel snel boring aan te passen in pouring?? (You are my Alves)
Nee ik denk het ook.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:46 schreef andre347 het volgende:
Ben ik nou een noob als ik zeg dat hij volgend seizoen zwaar gaat tegenvallen?
Nee hoor, die kans is heel reeel.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:46 schreef andre347 het volgende:
Ben ik nou een noob als ik zeg dat hij volgend seizoen zwaar gaat tegenvallen?
Dan is Wikipedia dus fout... "Cause when it's pouring, you just keep scoring"quote:
Nog 2.5quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:30 schreef Blupp het volgende:
Nistelrooy kan m ooknog voorbij volgens mij, die heeft nog 3 wedstrijden te gaan voor 4 doelpunten, klopt dat?
Nou dat weet ik nietquote:Op zondag 27 mei 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Die 34 van Alves is toch wel een stuk beter dan wat Totti heeft gepresteerd. Tijd dat dat systeem eens op de SCHop gaat.
quote:Op zondag 27 mei 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Die 34 van Alves is toch wel een stuk beter dan wat Totti heeft gepresteerd.
Nee, dat zeg ik toch niet. In Nederland wel dan? Ik vind 34 goals een veel grotere prestatie.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:32 schreef J.Herrer het volgende:
[..]
![]()
Want in Italie lopen er, itt tot in de Nederlandse competitie allemaal koekebakkers in de verdediging
quote:Op zondag 27 mei 2007 19:44 schreef twi het volgende:
Bovendien scoort Alves nauwelijks belangrijke doelpunten tegen topploegen. Dus zo goed is 'ie niet.
quote:Op zondag 27 mei 2007 19:44 schreef J.Herrer het volgende:
Tuurlijk joh
Serie A is alleen 2x zo sterk
Als Totti in Nederland zou spelen, had ie er ook wel 34 gemaakt (of meer)
Nee hoor.quote:Op zondag 27 mei 2007 19:51 schreef twi het volgende:
[..]
Was ook meer een trollpost, maar jij meldt altijd hetzelfde over Huntelaar, is het niet?
vrije trapjequote:Op zondag 27 mei 2007 21:44 schreef mcyodogg het volgende:
Kijken of Alves ook tegen JT kan scoren. Respect voor em als het lukt.
Ze zouden een soort vermenigvuldiger kunnen maken door het totaal aantal doelpunten te delen met het aantal ploegen/ wedstrijden van de desbetreffende competitie.quote:Op zondag 27 mei 2007 21:28 schreef Lardyy het volgende:
Tottie speelt ook 4 wedstrijden meer, klote streek van dat ESM shit, of hoe dat heet!!!
Onzin man het Italiaanse competitie is een veel hoger niveau. Iedereen kan wel tegen RKC ofzo scoren ofzo, maar in Italie gaat het al een stuk moeilijker. In Italie heb je verdedigers als Nesta, Maldiniquote:Op zondag 27 mei 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Die 34 van Alves is toch wel een stuk beter dan wat Totti heeft gepresteerd. Tijd dat dat systeem eens op de SCHop gaat.
Jaap Stam zei gisteren dat dat wel meevalt. Ook in Italie heb je onderin zeer matige teams.quote:Op maandag 28 mei 2007 11:36 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Onzin man het Italiaanse competitie is een veel hoger niveau. Iedereen kan wel tegen RKC ofzo scoren ofzo, maar in Italie gaat het al een stuk moeilijker. In Italie heb je verdedigers als Nesta, Maldini
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |