quote:De 15-jarige breezahsletje komt inderdaad super vrolijk naar buiten. „Dit was echt een gemakkelijk examen. Ik heb alles in kunnen vullen. Ik ben ook niet bang voor wiskunde, dat is mijn sterkste vak. Vooral het uitrekenen van percentages was een eitje. Alleen de eerste vraag over het sparen van munten was wat lastig. En nu ben ik klaar met alle examens. Hiep hiep hoera. Ik heb echt een heel goed gevoel over de examens.
Ja, inderdaad.. maar waar beginnen ze dan mee aan het begin van de opleiding? met optellen en aftrekken?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:26 schreef Renesite het volgende:
Mijn wiskunde examen was wel lastigerDit is idd toch geen wiskunde examen TL?
Dit is een BB toets, ik zie het nu pas.
Het laagste niveau van het VMBO.
Nee, ik heb kritiek het niveau, niet de leerlingen..quote:
Nee, dat valt in dit topic wel mee vind ik. Ik vind het zeker een lag niveau, true, maar dit is dan ook het laagste van de VMBO. Ik weet niet welke toetst de TS bedoeld? Maar voor iemand van een BB niveau zou dit dan ook wel pittig zijn - dat weet ik niet.quote:
Hmmm.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Nee, ik heb kritiek het niveau, niet de leerlingen..
En het is al jaren een probleem, enkele jaren geleden zeurden mijn leraren op het MBO er al over dat het niveau van de instromende leerlingen zo slecht is.
Oke, ik deed dan ook 1 van de zwaarste opleidingen op MBO-niveau: chemisch laborant.
Dit gaat enkel en alleen over het BB niveau. Deze leerlingen hebben 4 'theoretische vakken'. De rest van de lessen zijn praktijklessen (bijv elektro, verzorging, bouw, enz.). Dit zijn de leerlingen die na hun vervolgopleiding (mbo niveau 1 of 2) straks in hun 'vakgebied' eenvoudige werkzaamheden zullen verrichten onder begeleiding.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:56 schreef ETA het volgende:
Hoe kan je de VMBO niveau serieus nemen als dit het eindexamen is? Het heeft er meer van, hier heb je een papiertje gratis en voor niks, en nu oprotten van school. Examens zoals dit hebben toch geen enkele waarde?!
[..]quote:Op vrijdag 25 mei 2007 06:25 schreef ETA het volgende:
"Nee hoor, er zijn ook slimme vmbo'ers"
examen "wiskunde":
http://ncrv.eindexamen.nu(...)g_BB/1/wiskunde/796/
en dan in de telegraaf:
[quote]De 15-jarige breezahsletje komt inderdaad super vrolijk naar buiten. „Dit was echt een gemakkelijk examen. Ik heb alles in kunnen vullen. Ik ben ook niet bang voor wiskunde, dat is mijn sterkste vak. Vooral het uitrekenen van percentages was een eitje. Alleen de eerste vraag over het sparen van munten was wat lastig. En nu ben ik klaar met alle examens. Hiep hiep hoera. Ik heb echt een heel goed gevoel over de examens.
ja ff naam eruit ge-edit.... bewijs dat ze een breezahsletje stond verderop in de artikel.quote:
Ok, ze geen wiskunde nodig voor hun latere carriere, maar doop het vak om in "verhaaltjessommen met nijntje" ipv wiskunde.... (gewoon "rekenen" mag ook)quote:Als Natascha is geslaagd, wil ze verder gaan leren tot ze als stuurman op een binnenvaartschip kan werken. „Mijn vader heeft veel gevaren, Ik heb echt veel met het water. Maar eerst moet het diploma halen, daar heb ik vooral zin omdat ik dan een tongpiercing krijg. Dat zoent zó verschrikkelijk lekker!”
Is dit serieus een Wiskunde examen van een middelbare school?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 06:25 schreef ETA het volgende:
"Nee hoor, er zijn ook slimme vmbo'ers"
examen "wiskunde":
http://ncrv.eindexamen.nu(...)g_BB/1/wiskunde/796/
en dan in de telegraaf:
[..]
Het is maar goed ook, want een schoen kan zelfs punten scoren bij die eerste paar vragen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:10 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Grapje zeker?
Ik heb net de 1e paar vragen gemaakt en had alles goed
....
zou hetquote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:39 schreef zalkc het volgende:
leuke site trouwens, van het weekeinde eens wat examens maken maar.
Ik denk dat VWO wiskunde b1 wel iets pittiger is dan VMBO BB.
quote:BerichtGeplaatst: Do Mei 24, 2007 2:11 pm Onderwerp: Reageren met citaat
ik vondt het echt wel moeilijk.
Denk het niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:06 schreef Snuitebolletje het volgende:
omg, ik heb een 10 (volgens mezelf dan he)
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 07:56 schreef ETA het volgende:
Hoe kan je de VMBO niveau serieus nemen als dit het eindexamen is? Het heeft er meer van, hier heb je een papiertje gratis en voor niks, en nu oprotten van school. Examens zoals dit hebben toch geen enkele waarde?!
eh.. watquote:Ik vond wiskunde nogal pittig,, ik heb officieel geen examentijdverlenging, maar aangezien ze bij ons op school niet zo moeilijk zijn mocht ik blijven zitten om het af te maken
rot ff een eind op...... ( "de VMBO'ers" vermengt "VMBO niveau"). Kom maar terug als je 7 talen spreekt, dan mag je mijn taalgebruik gaan bekritiserenquote:
Nee dit is dus de BB leerweg.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:30 schreef havefun84 het volgende:
Allemachtig, wat een laag niveau.
Dit is groep 6 basisschool niveau. En dan te bedenken dat zo'n 60% van de jongeren VMBO doet.
Echt bedroevend dit.
Het breezersletje, sukkel.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 08:43 schreef ETA het volgende:
[..]
ja ff naam eruit ge-edit.... bewijs dat ze een breezahsletje stond verderop in de artikel.
[..]
Het examen, sukkel.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 09:07 schreef ETA het volgende:
check de dierenverzorging examen![]()
er staat volgens mij een fout in.....
haha inderdaad, alleen antwoorden keuren ze vast niet goed, maar dan haal je vast nog wel een 5je ofzoquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:18 schreef zalkc het volgende:
[..]
Denk het niet.
Wedden dat je de uitwerkingen niet correct hebt! Je vergeet tussenstappen vrij snel doordat het in je hoofd berekend word.
er stond "de 15-jarige NAAM", heb gewoon die NAAM vervangen. Doe niet zo moeilijk......quote:
quote:
Juist, en volg nu je eigen advies maar op.quote:
wat wil je nu.... wil je aangeven dat ik slecht in taal ben?? Ja sorry, ben niet 100% hollands, verder spreek ik 6 andere talen, dus geen gezeik over mijn taalquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:02 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Juist, en volg nu je eigen advies maar op.
allochtonen die janken over vmbo'ersquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:04 schreef ETA het volgende:
[..]
wat wil je nu.... wil je aangeven dat ik slecht in taal ben?? Ja sorry, ben niet 100% hollands, verder spreek ik 6 andere talen, dus geen gezeik over mijn taal
ah gossie.... me beter voelen. Dat klopt, ik moest lachen om het examenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:01 schreef Flashwin het volgende:
Trouwens, hoe zielig ben je als je over de rug van vmbo'ers () jezelf beter wilt voelen.
!
allochtonen..... wat wil je hiermee zeggen??quote:
Wat ben jij dapper!quote:
idd en het mooiste is nog wel dat ze het begrip kwadraat niet kennenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 06:56 schreef DJKoster het volgende:
12
1.5*3 < 5 , ongelijk
(58.95-42)/1.5 = 16.95/1.5 = 11.x = 12 weken
78/3 = 26, 26*2,5 = 65
19.50/1.5 = 13 weken, 32,50/2.5 = 13 weken, zeer logisch..
WTF is dit voor een examen..![]()
Dit kreeg ik op de bassischool, 15 jaar geleden ofzo
Whahaha, die eerste vraag over de champagnetoren, dat meen je niet?![]()
![]()
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:13 schreef denB het volgende:
[..]
Nederlanders die allochtonen uitlachen om die janken over vmbo'ers
Das pas laag!
Ik kan dat en dat is ook echt standaart wiskunde hierquote:Op vrijdag 25 mei 2007 11:46 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Niet iedereen is net zo geniaal als jullie.
Ik ga jullie toch ook niet uitlachen omdat (de meeste van) jullie geen taylor-reeksen kunnen gebruiken.
Ieder z'n niveau.
Dquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:39 schreef Toeps het volgende:
Handel is ook leuk hoor.
HEMA vindt het belangrijk dat je de huisregels van het bedrijf volgt.
In welke van de onderstaande situaties volg je de huisregels van HEMA?
A Je begroet alleen klanten die je moet helpen.
B Je bent op tijd aanwezig.
C Je eet je boterham in de winkel op.
D Je neemt je hond mee naar het werk.
Heel goed. Nu maar leren voor Nederlands?quote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik kan dat en dat is ook echt standaart wiskunde hier![]()
kut weer een T neergezetquote:Op vrijdag 25 mei 2007 12:55 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Heel goed. Nu maar leren voor Nederlands?
Klopt. Je gaat me niet wijsmaken dat dit alles is wat je iemand bij kan brengen qua wiskunde in 4 jaar tijd!quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:05 schreef Schuifpui het volgende:
![]()
Ik vind dit niveau wel heel triest eigenlijk. Snap best dat niet iedereen even slim is, maar je mag toch wel verwachten ze ten minste iets leren daar op school. Dit is gewoon allemaal basisschoolstof.
Trouwens HAVO en VWO stellen ook niet heel erg veel voor, ken maar weinig mensen die ooit echt hebben moeten leren op de middelbare school. Wordt tijd dat ze eens echt les geven en echt iets bijbrengen op scholen in Nederland.
quote:
vond ik nog vrij moeilijk vooral die bewijs sommen kan ik niet zonder het eerst geoefend te hebbenquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:09 schreef Relneger18 het volgende:
En dat moet je dan vergelijken met dit:
http://havo-vwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwb105iopg6.pdf
haha, nee hoor, sommigen hebben al heel wat bereiktquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:02 schreef American_Nightmare het volgende:
Mensen die VMBO'ers afzeiken hebben over het algemeen zelf nog geen reet bereikt
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:21 schreef mercurial3 het volgende:
OMG dit is wiskunde rekenen voor debielen
Laten we de vuistregel eens toepassen......quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:21 schreef Ticootje het volgende:
Dat moest omgedraait zijn. de 20 staat voor leeftijd, daarom was het zo moeilijk
quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:26 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Laten we de vuistregel eens toepassen......
Vuistregel is 225 - leeftijd
Maximale hartslag is 20
Dus, 225 - 20 = leeftijd 205. Dat ze dat niet raar vonden zeg
Ik ga er dit weekend gewoon een paar maken
Fout, vuistregel voor vrouwen is 225 - leeftijdquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Fout het was 220 - leeftijd.
Dus iemand van 200 jaar heeft een hardslag van 20. Maar dat klopt niet want de meeste mensen van 200 hebben geen hartslag.
Die weet ik nu ook niet meer, nooit iets aan gehad ookquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:29 schreef nattermann het volgende:
In de 4e klas pas de stelling van Pythagoras leren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |