zijn ijzertabletten te koop in winkels of moet ik daarvoor naar de apoteek??quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:53 schreef Sant het volgende:
stroop / pindakaas / ijzertabletten
Ik jouw geval:
Snoep gezond, bijt in een VISHAAK
gewoon bij de drogist te krijgen!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:54 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
zijn ijzertabletten te koop in winkels of moet ik daarvoor naar de apoteek??
en is er ook iets wat ik niet moet doen? breekt alcohol of roken of bewegen ijzer af??
Roken schijnt ook erg goed te zijn maar daarentegen moet je wel minder bewegen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:57 schreef Sant het volgende:
[..]
gewoon bij de drogist te krijgen!
bier drinken is juist goed!
liefst met kratten tegelijk!
moet je daarvoor naar dochter? kan je niet gewoon even flink ijzer toevoegen en dat het dan weer goed is?? of is het echt gevaarlijk?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:58 schreef Sant het volgende:
maar ff serieus: dit zijn symptomen die kunnen duiden op bloadarmoede (ijzertekort in je bloed), daarvoor kun je wellicht wel ff beter naar de dokter gaan...
daar is je antwoord.. ff bloed laten prikken lijkt me niet slecht... kan niet goed zijn als je 24/7 duizelig en draaierig bent..quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:01 schreef Tha_Erik het volgende:
http://www.fonteine.com/ijzertekort.html
De meest voorkomende symptomen van een ijzertekort zijn:
-knip-
C is toegevoegd.
Dat laatste denk ik eerderquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:03 schreef Sant het volgende:
[..]
daar is je antwoord.. ff bloed laten prikken lijkt me niet slecht... kan niet goed zijn als je 24/7 duizelig en draaierig bent..
of heb je je gewoon dol laten neuqen?
nou 24 uur per dag is overdreven denk ik maar het lijkt wel steeds meer te worden.. voor me idee vooral als ik me druk maak of druk bezig ben, dus mischien is t ook iets met spanning?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:03 schreef Sant het volgende:
[..]
daar is je antwoord.. ff bloed laten prikken lijkt me niet slecht... kan niet goed zijn als je 24/7 duizelig en draaierig bent..
of heb je je gewoon dol laten neuqen?
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:05 schreef hierissiedan het volgende:
ijzer tabletjes van de kruidvat. Verder wil ik niet serieus ingaan op dit topic aangezien het van viswijfje is....
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:06 schreef mazaru het volgende:
Gewoon even naar de dokter gaan, dan krijg je een kuurtje ijzertabletten. Ben je binnen een week weer helemaal op peil.
Anders kun je altijd nog proberen om veel vis te eten, kabeljauw, haring, sardines, garnalen, mosselen, daar zit een hoop ijzer in.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:20 schreef mazaru het volgende:
Van roken gaat je ijzergehalte trouwens ook omhoog
Nu begin je weer richting aandchtshoer te neigen...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:43 schreef Viswijfje het volgende:
kan teveel ijzer kwaad? stel dat ik die dingen ga slikken terwel t eigelijk iets anders is??
oke, dank je!!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:51 schreef Sjeen het volgende:
Vraag even voor deze bij de drogist:
[afbeelding]
Kan geen kwaad
Jep, dat is het nadeel als je te weinig foliumzuur neemt net voor de zwangerschap. Dan bindt de ijzer zich aan je botten en gaat het uit je bloed, waardoor je draaierig wordt vanwege je magnetische beenderen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:26 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk trouwens dat je zwanger bent...
is dat serieus?? ijzer wat je eet is toch niet hetzelfde als ijzer waar ze meubels van maken enzow???quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:26 schreef Lucille het volgende:
Je kan zelf het ijzergebrek testen met een magneet. Haal deze over je onderarm langs de zichtbare aderen. Voel je geen aantrekking dan heb je ijzergebrek, ijzer wordt immers aangetrokken door een magneet.
[afbeelding]
Het is echt ijzer, alleen in vloeibare vorm. Eigenlijk net als een rauw ei en een gebakken ei, die zien er ook niet hetzelfde uit, maar het is beiden een ei.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:36 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
is dat serieus?? ijzer wat je eet is toch niet hetzelfde als ijzer waar ze meubels van maken enzow???
Het zou ook kunnen dat je juist een bril nodig hebt, omdat je oogspieren te veel moeite moeten doen om alles in focus te zien. Zit je ook vaak dicht voor de TV?quote:en sjeen ik heb geen bril
Ik heb zelf ook bloedarmoede (gehad, moet nog steeds erg opletten), en dit kun je vaak zien aan je ooglid aan de onderkant van je oog. Is dit goed rood doorbloed, zit je ijzergehalte goed. Is het wit, dan heb je wellicht een tekort.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:36 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
is dat serieus?? ijzer wat je eet is toch niet hetzelfde als ijzer waar ze meubels van maken enzow???
en sjeen ik heb geen bril
Van nature zit het er nauwelijks is, maar blijkbaar wordt het door verschillende fabrikanten wel toegevoegd:quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:13 schreef runaway het volgende:
Dat appelstroop ijzer bevat is in vele gevallen trouwens een sprookje; dit ijzer zat er vroeger in omdat ze toen in ijzeren blikken werden verkocht, tegenwoordig dus niet meer.
WTF? Sinds wanneer is het element ijzer het zelfde als een ijzerion?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:26 schreef Lucille het volgende:
Je kan zelf het ijzergebrek testen met een magneet. Haal deze over je onderarm langs de zichtbare aderen. Voel je geen aantrekking dan heb je ijzergebrek, ijzer wordt immers aangetrokken door een magneet.
[afbeelding]
Of iets anders met de bloedsuikerwaarden.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:23 schreef mvingerhoets het volgende:
Wie weet heb je diabetes, dan heb je die symptonen ook.
Je moet niet naar de dochter maar naar de dokter. Nee, het is niet uiterst gevaarlijk, maar wel ontzettend dom om maar gewoon aan te nemen dat dit het is.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:00 schreef Viswijfje het volgende:
[..]
moet je daarvoor naar dochter? kan je niet gewoon even flink ijzer toevoegen en dat het dan weer goed is?? of is het echt gevaarlijk?![]()
daar word je toch dik van ipv draaierig?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:26 schreef Sjeen het volgende:
Ik denk trouwens dat je zwanger bent...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |