abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51028822
quote:
Op zondag 1 juli 2007 15:17 schreef kawotski het volgende:
Dus of het 1 wetenschapper is of honderd, ja , t ligt er maar aan wat de werkelijkheid is in relatie tot het gebrachte verhaal.
Joh.
  zondag 1 juli 2007 @ 15:38:23 #152
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51029308
quote:
Op zondag 1 juli 2007 15:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Joh.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_51054177
Dit is een huilietopic

Kijk naar buiten hoe slecht de zomer is begonnen en nog steeds voortduurt.

Maar daar kunnen we met ons allen wat aan veranderen.

Hier zijn 10 tips om het klimaat te verbeteren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_51121184
ik geloof ook niks van die broeikastheorie. elsevier had hier nog leuk commentaar op:
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.html
pi_51122014
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 10:09 schreef _mman het volgende:
ik geloof ook niks van die broeikastheorie. elsevier had hier nog leuk commentaar op:
Even voor het feit, als je niet in de broeikastheorie geloofd.
Als we in onze atmosfeer geen broeikasgassen zouden hebben zitten dan zouden we hier op aarde niet kunnen wonen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:55:38 #156
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_51122546
quote:
Kijk, mijn probleem met veel broeikasadepten is dat ze elk zuchtje in het weer gelijk toeschrijven aan de handeling van de "slechte" mensch:

Warm en tropisch buiten? Broeikaseffect! Door menselijk handelen!
Koud en nat buiten in de zomer? Broeikaseffect! Door menselijk handelen!
Warme winter? Broeikaseffect! Door menselijk handelen!
Strenge winter? Global dimming! Door menselijk handelen!

Zo wordt dus elk zuchtje en verandering stelselmatig toegeschreven aan menselijk handelen. Ik wil niet ontkennen dat de mens geen invloed heeft op de natuur, natuurlijk heeft de mens dat (kijk maar naar vervuiling), maar de natuur zelf heeft een veel grotere invloed. Het klimaat is niet contsant en kan heftig en extreem veranderen. Dit gebeurde al vele duizenden jaren geleden en in veel extremere mate. Temperatuur kon toen erg laag zijn maar de CO2 hoog, of andersom CO2 laag maar de temeperatuur hoog. En toen bestond er nog niet zoiets als de "industriele mensch". In tegenstelling tot veel doomsday scenario's heeft de mens deze heftige fluctuaties makkelijk kunnen overleven. Meer nog, deze crisissen hebben er juist voor gezorgd dat de mens zich technologische ontwikkelde, anders woonden we nog steeds in de bomen! En trouwens, duizenden jaren geleden bestonden er ook al ijsberen op de Noordpool, ook toen het veel warmer was. Die hebben zich ook niet laten uitroeien met elk verandering in het weer.

Het probleem is wat ik met veel broeikasadepten hier heb is dat zij een soort moderne calvinisten zijn. De mens is slecht, de mens leeft decadent (lees het kapitalisme), en we moeten sober naar de strenge wetten van 'god' leven. En vooral niet genieten van het leven met telkens weer van die doomscenario's boven ons hoofd om ons bang te houden (of het nu het milieu of de Apocalypse betreft). Kijk naar het gedrag van veel milieuadapten en calvinisten en je zuult veel overeenkomsten aantreffen. Net zoals bij religie menen zij de waarheid in pacht te hebben en deze "waarheid" staat gewoon vast (in "het" boek). Ieder kritiek wordt van de hand gewezen en iedere criticus op zijn theorie is een "ketter" en sommige daarom gelijk moreel verwerpelijk.

Neemt niet weg dat we potentiele dreigingen niet serieus moeten nemen en daar wat aan moeten doen.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_51126428
We moeten Al Gore bedanken voor dit prachtige zomerweer.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:17:17 #158
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51127652
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
gewoon Oud Hollandsch zomerweer. Binnen 15 jaar is er weer een Elfstedentocht, als dat niet zo is dan ga ik wel kijken of ik me zorgen moet gaan maken.
pi_51133060
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef JohnDope het volgende:
Dit zijn gewone 'normale' temperaturen, of ben je al die 20 records van de afgelopen maanden vergeten?
Dat artikel van Elsevier is om te huilen.
pi_51133333
quote:
Elsevier . Die hadden laatst nog een klimaatspecial als nummer .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_51133403
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 13:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

gewoon Oud Hollandsch zomerweer. Binnen 15 jaar is er weer een Elfstedentocht, als dat niet zo is dan ga ik wel kijken of ik me zorgen moet gaan maken.
Het summum van wetenschap: "Als er binnen 15 jaar een Elfstedentocht is bestaat het antropogene broeikaseffect niet of is het te klein om ons zorgen over te maken."
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_51135047
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het summum van wetenschap: "Als er binnen 15 jaar een Elfstedentocht is bestaat het antropogene broeikaseffect niet of is het te klein om ons zorgen over te maken."
Dat is toch logisch want die 15 jaar zit net niet meer in de normaal verdeling die gebruikt wordt om de klimaatverandering te bepalen.
pi_51135606
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:25 schreef Nee het volgende:

[..]

Dit zijn gewone 'normale' temperaturen, of ben je al die 20 records van de afgelopen maanden vergeten?
Dat artikel van Elsevier is om te huilen.
Dit zijn geen normale temperaturen. Dit is ver beneden AGP (Al Gore Peil).

Iedereen moet gewoon naar Tropical Danny luisteren, dat is de man die weet hoe het werkt!
pi_51137778
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dit zijn geen normale temperaturen. Dit is ver beneden AGP (Al Gore Peil).

Iedereen moet gewoon naar Tropical Danny luisteren, dat is de man die weet hoe het werkt!
Nou het benaderd redelijk het AGP peil.

Juni 2007: Zeer warm, maar nat en vrij somber

Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 17,5 °C tegen 15,2 °C normaal, eindigde juni op een gedeelde vijfde plaats in de rij van warmste junimaanden sinds 1901.
pi_51138346
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 17:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Met in De Bilt een gemiddelde temperatuur van 17,5 °C tegen 15,2 °C normaal, eindigde juni op een gedeelde vijfde plaats in de rij van warmste junimaanden sinds 1901.
Past prima in het beeld wat voorspeld wordt: warmer en natter.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:14:52 #166
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51139042
quote:

[..]

hoe zit het met de metingen van de rest van het land? Komen die exact overeen met de conclusie van De Bilt? Wie zegt mij niet dat lokale factoren mede van invloed kunnen zijn op de metingen in De Bilt?
pi_51139507
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:14 schreef kawotski het volgende:
Komen die exact overeen met de conclusie van De Bilt?
Wat denk je nou zelf Einstein?
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:57:19 #168
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51140548
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat denk je nou zelf Einstein?
nee, ik heb zelf geen temperaturen boven de 30 meegemaakt. Dus een paar graden verschil binnen het land kan veel verschil maken, ook over de jaren gemeten.
pi_51147941
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:57 schreef kawotski het volgende:

[..]

nee, ik heb zelf geen temperaturen boven de 30 meegemaakt. Dus een paar graden verschil binnen het land kan veel verschil maken, ook over de jaren gemeten.
Voor Nederland neemt men de Bilt als standaard omdat daar al lang onder dezelfde omstandigheden gemeten wordt.

Je kan ook pakweg Eelde of de luchthaven rotterdam nemen maar daar zullen voor een kortere periode statistieken van beschikbaar zijn. En De Bilt ligt erg centraal natuurlijk dus voor een gemiddelde is het wel redelijk ok.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_51148282
quote:

[..]

Ik zal het binnenkort even navragen aan iemand die echt leeft van het klimaat....

Even vragen of de omzetten zo hoog zijn zoals Al Gore die had voorspeld.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:10:20 #171
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51148294
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor Nederland neemt men de Bilt als standaard omdat daar al lang onder dezelfde omstandigheden gemeten wordt.

Je kan ook pakweg Eelde of de luchthaven rotterdam nemen maar daar zullen voor een kortere periode statistieken van beschikbaar zijn. En De Bilt ligt erg centraal natuurlijk dus voor een gemiddelde is het wel redelijk ok.
t is ook wel redelijk OK, maar volgens mij moet het met de technologie vh heden een koud kunstje zijn om een stuk of honderd meetpunten te nemen door heel Nederland en dat te combineren. 1 meetpunt is redelijk subjectief.
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:12:45 #172
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51148376
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik zal het binnenkort even navragen aan iemand die echt leeft van het klimaat....

Even vragen of de omzetten zo hoog zijn zoals Al Gore die had voorspeld.
Als het aan het eiland Tuvalu ligt gaan de omzetten daar straks omhoog.. zie www.netwerk.tv , uitzending van woensdagavond.
pi_51148429
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:10 schreef kawotski het volgende:

[..]

t is ook wel redelijk OK, maar volgens mij moet het met de technologie vh heden een koud kunstje zijn om een stuk of honderd meetpunten te nemen door heel Nederland en dat te combineren. 1 meetpunt is redelijk subjectief.
http://www.knmi.nl/klimat(...)0/stationslijst.html
  woensdag 4 juli 2007 @ 22:17:07 #174
132605 kawotski
Il Dottore
pi_51148532
quote:
die ken ik al, maar een combinatie van weer/temperatuurdata van die stations kan ik nergens vinden.
pi_51148578
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 22:17 schreef kawotski het volgende:

[..]

die ken ik al, maar een combinatie van weer/temperatuurdata van die stations kan ik nergens vinden.
http://www.knmi.nl/klimatologie/maandgegevens/index.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')