De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:11 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Die hebben schijnbaar moeite met de regels waar iedereen zich geacht wordt aan te houden in het verkeer. Waarom zou een snelheidslimiet anders geinterpreteerd moeten worden dan een voorrangsregel?![]()
Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Doe waar je je goed door voelt.![]()
Kneus.
En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:06 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Doe waar je je goed door voelt.![]()
Kneus.
Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:08 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Mensen die altijd iets te hard rijden zijn per defenitie niet capabel om te rijden?
wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:16 schreef BobbyB het volgende:
[..]
En zo denk ik ook over hardrijders die hard rijden waar het eigenlijk niet kan. Kijk ik heb namelijk niks tegen hardrijders op zich maar als ze ook te hard rijden wanneer de omstandigheden daar niet optimaal voor zijn, zoals dus wegwerkzaamheden, sneeuw, harde regen, mist etc dan heb ik wel zoiets van doe toch eens normaal.
[..]
Dat zal niemand zeggen, het probleem is echter dat veel hardrijders denken dat ze capabel zijn om (hard) te rijden en hun rij kunsten wel degelijk onderschatten.
overschatten
Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:15 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Jij bent vast zo'n bumperklever die zichzelf op zit te vreten achter het stuur en een auto 2 meter voor je die niet sneller wilt.
Gastquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:14 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
De regels zijn zo opgesteld dat zelfs vrouwen of oudere mensen kunnen rijden op de weg zodat het voor iedereen toegankelijk is. Daarom kun je de snelheidslimiet net zo interpeteren als een voorangsregel.
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:17 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
wat dus betekent dat je wel stopt voor verkeer van rechts maar op de snelweg zelf je regels maar gaat bepalen?![]()
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooitquote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:18 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Nee niet meer, vroeger had ik daar wel last van. Doe nu gewoon rustig aan, al hou ik wel van een beetje doorkachelen, maar ik ga me om dat soort onbenullige dingen niet meer druk maken. Is alleen maar slecht voor je bloeddruk. Al vind ik wel dat wat jij doet gewoon sneu is.
Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit![]()
Thanks, dat bedoelde ik inderdaadquote:
Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
Je mag me best aanraken hoor.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Je aan de snelheid houden sneu?? Wow, mag ik jou aanraken dan? Jij moet echt God wezen dan, want dat doe je natuurlijk nooit![]()
Dat was ik, en dat doe ik alleen maar als ze boven op je bumper gaan zitten met toeters, bellen en knipperende lampen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:22 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Ik had het over expres langzamer gaan rijden als er iemand achter je zit te drukken en jezelf er beter en gelukkiger door voelen.
En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:21 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Regels op de snelweg zijn. Die hoef ik niet zelf te bepalen. Ik rij gewoon iets harden dan op het bodje staat. Gewoon 140 - 150 op de stukken waar het kan. .
Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:24 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Thanks, dat bedoelde ik inderdaad
[..]
Kijk en dat kan ik dan wel weer enigszins begrijpen.Maar ik doelde meer op stukken waar het niet kan, zoals bij wegwerkzaamheden.
Dat was voor Lightning_NL en niet voor jou. Regels zijn inderdaad regels en daar hebben we het denk ik ook wel zelf naar gemaakt. Het probleem is gewoon dat veel mensen niet in kunnen schatten en vooruit kijken waardoor een hardrijder al snel een gevaar vormt. Mensen gooien bijvoorbeeld hun auto gewoon naar links zonder goed te kijken en de snelheid van die ander in te schatten. Het gevaar wordt dus niet alleen veroorzaakt door de hardrijder.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:25 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Je mag me best aanraken hoor.
Ik zeg gewoon dat ik meestal wat te hard rijd. Alleen jullie komen dan gelijk met dat slappe gezeik dat regels regels zijn en dat jullie nooit en te nimmer te hard rijden en ik mezelf of maar dood moet rijden of preventief geruimd moet worden.
En door dit soort gedrag breng je niet alleen jezelf maar ook je medeweggebruikers in gevaar, die er niet op rekenen dat iemand zich zo gedraagt. Hieruit kan ik niet anders dan concluderen dat een inname van het rijbewijs met bijbehorende sancties wegens een artikel 5 zeker aan jou besteed zijn.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:28 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Moet ik bekennen dat ik daar ook te hard rij. 90 -100 tenzij het echt van die smalle strookjes zijn/druk op de weg is of dat er echt druk gewerkt word en mensen langs de weg lopen. Ander kar ik gewoon door.
Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:26 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En niet even nadenken waarom die limieten er zijn? Naast je eigenbelang (ego, ikke ikke) heb je ook te maken met in/uitvoegend verkeer, onverwachte omstandigheden (legeroefeningetje met een rookgranaat naast de snelweg), verloren lading midden op de rijbaan, de hoeveelheid uitstoot van schadelijke stoffen, etc. Je bgrijpt hopelijk wel dat je kans van overleven bij een rare schuiver/crash groter is als je je aan de snelheid houd? Vinden de hulpdiensten vaak ook prettiger, alleen maar stukjes van personen uit een auto knippen is zo'n gedoe.
Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:34 schreef -Jewcookie- het volgende:
[..]
Nee ik denk alleen maar aan mezelf en het milieu betaal ik me al helemaal blauw aan. En als je harder rijdt heb je minder kans om zwaar invalide te raken na een ongeluk. Is dit wat je wil horen?
quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:36 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Het past wel goed bij je, ik hoop dat er geen kern van waarheid in zit.![]()
![]()
Beter voorkomen, dan genezen!
![]()
![]()
Ben je nou dom of doe je alleen maar dom. Dat zie je toch aan de stofwolk man!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Als 80% van het verkeer zich min of meer aan de snelheid houd, valt het wel op als er iemand met +20km voorbij rijdt.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 12:52 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe TS weet dat er te hard gereden wordt. Je kunt zo met het blote oog toch niet zien met welke snelheid iemand rijdt ?
Dus... jij denkt serieus dat als er obstakels zijn ik ook nog normaal door blijf rijden? Denk je dat echt?!quote:Op zaterdag 26 mei 2007 09:13 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Alsof die snelheid er alleen is voor de mensen die er werken?!?Dit heeft ook te maken met alle obstakels op/langs de weg, mogelijkheden van al dan niet uitwijk, de status van het wegdek ter plekke, etc. Vaak is de vluchtstrook namelijk verdwenen bij werkzaamheden, dus waar moet je heen als je een klapband krijgt?
Gisteren was de spitsstrook tussen Arnhem en Apeldoorn open, maar er stond wel mooi een vrachtaoto op stil met een geklapte band. Die limieten zijn er dus met name voor calamiteiten en het voorkomen daarvan.
Als jij je doelbewust niets van snelheidslimieten aantrekt 'omdat je er niemand ziet', mogen ze je van mij wel meteen een artikel 5 overtreding toekennen en je rijbewijs invorderen!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |