abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:06:55 #1
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_49762958
quote:
Moeder vergeet baby in auto
Uitgegeven: 25 mei 2007 13:43

AMSTERDAM - In het Belgische Halle is donderdagmiddag een baby overleden die een hele dag in een afgesloten auto had gezeten. De moeder van het kind was de baby naar eigen zeggen vergeten.

De vrouw had 's ochtends haar twee oudste kinderen naar school gebracht en was daarna naar haar werk gereden. Ze vergat dat haar 5 maanden oude baby nog in de auto zat.

De politie onderzoekt of er opzet in het spel is. De vrouw zit niet vast. De baby is vermoedelijk door oververhitting om het leven gekomen.

(c) NU.nl/Chris Heijmans
Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten. Ik begrijp het niet.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:07:44 #2
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_49762986
Apart fenomeen.
feest
pi_49762998
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:08:56 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_49763036
Kan iemand die andere twee kinderen alsjeblieft ook bij haar weghalen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_49763058
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Elk jaar lees je wel zo'n bericht en elk jaar kan ik er met mijn verstand niet bij hoe je je kind in de auto kan vergeten.
/agree
Vivre
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:10:44 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_49763104
Dit is zo triest dat het welhaast een Belgenmop moet zijn.
Hoe de fuck kun je je kind nu in de auto vergeten???
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:10:58 #7
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_49763115
Vergeten, right
Een zonnebril vergeet je in de auto, een baby niet...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:14:07 #8
153812 Frautie
Frautilicious
pi_49763245
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:07 schreef Lucille het volgende:
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:18:47 #9
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_49763436
Moeder van niks
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_49763530
hoe kun je in God's naam je kind "vergeten"..... !!!!!!!!!!!
pi_49763630
Ik wilde hem ook al plaatsen, je was me voor.

Ik kan er niet bij, dat je je kind vergeet.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 14:23:49 #12
33189 RM-rf
1/998001
pi_49763663
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..

sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)

het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_49763791
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:
ik heb een dochter van vijf maanden en hoe verschrikkelijk het ook is, zeker als die vrouw twee andere kinderen had en mogelijk in een zeer hectische situatie zit (redelijk snel weer aan het werk is gegaan), kan ik me wel wat voorstellen ..

sowieso is sterke verstrooidheid bij vrouwen die nog niet zo lang geleden een bevalling hebben gehad een bekend fenomeen.
Als dan in de hectiek van de morgen alles snel ging en die baby stil lag te slapen (alhoewel het normaal is bij een baby de maxi-cosi naast de bestuurderszitplaats te hebben, dat is wel in de direkte zichtlinie)

het gevolg hiervan is echter werkelijk verschrikkelijk, ik kan me ook enorm goed voorstelen dat die vrouw er juist ook enorm kapot van is. Volgens mij is juist dat beschuldigende nogal voorbarig, natuurlijk zijn er sommige vrouwen die onder psychische stress hun baby willen doden, maar geenen zou dat volgens mij op zulk een verschrikkelijke wijze doen.
nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats... .
pi_49763915
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Kan iemand me uitleggen hoe je dit in godsnaam voor elkaar krijgt om je baby te vergeten. Ik begrijp het niet.
Drank problemen?
Relatie problemen?
Anti depresiva?

Genoeg onzin om op te noemen...
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49763988
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:29 schreef Chandler het volgende:

[..]

Drank problemen?
Relatie problemen?
Anti depresiva?

Genoeg onzin om op te noemen...
Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_49764094
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:31 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gewoon 3 maanden amper tot niet slapen en je vergeet 's ochtends zelfs je onderbroek aan te trekken, gegarandeerd. Gecombineerd met andere stressfactoren kijk ik er niet van op, hoe triest en verschrikkelijk het ook is.
ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
pi_49764195
Je zou je kind maar vergeten.
Kan het me niet voorstellen..
pi_49764212
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

ik heb 1,5 lang bijna niet geslapen omdat mijn 2e een echte "huilbaby" was....nooit mijn zoon of zijn zus toen ergens "vergeten" , kinderen horen/moeten je allereerste prioriteit te zijn....!!!!!!!!!!!!!!
Het gebeurt gewoon, klaar. Het is al zo vaak gebeurd en het zal vaker gebeuren. En vaak is het toch echt een combinatie van de factoren die hierboven staan. Hoe triest ook.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:00:47 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_49765246
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:26 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

nou sorry hoor, maar ik heb zelf 2 kinderen. Toen mijn eerste net geboren was, ben ik met mijn studie begonnen. Wat een heel druk en hectische tijd was. Maar hoe druk ik het ook had, mijn kinderen kwamen/komen altijd op de eerste plaats... .
En beweer jij dat die vrouw een slechte moeder is waar de kinderen 'niet op de eerste plaats komen'...

hardstikke leuk dat jij verder zonder problemen door die hectische fase bent heengekomen, deze vrouw is dat niet gelukt en heeft een verschrikkelijke fout gemaakt wat resulteerde in iets verschrikkelijk de dood van haar kindje ...

Ik zie nergens dat die vrouw daar kennelijk iets 'bewust' gedaan heeft en kan dat ook niet zomaar geloven (tenzij er aanleidingen toe zijn, maar die zijn er volgens mij juist niet).

Om een voorbeeld van zulk een situatie te geven, die vrouw heeft dus twee kinderen en voor die baby geboren was was het misschien zo geregeld dat zij eerst die kinderen naar school bracht en dan naar dr werk reed, sinds die baby er is brengt ze die tussendoor naar de creche/dagcentrum ...
Op deze dag was het mogelijk meer hectisch en is die vrouw nadat ze dr kinderen naar school gebracht heeft vergeten eerst naar de babycreche te rijden, maar reed uit gewoonte direkt naar dr werk... Zoiets _is_ ook mogelijk.
en met alle respect, maar het is grove onzin als hier beweert wordt dat het onmogelijk is dat mensen vroeg in de ochtend en in een hectische situatie verstooid kunnen zijn: dat is nu net in heel gevallen wél zo.

Om die reden vind ik het onjuist om een vrouw die net een kind verloren heeft, ook nog eens publiek te gaan beschuldigen dat ze 'beter had moeten weten' of 'dat dat niet mogelijk is', imho is dat achteraf-gejammer van mensen die dan opeens altijd alles beter doen of hadden gedaan.

Zoiets komt op mij even erg over als van die zwaar gristelijken die beweren 'dat zoiets een straf van God zou zijn voor iets dat persoon fout gedaan zou hebben' ... ik vind zoiets ook verschrikkelijk maar juist daarom wens ik die moeder hier niet publiek te gaan beschuldigen als daartoe geen direkte bewijzen zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 25 mei 2007 @ 15:02:49 #20
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_49765313
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef RM-rf het volgende:

Ehm, als het kan, hoort een maxi-cosi gewoon op de achterbank.

Maar ik kan me dus ook niet voorstellen dat je je kind vergeet.
pi_49765418
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 14:33 schreef juon_jacket1 het volgende:

jij bent een geweldige topmoeder, proficiat.

ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49765485
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:05 schreef petitlapin2 het volgende:

[..]

jij bent een geweldige topmoeder, proficiat.

ik ben mijn oudste dochter ook eens vergeten tijdens een wandeling in het park. Ik was alleen vertrokken en de buggy was ik vergeten naast het bankje waar ik een wafel had gegeten. Ik was in gedachten verzonken, en op dat moment was in mijn hoofd mijn baby even niet mijn prioriteit. Ik zal wel een heel slecht mens zijn.
hoe kan jou kind "even" je prioriteit niet zijn....
pi_49765595
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef juon_jacket1 het volgende:

ik was in gedachten verzonken, dacht aan mijn moeder die ernstig ziek was, mijn werk dat ik had opgegeven. En ik was vertrokken.
PETITLAPIN2 is mama van een TWEE schattig dochtertjes: Amélie en Marie
pi_49765618
Je kind moet altijd je hoogste proiriteit zijn maar een mens blijft een mens en kan soms gewoon ontiegelijk domme dingen doen... zoals deze mevrouw dus
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_49765655
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef juon_jacket1 het volgende:

[..]

Newsflash: ouders zijn ook mensen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')