quote:Op maandag 28 mei 2007 14:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Slechte docent, de eerste limiet is ook al fout![]()
Dit soort opmerkingen hoor je heel vaak, maar ik heb nog ooit bewijs gezien. Kom eens met een 'lastige' havo som van 10 jaar geleden zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je hebt dit jaar de VWO examens? Dan haal je 100% zeker geen 9,5 voor een VWO examen van 1970. Het HAVO niveau van 10 jaar geleden staat gelijk aan het VWO niveau van vandaag de dag. Ook zijn er veel belangrijke dingen in de wiskunde weggelaten in de middelbare school stof omdat dit 'te lastig' was voor de leerlingen.
En dit hierboven is geen punt ter discussie, het zijn feiten (werk zelf in het onderwijs)
[..]
Ik heb het niet over de invloed van de rekenmachine. Gewoon puur berekeningen in de wiskunde die 'men' maar heeft weggelaten omdat teveel leerlingen er moeite mee hadden.
Hoezo?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Slechte docent, de eerste limiet is ook al fout![]()
eigenlijk kan hij nietquote:
Met de bewering 'limx→8 1/(x-8) = ∞' suggereert de docent dat voor iedere M een δ>0 bestaat z.d.d. voor iedere x in het open interval (8-δ, 8+δ) en x!=8 geldt dat 1/(x-8)>M. Voor M=0 bestaat zo'n δ al niet.quote:
hoe verzin je hetquote:
In afwachting van het 1968-examen: hier iets over de kwaliteitsverandering van de wiskunde-examens 1968-2002...quote:Op zondag 27 mei 2007 17:44 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zou het nu graag willen posten, maar zit nog ff op werk dus dat gaat niet meer lukken jammer genoeg, maar het komt er wel.![]()
lastig een conclusie uit te trekkenquote:Op maandag 28 mei 2007 16:01 schreef Jopie_Pringle het volgende:
[..]
In afwachting van het 1968-examen: hier iets over de kwaliteitsverandering van de wiskunde-examens 1968-2002...
http://www.math.leidenuni(...)ec2003/pdf/groen.pdf
Onze PTA's waren moeilijker als de Centrale Examens, en ik zit vmbo-TLquote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:56 schreef ETA het volgende:
Hoe kan je de VMBO niveau serieus nemen als dit het eindexamen is? Het heeft er meer van, hier heb je een papiertje gratis en voor niks, en nu oprotten van school. Examens zoals dit hebben toch geen enkele waarde?!
Ik kan zo een vraag aanwijzen uit het examen dat ik 4 jaar geleden maakte die moeilijker isquote:Op maandag 28 mei 2007 16:01 schreef Jopie_Pringle het volgende:
[..]
In afwachting van het 1968-examen: hier iets over de kwaliteitsverandering van de wiskunde-examens 1968-2002...
http://www.math.leidenuni(...)ec2003/pdf/groen.pdf
ja, beetje mijn topic kapenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:08 schreef koffiegast het volgende:
best droog dat men nu vergelijkt welk werk van 20-30 jaar geleden van het vwo met het vwo nu nou moeilijker is, terwijl het topic over VMBO gaat.
Dit soort wiskunde, meetkunde puzzeltjes (QED jwts) was het enige toffe aan wiskunde.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:54 schreef Stigma het volgende:
[..]
Ik kan zo een vraag aanwijzen uit het examen dat ik 4 jaar geleden maakte die moeilijker is![]()
http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwb1203iopg6-7.pdf
Wel heel makkelijk om een normale vraag te gaan vergelijken met een inkoppertje uit 2000 nog wat. Ik weet zeker dat mijn leerjaar dat soort sommetjes ook kan... Zo moeilijk was die vraag uit 1968 geeneens![]()
Er is natuurlijk ook een verschil waaraan je kan zien of het nou ham is of ongewenste mail. Bij ongewenste mail schrijf je het in volledig kleine letters of in hoofdletters omdat het een afkorting is. Als het om de ham gaat dan schrijf je het met een hoofdletter aangezien het een merknaam is. Simple as that, je komt er dus ook niet met een smoesje onderuitquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:24 schreef RTB het volgende:
Maatschappijleer, laatste proefwerk
"wat is spam"
ik kreeg geen punten voor het antwoord: "ingeblikte ham".
Chagrijnig mens
a^2+b^2=c^2quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:29 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Die weet ik nu ook niet meer, nooit iets aan gehad ook
quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:24 schreef RTB het volgende:
Maatschappijleer, laatste proefwerk
"wat is spam"
ik kreeg geen punten voor het antwoord: "ingeblikte ham".
Chagrijnig mens
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:38 schreef MREn het volgende:
Flauwe hap allemaal...
[afbeelding]
Gebruik van rekenmachines bij wiskunde
Gebruik van woordenboeken bij alle examens![]()
![]()
Zo'n diploma is vandaag de dag ook niets meer waard...
Ik kan het ook niet, maar ik ben wel een meester in het zoeken naar bestanden waar de antwoorden in te vinden zijnquote:
wtfquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:11 schreef Remzz het volgende:
De normering is 1.9 geworden....
Dat normering bepalen ze na het nakijken, of er erg veel of weinig fouten zijn gemaakt de normering kan tussen 0.0 en 2.0 liggen. 1.9 wil zeggen dat er 1.9 bij het basiscijfer op komt
dit is een grap mag ik hopenquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:25 schreef koffiegast het volgende:
Dit kan niet serieus zijn.
1.9 normering!
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:38 schreef MREn het volgende:
Flauwe hap allemaal...
[afbeelding]
Gebruik van rekenmachines bij wiskunde
Moet haast wel, als de norm 1.9 is betekent dat dat er dramatisch gescoord is landelijk genomen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:26 schreef Noodly het volgende:
Wat ik me afvraag, nu de uitslagen van het VMBO bekend zijn: zijn er mensen op dit examen gezakt?![]()
En daarom is de norm op 1.9 gesteld ... zodat er minder gezakten zijn ....quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:47 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Moet haast wel, als de norm 1.9 is betekent dat dat er dramatisch gescoord is landelijk genomen.
Maar als het echt zo dramatisch gemaakt is zijn er echt wel een heel aantal gezakt. Zó veel scheelt die norm nou ook weer niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:49 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
En daarom is de norm op 1.9 gesteld ... zodat er minder gezakten zijn ....
Er zijn er zeker een aantal gezakt. Maar die norm scheelt echt heel veel!quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:51 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Maar als het echt zo dramatisch gemaakt is zijn er echt wel een heel aantal gezakt. Zó veel scheelt die norm nou ook weer niet.
2,5? Het zit toch altijd tussen de 0 en de 2?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Er zijn er zeker een aantal gezakt. Maar die norm scheelt echt heel veel!
En al helemaal de norm van wiskunde op kader-niveau ... die is gesteld op 2.5!
Blijkbaar niet ...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:00 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
2,5? Het zit toch altijd tussen de 0 en de 2?
Oh nooit geweten dat dat kon.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:03 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Blijkbaar niet ...
http://www2.cito.nl/vo/omzet2007/kb-av-tv1.htm
you fucking kidding me. Geef ze dat diploma dan gewoon kado...quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Er zijn er zeker een aantal gezakt. Maar die norm scheelt echt heel veel!
En al helemaal de norm van wiskunde op kader-niveau ... die is gesteld op 2.5!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |