Joh.quote:Op zondag 1 juli 2007 15:17 schreef kawotski het volgende:
Dus of het 1 wetenschapper is of honderd, ja , t ligt er maar aan wat de werkelijkheid is in relatie tot het gebrachte verhaal.
quote:
Even voor het feit, als je niet in de broeikastheorie geloofd.quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:09 schreef _mman het volgende:
ik geloof ook niks van die broeikastheorie. elsevier had hier nog leuk commentaar op:
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html
Kijk, mijn probleem met veel broeikasadepten is dat ze elk zuchtje in het weer gelijk toeschrijven aan de handeling van de "slechte" mensch:quote:Op woensdag 4 juli 2007 10:09 schreef _mman het volgende:
ik geloof ook niks van die broeikastheorie. elsevier had hier nog leuk commentaar op:
gewoon Oud Hollandsch zomerweer. Binnen 15 jaar is er weer een Elfstedentocht, als dat niet zo is dan ga ik wel kijken of ik me zorgen moet gaan maken.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
We moeten Al Gore bedanken voor dit prachtige zomerweer.
Dit zijn gewone 'normale' temperaturen, of ben je al die 20 records van de afgelopen maanden vergeten?quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
We moeten Al Gore bedanken voor dit prachtige zomerweer.
Elsevierquote:Op woensdag 4 juli 2007 10:09 schreef _mman het volgende:
Het summum van wetenschap: "Als er binnen 15 jaar een Elfstedentocht is bestaat het antropogene broeikaseffect niet of is het te klein om ons zorgen over te maken."quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
gewoon Oud Hollandsch zomerweer. Binnen 15 jaar is er weer een Elfstedentocht, als dat niet zo is dan ga ik wel kijken of ik me zorgen moet gaan maken.
Dat is toch logisch want die 15 jaar zit net niet meer in de normaal verdeling die gebruikt wordt om de klimaatverandering te bepalen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het summum van wetenschap: "Als er binnen 15 jaar een Elfstedentocht is bestaat het antropogene broeikaseffect niet of is het te klein om ons zorgen over te maken."![]()
![]()
![]()
Dit zijn geen normale temperaturen. Dit is ver beneden AGP (Al Gore Peil).quote:Op woensdag 4 juli 2007 15:25 schreef Nee het volgende:
[..]
Dit zijn gewone 'normale' temperaturen, of ben je al die 20 records van de afgelopen maanden vergeten?
Dat artikel van Elsevier is om te huilen.
Nou het benaderd redelijk het AGP peil.quote:Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dit zijn geen normale temperaturen. Dit is ver beneden AGP (Al Gore Peil).
Iedereen moet gewoon naar Tropical Danny luisteren, dat is de man die weet hoe het werkt!
Past prima in het beeld wat voorspeld wordt: warmer en natter.quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou het benaderd redelijk het AGP peil.
Juni 2007: Zeer warm, maar nat en vrij somber
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 17,5 °C tegen 15,2 °C normaal, eindigde juni op een gedeelde vijfde plaats in de rij van warmste junimaanden sinds 1901.
hoe zit het met de metingen van de rest van het land? Komen die exact overeen met de conclusie van De Bilt? Wie zegt mij niet dat lokale factoren mede van invloed kunnen zijn op de metingen in De Bilt?quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 17,5 °C tegen 15,2 °C normaal, eindigde juni op een gedeelde vijfde plaats in de rij van warmste junimaanden sinds 1901.
Wat denk je nou zelf Einstein?quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:14 schreef kawotski het volgende:
Komen die exact overeen met de conclusie van De Bilt?
nee, ik heb zelf geen temperaturen boven de 30 meegemaakt. Dus een paar graden verschil binnen het land kan veel verschil maken, ook over de jaren gemeten.quote:
Voor Nederland neemt men de Bilt als standaard omdat daar al lang onder dezelfde omstandigheden gemeten wordt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 18:57 schreef kawotski het volgende:
[..]
nee, ik heb zelf geen temperaturen boven de 30 meegemaakt. Dus een paar graden verschil binnen het land kan veel verschil maken, ook over de jaren gemeten.
Ik zal het binnenkort even navragen aan iemand die echt leeft van het klimaat....quote:Op woensdag 4 juli 2007 17:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
t is ook wel redelijk OK, maar volgens mij moet het met de technologie vh heden een koud kunstje zijn om een stuk of honderd meetpunten te nemen door heel Nederland en dat te combineren. 1 meetpunt is redelijk subjectief.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor Nederland neemt men de Bilt als standaard omdat daar al lang onder dezelfde omstandigheden gemeten wordt.
Je kan ook pakweg Eelde of de luchthaven rotterdam nemen maar daar zullen voor een kortere periode statistieken van beschikbaar zijn. En De Bilt ligt erg centraal natuurlijk dus voor een gemiddelde is het wel redelijk ok.
Als het aan het eiland Tuvalu ligt gaan de omzetten daar straks omhoog.. zie www.netwerk.tv , uitzending van woensdagavond.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:09 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik zal het binnenkort even navragen aan iemand die echt leeft van het klimaat....
Even vragen of de omzetten zo hoog zijn zoals Al Gore die had voorspeld.![]()
http://www.knmi.nl/klimat(...)0/stationslijst.htmlquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:10 schreef kawotski het volgende:
[..]
t is ook wel redelijk OK, maar volgens mij moet het met de technologie vh heden een koud kunstje zijn om een stuk of honderd meetpunten te nemen door heel Nederland en dat te combineren. 1 meetpunt is redelijk subjectief.
die ken ik al, maar een combinatie van weer/temperatuurdata van die stations kan ik nergens vinden.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:14 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.knmi.nl/klimat(...)0/stationslijst.html
http://www.knmi.nl/klimatologie/maandgegevens/index.htmlquote:Op woensdag 4 juli 2007 22:17 schreef kawotski het volgende:
[..]
die ken ik al, maar een combinatie van weer/temperatuurdata van die stations kan ik nergens vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |