Daar ben ik het met je eens. Het VMBO examen bevat weinig 'echte' wiskunde. Het is meer een beetje rekenen met getallen. Ik heb ook wel eens examens gezien van de LTS van 8jr terug, daar moest je de oppervlakte bereken van een 2-dimentionaal huis en dat soort grappen. Dat heet rekenen en heeft niks te maken met wiskunde.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:34 schreef Fetai het volgende:
[..]
Voor het VWO van dit jaar zal ik geen 9.5 halen en ook niet voor die van 1970. Ik sprak over het VMBO B examen. Ik geloof ook dat het niveau steeds meer daalt, dat ontken ik ook helemaal niet. Het enige wat ik beweer is dat het niveau van VMBO om te huilen is.
Nou, ik heb ook Mavo wiskunde gedaan (wel op D niveau, het hoogste van de Mavo) en dat was iig heel wat pittiger als dit.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 17:48 schreef Frits het volgende:
Ik kan me herinneren dat mijn MAVO wiskundeexamen uit '99 een stuk moeilijker was... de meeste vragen die hier gesteld worden zijn simpele rekensommetjes.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:12 schreef Houtspeer het volgende:
[..]
Het is maar goed ook, want een schoen een stuk hout kan zelfs punten scoren bij die eerste paar vragen.
Ik kan mij idd ook nog herinneren dat het mavo examen wiskunde een stuk ingewikkelder was dan dit...quote:Op zondag 27 mei 2007 00:32 schreef naittun1 het volgende:
Op de mavo kreeg je idd wel wat ingewikkelder dingen als dit. Op d niveau dan ja. Alleen misschien die oppervlaktes kregen we volgens mij ook wel, maar dan wel wat uitgebreider.
Formules waren wel voorgekauwd, kijk maar naar het vmbo-tl examen van 2002?quote:Op zondag 27 mei 2007 11:53 schreef MaxiTitan het volgende:
[..]
Ik kan mij idd ook nog herinneren dat het mavo examen wiskunde een stuk ingewikkelder was dan dit...
Volgens mij waren de formules ook niet voorgekauwd maar moest je die gewoon uit je hoofd weten.
Dat laatste weet ik niet meer zeker, het is voor mij al weer iets van 8/9 jaar geleden.
Dit is dan ook geen D-niveau, maar BB ...quote:Op zondag 27 mei 2007 00:32 schreef naittun1 het volgende:
Op de mavo kreeg je idd wel wat ingewikkelder dingen als dit. Op d niveau dan ja. Alleen misschien die oppervlaktes kregen we volgens mij ook wel, maar dan wel wat uitgebreider.
Ik heb het over het Mavo C/D examen van 1998...quote:Op zondag 27 mei 2007 11:56 schreef Shadpro het volgende:
[..]
Formules waren wel voorgekauwd, kijk maar naar het vmbo-tl examen van 2002?
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:39 schreef DJKoster het volgende:
Oke, ik deed dan ook 1 van de zwaarste opleidingen op MBO-niveau: chemisch laborant.
Bullshit, in elk geval voor de hoogste wiskunde op de middelbare school, B1,2. In mijn examenjaar was daar ook een discussie over ontstaan en onze leraar heeft ons toen examens uit 1980 laten maken. Het meetkundige gedeelte was hetzelfde qua niveau, de rijen en reeksen waren makkelijker, vanwege ontbreken GR, vergelijkingen waren makkelijker, vanwege ontbreken GR etc.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je hebt dit jaar de VWO examens? Dan haal je 100% zeker geen 9,5 voor een VWO examen van 1970. Het HAVO niveau van 10 jaar geleden staat gelijk aan het VWO niveau van vandaag de dag. Ook zijn er veel belangrijke dingen in de wiskunde weggelaten in de middelbare school stof omdat dit 'te lastig' was voor de leerlingen.
En dit hierboven is geen punt ter discussie, het zijn feiten (werk zelf in het onderwijs)
[..]
Ik heb het niet over de invloed van de rekenmachine. Gewoon puur berekeningen in de wiskunde die 'men' maar heeft weggelaten omdat teveel leerlingen er moeite mee hadden.
blij b1,2 gedaan te hebbenquote:Op zondag 27 mei 2007 13:05 schreef Stigma het volgende:
[..]
Bullshit, in elk geval voor de hoogste wiskunde op de middelbare school, B1,2. In mijn examenjaar was daar ook een discussie over ontstaan en onze leraar heeft ons toen examens uit 1980 laten maken. Het meetkundige gedeelte was hetzelfde qua niveau, de rijen en reeksen waren makkelijker, vanwege ontbreken GR, vergelijkingen waren makkelijker, vanwege ontbreken GR etc.
Het komt er op neer dat het vooral moeilijker is voor sommige mensen omdat je geen GR erbij mag hebben. Als je goed kan hoofdrekenen is het zeker niet moeilijker, tegenwoordig wordt er meer inzicht getoetst.
Maar dit geldt alleen voor B1,2, hoe het met A1,2 zit kan ik niet zeggen.
JA!!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:36 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ja, inderdaad.. maar waar beginnen ze dan mee aan het begin van de opleiding? met optellen en aftrekken?
Het is dan ook vmbo-BB en ook nog NaSk-1!!!!!!!quote:Op zondag 27 mei 2007 15:07 schreef AffenStrudel het volgende:
http://ncrv.eindexamen.nu(...)eg_BB/1/na_sk_1/750/
omg, scheikunde en natuurkunde is helemaal om te huilen, geen molecuulformule te bekennen.
Meer inzicht getoetst........ Sinds dat de GR is ingevoerd is veel inzicht niet meer nodig. Ik zie al duidelijk verschil in de basisfuncties schetsen. Zo pakt tegenwoordig de gemiddelde leerling gelijk de GR erbij en toetst de functie in en hop op het scherm de schets, totaal geen inzicht meer voor nodig waarom die functie eigenlijk zo loopt.quote:Op zondag 27 mei 2007 13:05 schreef Stigma het volgende:
[..]
Bullshit, in elk geval voor de hoogste wiskunde op de middelbare school, B1,2. In mijn examenjaar was daar ook een discussie over ontstaan en onze leraar heeft ons toen examens uit 1980 laten maken. Het meetkundige gedeelte was hetzelfde qua niveau, de rijen en reeksen waren makkelijker, vanwege ontbreken GR, vergelijkingen waren makkelijker, vanwege ontbreken GR etc.
Het komt er op neer dat het vooral moeilijker is voor sommige mensen omdat je geen GR erbij mag hebben. Als je goed kan hoofdrekenen is het zeker niet moeilijker, tegenwoordig wordt er meer inzicht getoetst.
Maar dit geldt alleen voor B1,2, hoe het met A1,2 zit kan ik niet zeggen.
Dat is een overhaaste generalisatie. Ik kan je adviseren om jezelf eens in de stof te verdiepen, opdat je kan inzien dat de GR juist extra inzicht biedt voor de meeste leerlingen.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Meer inzicht getoetst........ Sinds dat de GR is ingevoerd is veel inzicht niet meer nodig. Ik zie al duidelijk verschil in de basisfuncties schetsen. Zo pakt tegenwoordig de gemiddelde leerling gelijk de GR erbij en toetst de functie in en hop op het scherm de schets, totaal geen inzicht meer voor nodig waarom die functie eigenlijk zo loopt.
Ik vind dat er belangrijke en nuttige dingen in de wiskunde worden weggelaten tegenwoordig, echt jammer.
Met een GR bestaat er geen verschil in numeriek oplossen van een makkelijke en moeilijke vergelijking. Dat argument lijkt me dus flauwekul.quote:vergelijkingen waren makkelijker, vanwege ontbreken GR etc.
je moet nogsteeds algrabrarisch kunnen intergreren/differentieren en vergelijken voor wiskunde. Niet alles mag met de rekenmachine, het is vooral handig bij kansberekening, ook kan je je antwoord controleren met je rekenmachinequote:Op zondag 27 mei 2007 17:29 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Met een GR bestaat er geen verschil in numeriek oplossen van een makkelijke en moeilijke vergelijking. Dat argument lijkt me dus flauwekul.
Ik ben nog erg benieuwd naar dat examen uit '68, dan kan ik zelf oordelen
Als ik de docent was dan had ik het goedgekeurdquote:
In de stof verdiepen...... heb zelf op het VWO gezeten en volg leraaropleiding wiskunde en heb al voor de klas gestaan, ik neem aan dat ik de stof dus wel kenquote:Op zondag 27 mei 2007 17:28 schreef Stigma het volgende:
[..]
Dat is een overhaaste generalisatie. Ik kan je adviseren om jezelf eens in de stof te verdiepen, opdat je kan inzien dat de GR juist extra inzicht biedt voor de meeste leerlingen.
Je kan zo verdomde veel met dan onding (nog veel meer dan je denkt) dat het echt wel makkelijker is geworden, trust me.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:32 schreef zquing het volgende:
[..]
je moet nogsteeds algrabrarisch kunnen intergreren/differentieren en vergelijken voor wiskunde. Niet alles mag met de rekenmachine, het is vooral handig bij kansberekening, ook kan je je antwoord controleren met je rekenmachine
Ik zou het nu graag willen posten, maar zit nog ff op werk dus dat gaat niet meer lukken jammer genoeg, maar het komt er wel.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:42 schreef GlowMouse het volgende:
Ga je dat examen uit '68 nog posten?
Mocht je er toen eigenlijk formulekaarten bijhouden?
Ik ben het met je eens, wij moeten complexe berekeningen "uitvoeren" en daar blijft het dan bij. Oke, bij wiskunde B12 (VWO) moet je inderdaad differentiëren en integreren maar normaalkromme etc. gaat allemaal met de rekenmachine zonder dat we er iets van begrijpen (van verdelingen an sich enzo)quote:Op zondag 27 mei 2007 17:16 schreef McGilles het volgende:
[..]
Meer inzicht getoetst........ Sinds dat de GR is ingevoerd is veel inzicht niet meer nodig. Ik zie al duidelijk verschil in de basisfuncties schetsen. Zo pakt tegenwoordig de gemiddelde leerling gelijk de GR erbij en toetst de functie in en hop op het scherm de schets, totaal geen inzicht meer voor nodig waarom die functie eigenlijk zo loopt.
Ik vind dat er belangrijke en nuttige dingen in de wiskunde worden weggelaten tegenwoordig, echt jammer.
quote:Op zondag 27 mei 2007 18:59 schreef VVV-Venlo het volgende:
hahahaha dit niveau is belachelijk
Hehe, survive style 5+. Geniale film...quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:05 schreef Bayswater het volgende:
Ron Brandsteder had er moeite mee hoorde ik.
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:39 schreef Toeps het volgende:
Handel is ook leuk hoor.
HEMA vindt het belangrijk dat je de huisregels van het bedrijf volgt.
In welke van de onderstaande situaties volg je de huisregels van HEMA?
A Je begroet alleen klanten die je moet helpen.
B Je bent op tijd aanwezig.
C Je eet je boterham in de winkel op.
D Je neemt je hond mee naar het werk.
ik ga niet ontkennen dat het wiskunde niveau omlaag is gegaan de laatste tijd, dat is gewoon waar. Maar het is niet alsof je alles met je rekenmachine kan doen(al kom je met een beetje creatief omgaan met je rekenmachine al een heel eind)quote:Op zondag 27 mei 2007 17:37 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je kan zo verdomde veel met dan onding (nog veel meer dan je denkt) dat het echt wel makkelijker is geworden, trust me.
Het stomme is, dat bij VMBO BB electrotechniek en dergelijken wél allemaal opgaven staan waarvan ik denk: WTF?! Nou weet ik ook echt níks van installatieschema's en zo, maar dat is toch wel een hele hoop moeilijker dan "mag je je hond meenemen naar de HEMA?".quote:Op zondag 27 mei 2007 22:27 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat is VMBO nou eigenlijk voor een opleiding?
ik heb LTS gedaan en kreeg toch echt wel andere stof als die 1+1 vragen van dit examen....
kreeg meer met die grafieken zoals ook al ergens hier in het topic stond van havo ofzo
Is ook knap lastigquote:Op zondag 27 mei 2007 17:25 schreef faberic het volgende:
Anne spaart 1 munt van 1 euro en 1 munt van 50 cent per week. Hoeveel heeft ze na 8 weken gespaard?
Dat was gewoon vraag 1, die dat meisje nog knap lastig vond.
dit meen je niet...quote:
Ik vrees dat dit niet helemaal de afbeelding is die je zelf dacht te plaatsen.quote:Op maandag 28 mei 2007 04:23 schreef Cinch het volgende:
-weg-
D-niveau is niet moeilijker dan C-niveau, alleen de puntentelling is milder bij C-niveau.quote:Op zondag 27 mei 2007 00:32 schreef naittun1 het volgende:
Op de mavo kreeg je idd wel wat ingewikkelder dingen als dit. Op d niveau dan ja. Alleen misschien die oppervlaktes kregen we volgens mij ook wel, maar dan wel wat uitgebreider.
De schema's zijn opzich ook wel moeilijk(ik doe zelf geen BB) Maar je kon gewoon samendoen. Er werd gewoon door het praktijk lokaal geschreeuwd, bruine draad op nummer 75 van het relais. Het hele elektro is best moeilijk,maar het examen nietquote:Op zondag 27 mei 2007 23:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het stomme is, dat bij VMBO BB electrotechniek en dergelijken wél allemaal opgaven staan waarvan ik denk: WTF?! Nou weet ik ook echt níks van installatieschema's en zo, maar dat is toch wel een hele hoop moeilijker dan "mag je je hond meenemen naar de HEMA?".
dat is dan ook het grote verschil tussen B1 en B1,2 en natuurlijk wat voor leraar je hebt.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:32 schreef zquing het volgende:
[..]
je moet nogsteeds algrabrarisch kunnen intergreren/differentieren en vergelijken voor wiskunde. Niet alles mag met de rekenmachine, het is vooral handig bij kansberekening, ook kan je je antwoord controleren met je rekenmachine
quote:Op maandag 28 mei 2007 14:51 schreef Cinch het volgende:
http://www.economicshelp.org/funny/images/infinity.gif
Slechte docent, de eerste limiet is ook al foutquote:Op maandag 28 mei 2007 14:51 schreef Cinch het volgende:
http://www.economicshelp.org/funny/images/infinity.gif
quote:Op maandag 28 mei 2007 14:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Slechte docent, de eerste limiet is ook al fout![]()
Dit soort opmerkingen hoor je heel vaak, maar ik heb nog ooit bewijs gezien. Kom eens met een 'lastige' havo som van 10 jaar geleden zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 19:28 schreef McGilles het volgende:
[..]
Je hebt dit jaar de VWO examens? Dan haal je 100% zeker geen 9,5 voor een VWO examen van 1970. Het HAVO niveau van 10 jaar geleden staat gelijk aan het VWO niveau van vandaag de dag. Ook zijn er veel belangrijke dingen in de wiskunde weggelaten in de middelbare school stof omdat dit 'te lastig' was voor de leerlingen.
En dit hierboven is geen punt ter discussie, het zijn feiten (werk zelf in het onderwijs)
[..]
Ik heb het niet over de invloed van de rekenmachine. Gewoon puur berekeningen in de wiskunde die 'men' maar heeft weggelaten omdat teveel leerlingen er moeite mee hadden.
Hoezo?quote:Op maandag 28 mei 2007 14:57 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Slechte docent, de eerste limiet is ook al fout![]()
eigenlijk kan hij nietquote:
Met de bewering 'limx→8 1/(x-8) = ∞' suggereert de docent dat voor iedere M een δ>0 bestaat z.d.d. voor iedere x in het open interval (8-δ, 8+δ) en x!=8 geldt dat 1/(x-8)>M. Voor M=0 bestaat zo'n δ al niet.quote:
hoe verzin je hetquote:
In afwachting van het 1968-examen: hier iets over de kwaliteitsverandering van de wiskunde-examens 1968-2002...quote:Op zondag 27 mei 2007 17:44 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik zou het nu graag willen posten, maar zit nog ff op werk dus dat gaat niet meer lukken jammer genoeg, maar het komt er wel.![]()
lastig een conclusie uit te trekkenquote:Op maandag 28 mei 2007 16:01 schreef Jopie_Pringle het volgende:
[..]
In afwachting van het 1968-examen: hier iets over de kwaliteitsverandering van de wiskunde-examens 1968-2002...
http://www.math.leidenuni(...)ec2003/pdf/groen.pdf
Onze PTA's waren moeilijker als de Centrale Examens, en ik zit vmbo-TLquote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:56 schreef ETA het volgende:
Hoe kan je de VMBO niveau serieus nemen als dit het eindexamen is? Het heeft er meer van, hier heb je een papiertje gratis en voor niks, en nu oprotten van school. Examens zoals dit hebben toch geen enkele waarde?!
Ik kan zo een vraag aanwijzen uit het examen dat ik 4 jaar geleden maakte die moeilijker isquote:Op maandag 28 mei 2007 16:01 schreef Jopie_Pringle het volgende:
[..]
In afwachting van het 1968-examen: hier iets over de kwaliteitsverandering van de wiskunde-examens 1968-2002...
http://www.math.leidenuni(...)ec2003/pdf/groen.pdf
ja, beetje mijn topic kapenquote:Op maandag 28 mei 2007 21:08 schreef koffiegast het volgende:
best droog dat men nu vergelijkt welk werk van 20-30 jaar geleden van het vwo met het vwo nu nou moeilijker is, terwijl het topic over VMBO gaat.
Dit soort wiskunde, meetkunde puzzeltjes (QED jwts) was het enige toffe aan wiskunde.quote:Op maandag 28 mei 2007 20:54 schreef Stigma het volgende:
[..]
Ik kan zo een vraag aanwijzen uit het examen dat ik 4 jaar geleden maakte die moeilijker is![]()
http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwb1203iopg6-7.pdf
Wel heel makkelijk om een normale vraag te gaan vergelijken met een inkoppertje uit 2000 nog wat. Ik weet zeker dat mijn leerjaar dat soort sommetjes ook kan... Zo moeilijk was die vraag uit 1968 geeneens![]()
Er is natuurlijk ook een verschil waaraan je kan zien of het nou ham is of ongewenste mail. Bij ongewenste mail schrijf je het in volledig kleine letters of in hoofdletters omdat het een afkorting is. Als het om de ham gaat dan schrijf je het met een hoofdletter aangezien het een merknaam is. Simple as that, je komt er dus ook niet met een smoesje onderuitquote:Op woensdag 30 mei 2007 09:24 schreef RTB het volgende:
Maatschappijleer, laatste proefwerk
"wat is spam"
ik kreeg geen punten voor het antwoord: "ingeblikte ham".
Chagrijnig mens
a^2+b^2=c^2quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:29 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Die weet ik nu ook niet meer, nooit iets aan gehad ook
quote:Op woensdag 30 mei 2007 09:24 schreef RTB het volgende:
Maatschappijleer, laatste proefwerk
"wat is spam"
ik kreeg geen punten voor het antwoord: "ingeblikte ham".
Chagrijnig mens
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:38 schreef MREn het volgende:
Flauwe hap allemaal...
[afbeelding]
Gebruik van rekenmachines bij wiskunde
Gebruik van woordenboeken bij alle examens![]()
![]()
Zo'n diploma is vandaag de dag ook niets meer waard...
Ik kan het ook niet, maar ik ben wel een meester in het zoeken naar bestanden waar de antwoorden in te vinden zijnquote:
wtfquote:Op woensdag 13 juni 2007 14:11 schreef Remzz het volgende:
De normering is 1.9 geworden....
Dat normering bepalen ze na het nakijken, of er erg veel of weinig fouten zijn gemaakt de normering kan tussen 0.0 en 2.0 liggen. 1.9 wil zeggen dat er 1.9 bij het basiscijfer op komt
dit is een grap mag ik hopenquote:Op woensdag 13 juni 2007 18:25 schreef koffiegast het volgende:
Dit kan niet serieus zijn.
1.9 normering!
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 22:38 schreef MREn het volgende:
Flauwe hap allemaal...
[afbeelding]
Gebruik van rekenmachines bij wiskunde
Moet haast wel, als de norm 1.9 is betekent dat dat er dramatisch gescoord is landelijk genomen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:26 schreef Noodly het volgende:
Wat ik me afvraag, nu de uitslagen van het VMBO bekend zijn: zijn er mensen op dit examen gezakt?![]()
En daarom is de norm op 1.9 gesteld ... zodat er minder gezakten zijn ....quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:47 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Moet haast wel, als de norm 1.9 is betekent dat dat er dramatisch gescoord is landelijk genomen.
Maar als het echt zo dramatisch gemaakt is zijn er echt wel een heel aantal gezakt. Zó veel scheelt die norm nou ook weer niet.quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:49 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
En daarom is de norm op 1.9 gesteld ... zodat er minder gezakten zijn ....
Er zijn er zeker een aantal gezakt. Maar die norm scheelt echt heel veel!quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:51 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Maar als het echt zo dramatisch gemaakt is zijn er echt wel een heel aantal gezakt. Zó veel scheelt die norm nou ook weer niet.
2,5? Het zit toch altijd tussen de 0 en de 2?quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Er zijn er zeker een aantal gezakt. Maar die norm scheelt echt heel veel!
En al helemaal de norm van wiskunde op kader-niveau ... die is gesteld op 2.5!
Blijkbaar niet ...quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:00 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
2,5? Het zit toch altijd tussen de 0 en de 2?
Oh nooit geweten dat dat kon.quote:Op woensdag 13 juni 2007 20:03 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Blijkbaar niet ...
http://www2.cito.nl/vo/omzet2007/kb-av-tv1.htm
you fucking kidding me. Geef ze dat diploma dan gewoon kado...quote:Op woensdag 13 juni 2007 19:54 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Er zijn er zeker een aantal gezakt. Maar die norm scheelt echt heel veel!
En al helemaal de norm van wiskunde op kader-niveau ... die is gesteld op 2.5!
Omg.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:07 schreef AffenStrudel het volgende:
http://ncrv.eindexamen.nu(...)eg_BB/1/na_sk_1/750/
omg, scheikunde en natuurkunde is helemaal om te huilen, geen molecuulformule te bekennen.
Helemaal mee eens. Men wordt steeds lakser, ach herkans nog maar een keertje. Weer een onvoldoende, ach probeer het nog maar een keertje, maar nu wel leren he. Ach, omdat jij het bent tellen we gewoon een punt of meer erbij. Ik dacht dat die norm er was om fouten in het examen te compenseren zodat men niet zakt door een fout in het examen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 18:52 schreef MREn het volgende:
Wat een gelul. Onvoldoende is onvoldoende. Als je het niet kent, moet je maar beter leren.
Omgekeerde wereld dit.
Trouwens, niet alleen op VMBO, maar overal en altijd. Zo'n examen is een soort minimumnorm, en als je daar niet aan voldoet, krijg je een tweede kans en anders doe je het jaar maar over tot je je diploma wel verdient.
Ja, want dan kan immers iedereen een vwo diploma halen. Wat wil je dan? Dat de domste laag van de bevolking helemaal geen school krijgt?quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:31 schreef Cinch het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als zij een normering van 1.9 krijgen vind ik voor wib12 vwo een normering van 9.8 goed op zijn plaats
Whaha jij bent echt een kneus.quote:Op donderdag 14 juni 2007 12:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, want dan kan immers iedereen een vwo diploma halen. Wat wil je dan? Dat de domste laag van de bevolking helemaal geen school krijgt?
Kneus. Hoop dat je zakt.
Neequote:Op vrijdag 15 juni 2007 02:57 schreef Cinch het volgende:
[..]
Whaha jij bent echt een kneus.
In dit examen komen godver heel veel sommen voor die wij in groep 8 van de basisschool kregen, dat betekent dus dat mensen op het vmbo-bb niks qua rekenen leren en er dus onnodig geld aan dit 'onderwijs' wordt verspild.
Wel waar.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 06:40 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee
Dat betekent dat mensen op het vmbo-bb eindelijk mee kunnen komen en nu wél leren hoe het moet. Niet iedereen heeft namelijk de capaciteiten om havo of vwo aan te kunnen.
quote:Op donderdag 8 april 2010 20:31 schreef Say-Ahh het volgende:
Ik zit op vmbo zonder wiskunde, nog triester![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |