tankstation.. maar daar kan je ook gasflessen halenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:22 schreef -Nielz- het volgende:
Waar kun jij dan 24/7 houtskool vandaan halen?
Veel tankstations verkopen het ook en daar zijn sommigen wel 24/7 openquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:22 schreef -Nielz- het volgende:
Waar kun jij dan 24/7 houtskool vandaan halen?
Niks aan toe te voegen. Houtskool is: 1) gewoon veel leuker; en: 2) veel lekkerder.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:22 schreef getl0st het volgende:
Houtskool.. Zoals je al zegt 'het echte bbq gevoel mist'.. Het blijft niet bij het gevoel, ik vind de smaak op een gas bbq heel anders (net als normaal) dan op een houtskool bbq. Die smaak is niet te overtreffen imoDus lekker houtskool.. dat geeft je wel het gevoel en de smaak van een echte bbq
1) en ook 2) dat is allemaal zeer persoonlijk.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:33 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Niks aan toe te voegen. Houtskool is: 1) gewoon veel leuker; en: 2) veel lekkerder.
Schoonbranden!!!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:36 schreef Batsies het volgende:
Gas BBQ moet je ook schoonmaken, al het vet van je vlees gaat in de lekbak en over je verwarmingselementen zitten. Bij houtskool heb je alleen je rooster schoon te maken (ook bij gas)
Houtskool dus!
Uiteraard. Ik vind het altijd wel leuk om een vuurtje op te stoken, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat helemaal niks vinden. Op houtskool smaakt het vlees een stuk beter vind ik, maar dat is ook heel persoonlijk natuurlijk. Voor mij zijn dit twee hele goede redenen om nooit een gasbarbecue aan te schaffen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:35 schreef Rekkie het volgende:
[..]
1) en ook 2) dat is allemaal zeer persoonlijk.
Ik zie sowieso niet in wat er leuker aan de verschillende vormen van BBQ is, het heeft slechts 1 doel en dat doel vind ik dan wel leuk, die BBQ staat voor wat mijn betreft op de achtergrond!
Nee, dat is dan het enige wat je moet schoonmaken, als dat al moet!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:48 schreef Batsies het volgende:
[..]
Ook de lekbak ah onderkant? Vuurkorf eronder en de hens erin ofzo?![]()
En de onderbouwing?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:58 schreef __Saviour__ het volgende:
Gewoon houtskool, alleen dat is echt barbecueen. Gas is echt niks, dan kun je net zo goed een gourmetstelletje buiten zetten.
Graag gedaanquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef RecomServ het volgende:
ik heb nog een kleine portable houtskool bbq om mee te nemen als we naar het strand gaan. Ik ga vanavond lekker shoppen en ik ga voor een gasbbq. De voordelen van een gas bbq zijn te talrijk om nog te kiezen voor een houtskool bbq.
Bedankt voor jullie meningen en tips (aluminiumfolie).
Bij ons moet de bbq zelf ook op de achtergrond staan en niet het middelpunt zijn.
Tegenwoordig gooi je er een paar stukjes bij voor de geur/smaak.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:53 schreef Ashram het volgende:
Zijn er nog mensen die op eiken- of beukenhout grillen hier? Of valt dat niet meer onder bbq?
Zo iets heb ik ook en ik was totaal voor 200 euro klaarquote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:17 schreef RecomServ het volgende:
ben het helemaal met je eens Bigs, maar met het budget wat ik zojuist vertelde krijg ik niet zo'n mooi apparaat als jij daar laat zien (we hebben het over gas bbq's he mensen)....
Vrijbuiter in Roden, das het enige dat ik ng weet.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:09 schreef RecomServ het volgende:
meer info gaarnemerk, plaats van aanschaf enzo als ik u niet ontrief
Dat noem je mannelijk?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 15:07 schreef Bigs het volgende:
Ik proef weinig verschil tussen een houtskoolbbq en een gasbbq (zo'n ding met lavastenen dan).. en een mooie gasbbq staat wel lekker mannelijk in je tuin vind ik:
[afbeelding]
En de voordelen (snel warm, constant warm) vind ik toch wel opwegen tegenover de charme van het werken met houtskool.
We zijn helaas niet allemaal zo rijk als jijquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat noem je mannelijk?Ik vind het nogal een pieterig klein dingetje. Als je een stoere gasbbq in je tuin wilt dan neem je een Weber Summit of een Boretti Modulo. Als je het echt goed doet bestel je bij boretti een losse top met de bijpassende overkapping.
De keus tussen gas en kool is vrij makkelijk te maken: ben je een nederlander of niet?
Ja: neem gas, steek dat ding om 5 voor 6 aan en eet om kwart over zes.
Nee: neem kool, begin om een uur of vier met aansteken, bouw een goed vuur en geniet de hele avond.
Ben je een zuidafrikaan: dan koop je een enorme braai en begin je om een uur of 8 's morgens al met aansteken.
Nee joh. Je begint om een uur of 5, na je werk, en tegen 7en gooi je je vleesjes erop. En dat doe je elke dag. Gewoon, omdat het leuk isquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:51 schreef Fixers het volgende:
[..]
Nee: neem kool, begin om een uur of vier met aansteken, bouw een goed vuur en geniet de hele avond.
Ben je een zuidafrikaan: dan koop je een enorme braai en begin je om een uur of 8 's morgens al met aansteken.
Een kotelet, maar dan van een koebeestquote:Op donderdag 31 mei 2007 14:07 schreef RecomServ het volgende:
koot de wat?
In Frankrijk zetten ze hem ruim voor 12:00 aanquote:Op woensdag 30 mei 2007 08:51 schreef Fixers het volgende:Nee: neem kool, begin om een uur of vier met aansteken, bouw een goed vuur en geniet de hele avond.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |