abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 mei 2007 @ 10:17:40 #1
73128 RecomServ
Humanus Inpredictus
pi_49754157
Ik sta op het punt om een nieuwe barbeque te gaan kopen maar zit te twijfelen tussen een houtskool bbq of een gas bbq.

ik zet voor mezelf even de voor en nadelen op een rijtje voor beide mogelijkheden...

Houtskool BBQ
Voordelen
  • ruikt lekker
  • geeft een bbq gevoel
  • geeft een net iets ander smaakje aan het vlees...(zeggen ze)

Nadelen
  • niet snel startklaar
  • gehannes met houtskool/briketten
  • veel nazorg
  • niet zo veilig
  • duurder in gebruik dan een gas bbq

Gas BBQ
    Voordelen
  • snel startklaar
  • minder onderhoud
  • veiliger
  • met lavastenen en kruiden is het bbq geurtje te kweken...
  • goedkoper in gebruik

Nadelen
  • het echte bbq gevoel mist
  • gas op? einde bbq (houtskool is 24/7 te verkrijgen)
  • Duurder in aanschaf

Zijn er nog redenen op te noemen waardoor ik mijn keuze makkelijker kan maken?

Eet smakelijk
  • [b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
    Music Was My First Love, And It Will Be My Last!
    pi_49754256
    Houtskool. Wat je zegt, de enige echte BBQ en als je weet hoe je er mee om moet gaan vallen de meeste nadelen weg.
    pi_49754291
    Ik denk dat je alle voor en nadelen goed gegeven hebt. Dan blijft over de persoonlijke keuze.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      vrijdag 25 mei 2007 @ 10:22:56 #4
    174540 getl0st
    rot op en raak kwijt.
    pi_49754322
    Houtskool.. Zoals je al zegt 'het echte bbq gevoel mist'.. Het blijft niet bij het gevoel, ik vind de smaak op een gas bbq heel anders (net als normaal) dan op een houtskool bbq. Die smaak is niet te overtreffen imo Dus lekker houtskool.. dat geeft je wel het gevoel en de smaak van een echte bbq
    I've got more game than Monopoly.
    pi_49754323
    Waar kun jij dan 24/7 houtskool vandaan halen?
    Het enige dat rijmt op Niels is (spoor)biels...
    pi_49754406
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:22 schreef -Nielz- het volgende:
    tankstation.. maar daar kan je ook gasflessen halen
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
    pi_49754422
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:22 schreef -Nielz- het volgende:
    Veel tankstations verkopen het ook en daar zijn sommigen wel 24/7 open

Mijn voorkeur gaat uit naar Gas, dat echte BBQ gevoel heb ik daar dus wel zeker bij.
    Daar komt bij als je een extra gasfles hebt, dat je dan ruim voorzien bent.

Gas FTW wat mijn betreft
    pi_49754470
    Ik zou gaan voor houtskool, maar hangt ervan af hoe je wil bbqen. Als je na je werk thuis komt en ff snel de bbq aan wil slingeren dan moet je natuurlijk een gas bbq hebben. Maar als je er iets bijzonders van maakt & er de tijd voor neemt zou ik zeker voor een houtskool bbq gaan.
    Proteus-Eretes EJL2007: http://www.ejl2007.nl
      vrijdag 25 mei 2007 @ 10:33:05 #9
    174520 BreakSpear
    Sociaal & Liberaal
    pi_49754645
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:22 schreef getl0st het volgende:
    Houtskool.. Zoals je al zegt 'het echte bbq gevoel mist'.. Het blijft niet bij het gevoel, ik vind de smaak op een gas bbq heel anders (net als normaal) dan op een houtskool bbq. Die smaak is niet te overtreffen imo Dus lekker houtskool.. dat geeft je wel het gevoel en de smaak van een echte bbq
    Niks aan toe te voegen. Houtskool is: 1) gewoon veel leuker; en: 2) veel lekkerder.
    Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
    pi_49754712
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:33 schreef BreakSpear het volgende:

[..]

Niks aan toe te voegen. Houtskool is: 1) gewoon veel leuker; en: 2) veel lekkerder.
    1) en ook 2) dat is allemaal zeer persoonlijk.

Ik zie sowieso niet in wat er leuker aan de verschillende vormen van BBQ is, het heeft slechts 1 doel en dat doel vind ik dan wel leuk, die BBQ staat voor wat mijn betreft op de achtergrond!
    pi_49754756
    Gas BBQ moet je ook schoonmaken, al het vet van je vlees gaat in de lekbak en over je verwarmingselementen zitten. Bij houtskool heb je alleen je rooster schoon te maken (ook bij gas )

Houtskool dus!
    E-?
    pi_49754880
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:36 schreef Batsies het volgende:
    Gas BBQ moet je ook schoonmaken, al het vet van je vlees gaat in de lekbak en over je verwarmingselementen zitten. Bij houtskool heb je alleen je rooster schoon te maken (ook bij gas )

Houtskool dus!
    Schoonbranden!!!
      vrijdag 25 mei 2007 @ 10:46:18 #13
    73128 RecomServ
    Humanus Inpredictus
    pi_49755080
    het komt het meeste voor dat het na het werk voor mij werk aan de winkel betekent als we gaan bbq'en.
    Het meest praktische zou dus zijn een gas bbq lijkt mij.
    [b]www.berryblueeyes.nl [/b][b]Berry Blue Eyes[/b].
    pi_49755112
    ik vind een gas bbq geen echte bbq, mijn keuze zou dus snel gemaakt zijn.

tip: bouw je bbq zelf (wel vuurvaste stenen en vuurvast cement gebruiken), heb ik ook gedaan en na jaren nog heel blij ermee.
    pi_49755135
    Vroeger houtskool maar tegenwoordig gas.

Geen probleem met aansteken en nooit meer verbrand vlees. Je hebt volledige controle en hoeft minder op te letten. Je hebt dus ook echt tijd om aan tafel te zitten en te praten ipv dat je alles moet blijven omdraaien en verplaatsen omdat het in de fik vliegt. Ik heb geen smaakverschil gemerkt tussen houtskool en gas.
    I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
    Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
    pi_49755151
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:40 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Schoonbranden!!!
    Ook de lekbak ah onderkant? Vuurkorf eronder en de hens erin ofzo?
    E-?
      vrijdag 25 mei 2007 @ 10:53:06 #17
    174520 BreakSpear
    Sociaal & Liberaal
    pi_49755336
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:35 schreef Rekkie het volgende:

[..]

1) en ook 2) dat is allemaal zeer persoonlijk.

Ik zie sowieso niet in wat er leuker aan de verschillende vormen van BBQ is, het heeft slechts 1 doel en dat doel vind ik dan wel leuk, die BBQ staat voor wat mijn betreft op de achtergrond!
    Uiteraard. Ik vind het altijd wel leuk om een vuurtje op te stoken, maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat helemaal niks vinden. Op houtskool smaakt het vlees een stuk beter vind ik, maar dat is ook heel persoonlijk natuurlijk. Voor mij zijn dit twee hele goede redenen om nooit een gasbarbecue aan te schaffen.
    Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
      vrijdag 25 mei 2007 @ 10:56:11 #18
    73128 RecomServ
    Humanus Inpredictus
    pi_49755468
    smaak verschil tussen houtskool en gas ontgaat mij op één of andere manier...

Mij lijkt ook dat bbq met gas gezonder is.
    je heb inderdaad veel meer controle over de bbq en volgens mij is houtskool niet echt gezond. correct me if i'm wrong.
    pi_49755489
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:48 schreef Batsies het volgende:

[..]

Ook de lekbak ah onderkant? Vuurkorf eronder en de hens erin ofzo?
    Nee, dat is dan het enige wat je moet schoonmaken, als dat al moet!

Stukje aluminumfolie erin en dan kun je dat gewoon weggooien
      Donald Duck held vrijdag 25 mei 2007 @ 10:58:00 #20
    46149 __Saviour__
    Superstapelsmoor op Kristel
    pi_49755538
    Gewoon houtskool, alleen dat is echt barbecueen. Gas is echt niks, dan kun je net zo goed een gourmetstelletje buiten zetten.
    ❤ Rozen zijn rood ❤
    ❤ Viooltjes zijn blauw ❤
    ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
      vrijdag 25 mei 2007 @ 11:04:10 #21
    73128 RecomServ
    Humanus Inpredictus
    pi_49755734
    ik heb nog een kleine portable houtskool bbq om mee te nemen als we naar het strand gaan. Ik ga vanavond lekker shoppen en ik ga voor een gasbbq. De voordelen van een gas bbq zijn te talrijk om nog te kiezen voor een houtskool bbq.

Bedankt voor jullie meningen en tips (aluminiumfolie).
    Bij ons moet de bbq zelf ook op de achtergrond staan en niet het middelpunt zijn.
    pi_49755948
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 10:58 schreef __Saviour__ het volgende:
    Gewoon houtskool, alleen dat is echt barbecueen. Gas is echt niks, dan kun je net zo goed een gourmetstelletje buiten zetten.
    En de onderbouwing?

Want bij gas wordt je vlees echt wel beter bereid dan bij een gourmet, plus het feit dat gas vele male grotere oppervlakken heb dan een lullig elektrisch gourmetstelletje
    pi_49755977
    quote:
    Op vrijdag 25 mei 2007 11:04 schreef RecomServ het volgende:
    ik heb nog een kleine portable houtskool bbq om mee te nemen als we naar het strand gaan. Ik ga vanavond lekker shoppen en ik ga voor een gasbbq. De voordelen van een gas bbq zijn te talrijk om nog te kiezen voor een houtskool bbq.

Bedankt voor jullie meningen en tips (aluminiumfolie).
    Bij ons moet de bbq zelf ook op de achtergrond staan en niet het middelpunt zijn.
    Graag gedaan
      vrijdag 25 mei 2007 @ 13:53:35 #24
    8638 Ashram
    World Wide Webslinger
    pi_49762361
    Zijn er nog mensen die op eiken- of beukenhout grillen hier? Of valt dat niet meer onder bbq?
    Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
    I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
      Licht Ontvlambaar vrijdag 25 mei 2007 @ 13:54:09 #25
    7020 Sjeen
    ...gevaarlijke vrouw...
    pi_49762390
    Houtskool is bbq en gas is buiten koken... Maar dat is mijn visie
    You can't start a fire without a spark...
    ♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
    A dirty mind is a joy forever!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')